fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Cukání motoru po nastartování...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15174
Stránka 1 z 2

Autor:  Weidy [ 09 úno 2008 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Cukání motoru po nastartování...

Mam problém, když nastartuju, tak ujedu zhruba půl kilometru, kilometr a motor se začne jakoby dusit a cukat....ale během asi minuty, možná dvou je to zase dobrý. Ale auto najednou ztratí výkon a to mi přijde jako docela problém. Motor dělá tyhle psí kusy i když je studenej, i když je ohřátej na provozní teplotu. Za jízdy se všechno chová normálně. Prosím o pomoc nebo aspoň radu. Předem děkuji, Weidy :(

Autor:  like.n0.other [ 09 úno 2008 16:16 ]
Předmět příspěvku: 

taky mi to trochu dela, ale jenom kdyz jede treba do kopce a sou nizky otacky (1500-2000) a je studenej motor

Autor:  HEKTO [ 22 kvě 2008 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec,mě to dělalo něco podobného,nepravidelný chod,divné škubání (hlavně za studena),zvíšené otáčky na volnoběh,celkově lenívý motor. A už se vůbec nebavím o zrychlení :? . A vyřešilo to vyprání lambdy v technickém benzinu a prostříknutí zásuvky lambdy kontoksem a vymyzání řídící jednotky odpojením baterie. Nechci to zakřiknout,ale teď je auto tiché,klidné a perfektně reaguje na plyn. Otáčky jsou tam kde mají.

Autor:  Weidy [ 22 kvě 2008 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo díky, zkusim to rozhodně :roll:

Autor:  Krtek-NA [ 22 kvě 2008 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

To se nechá??? Já myslel, že ĺambda buď jde, nebo je mrtvá :smt017

Autor:  Wizzy [ 23 kvě 2008 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

e-e, může být i polomtrvá, házet haluze, ale v rámci tolerancí EEC a pak to dělá binec, to je jasné, že jo...
Chce to jen studovat literaturu a nebát se ;-)
http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Se ... ostika.php

Autor:  HEKTO [ 23 kvě 2008 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už asi odešla,poněvač jsem byl rád že jsem dnes dojel domů. Včera nádhera,dnes ráno taky v pohodě,a když jsem odjížděl opoledne z práce tak se to začalo chovat trochu jak před tím,ale pak se to uklidnilo,a když jsem odjížděl z křizovatky tak jsem myslel že to půjdu snad tlačit :x , vůbec motor nešel do otáček,abych stama odjel tak jsem musel s plynem hodně k podlaze :x . Asi se mi tu lambdu podařilo akorád na chvíli oživit,byl to asi jen takový poslední záchvěv. Ale má na to už asi nárok,vypadá že je ještě původní. Dám tam novou a pak dám vědět jak to šlape či nešlape.

Autor:  Krtek-NA [ 24 kvě 2008 08:00 ]
Předmět příspěvku: 

No tak to zas né, lambda ti teda auto zastavit nedokáže - dá se totiž jezdit i bez ní :wink: a někdy je to lepší, než když zůstane připojená "mrtvá" sonda :!:

Autor:  HEKTO [ 25 kvě 2008 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Já taky neříkám že se úplně zastavilo,jelo,ale náhle sratilo výkon. Vypadalo to jako by se jednotka z ničeho nic přepla do nouzového režimu,poněvač,když jsem zastavil vypl motor a znova nastartoval bylo vše O.K. A navíc jsem do ničeho jiného,krom té lambdy nerýpal. A to že motor dokáže jed bez lanbdy nějak moc nevěřím,protože je to to jediné podle čeho vstřikovací jednotka míchá poměr směsy. Možná to tak dokáže jezdit v nouzovém režimu,což já nechci. Je to na uvážení každého,ale já to rozhodně zkoušet nebudu.

Autor:  dzimir [ 25 kvě 2008 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, mám podobný problém s cukáním co se tu řešil, ale jen za studena motor (CVH) netáhne, je takovej línej a občas si při akceleraci zaškube, ale dělá mi to jen za studena, za tepla vše ok. Neví někdo co by to mohlo být??

Autor:  HEKTO [ 25 kvě 2008 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

Mohlo by to dělat vyhřívání Lambdy. Má předěhřev,který ji při studeném motoru zahřeje na provozní teplotu. Když předehřev nefunguje,tak začne pracovat správně až se zahřeje od výfukových plynů,proto to škubání zastudena. Nevím jakou tam máš? (počet drátů na lanbdě) Měly by to být bílé kabely z lambdy,zkus je změřit ohm metrem proti sobě,mělo by mít hodnotu 3-15 ohmů,je to pěkně posané tady:http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Senzor%20-%20diagnostika.php
A pokud nic nenaměříš tak to vyhřívání nefunguje a to by měl být celý problém.

Autor:  Krtek-NA [ 25 kvě 2008 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

HEKTO píše:
Já taky neříkám že se úplně zastavilo,jelo,ale náhle sratilo výkon. Vypadalo to jako by se jednotka z ničeho nic přepla do nouzového režimu,poněvač,když jsem zastavil vypl motor a znova nastartoval bylo vše O.K. A navíc jsem do ničeho jiného,krom té lambdy nerýpal. A to že motor dokáže jed bez lanbdy nějak moc nevěřím,protože je to to jediné podle čeho vstřikovací jednotka míchá poměr směsy. Možná to tak dokáže jezdit v nouzovém režimu,což já nechci. Je to na uvážení každého,ale já to rozhodně zkoušet nebudu.

Lambda není nic.... je sice fakt, že se podle ní upravuje směs, ale je tam pouze pro kontrolu - stěžejní jsou ůplně jiná čidla. Právě mrtvá lambda bez odezvy pořádně přidá na spotřebě, pak je lepší ji odpojit :wink:

Autor:  HEKTO [ 25 kvě 2008 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

Dovol,abych se zasmál :lol: . Nevím jak ty,ale já si o tom celkem dost přečetl a špatná lambda dokáže z motorem dělat divy a hlavně u Fordů. Na základě jejího měření se míchá poměr směsy.http://www.autopress.cz/skolni-spek/for ... ene-cukani

Autor:  Krtek-NA [ 25 kvě 2008 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Právě proto je lepší ji odpojit :!: kdy ta spotřeba následně sleze.
Tak odpoj vše a nech míchat pouze lambdu, na to si koupím první řadu :roll: jak ti lambda řídí kompletní složení směsi 8)

Autor:  Krtek-NA [ 25 kvě 2008 23:03 ]
Předmět příspěvku: 

http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=6587
Jinak třeba pročti tohle - možná si to ještě nečetl, ale já tam čtu to co říkám.....
UPRAVUJE složení směsi a né že je určující pro směs :!:

Autor:  HEKTO [ 25 kvě 2008 23:16 ]
Předmět příspěvku: 

"Keramické těleso z oxidu zirkonu reaguje změnami elektrického napětí na obsah kyslíku ve výfukových plynech a podle jeho signálů elektronická řídicí jednotka motoru upravuje složení směsi"
A tohle podle tebe není řízení vstřikovací jednotky a poměru směsy???
Schválně si přečti ten článek co jsem tam na něj dal odkaz,možná se budeš divit.
A mohl by jsi mi prosím napsat podle,kterých jiných čidel nastavuje řídící jednotka poměr směsy?

Autor:  Medved09 [ 26 kvě 2008 07:23 ]
Předmět příspěvku: 

Směs se míchá podle vícerozměrný mapy na základě informací z váhy (tlaku) vzduchu, teploty vzduchu, teploty motoru, otevření škrtící klapky a otáček (snad jsem na nic nezapoměl) a po té co se takto namíchaná směs spálí v motoru, jednotka udělá korekci na základě informací z lambdy.

Proto se vadná lambda odpojuje, protože dokud není úplně mrtvá, tak jednotce "lže o tom jak to dopadlo" :)

Pokud vypadne některý z čidel na vstupu, jednotka data nahrazuje "předpokládanýma" hodnotama, který má z ostatních čidel (signál váhy vzduchu "kopíruje" otevření škrtící klapky atd.) a pomocí zpětné vazby z lambdy pak provádí korekce, což ti umožňuje jet i bez některých čidel na vstupu.

Takže se s tebou nikdo nepře, že lambda nemá vliv na složení směsi, jenom je fakt, že motor bez problému poběží i bez ní - akorát nebude mít zpětnou vazbu jak motor spaluje.
Mimochodem, když sešlápneš plyn myslím přes 3/4, tak jednotky (EEC IV určitě) na nějakou lambdu a emise kašlou, hlavně ať to jede :wink:

Autor:  Wizzy [ 26 kvě 2008 07:27 ]
Předmět příspěvku: 

Medved: neřekl bych to lépe. Jedině bych ještě dodal, že jediné čidlo, které je opravdu nezbytné, je čidlo otáček na klikovce, bez toho to opravdu vůbec nejede. Jinak se dá prakticky vše odpojit :-)

Autor:  Krtek-NA [ 28 kvě 2008 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

Medved09 píše:
Směs se míchá podle vícerozměrný mapy na základě informací z váhy (tlaku) vzduchu, teploty vzduchu, teploty motoru, otevření škrtící klapky a otáček (snad jsem na nic nezapoměl) a po té co se takto namíchaná směs spálí v motoru, jednotka udělá korekci na základě informací z lambdy.

Proto se vadná lambda odpojuje, protože dokud není úplně mrtvá, tak jednotce "lže o tom jak to dopadlo" :)

Pokud vypadne některý z čidel na vstupu, jednotka data nahrazuje "předpokládanýma" hodnotama, který má z ostatních čidel (signál váhy vzduchu "kopíruje" otevření škrtící klapky atd.) a pomocí zpětné vazby z lambdy pak provádí korekce, což ti umožňuje jet i bez některých čidel na vstupu.

Takže se s tebou nikdo nepře, že lambda nemá vliv na složení směsi, jenom je fakt, že motor bez problému poběží i bez ní - akorát nebude mít zpětnou vazbu jak motor spaluje.
Mimochodem, když sešlápneš plyn myslím přes 3/4, tak jednotky (EEC IV určitě) na nějakou lambdu a emise kašlou, hlavně ať to jede :wink:


tak sorry za citaci ale tak nějak (přesně) jsem to myslel :wink: Díky.

Autor:  angličák [ 28 kvě 2008 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

Medved09...nadherne receno..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/