fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

vykon motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1692
Stránka 1 z 6

Autor:  sedloň [ 23 úno 2005 07:55 ]
Předmět příspěvku:  vykon motoru

daval sem si zavod s kamosem co ma esco 1.4i jednobod r.v. 91 75ps a ja mam 1.8i rv95 105ps.na jednicku sem ho predjel o pul delky auta,na dvojku o delku auta a na ostatni rychlosti se mi drzel za ,,prdeli,, porad ve stejne vzdalenosti!tocili sme max. 4000ot/min.je mi divny ze se mi s tou 1.4 porad drzel!teoreticky by sem mu musel ujet.da se nejak posnat ze motor nema vykon.jinak me se motor chova bezvadne!volnobeh a tak...poradite mi prosim?

Autor:  futura [ 23 úno 2005 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je presne ten pripad, kterej se mi taky obcas stava, clovek ma problem s autem, ktery by papirove melo bejt nekde jinde. Z toho jsem vyvodil prakticky zaver, ze rozdil 10-20k neni zase tak propastny, aby to silnejsi zvitezilo rozdilem tridy a jeste se pritom clovek stoural v nose.Kdyz za to ten slabsi fest taha, musim za to vzit taky naplno, potom je urcity rozdil poznat, ale nemuzu asi ocekavat, ze mu zmizim v dalce. Ono by se to vic projevilo na delsi trati, ve vyjezdu ze zatacek, jizde do kopcu atd.

Autor:  M. [ 23 úno 2005 08:36 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud ma slabsi motor taky kratsi kvalty, tak v nizkych rychlostech (cca do 80km/h?) muze byt temer rovnocennym souperem. Kazdopadne ve vysokych rychlostech bys mu mel ujet.

Autor:  Standa [ 23 úno 2005 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

To Sedloň: Ono točit tu 1,8 jen do 4000 ot je dost málo, když se podiváš na charakteristiku motoru, tak max. Mk je lehce nad 4000 a kdyby jsi to na 2. a 3. rychlostním stupni podržel do 5500rpm a až pak řadil, tak by ses mu vzdaloval. Ta 1,4 je 8 ventil a ve vyšších otáčkách už nemá šanci. Jinak je to jak píše Futy, člověk to musí držet na podlaze i když má 20k navrch.

Autor:  M. [ 23 úno 2005 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

Standa: presne tak, dobrej postreh :lol:
jeste k tem 20k navrh, ty jsou samozrejme jen v max. otackach, kolem 3-4000 rpm, to bude mit navrch podstatne mene.
jestli mate krivku Mk, tak vykon v kW pro urcite otacky motoru (rpm)dostanete tusim z rovnice kW=(Nm*rpm)/9454

Autor:  futura [ 23 úno 2005 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ty krivky pro zmetca na titulni strane jsou fakt dobry na ziskani predstavy co je a neni mozny, kazdopadne pokud z toho clovek chce dostat max. tak to musi tocit tak, aby se pri kazdym razeni dostal na max kroutak. Tady ovsem muze bejt problem s prevodovkou, nekdy muzou bejt jednotlivy rychlosti moc daleko od sebe. Na druhou stranu se s tim zase da jezdit pohodove civilne, na rozdil treba od my soucasny prevodovky, ktera je sice krasne tesna, ale na 5 to clovek musi zbytecne tocit.

Autor:  M. [ 23 úno 2005 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

futura: musis mit max. kroutak na kolech, to neni to samy co na motoru, protoze mezi koly a motorem je prevodovka... v praxi to znamena vytacet na max. otacky. pri prerazeni se ti zmensi velikost prevedeneho tociveho momentu na kola o pomer mezi prevodovymi stupni (cca 1,3x), ale tocak na motoru nejspis vzroste mene nez 1,3x... tzn. ze po prerazeni je na tom tocak na kolech hur, byt je motor v priznivejsim toc. momentu (prevodovka to potopi)

Autor:  futura [ 23 úno 2005 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

Asi tak, ono to funguje i v praxi. Dobry je, ze stejne to maj vsechny auta.Jen jsem to nemel takhle primo vedecky zduvodneny.

Autor:  sedloň [ 23 úno 2005 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

tyyy wole....tak dik za odpovedi!vypada to ze asi koupim ferrari :lol: :lol:

Autor:  futura [ 23 úno 2005 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

No tak tohle me taky napadlo, kdyz mi ty slabsi davaly zabrat. Aby ses nemusel stvat, chce to rozdil aspon 50 koniku a k tomu prislusnej obsah. Cim vic, tim lip.
Az ho budes mit, rekni.

Autor:  Bendy&Macíček [ 23 úno 2005 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

Jo co myslíš příslušným obsahem.....? abych se zase doplatil na PR ....

Autor:  futura [ 23 úno 2005 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

No, dneska je to zradny, ty vykony u novejch autaku furt rostou i u mensich obsahu, nemluve o nadopovanych kamnech(hruza, kdyz me s prehledem prevalcujou), takze optimum asi nekde kolem 3l a vice a tomu odpovidajici vykon i podvozek.Stejne ti ani tohle nezaruci, ze budes king.Takze zustanu u toho, co mam a budu spokojenej, ze to vubec jede.

Autor:  Bendy&Macíček [ 23 úno 2005 14:22 ]
Předmět příspěvku: 

3l tak to jsi mě opravdu uklidnil, taky velmi rád zůstanu u svého Macíčka :-) Pokud to bude do budoucna nějak realné, tak se poohlédvu po nějakém SUV, nebo PICK UP něco jako Micina L200 či něco na ten způsob :-)

Autor:  SANNY [ 23 úno 2005 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Čau
vlastním oba zúčastněné vozy v uspojivém stavu.Pokud jsi takto dopadl s
1,8 16V vz 1,4 začni hledat problém v autě ,a nebo kámoš nejel do 4000.
4000 to jsou tak otáčky kdy 1,4 začíá táhnout.
Auta váží stejně 30kobyl a větší točák je to fakt znát.

Autor:  carPWR [ 23 úno 2005 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

taky bych rekl, ze s autem neni vse ok, kdyz je rozdil mezi 1.4/75k a 1.8/105k malej.....on tu 1.4 urcite drtil jako magor, aby se drzel..

Autor:  Wolf [ 23 úno 2005 21:32 ]
Předmět příspěvku: 

A co třeba z jiného soudku,taky se mi držel frajer z Favoritem za prdelí,už jsem tam měl 120 a on pořád zamnou.Pak sem na něj vyzrál ,stačilo uhnout do protisměru a ... A začal jsem mu ujíždět,proč? Protože celou dobu jsem mu rozrážel vzduch a on měl malej vzduch. odpor.

Autor:  mrazik [ 23 úno 2005 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

SANNY a carPWR - rozdíl 30 koní není nějak výrazný, i když to vypadá jaok nesmysl, a je potřeba se zamyslet nad rozložením výkonu. Ta 1.8 vyloženě trpěla tím, že nebylo možné točit více jak 4.000, pokud by točila do 5.500 ot bude náskok nad 1.4 výraznější. Motor 1.4 CVH ve 4.000 rozhodně táhnout nezačíná, tam spíše pomalu končí.

Autor:  Návštěvník [ 23 úno 2005 23:11 ]
Předmět příspěvku: 

Tak nevim....1,6i filcka mě nedá... fabka 1,4mpi...ani nahodou,kamos ma ale astru GSI 2,0 16V....zaradí 2 a jsem v pi..i !!!!jenze to je nejekych 100K navíc...

Autor:  M. [ 24 úno 2005 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

Jak uz jsem psal, porovnani jen papirovych vykonu a jejich vztah k akceleraci je o nicem. Ten vykon je pri jednech otackach (blizicich se maximu), ale pri akceleraci pracuje motor temer v polovine sveho rozsahu otacek, takze fakt zalezi hlavne na prubehu Nm.

Autor:  johan [ 24 úno 2005 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

Jojojo, Standa, futy a M. to popisují tak, jak si to i já představuju. Čísla na papíře vypovídají celkem prd o tom, jak to doopravdy pojede. Když chci jet na nějaký kompromis mezi svezením a spotřebou, tzn. po rovině vytáčím něco pod 4000, do kopce něco nad 4000 a nestojím tomu na krku, tak mě může klidně udělat jakýkoliv konfekční auto favoritem počínaje a oktávkou 55 kW konče. Vůbec mě to nepřipadá zvláštní, ten v tom favoritu na tom musí stát celou dobu a hnát to jak o život, kdybych udělal totéž já, tak můžu mít v autě o dva lidi víc než on a nebude stíhat.

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/