fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 čer 2024 08:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odtrh na svíčkách
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 19:16 
Ahoj,
koupil jsem nové svíčky BOSH HR7MPP, ktéré jsou doporučené pro můj 1.6 16V Zetec. Odtrh od výrobce je nastaven na 1.0 mm, ale Etzold píše v tabulce na straně 72 odtrh 1.3 mm. I někde v této diskuzi jsem četl, že odrth má být cca 1.3 mm. Koupil jsem svíčky špatně nebo si mám vzdálenost elektrod sám upravit? Je to vůbec u platinových elektrod možné? Zatím žádné potíže s chodem motoru nemám. Pouze mi to studené chcípe (klasika - první křižovatka, vyřadit a chcípne to), ale to už dělalo před výměnou svíček.
Díky za rady


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 19:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2004 10:16
Příspěvky: 688
Bydliště: Plzeň
Co sem slysel a dokonce tak i udelal tak do zeteca si mel koupit Original svicky u Forda: MOTOCRAFT jiny udajne nevydrzi dlouho a jsou to prej vyhozeny penize!

_________________
Ford Modeo mkIII Socka

bejvávalo:
Ford Escort 97" Ghia


Naposledy upravil Dave dne 01 bře 2005 20:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 07:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Na motor Zetec 1,6 je opravdu předepsán odtrh na svíčkách 1,3 mm. Nicméně já používám originál Motorcraft a nechal jsem odtrh 1mm jak byl nastaven při jejich koupí. Když jsem je totiž měnil tak jsem nevěděl že odtrh má být větší. Mám na nich najeto 35t km a zatím nebyl důvod odtrh měnit, pořád tedy jezdím s 1mm a je to v pohodě.
Tím chci jenom říct že tvé problémy se zhasínaním studeného motoru na první křižovatce asi odtrhem nebudou. Jelikož jsem to už také zažil tak snad zkus napřed vyčistit volnoběžný ventil a klapku. Když nepomůže tak zkus nechat změřit kompresní tlaky na motoru a když budou OK, můžeš ještě zkusit nějaký čistič ventilů a projet auto na nějaké delší trati. Někdy totiž problém se zhasínáním může dělat karbon usazený na výfukových ventilech. Jak řešit problémy s volnoběhem je ale dostatečně popsáno ve fóru "VOLNOBĚH"

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 08:27 
Já mám na můj model Escorta přímo v návodu k použití psáno odtrh 1mm...

Ale docela by mne zajímalo, jaký má vliv změna odtrhu, tím, či oním směrem...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 09:25 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ja s odtrhem laboroval a dosel jsem k zaveru, ze pouzitelny je rozmezi 1,2 -1,3 , kdyz ma motor predepsano 1,3, min ,nebo vic je znat na chodu motoru, je to nepravidelny, kucka to. Ty novejsi motory muzou mit upravy, ktery umoznujou treba i jiny odtrh, ja mam klasiku prvni zmetcy.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 09:54 
to: futura

A jaky tam mas svicky? Taky platinky? Ja tomu moc nerozumim, ale bylo mi receno, ze svicky s platinovymi elektrodami by se nemeli ani cistit, tak mam strach se v tom vrtat. jak rikam, motor podle me funguje perfektne, zadne cukani, ale nevim jestli spatny odrth nemuze mit vliv treba na vykon, spotrebu, spatne spalovani nebo neco podobneho.
Diky za rady


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 10:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Pepo, do Zmetka musis dat platinovy, to ti rekli dobre, jiny tam prijit nesmeji. Jak je to s jejich cistenim to nevim, ale k hlavne k cisteni nejak nevidim duvod... svice zasroubuju a jezdim, jezdim, jezdim... a kdyz je cas na vymenu (u me 60.000), tak je vymenim.

Futy jezdi, jestli se nepletu, na stejny svice jako ja a to NGK. Jsou to ty, ktere jsou v tabulce v Etzodlovi, oznaceni ted z hlavy nevim. Ani jeden z nas si nestezuje (jinak receno - me to jezdi stejne jako predtim s Motorcraftama), ale docela casto se lze setkat s nazorem, ktery pise Dave, ze do Zmetka jedine origo Motorcraft a nikdy jinak...

Ja ty NGK kupoval hlavne kvuli priznive cene (ne ze by byly obecne levnejsi, ale zrovna byla takova moznost) a uz jsem na ne taky slysel nadavky... ale jak rikam, me slouzi dobre.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 12:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jojo, PTR 5A 13 tak nejak se oznacujou. Moc dobry, diky Johane.Jezdil jsem i na Autolity, Champion, problemy jsem nemel, pokud neco, tak jsem nakonec zjistil, ze to bylo v kabelech. Asi bych vzal jakykoliv za slusnou cenu, Brisky asi ne, i kdyz uz prej na Zmetca delaj.Odtrh serizuju klidne i na platinkach, musi se opatrne, konecne to u vsech.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odtrh na svíčkách
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 15:36 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Pepa z depa píše:
Ahoj,
koupil jsem nové svíčky BOSH HR7MPP, ktéré jsou doporučené pro můj 1.6 16V Zetec. Odtrh od výrobce je nastaven na 1.0 mm, ale Etzold píše v tabulce na straně 72 odtrh 1.3 mm. I někde v této diskuzi jsem četl, že odrth má být cca 1.3 mm. Koupil jsem svíčky špatně nebo si mám vzdálenost elektrod sám upravit? Je to vůbec u platinových elektrod možné? Zatím žádné potíže s chodem motoru nemám. Pouze mi to studené chcípe (klasika - první křižovatka, vyřadit a chcípne to), ale to už dělalo před výměnou svíček.
Díky za rady


...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odtrh na svíčkách
PříspěvekNapsal: 03 bře 2005 07:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
carPWR píše:

...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra...


No vzhledem k tomu že Etzold má v těch příriručkách často značné nepřesnosti, protože popisuje o 2 generace starší model než je deklarováno na obálce knihy, tak bych si tím odtrhem 1,3 nebyl tak jistý. Navíc proč by výrobce svíček Ford Motorcraft nastavoval odtrh u nové svíčky 1 mm, když je potřeba 1,3. Když už se držet příručky tak jedině originál Ford nebo Haynes.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odtrh na svíčkách
PříspěvekNapsal: 03 bře 2005 12:46 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Standa píše:
carPWR píše:

...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra...


No vzhledem k tomu že Etzold má v těch příriručkách často značné nepřesnosti, protože popisuje o 2 generace starší model než je deklarováno na obálce knihy, tak bych si tím odtrhem 1,3 nebyl tak jistý. Navíc proč by výrobce svíček Ford Motorcraft nastavoval odtrh u nové svíčky 1 mm, když je potřeba 1,3. Když už se držet příručky tak jedině originál Ford nebo Haynes.


.no ja bych na vyrobce, kdyz nastavi odtrh 1.0mm nespolehal, 1.0mm ma mit starsi 1.6 CVH, ale fakt jsi me nahlodal, ze se pojedu mrknout a premerit odtrh na motorcraftech, sem fakt zvedavej :-)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odtrh na svíčkách
PříspěvekNapsal: 11 bře 2005 17:26 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 15:25
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
carPWR píše:
Pepa z depa píše:
Ahoj,
koupil jsem nové svíčky BOSH HR7MPP, ktéré jsou doporučené pro můj 1.6 16V Zetec. Odtrh od výrobce je nastaven na 1.0 mm, ale Etzold píše v tabulce na straně 72 odtrh 1.3 mm. I někde v této diskuzi jsem četl, že odrth má být cca 1.3 mm. Koupil jsem svíčky špatně nebo si mám vzdálenost elektrod sám upravit? Je to vůbec u platinových elektrod možné? Zatím žádné potíže s chodem motoru nemám. Pouze mi to studené chcípe (klasika - první křižovatka, vyřadit a chcípne to), ale to už dělalo před výměnou svíček.
Díky za rady


...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra...


Ja jsem koupil stejne svicky od Bosche (snadny nakup a uprednostnuji vlastni vymenu), daval jsem pozor, aby to byly ty platinove (vydrz 90tkm) a mam taky uz najeto kolem 20tkm a nepozoruji zadny problem. Odtrh je opravdu je 1.0 misto predepsanych 1.3, ale ja bych na to sel pragmaticky. Kdyz to funguje, tak bych do toho nevrtal. Dival jsem se na Focusy a jejich popis motoru a tam je pro stejne Zetec napsanej odtrh 1.0, zatimco u Escorta 1.3, takze s verohodnosti knih bych to neprehanel.

Kolisani otacek se docasne vyresilo vycistenim volnobezneho ventilu, ale uz me zacina asi zlobit spatny palivovy filtr. Uvazuju o bavlnem filtru na vzduch...

_________________
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 16:48 
Tak jsem si byl u Forda koupit novy svicky. Na muj typ motoru mne prodali AYFS 22F1. Je to jiny typ, nez je uvaden v manualech, ale pry jsou to ty prave. Doma jsem zmeril odtrh a je nastaven na 1 mm. Nelenil jsem a napsal jsem jim dotaz, jestli to mam nechat nebo prenastavit na 1,3 mm a podle nich ma byt na techto svickach pro Zeteca nastaven odtrh 1,0 mm. Z toho jsem pochopil, ze na drivejsich doporucovanych svickach ma byt 1,3 mm a na techto 1,0 mm. Ale, kdo vi...Jeste je nemam namontovany, tak pak dam vedet, jestli dobry nebo spatny. Vzhledem k tomu, ze jezdim na LPG, tak by spatne nastaveni melo byt preci jen poznat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 14:32 
Včera jsem kupoval také novou sadu zapal. svíček přímo u Forda Motorcrafty AYFS 22F1,jedna mě stála 248Kč,takže sada stojí necelej litr.Sice je to pálka,ale každého,koho jsem se ptal jaké svíčky koupit řekli že jedině originál Motorcraft.Prej jsou s jinýma problémy a nejede to!
Dnes jsem je namontoval a myslím,že mi to jede o trochu líp a snad se mi sníží i ta spotřeba,tak uvidím...
P.S.:Ten odtrh byl také originál 1mm a neměnil jsem ho!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 17:54 
Tak jsem konecne namontoval novy svicky original Motorcraft AYFS 22F1. Odtrh jsem nechal 1 mm. Auto jezdi uplne stejne jako predtim, takze bych s odtrhem urcite nic nedelal.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 18:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2004 21:05
Příspěvky: 107
Bydliště: Milovice n. L
Jednoznačně odtrh nechte být jak je 1.0 mm a neřešte žádného Etzolda má občas nějaký nepřesnosti. 8)

_________________
je - Ford Focus III FL 1.5 EB 134 kW combi ST - Line
byl - Ford C-Max po FL 1,8 TDCi 91kW TREND 6x Airbag , ESP,TCS ,ABS , BC , navigace ,duální A/C .
byl - Ford Focus 1,8-16V 85kW combi Trend,4x airbag.ABS,ASR,vše v el. , BC , xenony,tempomat ,K&N filtr, LPG Magic2.
byl - Ford Fiesta XR2i , 76kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2005 15:11 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
..jo, mam tam vymeneny svicky a odtrh 1.0mm a pohoda, tak mate recht...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 čer 2005 08:57 
Pánové, já jsem se svíčkama taky dost rozpačitý. Do mého Forda Etzold píše 1.0 mm, v těch dokumentech pdf co jsou tady na webu ke stažení píšou že by to mělo být 0.8 mm a třeba v katalogu BRISKu jsem se dozvěděl že tam pasujou svíčky 1.1 mm a pak babo raď. Myslím že ale každý výrobce, jelikož používá svoji technologii a materiály,a tím třeba i odpor někde v té svíčce, tak že může být tam vzdálenost elekrod různá, protože mezi elektrodama přeskočí stejně silná jiskra u 0.8 mm tak i v 1.1 mm. Je to moje doměnka, ale jelikož nejsem odborník, tak to může být taky jinak :o).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 čer 2005 12:25 
Offline
Nováček

Registrován: 26 pro 2004 18:50
Příspěvky: 44
Jde o setiny milimetru taková vzdálenost je každý jiskře fuk! :-D

_________________
Escort 1,6 16V Zetec r.v.96 tm.modrá metl. 3-dv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 čer 2005 14:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To Matrix: když jsem dvakrát měnil svíčky, kupoval jsem je pokaždý ve stejným Fordu a prodali mi Motorcrafty jednou s odtrhem 1mm a teď 0,8mm. Původní byly myslím 0,8mm. Obě chodily bez problémů, žádný vliv na chod motoru nebo spotřebu, žádný škubání apod. a při výměně i kontrole vždy svíčky čistý. Myslím že CVH není Zetec a není na svíčky tak náchylnej.
Mám dojem, že správnej odtrh je 0,8mm, píšou to i v Haynesovi a tomu věřím víc.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz