Kubee píše:
Zdravím, mám problém, jsem majitelem Escorta 1.6, 16 V, 65 KW, r.v. 94 a můj motůrek po opravě jaksi neví co má dělat. Popis toho co dělá:
Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Po opravě příčky držící chladič po lehkém střetu se srnkou a výměně kapoty ujeto 160 km, motor se přehřál, po vychladnutí a ujetí 10 km ztratil kompresi mezi 2 a 3 válcem. Provedena výměna pístních kroužků, srovnání hlavy, doplnění kapalin, oprava prasklého chladiče (k uvaření a upečení došlo z důvodu nízkého stavu chladící kapaliny). Neprovedena diagnostika motoru po opravě, motor jede, chladič chladí, vše opravované vypadá v pořádku. Motor má ale problém: Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Auto jede, ale nemůžu s ním jet někam dál, navíc momentálně žiji v Praze a auto je tam.
Je jasné, že bez diagnostiky dál nelze, ale 1.000,- je pro mne momentálně dost peněz (celá nehoda mne stále už 17.000,-), jen se chci zeptat: "Nemáte s tím někdo zkušenosti nebo kde bych mohl najít popis možných příčin a napsané součástky které to mohou způsobovat, abych se připravil na cenu a pokusil se je někde sehnat? Mockrát děkuju...."
jestli tam byl nejaky tukanec tak ti urcite odesla lambda nebo vaha. Ja sem napriklad pribral podvozkem kamen, rana jak z dela a kdyz jsem pak vymenil vyfuk ktery to taky schytal tak auto bylo uplne marne. Vymenil jsem lambdu a OK. Udajne prave muze umrit po silnem otresu. To same vaha vzduchu. Zkus ji odpojit. Pokud ti to pak pojede lepe muze to byt bud prave vaha, nebo lamda (nejpravdepodobnejsi), nebo ventil (mene pravdepodobne). Asi bych ale investoval do te diagnostiky.