fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Snímač teploty motoru (ECT) http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1536 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Návštěvník [ 07 úno 2005 10:22 ] |
Předmět příspěvku: | Snímač teploty motoru (ECT) |
Jelikož již delší dobu řeším problém se chcípnutím studeného motoru do 30 vteřin po nastartování udělal jsem si po delší době diagnostiku vyblikáním pomocí diody u studeného motoru. V první části kontroly čidel mi to vypsalo kod 116 - Snímač teploty motoru (ECT) nebyla dosažena provozní teplota - mimo rozsaha, a v paměti 171 Snímač HEGO, 172 Snímač HEGO (chudá směs), tyto chyby se zobrazovaly i po odpojení baterky při nabíjení (odpojena přes noc) a znovu připojení. Když jsem všajk chtěl chybu ukázat známému - diagnostika na teplém motoru, chyba 116 zmizela. Nevíte někdo co to může znamenat. Kde najdu ten zminovaný Snímač teploty motoru (ECT). Je pravda že problémy se studeným motorem stále přetrvávají. Je-li motor teplý šlape jako hodinky, upozornuju - taly OK, několikrát nměřeny u dvou automechaniků. Ford Escord Sedan, Chia, rv 96, 1.6 Zetec EFI 16V |
Autor: | Návštěvník [ 07 úno 2005 11:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
prosim te, leccos jsem tu o te diagniostice cetl, leccos jsem i pochopil a koukam, ze uz mas novej model jako ja... mohl bys mi prosim jen strucne napsat, kde je v motoru ten konektor zda mas koupenej original konektor na tu diagnostiku, nebo zda se to da nejak ty draty tam nasunout jaky je postup te diagnostiky (kdyz to zapojim, rozebehne se hned sama, kdy zapinas motor atd.) za kazdou radu budu moc vdecnej diky |
Autor: | Standa [ 07 úno 2005 11:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Snímač teploty motoru najdeš vpravo vedle hlavy motoru na pouzdře termostatu. Konektor směřuje nahoru a vedle je modul zapalování. To zhasínání studeného motoru by také mohly dělat zdvihátka ventilů, což už je ve fóru probráno na více místech, zkus použít "hledat". |
Autor: | Návštěvník [ 07 úno 2005 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
pro M. - diagnostiku dělám přesně podle návodu v sekci Návody, rady, zkušenosti - !!!! Diagnostika !!! - stejném konektoru co je tam znázorněn pro Standu - díky za popis, fórum sleduji, vím že jsi to psal, nějak jsme o tom i diskutovali, mě by ještě zajímalo jesli je to klasický jev nebo chyba, že pokud si udělám diagnostiku na teplém motoru kód čidla 116 se neoběví, ale na studeném pod nulou -5 -10 se kód zobrazí, před chvílí jsem to zkoušel, třeba je to standart, jen pro můj klid. Dále co vypisuje kódy 171 Snímač HEGO, 172 Snímač HEGO (chudá směs) (kódy od Mrazíka) a proč.. Co je zkratka Hego. |
Autor: | futura [ 07 úno 2005 14:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hego je lambda. |
Autor: | mrazik [ 08 úno 2005 00:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kamile ta diagnostika je klasická nebo při spuštěném motoru (dynamický test) ? |
Autor: | Standa [ 08 úno 2005 07:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
To že je chyba jen za studena může ukazovat na vadný snímač teploty, může být mimo rozsah. Lze ho v pohodě proměřit na motoru. Kalibrované hodnoty najdeš v jednom příspěvku ve fóru, nebo ti je můžu poslat na E-mail. Na proměření budeš kromně multimetru, potřebovat teploměr, třeba pro měření venkovní teploty v autě, který umístíš do blízkosti snímače. |
Autor: | Návštěvník [ 08 úno 2005 07:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
pro Mrazika - diagnostika je to klasická, k dinamickému testu jsem se ještě nedostal, pořád je velká zima a manželka mi bere auto pro Standu - dik podivam se, ale radeji jestli se ti bude chtit, dej mi to i do mailu kluckak@seznam.cz |
Autor: | Standa [ 08 úno 2005 07:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Kamil: máš to v poště. |
Autor: | Návštěvník [ 09 úno 2005 08:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro Standu: ještě jednou dík, zkusil jsem jen tak letmé měření a při porovnání s hodnotama co jsi mi poslal teď nevím. Měřil jsem při studeném motoru, kdy se objevuje chyba v paměti výsledek tady -7,5 stupnů 12:00 h 146 K ohmů po 2-3 minutách běhu 44 K ohmů provedu přesnější měření, jen mě zaráží hodnota 146 K ohmů, podle popisu by měla být u -10 78 K a max 115,3 u -40 , ale podle hodnot z fóra je to OK, tak teda nevím, jsou-li hodnoty z fóra pro stejné čidlo. |
Autor: | Návštěvník [ 09 úno 2005 08:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
příspěvek jsem psal já, i když jsem se vyděl mezi přihlášenýma, asi jsem nebyl, stane se. |
Autor: | Standa [ 09 úno 2005 10:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Kamil: Ta anglická tabulka je stažená se stránek věnovaných Fordu. Možná že ale přesně na Escorta nesedí, raději bych vycházel s údajů v Etzoldovi, které jsou upřesněné příspěvkem z měření ve fóru. |
Autor: | Dodo [ 02 bře 2005 14:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nutně potřebuji sehnat org. kód čidla teploty chlad. kapaliny. Rád bych i foto. A jaký máte konektor ? Já mám kulatý, v autodílech mi nabízí buď obdélník či zakulacený obdélník a tvrdí že to je origoš. Jak to máte vy ? Díky. Typ auta mám v podpisu dole. |
Autor: | Dodo [ 03 bře 2005 09:26 ] |
Předmět příspěvku: | 2 čidla |
Pod čidlem nahoře, vpravo od hlavy jsem našel ještě jedno, namontované zespodu, vypadá to taky na čidlo teploty vody. Jak tomu mám rozumět ? jedno je pro motor a druhé pro budík ? Které pro co |
Autor: | Návštěvník [ 03 bře 2005 11:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
To DOdo: koukám že máš snad moje auto, jel jsem do ford servisu pro čidlo teploty motoru jelikož je stejně drahé jako replika, ale neovezl jsem si nic. Podle čísla karocerie mi čidlo vyhledali, bylo dokonce i skladem, ale chyba je v tom, že má hranatý konektor a na autě mám kulatý. Říkali mi že je to asi ze staršího modelu. Jediná možnost byla přečtení čísla přímo z čidla je na boku mezi matkou a konektorem, jelikož je číslo zrovna tak blbě natočeno, že se nedá přečíst tak je potřeba čidlo povolit. Dnes bude trocha volna tak to snad stihnu. Co se týká těch čidel, opravdu jedno je pro řídící jednotku to vrchní a to z boku nebo zespoda je pro přístroje, aspoň u mě, pokud ho odpojím, klesne rafička. |
Autor: | Dodo [ 03 bře 2005 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kamile K, vcera jsem si to cidlo fotil, muzu ti poslat fotku. Taky jsem z nějak horko těžko přeluštil číslo - asi 56079, mám ho vyražený na šestihnanu. |
Autor: | Návštěvník [ 03 bře 2005 11:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Dodo: jesli můžu poprosit o zaslání tak na kluckak@seznam.cz |
Autor: | Dodo [ 03 bře 2005 11:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Misto orig. 600 Kč mi nabizi nahradu,treba od Helly za 360Kč (www.hella.cz ale eshop nefunguje) Každopádně, už mám fotku s kulatým konektorem, co mi poslal obchodník, konektor vypadá shodný, ale zdá se mi to čidlo nějaké krátké, že končí závit a nic, čekal bych nějakou tyčinku nebo tak. To ti muzu pokud chces taky poslat. Já jsem ho totiž neměl vymontované tak nevím jak vypadá....Ty to možná víš. |
Autor: | Dodo [ 03 bře 2005 11:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kamil K - Odesláno. Nejradeji bych kopil takove jake tam ma byt (hranaty konektor), a predelam konektor. Ale nevim, jestli sezenu hranaty a kde se da koupit. Zkusim tady na fordfans. Zase je zajímavé, že oba máme asi stejné čidlo, takže se to do těch motorů asi dávalo, a taky třeba ne. Dál je zajímavé, že to čidlo máme oba v pr.... Možná že to není úplně správný typ a proto diag.hlásí to co hlásí. |
Autor: | Standa [ 03 bře 2005 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já mám na čidle vody také kulatý konektor a je naprosto stejný jako na čidle sání vzduchu. Já mám motor L1H což je ten se sáním vyvedeným nad úroveň hlavy. To teplotní čidlo na vzduch není pořádně vidět, protože je umístěné na hliníkovém paroží naproti klapky sání. Nejlíp je vidět z pod auta. Když tak mi pošli fotku tvého konektoru na: standa16v zavináč volny.cz |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |