fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Šílený motor
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=17225
Stránka 1 z 1

Autor:  Kubee [ 25 kvě 2008 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Šílený motor

Zdravím, mám problém, jsem majitelem Escorta 1.6, 16 V, 65 KW, r.v. 94 a můj motůrek po opravě jaksi neví co má dělat. Popis toho co dělá:

Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Po opravě příčky držící chladič po lehkém střetu se srnkou a výměně kapoty ujeto 160 km, motor se přehřál, po vychladnutí a ujetí 10 km ztratil kompresi mezi 2 a 3 válcem. Provedena výměna pístních kroužků, srovnání hlavy, doplnění kapalin, oprava prasklého chladiče (k uvaření a upečení došlo z důvodu nízkého stavu chladící kapaliny). Neprovedena diagnostika motoru po opravě, motor jede, chladič chladí, vše opravované vypadá v pořádku. Motor má ale problém: Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Auto jede, ale nemůžu s ním jet někam dál, navíc momentálně žiji v Praze a auto je tam.

Je jasné, že bez diagnostiky dál nelze, ale 1.000,- je pro mne momentálně dost peněz (celá nehoda mne stále už 17.000,-), jen se chci zeptat: "Nemáte s tím někdo zkušenosti nebo kde bych mohl najít popis možných příčin a napsané součástky které to mohou způsobovat, abych se připravil na cenu a pokusil se je někde sehnat? Mockrát děkuju...."

Autor:  Wizzy [ 25 kvě 2008 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Volnoběžný ventil (zkust ho odpojit, pokud se to chcípání nezhorší, čili bude se ti chovat stejně, bude nejspíš po něm. Ovšem ten by měl na svědomí jen volnoběh.
Zkusil bych svíčky, zapalovací kabely. Oboje cca za litr/sada. Svíčky ber origo Motorcraft AYFS22F1 - je to jistota a cokoli jiné bude za stejné peníze nebo i dražší a je riziko, že odejdou po pár tisících km, Motorcrafty vydrží bez problémů i 60 tisíc.
A před tím možná ještě změřit tlak paliva na liště, jestli není moc velký a nepřechlastává se to. (nestává se to často, ale může odejít regulátor tlaku. Na liště je normální ventilek jako na pneumatice - mívá modrou čepičku - vem normálně měřák tlaku na kola, když zapneš zapalování - zavrčí čerpadlo, tak by tam mělo být přes 300kPa. Jinak za chodu asi tak 210 plusmínus.

Autor:  Krtek-NA [ 25 kvě 2008 22:32 ]
Předmět příspěvku: 

Zapojil si váhu vzduchu?? Pokud to bylo takhle dělaný tak pokud to nemá naučený, neví motor co bez váhy dělat. Pokud je to OK, kontrola hadic od podtlaků a vedení benzínu, ale pokud jsi to přehodil asi nepůjde nastartovet vůbec, ale překontroluj to. :wink:

Autor:  zedd.x [ 25 kvě 2008 23:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šílený motor

Kubee píše:
Zdravím, mám problém, jsem majitelem Escorta 1.6, 16 V, 65 KW, r.v. 94 a můj motůrek po opravě jaksi neví co má dělat. Popis toho co dělá:

Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Po opravě příčky držící chladič po lehkém střetu se srnkou a výměně kapoty ujeto 160 km, motor se přehřál, po vychladnutí a ujetí 10 km ztratil kompresi mezi 2 a 3 válcem. Provedena výměna pístních kroužků, srovnání hlavy, doplnění kapalin, oprava prasklého chladiče (k uvaření a upečení došlo z důvodu nízkého stavu chladící kapaliny). Neprovedena diagnostika motoru po opravě, motor jede, chladič chladí, vše opravované vypadá v pořádku. Motor má ale problém: Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Auto jede, ale nemůžu s ním jet někam dál, navíc momentálně žiji v Praze a auto je tam.

Je jasné, že bez diagnostiky dál nelze, ale 1.000,- je pro mne momentálně dost peněz (celá nehoda mne stále už 17.000,-), jen se chci zeptat: "Nemáte s tím někdo zkušenosti nebo kde bych mohl najít popis možných příčin a napsané součástky které to mohou způsobovat, abych se připravil na cenu a pokusil se je někde sehnat? Mockrát děkuju...."


jestli tam byl nejaky tukanec tak ti urcite odesla lambda nebo vaha. Ja sem napriklad pribral podvozkem kamen, rana jak z dela a kdyz jsem pak vymenil vyfuk ktery to taky schytal tak auto bylo uplne marne. Vymenil jsem lambdu a OK. Udajne prave muze umrit po silnem otresu. To same vaha vzduchu. Zkus ji odpojit. Pokud ti to pak pojede lepe muze to byt bud prave vaha, nebo lamda (nejpravdepodobnejsi), nebo ventil (mene pravdepodobne). Asi bych ale investoval do te diagnostiky.

Autor:  Kubee [ 27 kvě 2008 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

Váha vzduchu a to její čidlo bude nahoře u toho paroží jak je ten veliký napis EFI počítám, lambda vím kde je. Je to pro mne dost problém, poslední auto mělo jen jednobodový vstřik a relativně jednoduchý motor (žádná čidla, vše ještě mechanické) Tohle vozítko je jak jsem si tu přečetl už relativně nadupané elektronikou. Ale pokusím se udělat dle rad a uvidím, na diagnostiku asi bude muset stejně, přece jen asi nejsem až tak zběhlý motorář :-) Děkuji a kdyby někoho napadali další věci jen sem s nimi, pokud nic, tak aspoň budu vědět co kde mám hledat a příště bude vše jednodušší. Jo neexistuje pro tohle vozítko kniha jako na 120 nebo Lady a tak? Nebo není někde na netu servisní manuál pro autoservisi? Je to celkem ceněnej materiál ale co kdyby náhodou...:-)

Autor:  Kubee [ 27 kvě 2008 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Šílený motor

zedd.x píše:
Kubee píše:
Zdravím, mám problém, jsem majitelem Escorta 1.6, 16 V, 65 KW, r.v. 94 a můj motůrek po opravě jaksi neví co má dělat. Popis toho co dělá:

Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Po opravě příčky držící chladič po lehkém střetu se srnkou a výměně kapoty ujeto 160 km, motor se přehřál, po vychladnutí a ujetí 10 km ztratil kompresi mezi 2 a 3 válcem. Provedena výměna pístních kroužků, srovnání hlavy, doplnění kapalin, oprava prasklého chladiče (k uvaření a upečení došlo z důvodu nízkého stavu chladící kapaliny). Neprovedena diagnostika motoru po opravě, motor jede, chladič chladí, vše opravované vypadá v pořádku. Motor má ale problém: Motor za studena i ohřátý chcípá, nedrží otáčky. Při jízdě je nutné neustále udržovat otáčky, při zařazeném jakémkoli rychlostním stupni škube, má malý výkon, velkou spotřebu. Auto jede, ale nemůžu s ním jet někam dál, navíc momentálně žiji v Praze a auto je tam.

Je jasné, že bez diagnostiky dál nelze, ale 1.000,- je pro mne momentálně dost peněz (celá nehoda mne stále už 17.000,-), jen se chci zeptat: "Nemáte s tím někdo zkušenosti nebo kde bych mohl najít popis možných příčin a napsané součástky které to mohou způsobovat, abych se připravil na cenu a pokusil se je někde sehnat? Mockrát děkuju...."


jestli tam byl nejaky tukanec tak ti urcite odesla lambda nebo vaha. Ja sem napriklad pribral podvozkem kamen, rana jak z dela a kdyz jsem pak vymenil vyfuk ktery to taky schytal tak auto bylo uplne marne. Vymenil jsem lambdu a OK. Udajne prave muze umrit po silnem otresu. To same vaha vzduchu. Zkus ji odpojit. Pokud ti to pak pojede lepe muze to byt bud prave vaha, nebo lamda (nejpravdepodobnejsi), nebo ventil (mene pravdepodobne). Asi bych ale investoval do te diagnostiky.


ťukanec byl, ale nebyl tak hrozný, no relativně, srnka nepadla ani na kapotu, zůstala stát na svejch a skočila do protisměru pod náklaďák, ani airbagy nevyletěli (pokud tam jsou) ale Němec (původní majitel a první) říkal že jo a v servisu kam s tím jezdil taky bylo to auto jen na serviskách....Ale váhu zkusím a lambdu taky, tu zkusím odpojit...

Autor:  Ford [ 27 kvě 2008 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

manuály máš tady


http://www.fordfans.cz/escort.php

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/