fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Lisování pístního čepu na ojnici
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15265
Stránka 1 z 1

Autor:  BadFZ1 [ 13 úno 2008 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Lisování pístního čepu na ojnici

Zdravím přátelé,
na tomto autě:
Ford Escort 1.8i (RDA) Ghia Sedan r.v.95 + LPG
mi při jízdě na benzín motor při rozjezdech a přidání plynu značně kuckal a zdálo se, že občas jel na 3 válce. Po změření tlaků ve válcích (8,5 12 12 11) sme se dali do jeho generálky. Udělal se výbrus, repasovala se hlava + ventily, všude nová gufera a ložiska, nová spojka, šály ke klice...
Nevím ale jak nalisovat pístní čep na ojnici, resp jak ho tam zafixovat. U motorek jsou na pístech drážky pro ségrovky, aby čep nevyjel z pístu, u Forda na pístech nic není. Prosím zkušenější z vás, aby mi poradili, jestli se to lisuje nějakou zvláštní metodou a zdali to udělají v servisu nebo to mám svěřit nějaké odborné firmě.
Dostal jsem kontakt na tuto firmu, prosím o vaše rady a komentáře.
http://www.toptip.cz/brusirna/

Ještě by mě zajímalo, jestli se musí zkracovat o nějaké ty desetinky nebo setinky ventily, když proběhlo zabrušování sedel na hlavě. Aby mi pak nevyjel ventil příliš hluboko do motoru a něco tam zase nevymlátil :-)
Mam k fordu příručku, ale tyhle dva problémy tam nejsou zmíněný.
Díky

Autor:  Wizzy [ 13 úno 2008 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

S tím čepem ti neporadím, ale co se týče ventilů, tak tam by to měly dorovnat hydroštely.

Autor:  futura [ 13 úno 2008 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ten cep je plovouci v ojnici a pevne v pistu, lisuje se to tam zatepla. Takze ty jsi to udelal komplet i s novejma pistama, ze to potrebujes az takhle slozit?V tom pripade bys mel mit k pistum novej cep a kdyz uz jsi takhle duslednej, tak bych vylisoval ty stary pisty, ojnice dal vyuhlovat a podle tech novejch cepu dat presne upravit i oko ojnice pripadne, to pouzdro.Ja jsem se prave proto nepoustel do sundavani pistu, nejak mi furt pripadalo, ze to vylisovani se neobejde bez treba drobnyho poskozeni a co potom. Takze tuto konkretni zkusenost nemam, ale protoze i drobny pochybeni se muze seredne vymstit, tak bych to radsi dal nekomu, kdo ma hlavne specialni pripravky a i tu praxi. Ono dobry naradi je snad pulka uspechu. Navic by to snad nemuselo bejt ani tak drahy, kdyz vezmu, kolik stalo to vsechno ostatni.

Autor:  Honza [ 18 úno 2008 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

Futy, není ten plovoucí čep opačně. Pevně je nalisovaný v ojnice a píst plave na čepu.
Jinak bez přípravku, který by podržel tvar pístu je to nereálné. Při tom lisování by si ten píst zdeformoval.

Autor:  futura [ 19 úno 2008 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

Joo, mas pravdu, seknul jsem se, ale vedel jsem, ze v necem je to pevne a v necem plove, akorat, ze uz jsem zapomnel. Omlouvam se.

Autor:  BadFZ1 [ 19 úno 2008 13:56 ]
Předmět příspěvku: 

Děkuji velice všem zůčastněným. Odvezli sme ve středu nové písty s ojnicemi a čepy do výše zminované firmy a v pátek večer sem si je vyzvedával přelisované. Dokonce řikali, že už se podle barvy ojnice někdo pokoušel do toho rejpat... celkově to stálo 600. Velká spokojenost.

Ted ale řeším další problém a to sice utahovací momenty na šrouby kliky a ojnice. V chytré knížce se o tom opět nepíše. Ještě prohledam odpoledne forum, ale kdyby někdo věděl rovnou, budu moc rád za rady.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/