fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Stav motoru po odpojení váhy vzduchu.
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=16291
Stránka 1 z 1

Autor:  zedd.x [ 05 dub 2008 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Stav motoru po odpojení váhy vzduchu.

Vážení přátelé potřebuji radu zkušených:
koupil jsem Escorta combi rv. 1996 1.6 zetec 16V L1H, přestavba na LPG - podtlakovým BRC, za poměrně velmi nízký peníz ovšem s přiznaným problémem motoru. Konkrétně tlakoval do chladícího okruhu -> tedy podezření na podfouklé těsnění hlavy.
Nechali jsme provést opravu, při které proběhla pochopitelně výměna těsnění, srovnání hlavy, ale také GO ventilů, výměna vodní pumpy, rozvodů a výměna pístních kruhů. Po odjezdu z dílny bylo jasné že chod motoru je rozhodně nesprávný. Vzhledem k tomu že auto bylo už s prošlou technickou, jednoznačně prioritou byly emise + revize lpg a následně STK aby bylo možné vůz přihlásit. Emise kupodivu prošly, ale po seřízení LPG (prý bylo příliš bohatá směs) a odjezdu na plyn došlo na první křižovatce ke kopanci do sání. Okamžitě podle syčení bylo jasné že motor přisává falešný vzduch. Po kontrole všech hadic, nasazení všech vypadlých motor už nesyčel, ale chod motoru na benzín byl opět divný (překvapivě :) ) . V podstatě ale naprosto stejný jak před "zášlehem", projevující se zaškubáváním v zátahu, v 3 tisících poklesem výkonu srovnatelným s vypnutím zapalování.
Ve chvílích naprostého zoufalství nás napadlo odpojit váhu vzduchu a ejhle! Motor zklidnil, má zcela plynulý zátah až do nejvyšších otáček, dokonale drží volnoběh. Prostě jede krásně. Výkon nedokážu posoudit, escorta řídím poprvé, nicméně rozhodně výrazně lépe než felicie 1.3/50Kw ale o něco málo hůř než golf 1.6/55Kw, který byl takový živější (ale ve vyšších otáčkách). Klidně kdyby mi ale někdo tvrdil že takhle má esco jet, rozhodně mu to věřím a nepřipadlo by mi to divné.
Potřebuji zodpovědět tyto otázky:
(řešíme provoz na benzín)
- v jakém režimu jede motor po odpojení váhy? je zcela v nouzáku, nebo jen dopočítává váhu z továrních hodnot?
- je-li váha odpojená a je-li motor ve stavu nouze (jak mi bylo řečeno) je směs bohatší? O kolik? Jak výrazně spotřeba naroste?
- může provoz s odpojenou váhou poškodit motor? -> Bohatší směs -> podpálení ventilů, nebo snad dokonce propálení pístů?
- Co udělá odpojení váhy logice motoru při provozu na LPG? (je předpoklad že toto bude majoritní režim provozu) Existuje názor, že váha je při LPG motoru "buřt" a odpojení nehraje roli. Je to možné?
- Jsou popisované problémy skutečně způsobené vadnou váhou, nebo jen zamaskováním symptomů a skutečný problém je někde úplně jine? Kde?

Všem co dočetli až sem díky za trpělivost. Mimochodem z Escortu jsem nadšený, jízdní vlastnosti jsou oproti fele úžasné, řízení doslova "ultimátní", navíc bohatší výbava za tyhle peníze neobyčejně příjemná. Rozhodně koupě nelituju a věřím že mušky vychytám. Těším se a děkuji za vaše názory k výše zmíněnému problému.

Autor:  jacho6380 [ 06 dub 2008 01:11 ]
Předmět příspěvku: 

Čo sa týka jazdných vlastnosti môžeš byť kľudny, esco ma takto naozaj ísť, čo sa týka toho nepravidelného chodu tak po odpojení váhy vzduchu samozrejme ide spotreba hore ale nerobí to váha vzduchu ale robí to voľnobežný ventil ktorý nájdeš na saciom paroží. Ak tam máš plastové tak je pod ním ak hliníkové tak je hneď pod škrtiacou klapkou, skús ho vynomtovať a vyčistiť poriadne v technickom benzíne. Malo by to pomôcť. V mojom pripade to pomohlo iba na chvíľu a nakoniec som musel kúpiť nový.

Autor:  zedd.x [ 06 dub 2008 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tušil jsem že váha to nutně nemusí být. No a má vliv vadný volnoběžný ventil na chod motoru při provozu na LPG? Má vliv nouzový režim na chod motru v režimu LPG?

Autor:  jacho6380 [ 06 dub 2008 10:48 ]
Předmět příspěvku: 

Volnobežný ventil reguluje vzduch takže áno

Autor:  zedd.x [ 06 dub 2008 14:28 ]
Předmět příspěvku: 

jacho6380 píše:
Volnobežný ventil reguluje vzduch takže áno

Díky to vysvětluje celkem mnoho. Má smysl kopit strší, nebo doporučujete nový? Kde se dá sehnat nejlevneji?

Autor:  Ford [ 06 dub 2008 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

mrkni se sem

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=15096

Autor:  zedd.x [ 08 dub 2008 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

jak poznám že tohle škubání nedělá lamda? Měřil jsem napětí na svorkách které by měly být vyhřívání, je tam 12V, když ale měřím odpor na stejných svorkách lambdy tak naměřím 0, tedy obvod je přerušený. Podle toho chápu že minimálně nejede vyhřívání. Jaký odpor bych měl naměřit u správné lambdy?

Autor:  jacho6380 [ 08 dub 2008 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

zedd.x píše:
jak poznám že tohle škubání nedělá lamda? Měřil jsem napětí na svorkách které by měly být vyhřívání, je tam 12V, když ale měřím odpor na stejných svorkách lambdy tak naměřím 0, tedy obvod je přerušený. Podle toho chápu že minimálně nejede vyhřívání. Jaký odpor bych měl naměřit u správné lambdy?
Myslim ze toto je otazka na Walkera

Autor:  Wizzy [ 09 dub 2008 07:16 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud by byl obvod přerušený, tak při měření odporu ti to ukáže nekonečno. Odpor nula znamená zkrat, což u vyhřívání bych skoro čekal :-)

Autor:  zedd.x [ 09 dub 2008 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Pokud by byl obvod přerušený, tak při měření odporu ti to ukáže nekonečno. Odpor nula znamená zkrat, což u vyhřívání bych skoro čekal :-)

Samozdrejme mas pravdu, preruseny obvod je nekonecno, toto jsem take nameril. Mam tedy prerusene vyhrivani lamdy.

Autor:  Wizzy [ 09 dub 2008 11:38 ]
Předmět příspěvku: 

Otevři si v tajné sekci soubor ford_cidla.pdf

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/