fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Motor 1.6 105k EFI
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15392
Stránka 1 z 2

Autor:  Jose86 [ 19 úno 2008 18:49 ]
Předmět příspěvku:  Motor 1.6 105k EFI

Cau, chcu se zeptat na tenhle motor. Mam moznost koupit escorta r.v. 1991 s timhle motorem. Jak je na tom se spolehlivosti a vubec narocnosti na udrzbu? A kolik asi tak zere? Diky :D

Autor:  sevaman [ 19 úno 2008 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

myslím, že docela v pohodě motor, ale tak chce taky svý. Dal bych si pozor na volnoběh-při brždění motorem zkus vyšlápnout spojku a hlídej si otáčky jestli se tomu nechce zdechnout a vůbec si na volnoběh dávej pozor nechal bych ho určitě pár minut běžet na prázno a pozoroval jestli otáčky nekolísají..Určitě není od věci poslechnout si ho zvenku, jestli nemlátí zdvihátka..no a co mě jěště někdy zlobí je, že když je horký a chci ho znovu nastartovat tak se startér rozbíhá hodně líně. Spotřeba průměr kolem 8..zase ale závisí na tom, jestli není třeba v prdeli termostat a motor se ti zahřeje na provozní teplotu, to umí i krásně i kolem 12 13 litrů.Na svoji dobu má z tohohle obsahu docela pěknej výkon dá se s ním i docela slušně jezdit..nevim možná si na něco ještě vzpomenu :D

Autor:  Jose86 [ 19 úno 2008 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Diky za predani zkusenosti :D Kdyz si jeste na neco vzpomenes budu jenom rad

Autor:  sevaman [ 20 úno 2008 01:17 ]
Předmět příspěvku: 

jo neboj budu nad tím přemýšlet ve dne v noci :lol:

Autor:  Weidy [ 20 úno 2008 01:31 ]
Předmět příspěvku: 

jo pro mě je naprosto nepřekonatelnej.....mam s nim nalítáno 50 000 km a jenom jsem 5x měnil olej, filtry, ehm jo a vodní pumpu...Jinak myslim nic !!! jo a startér, ale ten byl původní a měl už hodně natočeno...Jinak ta pumpa taky původní...Startuje za každýho počasí i teploty, sice chvíli trvá než se zahřeje a ten můj než se trošku ohřeje tak cuká, takže mu dám tak 4 minuty....ale vzhledem k tomu že už má ten motor najeto teď nějakejch 270 tis. tak si myslim že slušnej výkon :-)....jo a výkon je teda taky slušnej...na třeba prázdnýho kombíka to ujde, zabírá od spoda a já třeba suveréně vytočil dvoku na 130 km/h :-) a maximálku jsem si dal 190 km/h :roll: ale toho už bych se bál, teď už motor šetřim co to jde :-)....a spotřeba kolem 7 - 8 noo.,..jak tomu šlapeš :wink:

Autor:  sevaman [ 20 úno 2008 02:15 ]
Předmět příspěvku: 

tý jo na dvojku 130?? :shock: :shock: tak takovejhle čoud jsem mu jěště nedal.. ale tak pár řidičů už taky asi čučelo na co se vzmůže 8) :lol: pokud teda neměli pod kapotou dvoulitr :D

Autor:  petansvatos [ 20 úno 2008 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, tenhle motor mám taky...skoro rok a půl :) sice v trošku jiným autě, ale neva.

a zatím jsem měnil silentbloky a čepy na obou ramenech-předchozí majitel na to vyloženě sr.l. Pak těsnění pod víkem ventilů, termostat, arůzný menší blbosti... Čeká mě výfuk-zadní díl. Filtry, lambda, asi volnoběžnej ventil, tlumiče....

Jak tu píšou kuci, tak mívá problémy s volnoběhem(mám taky) a pak se startováním za tepla(mám jak jinak taky). Ale divný je že mi nikdo ani ve fordu nejni schopnej říct, co tomu je. A pak ten termostat...nebo spíš tepelná pojistka v tělese..

A pak se mrkni ještě na korozi, ono přeci jenom má nějakej pátek za sebou.. :wink:

Ale celkově je motor super, ten můj má cca 260000km a stále krásně jede. To s těma 130km/h na 2 potvrzuju, jede jak ďáběl..

A pak pokud nejsi úplný střevo, tak si spoustu věcí uděláš sám. Jediný co jsem si nedělal sám, jsou ty silentbloky...lisovat to tam je drsný.

Jinak je to prostě starý autí, ale 105 koní je 105 koní...pápá zmetci
:-D :-D zatím mě nikdy nenechal ve štychu tak abych musel volat odtahovku.

Autor:  sevaman [ 20 úno 2008 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

tak jede hodně dobře, ale zkoušet na dvojku 130 asi nebudu, přece jenom už je trošku víc zaběhnutější.. :lol: no a na tu korozi bych si dal taky bacha já už jsem nechával dělat lemy a nosníky, ale tak o tom jsem věděl a cena auta tomu taky byla úměrná. Teďka na mě pro jistotu začala koukat dírka na hraně prahu u předního blatníku taky docela častý místo jak jsem vypozoroval :evil:

Autor:  petansvatos [ 20 úno 2008 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

To jo, já ho občas pořádně provětrám, plyn na podlaze, v očích smrt a tak :-D ale jinak ho šetřím, dědečka. Pomalu přemýšlím že ho dám na veteránský značky :lol:

Jo koroze...to je nemoc. U mě teda dost špatný, ale zatím bez děr. :-D

A je fakt, že se nechá točit krásně, hold je to starý autí a je třeba počítat s nějakýma počátečníma investicema.

Autor:  sevaman [ 20 úno 2008 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

ale koroze zase není tak špatná. Ona každá část co odpadne ti sníží váhu a auto je potom takový svižnější.. :-D :-D :-D

Autor:  petansvatos [ 20 úno 2008 14:08 ]
Předmět příspěvku: 

sevaman píše:
ale koroze zase není tak špatná. Ona každá část co odpadne ti sníží váhu a auto je potom takový svižnější.. :-D :-D :-D


:lol: každopádně. :-D

Autor:  Jose86 [ 20 úno 2008 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ok, takze abych zacal hledat co nejvic zkorodovany a tim padem nejlehci a nejsviznejsi auto :lol:

Autor:  Mac Háček [ 20 úno 2008 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ale pak pozor na zatáčky :-D

Autor:  MV [ 20 úno 2008 22:17 ]
Předmět příspěvku: 

Radši to nebudu rozvíjet, už jsem tu svoje problémy s autem popisoval jinde a dost podrobně. Víc jak za 5 let, co mám tohle auto, mám zkušeností až až. Beru to jako sport, stálý řešení něčeho - ale za čas už to taky přestane bavit. No jako u každýho auta záleží na štěstí na konkrétní kus. Přesto jako další auto u mě není Ford jako jednička.
Zase musím dodat, že většinou problémy nejsou takový, že bych neodjel(akorát dvakrát - studeňák v pojistkovce a prasklý táhlo řazení).

Autor:  Jose86 [ 20 úno 2008 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

Prave z toho mam taky obavy. Uz ani tak nejde o konkretni motor, ajko spis o to, jestli vubec do toho escorta jit. Celkove je to auto za dobry penize, ale otazka je, jestli to co se usetri pri koupi, se dost rychle nenatriska do auta v opravach :(

Autor:  sevaman [ 21 úno 2008 00:30 ]
Předmět příspěvku: 

řekl bych že u escorta platí, že po koupi do něho musíš vrazit nějakou tu kačku a poléčit mu bolesti na které předchozí majitel kašlal.. já jsem léčil a teď si nemůžu stěžovat 8) i když už je to staré a hodně jeté auto, ale myslím, že za ty prachy odvádí docela slušnou práci.. ;-)

Autor:  petansvatos [ 21 úno 2008 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

sevaman píše:
řekl bych že u escorta platí, že po koupi do něho musíš vrazit nějakou tu kačku a poléčit mu bolesti na které předchozí majitel kašlal.. já jsem léčil a teď si nemůžu stěžovat 8) i když už je to staré a hodně jeté auto, ale myslím, že za ty prachy odvádí docela slušnou práci.. ;-)


Asi tak :wink: , já ještě "léčím" neb nejsu milionář.. :-D

Autor:  Jose86 [ 22 úno 2008 16:32 ]
Předmět příspěvku: 

Slysel jsem, ze z vyroby na escortu z roku 91 jsou predni blatniky privareny a ne sroubovany. Je to pravda nebo je to kec, nevite?

Autor:  malakutna [ 22 úno 2008 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

U mě je to pravda... :-) nedokážu říct jestli je to výhoda nebo ne...zatím jsem je nepotřeboval sundat, takže to nijak neřešim 8)

Autor:  PH [ 22 úno 2008 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

on je nejaky escort, ktery nema blatniky privarene? Ja takoveho teda jeste nevidel...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/