fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

klima
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=17978
Stránka 1 z 2

Autor:  rosta [ 10 črc 2008 18:38 ]
Předmět příspěvku:  klima

zdar nevite nekdo jake mamit hodnoty tlakove cidlo na klimatizaci

Autor:  Krtek-NA [ 10 črc 2008 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím tak je to snad zapnuto, vypnuto... :wink:

Autor:  kitrab [ 10 črc 2008 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

kdyz mi to v Barumce meril tak hodnota nema presahnout hodnotu 30. ale jestli to bylo kPa, baru a nebo metru to nevim :)

Autor:  Ondrej [ 10 črc 2008 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

toto je napsano v TISu

High pressure switch
Three pressure dependent switches are built into the high pressure switch.
Two of these switches act as cut-outs to protect the system from extremes of high or low pressure.
The third switch turns on the second level of the condenser additional blower at 17,5 bar and off again at 14,5 bar. This switching process improves the performance of the system in cases of excessive heat.

Autor:  Krtek-NA [ 10 črc 2008 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

Jo takema :oops: já myslel elktricky.... jako, že zapne nebo vypne.

Autor:  rosta [ 11 črc 2008 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

proste ta klima vypina a zapina a myslim si že to děla ten tlakovy spinac protoze cim rychleji jedu tim casteji vypina a nevim jak mam zjistit jestli je ok

Autor:  kitrab [ 11 črc 2008 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

klima nezapina a nevypina sama od sebe, zapnes knoflikem a jede do te doby nez ji zase knoflikem vypnes. TS (tlak. spinac) spina ventilator. TS ma 4 draty, 2 draty = system si hlida zdali je TS v okruhu, 2 draty = spina tlak. cidlo podle tlaku media v okruhu. neboli napr. tlak v okruhu 12, zapnes klimu medium odebira z kabiny teplo, medium se zahriva = tlak v okruhu se zvysuje, medium dosahne tlaku xxx a tlak cidlo sepne ventilator, medium se ochlazuje na vyparniku, teplota se sni = snizi se tlak v okruhu na zzz TS ventilator vypina. a porad dokola. toto se deje v pripade ze auto stoji a vyjimecne za jizdy pri vysokych okolnich teplotach. pokud auto jede, je vyparnik chlazen naporem a tlak v okruhu se nezvysuje a tudis ventilator nebezi. obecne se tlak v okruhu pohybuje cca mezi 10 - 30 jednotkami. pokud je nad 30 dochazi k uniku bezp. ventilem pripadne u starsiho auta muze nekde pustit stare tesneni apod.. ja mam vadny TS, premostil jsem jej 2 draty a ventilator mi bezi stale (pokud mam zaplou klimu), klima klimuje. (novy spinac cca 2k+odsati media a naplneni 1k :) )

Autor:  rosta [ 11 črc 2008 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

to jsem nevedel ze ventilator ma vypinat a zapinat mi jede non stop samozrejme pri zapnute klime.je to velmi neprijemne kdyz zacne chladit acvak vypne vzduch zvlhne azase cvak chladi tak to jde porad do kola .napln nova tesnost systemu dobra .proste vypina kompresor lozisko ok

Autor:  Ondrej [ 11 črc 2008 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

jak to popisuje kitrab tak to ale nefunguje u escortu
po zapnuti knofliku se hned sepne i vetrak chladice a pripadne vyssi teploty chladici kapaliny nebo vyssiho tlaku v soustave klimatizace se prepne vetrak na vyssi rychlost
to ze se ti kompresor vypina nemusi znamenat ze mas nizkej tlak v okruhu klimatizace, odpojuje ho urcite i teplotni cidlo na vyparniku kvuli zamrzani okruhu a to ze ti to vypina je u escortu normalni a cetnost vypinani kompresoru zavisle na venkovni teplote

jo a jeste tlakovej spinas otestujes tak ze ho na zkousku zusis odpojit a proklemovat konektor dratkem spoj pin 3 a 1 a mela by se ti klimatizace zase rozebehnot a muzes testovat, ale urcite ti to bude vypinat i teplotni cidlo ve vyparniku kvuli zamrzani

Autor:  rosta [ 11 črc 2008 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

ze to vypina neni vubec normalni na peti kilometrech vypne sestkrat divne ne kamos ma esko a klima nevypina chladi non stop

Autor:  Ondrej [ 11 črc 2008 19:00 ]
Předmět příspěvku: 

no kazdopadne jestli to chces zkoumat sam tak si prostuduj schema a dokumentaci klimatizace k escortu
jestli mu to nevypina tak mu to asi moc nechladi
kazdopadne me ver ze se kompresor u escortu vypina, ted to man nastudovany, ale casty vypinani taky neni spravny, kazdopadne prozkoumej jestli ti to vypina to tlakovy cidlo ne to teplotno na vyparniku

Autor:  kitrab [ 11 črc 2008 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

s temi vice rychlostmi by to melo zafungovat pri prehrati motoru. pri klime je pouze jedna rychlost, vyssi. viz. schema zapojeni klimy u escortu r 96 a 97. ono z funkce tlak. spinace ma bud 0 nebo 1. neumi prepinat 0;1;2. puvodne jsme si to take myslel 4 vodice tomu nasvedcovaly ale po promereni a vyzkouseni je to jak jsme psal v prispevku vyse. 2 draty jen hlidaji pritomnost TS. (bezpecnost).
a pokud se vypina cela klima (vypne spojka) tech problemu mu ze byt mnohem vice a na TS bych netipoval.

Autor:  Krtek-NA [ 11 črc 2008 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapi jen pro úplnost Kitrab se baví o sahaře a vy o ventilátoru jestli jsem to pochopil. Větrák má samozřejmě běžet tak jak popsal Kitrab. Furt by běžet neměl určitě, jen v případě pokud auto zastaví - to potom jede většinou nonstop, ale to již bylo hezky popsáno Kitrabem :wink:

Autor:  Krtek-NA [ 11 črc 2008 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

rosta píše:
ze to vypina neni vubec normalni na peti kilometrech vypne sestkrat divne ne kamos ma esko a klima nevypina chladi non stop

Ještě kluci, nemáte někdo náhodou automat. klimu??? To by mohlo vysvětlit vypadávající ventik. :wink:

Autor:  Ondrej [ 11 črc 2008 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

ja opravdu mluvim o vetraku na sahare, i podle schematu se spousti hned po zapnuti tlacitka klimatizace a je dvourychlostni pomoci predradneho odporu a ovlada ho to zelene rele co je za baterkou

tlakove cidlo kontroluje 3 stavy:
normalni tlak - sepnute piny 3+1
nizky tlak - vsechno rozpojeno - nejde klima
vysoky tlak - spojene piny 2+4 - tim se rozepne klima a vetrak na sahare se roztoci vyssi rychlosti

potom vyssi rychlosti vetrak na sahare roztoci i teplotni cidlo chladici kapaliny co je na hadici

a jeste dodam ze toto plati pro auto 1.6 s EEC IV 60pin (1996-2000), jak to u 1.8 s EECV 104pin nastudovany nemam, ale tam urcite se to tam chova jinak

vic k tomu uz nemam co ric, proste to je ford a chova se to trosku jinak nez standartne

Autor:  kitrab [ 12 črc 2008 12:13 ]
Předmět příspěvku: 

:) jj fordi standart :).

Autor:  nat [ 22 črc 2009 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

Přestala mi vypínat klimatizace...jede pořád.
Na co se mrknout teda jako první?

Autor:  Bumerank [ 22 črc 2009 15:18 ]
Předmět příspěvku: 

a chladí hodně? ..jestli už třeba není obsah chladiva v soustavě pod "kritickou" mez...je to jen nápad :-)

Autor:  nat [ 22 črc 2009 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

zdá se mi že normálně...jsem nastydlej jako každý léto :-D
zkusím se mrknout na to relé v pojistkovce...

Autor:  nat [ 29 črc 2009 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

pojistky OK, relatka OK,
rozpínací relé klimatizace -modré č.17 OK. jde do něho proud stále, ale odkud? ...........od nějakého čidla?, které nevím, kde hledat...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/