fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
kroutak vs vykon http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=14816 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | like.n0.other [ 21 led 2008 23:53 ] |
Předmět příspěvku: | kroutak vs vykon |
ahoj, zajimalo me, kdy vic vyuziju kterou z tech dvou velicin...ze skoly samozrejme vim co tyhlety veliciny znamenaj, v praxi si ale nedovedu predstavit, jak ktera na jizdu pusobi...diky |
Autor: | milos.l [ 22 led 2008 14:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
koně prodávaj auta, krouťák vyhrává závody ono jde v podstatě vždy jen o krouťák a až poté čím větší krouťák ve vyšších otáčkách tím více práce a výkonu Záleží jak na co, a hlavně jaké to má průběhy. Když vezmeš typickej průběh výkonu u benzínu, tak maximální výkon je pro běžnou jízdu vcelku nicneříkající hodnota páč je v otáčkách který v provozu nedosáhneš většinou ani zdaleka. Obecně tedy do provozu to chce charakteristiku "co nejvíc plochou". Naopak třeba u auta čistě na sprinty tě krouťák nemusí až tak trápit a lze to dohnat otáčkama. Potom je ale ten motor třeba do 5000rpm úplně mrtvej. Takovej asynchronní elektromotor... to je věc Viz třeba tramvaj - maximální krouťák už od minimálních otáček. Prostě spalovací motor je pro pohon vozidla dost nevhodnej, ale nic moc lepšího dostupnýho nemáme |
Autor: | Mac Háček [ 22 led 2008 22:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
odkdy má tramvaj asynchronní motor??? |
Autor: | M. [ 22 led 2008 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
kroutak nebo vykon, nehledej v tom moc vedu, protoze vykon je funkci otacek a kroutaku: vykon(kW) = rpm * Nm / 9454 To, ze pusobi motor nejakou silou na klikovku, je ten kroutici moment (jako kdyz slapes do pedalu na kole) a pres prevodovku se prenasi na kola (prevody zvysi silu na kolech, jakobys mel na kole vepredu hodne maly tac a vzadu hodne velke kolecko). A ted tomu pridame druhy rozmer - motor pusobi silou, pohani kola a ted zalezi, jak rychle se toci - od toho se odviji, jak rychle pojedes (vykon je prece prace za jednotku casu, neboli jakou vzdalenost ujedes za jednotku casu). V zavislosti na tom, jak chces jet rychle, jake ma auto odpor, do jakeho kopce, tak potrebujes urcity vykon - z rovnice vidis, ze vykon muzes hnat otackama (jinymi slovy zarazenou rychlosti jsou urceny otacky) a toc. momentem (dany motorem a pozor: zavisly na otackach!) - z toho taky vyplyva to, proc je max. toc. moment v nizsich otackach nez max. vykon. Kdyz toc. moment zacina po svem maximu klesat, klesa pomaleji, nez rostou otacky, takze zvysujici otacky porad zvysuji vykon, i kdyz klesajici toc. moment ten narust postupne potapi do max. vykonu. |
Autor: | milos.l [ 23 led 2008 11:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
tramvaj nemá asynchronní elektromotor asi moc dlouho ne že bych tu chtěl rozebírat MHD, ale info třeba zde, možná už jsi s tím i jel S tím co píše M. musím jen souhlasit |
Autor: | milos.l [ 23 led 2008 11:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
sem zapoměl odkaz na ty tramvaje: http://shell.sh.cvut.cz/~oskar/stah/tec ... rkblue.pdf |
Autor: | Mac Háček [ 23 led 2008 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nojo promin máš pravdu Mě nenapadlo že to budou cpát do těch novejch šuntů... |
Autor: | like.n0.other [ 23 led 2008 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
ok diky...ja sem to mezitim cet na wiki z toho vyplyva, ze nejefektivnejsi je jezdit na otacky, ve kterejch kroutak zacina klesat, chapu to dobre...? |
Autor: | M. [ 23 led 2008 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
co myslis nejefektivnejsi? kdyz potrebujes jet na cas, tak bys mel jezdit u nejvyssiho vykonu, tam dostavas na kola tu nejvetsi moznou silu. Okolo max. toc. momentu pojedes relativne svizne a za jeste rozumnou spotrebu, pokud by ti slo o spotrebu, musis jit s otackama jeste dolu, ale to uz je trochu slozitejsi. vice by sis precetl v tematu "spotreba". |
Autor: | like.n0.other [ 24 led 2008 00:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslel sem pomer spotreba/vykon |
Autor: | like.n0.other [ 24 led 2008 00:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
milos: chtel bych se nekdy projet v tesla roadsteru...to je teprv libovka |
Autor: | M. [ 24 led 2008 10:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
nejeefektivnejsi spotreba/vykon se meri mernou spotrebou, ted presne nevim, v jakych to je jednotkach, nevidel jsem graf zrovna pro zetec, ale pro benziny to byva kolem 2200 ot. osobne si myslim, ze kdyz u zetecu budes pri 3000 (umerne tomu pozdeji do kopce, drive z kopce) radit na vyssi kvalt, tak by to nemela bejt zadna lenora a spotreba by mela bejt rozumna. |
Autor: | like.n0.other [ 24 led 2008 11:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja takhle vesmes jezdim...takze u toho asi zustanu |
Autor: | George V. [ 24 led 2008 15:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
To milos.l: Asynchronní motor a maximální krouťák od minimálních otáček? Kdes na to přišel? Jedinej motor, kterej má maximální krouťák od nízkých otáček je stejnosměrnej sériovej motor. Asychron má naopak v takřka nulových otáčkách krouťák minimální a má při použití jako trakční motor velký problémy s rozběhem a musí se to řešit docela brutální elektronikou s mikroprocesorovým řízením... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |