fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Odtrh na svíčkách http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1754 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 01 bře 2005 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Odtrh na svíčkách |
Ahoj, koupil jsem nové svíčky BOSH HR7MPP, ktéré jsou doporučené pro můj 1.6 16V Zetec. Odtrh od výrobce je nastaven na 1.0 mm, ale Etzold píše v tabulce na straně 72 odtrh 1.3 mm. I někde v této diskuzi jsem četl, že odrth má být cca 1.3 mm. Koupil jsem svíčky špatně nebo si mám vzdálenost elektrod sám upravit? Je to vůbec u platinových elektrod možné? Zatím žádné potíže s chodem motoru nemám. Pouze mi to studené chcípe (klasika - první křižovatka, vyřadit a chcípne to), ale to už dělalo před výměnou svíček. Díky za rady |
Autor: | Dave [ 01 bře 2005 19:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co sem slysel a dokonce tak i udelal tak do zeteca si mel koupit Original svicky u Forda: MOTOCRAFT jiny udajne nevydrzi dlouho a jsou to prej vyhozeny penize! |
Autor: | Standa [ 02 bře 2005 07:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na motor Zetec 1,6 je opravdu předepsán odtrh na svíčkách 1,3 mm. Nicméně já používám originál Motorcraft a nechal jsem odtrh 1mm jak byl nastaven při jejich koupí. Když jsem je totiž měnil tak jsem nevěděl že odtrh má být větší. Mám na nich najeto 35t km a zatím nebyl důvod odtrh měnit, pořád tedy jezdím s 1mm a je to v pohodě. Tím chci jenom říct že tvé problémy se zhasínaním studeného motoru na první křižovatce asi odtrhem nebudou. Jelikož jsem to už také zažil tak snad zkus napřed vyčistit volnoběžný ventil a klapku. Když nepomůže tak zkus nechat změřit kompresní tlaky na motoru a když budou OK, můžeš ještě zkusit nějaký čistič ventilů a projet auto na nějaké delší trati. Někdy totiž problém se zhasínáním může dělat karbon usazený na výfukových ventilech. Jak řešit problémy s volnoběhem je ale dostatečně popsáno ve fóru "VOLNOBĚH" |
Autor: | Návštěvník [ 02 bře 2005 08:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já mám na můj model Escorta přímo v návodu k použití psáno odtrh 1mm... Ale docela by mne zajímalo, jaký má vliv změna odtrhu, tím, či oním směrem... |
Autor: | futura [ 02 bře 2005 09:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja s odtrhem laboroval a dosel jsem k zaveru, ze pouzitelny je rozmezi 1,2 -1,3 , kdyz ma motor predepsano 1,3, min ,nebo vic je znat na chodu motoru, je to nepravidelny, kucka to. Ty novejsi motory muzou mit upravy, ktery umoznujou treba i jiny odtrh, ja mam klasiku prvni zmetcy. |
Autor: | Návštěvník [ 02 bře 2005 09:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
to: futura A jaky tam mas svicky? Taky platinky? Ja tomu moc nerozumim, ale bylo mi receno, ze svicky s platinovymi elektrodami by se nemeli ani cistit, tak mam strach se v tom vrtat. jak rikam, motor podle me funguje perfektne, zadne cukani, ale nevim jestli spatny odrth nemuze mit vliv treba na vykon, spotrebu, spatne spalovani nebo neco podobneho. Diky za rady |
Autor: | johan [ 02 bře 2005 10:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pepo, do Zmetka musis dat platinovy, to ti rekli dobre, jiny tam prijit nesmeji. Jak je to s jejich cistenim to nevim, ale k hlavne k cisteni nejak nevidim duvod... svice zasroubuju a jezdim, jezdim, jezdim... a kdyz je cas na vymenu (u me 60.000), tak je vymenim. Futy jezdi, jestli se nepletu, na stejny svice jako ja a to NGK. Jsou to ty, ktere jsou v tabulce v Etzodlovi, oznaceni ted z hlavy nevim. Ani jeden z nas si nestezuje (jinak receno - me to jezdi stejne jako predtim s Motorcraftama), ale docela casto se lze setkat s nazorem, ktery pise Dave, ze do Zmetka jedine origo Motorcraft a nikdy jinak... Ja ty NGK kupoval hlavne kvuli priznive cene (ne ze by byly obecne levnejsi, ale zrovna byla takova moznost) a uz jsem na ne taky slysel nadavky... ale jak rikam, me slouzi dobre. |
Autor: | futura [ 02 bře 2005 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jojo, PTR 5A 13 tak nejak se oznacujou. Moc dobry, diky Johane.Jezdil jsem i na Autolity, Champion, problemy jsem nemel, pokud neco, tak jsem nakonec zjistil, ze to bylo v kabelech. Asi bych vzal jakykoliv za slusnou cenu, Brisky asi ne, i kdyz uz prej na Zmetca delaj.Odtrh serizuju klidne i na platinkach, musi se opatrne, konecne to u vsech. |
Autor: | carPWR [ 02 bře 2005 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odtrh na svíčkách |
Pepa z depa píše: Ahoj,
koupil jsem nové svíčky BOSH HR7MPP, ktéré jsou doporučené pro můj 1.6 16V Zetec. Odtrh od výrobce je nastaven na 1.0 mm, ale Etzold píše v tabulce na straně 72 odtrh 1.3 mm. I někde v této diskuzi jsem četl, že odrth má být cca 1.3 mm. Koupil jsem svíčky špatně nebo si mám vzdálenost elektrod sám upravit? Je to vůbec u platinových elektrod možné? Zatím žádné potíže s chodem motoru nemám. Pouze mi to studené chcípe (klasika - první křižovatka, vyřadit a chcípne to), ale to už dělalo před výměnou svíček. Díky za rady ...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra... |
Autor: | Standa [ 03 bře 2005 07:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odtrh na svíčkách |
carPWR píše: ...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra... No vzhledem k tomu že Etzold má v těch příriručkách často značné nepřesnosti, protože popisuje o 2 generace starší model než je deklarováno na obálce knihy, tak bych si tím odtrhem 1,3 nebyl tak jistý. Navíc proč by výrobce svíček Ford Motorcraft nastavoval odtrh u nové svíčky 1 mm, když je potřeba 1,3. Když už se držet příručky tak jedině originál Ford nebo Haynes. |
Autor: | carPWR [ 03 bře 2005 12:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odtrh na svíčkách |
Standa píše: carPWR píše: ...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra... No vzhledem k tomu že Etzold má v těch příriručkách často značné nepřesnosti, protože popisuje o 2 generace starší model než je deklarováno na obálce knihy, tak bych si tím odtrhem 1,3 nebyl tak jistý. Navíc proč by výrobce svíček Ford Motorcraft nastavoval odtrh u nové svíčky 1 mm, když je potřeba 1,3. Když už se držet příručky tak jedině originál Ford nebo Haynes. .no ja bych na vyrobce, kdyz nastavi odtrh 1.0mm nespolehal, 1.0mm ma mit starsi 1.6 CVH, ale fakt jsi me nahlodal, ze se pojedu mrknout a premerit odtrh na motorcraftech, sem fakt zvedavej |
Autor: | Leonardo [ 11 bře 2005 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odtrh na svíčkách |
carPWR píše: Pepa z depa píše: Ahoj, koupil jsem nové svíčky BOSH HR7MPP, ktéré jsou doporučené pro můj 1.6 16V Zetec. Odtrh od výrobce je nastaven na 1.0 mm, ale Etzold píše v tabulce na straně 72 odtrh 1.3 mm. I někde v této diskuzi jsem četl, že odrth má být cca 1.3 mm. Koupil jsem svíčky špatně nebo si mám vzdálenost elektrod sám upravit? Je to vůbec u platinových elektrod možné? Zatím žádné potíže s chodem motoru nemám. Pouze mi to studené chcípe (klasika - první křižovatka, vyřadit a chcípne to), ale to už dělalo před výměnou svíček. Díky za rady ...no ja koupil origosky motorcraft platinum, odtrh bych urcite dal na 1.3, kdyz je to v knizce, no. Jinak si myslim, ze mensi mezera, mensi jiskra, tak ze to hur zapaluje...kdyby byla moc velka, tak by zase nemusela obcas preskocit jiskra... Ja jsem koupil stejne svicky od Bosche (snadny nakup a uprednostnuji vlastni vymenu), daval jsem pozor, aby to byly ty platinove (vydrz 90tkm) a mam taky uz najeto kolem 20tkm a nepozoruji zadny problem. Odtrh je opravdu je 1.0 misto predepsanych 1.3, ale ja bych na to sel pragmaticky. Kdyz to funguje, tak bych do toho nevrtal. Dival jsem se na Focusy a jejich popis motoru a tam je pro stejne Zetec napsanej odtrh 1.0, zatimco u Escorta 1.3, takze s verohodnosti knih bych to neprehanel. Kolisani otacek se docasne vyresilo vycistenim volnobezneho ventilu, ale uz me zacina asi zlobit spatny palivovy filtr. Uvazuju o bavlnem filtru na vzduch... |
Autor: | Návštěvník [ 19 dub 2005 16:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem si byl u Forda koupit novy svicky. Na muj typ motoru mne prodali AYFS 22F1. Je to jiny typ, nez je uvaden v manualech, ale pry jsou to ty prave. Doma jsem zmeril odtrh a je nastaven na 1 mm. Nelenil jsem a napsal jsem jim dotaz, jestli to mam nechat nebo prenastavit na 1,3 mm a podle nich ma byt na techto svickach pro Zeteca nastaven odtrh 1,0 mm. Z toho jsem pochopil, ze na drivejsich doporucovanych svickach ma byt 1,3 mm a na techto 1,0 mm. Ale, kdo vi...Jeste je nemam namontovany, tak pak dam vedet, jestli dobry nebo spatny. Vzhledem k tomu, ze jezdim na LPG, tak by spatne nastaveni melo byt preci jen poznat. |
Autor: | Návštěvník [ 19 kvě 2005 14:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Včera jsem kupoval také novou sadu zapal. svíček přímo u Forda Motorcrafty AYFS 22F1,jedna mě stála 248Kč,takže sada stojí necelej litr.Sice je to pálka,ale každého,koho jsem se ptal jaké svíčky koupit řekli že jedině originál Motorcraft.Prej jsou s jinýma problémy a nejede to! Dnes jsem je namontoval a myslím,že mi to jede o trochu líp a snad se mi sníží i ta spotřeba,tak uvidím... P.S.:Ten odtrh byl také originál 1mm a neměnil jsem ho! |
Autor: | Návštěvník [ 22 kvě 2005 17:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem konecne namontoval novy svicky original Motorcraft AYFS 22F1. Odtrh jsem nechal 1 mm. Auto jezdi uplne stejne jako predtim, takze bych s odtrhem urcite nic nedelal. |
Autor: | Wolf [ 22 kvě 2005 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jednoznačně odtrh nechte být jak je 1.0 mm a neřešte žádného Etzolda má občas nějaký nepřesnosti. |
Autor: | carPWR [ 23 kvě 2005 15:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
..jo, mam tam vymeneny svicky a odtrh 1.0mm a pohoda, tak mate recht... |
Autor: | Návštěvník [ 20 čer 2005 08:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pánové, já jsem se svíčkama taky dost rozpačitý. Do mého Forda Etzold píše 1.0 mm, v těch dokumentech pdf co jsou tady na webu ke stažení píšou že by to mělo být 0.8 mm a třeba v katalogu BRISKu jsem se dozvěděl že tam pasujou svíčky 1.1 mm a pak babo raď. Myslím že ale každý výrobce, jelikož používá svoji technologii a materiály,a tím třeba i odpor někde v té svíčce, tak že může být tam vzdálenost elekrod různá, protože mezi elektrodama přeskočí stejně silná jiskra u 0.8 mm tak i v 1.1 mm. Je to moje doměnka, ale jelikož nejsem odborník, tak to může být taky jinak ). |
Autor: | FIBO [ 20 čer 2005 12:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jde o setiny milimetru taková vzdálenost je každý jiskře fuk! |
Autor: | MV [ 20 čer 2005 14:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Matrix: když jsem dvakrát měnil svíčky, kupoval jsem je pokaždý ve stejným Fordu a prodali mi Motorcrafty jednou s odtrhem 1mm a teď 0,8mm. Původní byly myslím 0,8mm. Obě chodily bez problémů, žádný vliv na chod motoru nebo spotřebu, žádný škubání apod. a při výměně i kontrole vždy svíčky čistý. Myslím že CVH není Zetec a není na svíčky tak náchylnej. Mám dojem, že správnej odtrh je 0,8mm, píšou to i v Haynesovi a tomu věřím víc. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |