Zdravím kolegy Forďáky
Běhěm minulýho týdne se mi rozsypal motor, už jsem se v tom párkrát vrtal a vůbec mě nenapadá co s tím.. Pročítal jsem tady i spoustu vláken, ale mám těch problémů víc, nepodařilo se mi podobnej problém najít. Pokusím se trochu popsat o co jde:
Výkon:
Asi o 20% dolů v otáčkách do 2500 a asi o 50% klesl v otáčkách nad 2500.. Je teď fakt úplně mrtvej. Tam, kde začínal ještě nedávno brát dech, teď ho nejvíc ztrácí (cca těch 2500 ot.) Jede to jako bych měl 4 lidi v autě, plnej kufr brambor a ještě za autem pověšenej 2tunovej vozejk. Předjede mě i kombi fábia s 1.2HTP motorem
Dneska jsem jel do mírnýho kopce v kterým normálně jezdívám na pět a zrychluju; teď za tři, plnej plyn a nemůžu otáčky dostat nad 3000. Skoro mi připadá jak kdyby to mělo výkon při provozu na míň válců.
Teplota:
Motor se teď strašně rychle zahřívá, stačí popojet necelý 2 kiláky a teploměr ukazuje hned střed. Vypnu motor, otevřu kapotu a z motoru sálá neuvěřitelný teplo a praská v něm. Když jedu delší trasu, ručička se dostává skoro až k červenýmu políčku a v tu chvíli můžu do kopce i na dvojku tlačit, otáčky vyjedou k 2500ot. a pak už to jde strašně pomalu, je úplně cejtit jak se to trápí. Musím vždy z kopce vyřadit aby to trochu schladlo a aspoň trochu se to zase chytlo.
Spotřeba:
Začalo to i o něco víc chlastat, možná je to způsobený tím že ho víc točím aby to aspoň trochu jelo, ale myslím si že o tolik víc by to nemělo bejt.
Zvuky:
Přybyl jeden zvuk, nevím přesně odkud jde a ani jak ho přesně popsat, něco jako když nenamažete řetěz na motorovce, takový divný syčení.. Když otevřu kapotu, není to slyšet oszhora skoro vůbec, v kabině při otevřených dveřích už docela dost a nejvíc když se sehnu pod auto zboku u předních dveřích, je to dost silnej zvuk.
Další anomálie:
Když prudce sešlápnu plyn, jakoby se na vteřinu přidusí a pak se rozjede, takový "HUhiiiíííí"
Tohle teda nevím jesi to nedělalo i dřív, možná jo.. Možná je to i normální...
Jinak co se týče čidel, tak vím o lambdě, ta už tak 3 měsíce nejede, připomínám že to o čem tu píšu se děje teprve týden. Mám podezření i na čidlo teploty vzduchu, když ho za běhu odpojím, nic se nestane stejně jako u lambdy. Delší dobu mám samozřejmě problémy i s volnoběhem kterej nedrží, stejně tak škubnutí při prvním překročení 2000ot. a škubání při povolení plynu (při brždění motorem) a opětovným přidání, to snad celej rok a půl co auto mám Pak ještě se mi stávalo že při vyšlápnutí spojky to chcípalo, to se vyřešilo vykoupáním volnoběžnýho ventilu. S lambdou asi souvidí i to že v zimě se motor kolikrát i za 30 kiláků nechtěl pořádně zahřát. Váha vzduchu by měla bejt OK, ta při odpojení reaguje. Náplně mám všechny v akorátním množštví a nežere a neutíká olej ani voda. Jen mám trochu mokrou převodovku, tam mi při měnění spojky loni měnili náplň ale asi to měli i přetěsnit... Nevím v jakým stavu je rozvoďák ani svíčky, ty mi nejdou povolit.
Takže bych Vás chtěl poprosit o názory co si o tom myslíte, já mám pocit že je to vhodný tak do šrotu, ale něčím jezdit musím a jiný koupit nemůžu..
Pokusím se v blízký době udělat i diagnostiku.