fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1,6 16V - prehrivani, nebrzdi motorem
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=18600
Stránka 1 z 2

Autor:  Endy_mot [ 13 srp 2008 21:29 ]
Předmět příspěvku:  1,6 16V - prehrivani, nebrzdi motorem

Zdar forďáci! Prosím o radu nebo vaše zkušenosti: mám escort 1,6 16V, najeto 145tkm. Dosud motor OK. Teď má následující příznaky - víc se hřeje, poznám to na přístr desce, teplota leze do druhé poloviny stupnice, dříve max. do poloviny. Ale motor nevaří, na křižovatkách to větrák uchladí. Motor mnohem méně brzdí při puštění plynu. A reakce při lechtání plynu perfektní, při polovině zdvihu plynového pedálu je to bída, málo táhne.

Nechal jsem v servisu přečíst paměť řídící jednotky - nic, jen chyba váhy vzduchu, to přenastavili a nic. Nechal jsem změřit emise - všechno OK. Volnoběh 875 ot. Z výfuku se nekouří, nic z motoru neteče. Olej OK, žádný šlem, voda v oleji není.

Takže teď už mě napadá jen prasklé nějaké těsnění pod sáním. Nebo nějaká prasklá hadice. Nebo kombinace s KO termostatem. Ještě mě napadlo prasklé těsnění pod hlavou, ve vyrovnávací nádobce pořád chlístá kapalina, to dřív asi taky nedělalo. Prosím nemáte někdo zkušenost s takovými příznaky? Já už jsem v koncích... Díky.

Autor:  enjoy [ 13 srp 2008 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

mam neco podobnyho... cidla teploty novy,termostat novy.. tesneni pod hlavou delany...
nevim nevim... malinko se mi zda ze mizi voda,ale opravdu malinko.
tak jestli nekdo vite,neni v tom sam,poradte:-)

Autor:  Package [ 14 srp 2008 06:38 ]
Předmět příspěvku: 

no jestli to neni praskla hlava,,nebo skroucena..kdyz si daval nove tesneni zrovnaval a tlakoval jsi hlavu??

Autor:  Wizzy [ 14 srp 2008 07:31 ]
Předmět příspěvku: 

Endy - já bych skoro u tebe tipnul špatnou tu váhu vzduchu, jestli máš někde v okolí kolegu forďáka se stejným motorem, zkus si ji od něj půjčit.
To zvýšené zahřívání jsem u sebe pozoroval, když jsemji jednou zapoměl zapojit...

Autor:  LeMans [ 14 srp 2008 07:47 ]
Předmět příspěvku: 

já jen nechápu jak ji jako přenastavili?Jako co tam chcou nastavovat, ta se dá max. vyčistit a nebo vymněnit ne? a proč ti radši neudělali dynamický test? a kolik jsi za tu diagnostiku zaplatil?

Autor:  Wizzy [ 14 srp 2008 07:53 ]
Předmět příspěvku: 

"něco přenastavili", aby si zasloužili chléb svůj vezdejší... on MAF je nejsložitější čidlo a něco na něm nastavovat, to fakt ne-e... Test možná udělali, ale nepochopili, co jim hlásí a vzít do ruky měřák a změřit aspoň co z toho lezou za volty je asi moc vysoká matematika...

Autor:  Endy_mot [ 14 srp 2008 09:05 ]
Předmět příspěvku: 

Nooo, přijel jsem do neznačkovýho servisu, na zásuvku připojili laptop, vyhnali mě z garáže, chvíli si s tím hrál, stojící motor, nastartovaný motor, pak mi řekl, že v paměti byla jedna chyba váhy vzduchu, pak to přenastavil... Řekl si jen o pár korun na pivo, protože fakturu jsem nechtěl.

Přiznám se, že elektronice a počítačům vůbec nerozumím. takže vyrobit si diagnostiku nepřichází u mě v úvahu. Ale stáhnul jsem si tady článek o diagnostice zetecu, zkusím o víkendu proměřit aspoň signál, s voltmetrem trochu vládnu.

Autor:  futura [ 14 srp 2008 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Jak koukam na rok vyroby, tak to uz to asi nebude mit 3 pin diagnostickej konektor, takze vlastni vyblikani asi problem. Fakt bych se priklanel k tomu, zkusit jinej maf. Ty jsi z Prahy? Mozna bych nekde 1,6 Maf vyhrabal.

Autor:  maslo [ 14 srp 2008 10:04 ]
Předmět příspěvku: 

Spominal si ze pri polovinom zdvihu pedalu to menej taha. Pri plnom zosliapnuti to ide ako? Lebo ked som ja mal vysypany katalizator tak sa to prehrievalo stale, a tahalo to iba v nizkych otackach, a samozrejme cim viac som pridaval tym menej to islo. Mne sa to upchalo zo dna na den.

Autor:  Endy_mot [ 14 srp 2008 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Futura: díky za nabídku, jsem z Prahy, kdyžtak se po víkendu ozvu.
Maslo: Je ale divný, že na emisích na STK jsem prošel? Všechno standard, nic se neodchýlilo od posledního měření před 2 lety. Předpokládám, že chyba katu by se na emisích objevila, ne? Stejně chyba lambdy. A projevily by se chyby MAF nebo teplotního čidla nebo potenciometru klapky...?

Autor:  Wizzy [ 14 srp 2008 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že - kromě lambdy a čidla teploty motoru - se na emisích nic jiného výrazně neprojeví. Ale neškodí vzít voltmetr a všechny čidla si pěkně proměřit - a to nejen přímo na čidle, ale i na pinech u řídící jednotky - vedle vadného čidla může dělat neplechu i nějaký nahnilý drát nebo konektor. Kromě lambdy se dá obyčejným mulťákem proměřit vše.

Autor:  like.n0.other [ 15 srp 2008 22:38 ]
Předmět příspěvku: 

otcovi to delalo to samy a mel na tom vinu senzor polohy skrtici klapky a spatnej teplotni senzor...ale projevovalo se to taky treba volnobehem az u 3 tisic...

Autor:  Krtek-NA [ 16 srp 2008 08:02 ]
Předmět příspěvku: 

Endy_mot píše:
Nooo, přijel jsem do neznačkovýho servisu, na zásuvku připojili laptop, vyhnali mě z garáže, chvíli si s tím hrál, stojící motor, nastartovaný motor, pak mi řekl, že v paměti byla jedna chyba váhy vzduchu, pak to přenastavil... Řekl si jen o pár korun na pivo, protože fakturu jsem nechtěl.

No tak jediný co ti za pár korun napivo udělal, že ti smáznul závadu, která tam je na sto prdů znova :wink: A tahle poruch se snad nechá smazat i odpojením baterky, ale to si nejsem jistej, jsou poruchy který se nechaj smazat jen na diagnostice. :!:

Autor:  Freeman [ 16 srp 2008 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

nechcem zakladat novu temu ale chcem sa spytat ze pri studenom motore maju byt otacky okolo 2000 a ked sa zohreje tak klesnu na okolo 900 je to normalne?

Autor:  Wizzy [ 17 srp 2008 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

freeman - jo, to je o.k.

Autor:  like.n0.other [ 18 srp 2008 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

2000? to je trochu moc ne? mne to vylitne max na 1200

Autor:  Wizzy [ 18 srp 2008 11:52 ]
Předmět příspěvku: 

Mě na ty dva tisíce už od začátku, co to auto mám. A to jsou hnedle už tři roky a mělo tehdá kolem 22Mm.

Autor:  Endy_mot [ 01 zář 2008 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

Pokračování:
Po odpojení čidla otáček (je na převodovce) to subjektivně brzdí motorem líp. Ale nechápu činnost tohoto čidla - když potenciometr klapky ukazuje zavřeno a čidlo ukazuje nad 1700 otáček, tak ŘJ by měla vypnout přívod paliva. Takže při odpojeným čidle otáček by to mělo brzdit hůř nebo stejně, nebo se pletu? Ovládá tohle čidlo ještě něco jinýho?
Další závadou by mohl být potenciometr klapky, neukáže, že je klapka zcela zavřená. Ale pak bych měl problémy s volnoběhem, ne? Volnoběh je OK.
Tohle je pro mě záhada... Dík za nápady.

Autor:  enjoy [ 01 zář 2008 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

Endy_mot píše:
Pokračování:
Po odpojení čidla otáček (je na převodovce) to subjektivně brzdí motorem líp. Ale nechápu činnost tohoto čidla - když potenciometr klapky ukazuje zavřeno a čidlo ukazuje nad 1700 otáček, tak ŘJ by měla vypnout přívod paliva. Takže při odpojeným čidle otáček by to mělo brzdit hůř nebo stejně, nebo se pletu? Ovládá tohle čidlo ještě něco jinýho?
Další závadou by mohl být potenciometr klapky, neukáže, že je klapka zcela zavřená. Ale pak bych měl problémy s volnoběhem, ne? Volnoběh je OK.
Tohle je pro mě záhada... Dík za nápady.


hele ,me to taky jakoby nekdy byrzdi motorem,nekdy jakoby moc ne... vetsinou kdyz ho tocim.. tak pak blazni... rikam si pak ze to je proste ford,to uz je proste zvyk ze nic nemuze byt jen tak a fungovat to:-D

Autor:  Wizzy [ 01 zář 2008 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

To na převodovce není čidlo otáček, ale čidlo rychlosti auta pro řídící jednotku - když se auto hejbe, tak EEC udržuje volnoběžné otáčky trochu výš, než při stání kvůli výkonové rezervě pro posilovač řízení, brzd a podobně. Navíc ještě zařizuje pomalejší klesání otáček, údajně pro větší komfort při řazení, no dá se na to zvyknout.
Pokud je motor v pořádku, tak jeho odpojením se opravdu motor chová jako většina ostatních, pár lidí to tak cíleně udělali. Jestli je ale někde něco špatně, motor může za jízdy při vyřazení a bez plynu zdechnout, ale to by musela být souhra několika okolností.
Čidlo na klapce (TPS - throttle position sensor) je pro řídící jednotku velmi důležité, dává ji informaci o tom, co právě řidič od motoru chce a podle toho nejen dávkuje palivo, nastavuje předstih, ale i přepíná motor z různých režimů - brždění motorem, volnoběh, běžná jízda s uzavřenou smyčkou a konečně taky režim WOT (wido open throttle), kdy se prostě plyn přišpendlí na podlahu a motor dává, co umí.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/