fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Fiesta 1.1 93 - motor se po nastartování dusí
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15515
Stránka 1 z 1

Autor:  franta123 [ 25 úno 2008 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Fiesta 1.1 93 - motor se po nastartování dusí

Dobrý den,
já vím, že jsem na stránkách klubu o Escortech, ale motory jsou s Fiestou do značné míry stejné a taxem si řek, že byste mi třeba někdo moh pomoct.
Výchozí stav: Fiesta 1.1 93 (1119 obsah, výkon přesně nevím, ale myslím, že to je nějakejch těch 37kW, najeto cca 80 tkm (??), nová baterka, dobíjení OK, vzduchovej filtr je čistej, palivovej nevim, ale asi ho vyměním).
Když startuju, chytne to po cca 5-10s, startuju s mírným plynem. naskočí to a když dám nohu z plynu, má tendenci to chcípat (otáčkoměr spadne na cca 500 ot.). Takže mu malinko přidám, na 1000-1100 ot., držím 20s a motor už chcípnout nechce. Nechám ho pár minut běžet (otáčky stabilně na 1000, bez kolísání) a pak prošlápnu trochu plyn, nastane prodleva cca 1-2 s, otáčky jdou dolů na 500 a pak teprve jdou otáčky nahoru. Mám pocit, že prošlápnutím se motor jakoby trochu dusí a pak to teda veme a jde do otáček. Jako kdyby byla přidáním plynu moc bohatá směs. Pročítal jsem různý fóra a našel jsem něco o potenciometru škrtící klapky (návod jak ho vyčistit propláchnutím v tech. benzínu). Tak jsem sundal vzd. filtr, sundal jsem ten potencák a koukal jsem, že už se v něm někdo hrabal a tudíž by moh bejt příčinou. A to je prů*er. Na netu jsem ho našel za 4.200, což je u auta za 20 tisíc docela darda. Auto si koupila žena, je pěkný, má dobře udělanou plechařinu, ale furt je to starší auto a za 20 litrů nemůžu chtít zázraky, že jo. Jde mi jen o to, aby žena nemusela při kažým rozjezdu hulit otáčky na 3 tisíce aby jí to nechcíplo. Bude jezdit s dvěma malejma dětma, tak ať je to auto v maximální možný míře spolehlivý.
Takže prosím o radu. Pokud se tenhle problém už tady řešil, dejte mi prosím třeba link do hloubi fóra, já už to pročtu. Jen nemám moc čas hledat a pročítat celý fórum, když to třeba nemusí bejt tím potenciometrem, ale třeba něčím jiným, nějaká banalita (přicpanej palivovej fitr, vstřikovací tryska apod.). V karbecovejch autech bych se ještě jakžtakž vyznal, ale stříkačky a elektronika a odchytávání chybovejch kódů, to je na mě moc. A zase se mi nechce to hned dávat do servisu a nechat se ojebávat že je potřeba vyměnit tohle a tohle a vysypat do auta dalších 20. To mi za to nestojí.
Tak prosím prosím :-))
Díky
Petr

Autor:  futura [ 25 úno 2008 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle auto by melo mit krokovej motorek klapky, to je neco jako volnobeznej ventil u 16V motoru v escu a pusobi to vetsinu problemu s volnobehem a otackama.Na ten potak bych to v teto fazi nevidel, to by asi melo problemy furt.Kouknul bych do chytry knizky, jak na kontrolu toho motorku, nebo mozna nekdo bude vedet.

Autor:  franta123 [ 28 úno 2008 15:31 ]
Předmět příspěvku:  2 futura

Jojo, něco takovýho jsem tam zahlíd. Teda jestli je to takovej váleček, přidělanej vpravo na vstřikování a vylejzá z něj menší váleček a ten má asi na něco tlačit :-))) Jsem tak trchu laik, karecový motory byly fajn, jednoduchý jak facka. Elektronika a vstřikování je sice pěkný, ale asi už ni moc pro mě :-)))
Každopádně díky moc za postrčení, budu hledat směrem "krokovej motorek".

Autor:  futura [ 28 úno 2008 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, to by melo bejt ono, ja to na fordu nevidel ,ale u znamyho jsme to kuchali na R19, coz by melo bejt jeste horsi. Omrkni, jestli to vyjizdi a zajizdi, kdyz se zapne zapalovani, mozna by mohlo stacit ocistit kontakty, on mel vnitrek zarezlej, ale i tak se to podarilo rozchodit. V nejhorsim mozna koupit na vrakaci, nemuselo by to treba bejt tak drahy.

Autor:  Bender2007 [ 04 bře 2008 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

Já sem měl ten samý problém - je to potenciometr škrtící klapky.
14 dnů se stím jezdit dalo ale pak to bylo horší a horší.
Zkus ho vystříkat nějakým kontaktolem,třeba ti to pomuže.
Pak zkus vrakoviště - mě stál 500Kč a funguje dodnes ;-)
A jestě se podívej na ten potenciometr jestli tam není opálená bužírka a nedotýkají se dráty - mohlo by to taky způsobovat.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/