fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

zas ten ubytek oleje...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15680
Stránka 1 z 3

Autor:  like.n0.other [ 04 bře 2008 20:32 ]
Předmět příspěvku:  zas ten ubytek oleje...

caues...resil jsem to tady uz jednou, nakonec jsem se rozhod ze s tim nic delat nebudu...bralo to asi 1L na 1000km...jenze ted mi prijde ze uz je to mnohem vic, takze jsem dospel k nazoru, ze uz by to chtelo neco s tim udelat...prijde mi totiz ze uz do toho leju vic oleje nez benzinu :D

pokusim se tady rozepsat vsechno co jsem postrehl, zajimalo by me jakej budete mit nazor na pricinu...

takze spotreba oleje cca tak 1L/1000-600km, vejfuk NEKOURI (myslim za tepla, kdyz je zahratej motor, nizsi vlhkost vzduchu a neni vylozene -10°C)
pred mesicem byl na emisich-OK, hodnoty HC dokonce nizsi nez udavany
kdyz jsem dal pred vejfuk na chvili ruku, smrdela pak takovym hnusnym nasladlym smradem (neco jako terpentyn bych to tipoval)

jinak motor startuje okamzite (prakticky vzdycky do 2sek.), nikdy mi NECHCIPNUL, volnobeh nekolisa (900-1100 otacek, samozrejme podle podminek)
tahne pekne i na lehkej plyn, ne sice jako otcova 1.6 rv98, ale to bych prisuzoval i jinejm vlivum (kilometraz,jina prevodovka...)
do otacek de dobre (za tepla; za studena to moc do otacek neposilam, takze nevim)
obcas poskoci na studenej motor pri razeni z 1 na 2 (mozna je to i tim ze radim za studena dost nizko a z parkoviste to mam do kopce), takze tomu bych vahu neprikladal
tlaky by mely bejt OK, nemeril jsem sice, ale nesplnuje to ani jeden z priznaku, ktery jsem tady na foru nasel
jinak na emisich to pichli na diagnostiku a ta podle protokolu bez zavady

spotreba 8L prakticky porad

olej pouzivam 10w40 divinol

u svicek jsem nasel olej, takze to tipuju na blby tesneni hlavy
na viku motoru u vicka na dolejvani byl taky olej, dneska jsem to umyl tak jsem zvedavej jestli se to tam objevi znova

jsem zvedavej co si o tom teda myslite, omlouvam se ze pisu novy tema, ale zadnej z prispevku co jsem nasel nemel podobny priznaky jako ja

kdyby to bylo tesneni hlavy tak do toho asi pujdu,to stoji par korun, ale na nejakou generalku uz bych se asi vybodnul..

diky za odpovedi

Autor:  TS [ 04 bře 2008 20:56 ]
Předmět příspěvku:  olej

Asi to bude Divinolem.Mám totiž podobný problém s Fiestou 1.25 zetec,po výměněn oleje-Divinol navíc hluk při studeným motoru(hydraulický zvihátka nemám).

Autor:  like.n0.other [ 04 bře 2008 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

tak mne nijak extra hlucnej nepripada...navic ten olej ma bejt kvalitativne srovnatelnej se shellem...kazdopadne olej u svicek by nemel bejt ne?

Autor:  FiKo [ 04 bře 2008 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

zdar sorry za mega OT ale to EJ na konci mi jde těžce proti srsti...vy te češtině dáváte na prdel!!
sry za OT!!

Autor:  TS [ 04 bře 2008 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

No,to určitě ne.Takže symerink u ventilů?Možná....každopádně Divinol už lEJt :) nebudu.

Autor:  like.n0.other [ 04 bře 2008 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

fiko: je videt ze jsi z moravy :D

Autor:  pupik [ 05 bře 2008 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Mám přesně to samé, akorát u ZETEC 1.6 rv98. Taky žere cca 8l, 1l oleje ESSO 10W40 na 2000 km. Jede úplně pohodově, nikdy nechcípnul, nekouří, emise OK, startuje vždy na trhnutí, po výměně volnoběžného ventilu otáčky 900-1200, nic v něm neklape, prosté pohoda. Akorát ten olej žere čím dál víc. Nikde mi neteče, v garáži je pod ním úplně čisto.
Co si o tom myslíte?

Autor:  Nagant [ 05 bře 2008 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jen tak mezi řečí - Esso 10W-40, co to je přesně za olej?

Autor:  Standa [ 05 bře 2008 10:51 ]
Předmět příspěvku: 

Když kolegův Fokus 1,6 bral 1 l oleje na 600 km,(měl najeto 230t km) tak byl problém ve stíracím kroužku na jednom válci. Nevím kolik oleje dokáže projít kolem špatných gufer ventilů, ale jestli jste je neměnili tak je možné hledat únik oleje také tady.

Autor:  futura [ 05 bře 2008 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Kolem gufer dokaze protect sakra hodne, klidne i pul litru za par stovek km. A pritom se to projevi jen zakourenim po startu, kdyz si to clovek hlida a kouka. Kazdopadne gufera po 100tis uz budou tvrdy jako kamen, to se klidne vsadim. A pokud to zere olej pres gufera delsi dobu, tak je klidne mozny, ze se zakarbonuje stiraci krouzek a je to zravy tuplovane. Ty fordi skladany stiraci sice fungujou bezvadne, kdyz jsou cisty, ale jak se do nich dostane vic karbonu, tak silne ztracej pruznost a tim i funkcnost.

Autor:  Plazák [ 05 bře 2008 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

Já vím,že je tady kupa odpůrců různých přísad,ale já kdysi do starého auta nalil jakýs sráč od Wynns,co měl změkčovat gufera a ono to fakt pomohlo.Takže u starého motoru bych se toho vůbec nebál.
Bylo to myslím tohle,kupodivu jsem to hned našel:
http://www.1wynns.cz/index.php?iMenu=1& ... ail&iId=74

Autor:  like.n0.other [ 05 bře 2008 16:25 ]
Předmět příspěvku: 

standa: no je to mozny...gufera se nemenily, otazkou je, jestli by tahle zavada souvisela i s olejem u svicek

plazak: no pokud to nestoji nejak moc penez tak bych se tomu nebranil, ale cet jsem v nekolika clancich tady, ze podobny prisady motor jeste vic vyrubaly...

jinak motor by nejak moc zakarbonovanej nemel bejt, uz asi pul roku nedostava papat nic jinyho nez V-power 95 :)

Autor:  Package [ 05 bře 2008 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

kluci proc nedavate tomu motoru kvalitni olej...ja bych tam 10W40 nelial ani keby som mal plny sud na dvore...co dovam ja je 5W40 Shell ultra alebo 5W30...popripade ak zozeniete za dobru cenu tak 0W40 a aby to byl SHELL..
nechcem robit reklamu ale mam na tento olej od tohto vyrobcu len a len najlepsie skusenosti...

Autor:  futura [ 05 bře 2008 17:46 ]
Předmět příspěvku: 

Myslis, ze jinej olej zachrani mechanicky nedostatky? Dalo by se asi dlouze diskutovat, kterej je lepsi a proc, co clovek, to vetsinou jinej nazor, ale zazraky se nedeji, pokud opravdu blby gufera, tak to bude bastit kazdej olej, i kdyby ho treba posvetil sam papez.Kazdopadne vymena gufer je ze vsech moznosti prichazejicich do uvahy ta nejsnazsi a nejlacinejsi, kdyby nepomohla, muze se vyzkouset narocnejsi vec. Ale tady bych to fakt videl hodne optimisticky.

Autor:  Standa [ 05 bře 2008 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ten olej u svíček prosakuje přes těsnění ventilového víka, při jeho výměně se také mění gumové kroužky kolem šroubků. Originál sada těsnění + kroužky stojí u Forda kolem 400,- kč.

Autor:  like.n0.other [ 05 bře 2008 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

package: hele ono se moc nevyplati lejt do auta olej za 250kc/L kdyz to takhle chlasta...predtim tam byl delphi asi za 270kc/L a zralo ho to taky, akorat zbytecne vyhozeny penize...kdyby to nebralo, tak tam klidne naleju i plnou syntetiku

standa: a myslis ze by se to viko melo pretesnit nebo to tolik nevadi? a btw ty gufera by vysly asi na kolik?

Autor:  Package [ 06 bře 2008 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

ale to ze lejes do motora blby olej tak to nepomaha nicomu..keby tam bola vzdy kvalitka tak nemas nad cim rozmyslat.
guferka u ventilov casom stvrdnu to je pravda,,,ale je to aj koli tomu ze v nekvalitnych olej su rozne latky ktore reaguju s guferkami a tie potom rychlejsie stvrdnu.

Autor:  pupik [ 06 bře 2008 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

Kvalitní olej, co to je? Co člověk to názor. Můj dvorní mechanik např. zastává názor, že shell rozhodně mezi kvalitní nepatří. Pochopitelně ani sudová polosyntetika ESSO, kterou mi dává za 120 Kč/l není žádná super kvalita. Ale protože mám úbytek, musím dolévat a tudíž nebudu kupovat olej za 300Kč. Navíc do motoru s 176 000 km bych se už plnou syntetiku bál dát, když jezdí od 80 000Km na polosyntetiku. A hlavně 5W40 je podstatně řidší, takže předpokládám, pokud mám špatné gufera, že by ho to papalo ještě víc. Ale o těch guferech vážně uvažuji, pokud se při tom nemusí sundávat hlava. Kolik tak stojí výměna?

Autor:  like.n0.other [ 06 bře 2008 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

pupik: naprostej souhlas...ja jsem o plny syntetice taky kdysi premejslel (jeste kdyz sem nevedel ze to bere) a mechanik mi rikal ze je to pitomost, ze u staryho motoru tim udelam vic skody nez uzitku...je to ridci a vic to rozpousti usazeniny,coz muze bejt nekdy i vic na skodu...

jinak co jsem slysel tak mezi nejlepsi prej patri francouzskej total a valvoline, prej ani castrol uz neni to co bejval...ale samozrejme nazory se ruznej

asi zkusim nejakou tu sragorku od horsta fuchse, nedavno jsem videl regenerator tesneni od valvoline...stoji to asi 200kc a kdyby to nepomohlo tak bych asi zkusil ty gufera...ale byl bych radsi kdybych ted moc vrazet nemusel, penize budou potreba na jiny veci

btw videl jsem ted na autokelly sadu tesneni driku ventilu za 628kc, je to ono?

Autor:  Package [ 06 bře 2008 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

chlapci s tymi bachorkami o rozpustani bordelu uz prestante..pokial tam nelejete olej na fritovanie tak kazdy olej ma v sebe primesi na cistenie a ochranu motora.ja lejem 5W40 shell do vsetkeho mozneho a ziadny ale uplne ziadny problem..praveze len a len pozitivne ohlasy..myslite ze shell by robil olej na figu a odporucil by ho pre Peugeot Boxer 3 na 40 000km??inak je tam ford motor puma..
srandujete...to by si nedovolil..
a pocuvat pseudomechanikov (vymena oleja a platniciek tam to u nich konci) je tiez nezmysel.
dnes su tak kvalitne oleje ze vydrzia v motore 30000 ,40000 a dokonca 50000km..su to tak isto 5W40 alebo 5W30 ci 0W30...ale rozdiel je v kvalite..
viskozita neni kvalita...nebolo by odveci si skocit na stranku www.oleje.cz
a co to si precitat...
viskozita
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
kvalita
http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... =mot_vykon
klasifikacia olejov
http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... _porovnani

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/