fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

95' Zetec 1.8i RDA rozměry ventilu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=18620
Stránka 1 z 1

Autor:  BadFZ1 [ 14 srp 2008 21:53 ]
Předmět příspěvku:  95' Zetec 1.8i RDA rozměry ventilu

Zdravím přátelé,
chtěl bych vás požádat o radu. Nikde na foru jsem odpověd na takhle specifický dotaz nenašel a to co hledam v knížce není. Tot k ospravedlnění nového příspěvku.

Mám najeto asi 135tis km, motor je po generálce.
Svíčky NGK PTR-13 na plyn najeto 20tis. Auto jezdí na LPG.
Auto začalo během cca 1000km za studena škubat a střílet do sání. Po ohřátí se problém zmizel.
Proběhla výměna svíček (měly až na jednu správnou cihlovou barvu) na radu lidí z fora za origo Motocrafty s tím, že údajně vydrží 60tis.
Nové svíčky za 1100, údajně s platinovou elektrodou vydržely přesně 1000km když najednou auto na dálnici úplně ztratilo výkon a jelo na 3 válce. Motor se navíc začal přehřívat, takže pomohlo až topení.
Problém se střílením do sání způsobil, že už se s autem ani nedalo jezdit. Po demontáži svíček sme zjistili, že jedna má prasklou keramiku napůl a druhá má úplně upálenou elektrodu. Ostatní černý.
Ve fordu vyměnili svíčky za nový, problém zůstal.
Vyměnili se kabely, problém stále přetrvává.
Po diagnostice ve Fordu objednán nový rozdělovač, auto stále jede na tři válce s tim jediným rozdílem, že už nestřílí do sání.
Mezitím se ještě měnil olej, souvislost s problémem to nejspíš nemá.

V jiném servisu, kde ten motor dělali zjistili, že není vůbec žádný tlak na jednom válci, ostatní válce tlakují 12,5

Problém bude nejspíš ve ventilech, které se zaklepaly po zabrušování do sedla ventilu a zdvihátko je přestalo stíhat ovládat. Bylo doporučena výměna zdvihátek na tomto válci a zkrácení ventilu. Problém je, že nevim v jakým rozsahu to zdvihátko pracuje a o kolik tedy zkrátit ventil.
Zajímala by mě délka ventilu vylézající z hlavy. Přesněji kota od plochy hlavy, o kterou se opírá pružina, po konec ventilu. To vše při úplně zavřeném ventilu.


Děkuji převelice.

Autor:  Floki [ 14 srp 2008 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

zkrácení ventilu? nějak mi to nejde do hlavy. Nestačí ho vyměnit?

Autor:  BadFZ1 [ 14 srp 2008 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

Ventil je zaklepanej moc do hlavy, tzn novej ventil sice bude, ale je potřeba zkrátit a znovu nechat přebrousit sedla. (zkrácení v řádu setin až desetin)

Ta kota by se sice dala porovnat s ostatními ventily, ale sou zaklepaný všechny, tak že by to asi nebylo moc přesný...

Autor:  Floki [ 15 srp 2008 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

Já se jen ptal,protože o zkracování ventilů jsem nikdy neslyšel ani slovo :-D

Autor:  futura [ 15 srp 2008 08:19 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud chtej zkracovat ventil, tak stejne bez sundani hlavy neudelaj. A v tom pripade bych videl jako mensi bastl nechat vymenit sedlo ventilu a byl by klid. Kazda firma, ktera dela hlavy, meni sedla i voditka, ani ceny nejsou hrozny. Navic konec ventilu je upravovanej, nitridovanej tusim, ta vrstvicka je v radech nejakejch setin nebo tisicin, takovej znalec zase nejsem, kdyby se zkracovalo, tak se to probrousi a muselo by se upravovat znova, navic by se zmenila vzdalenost zarezu pro zajistovaci pulmesicky, proste me to pripada jako hodne velky bastleni, ktery neni nutny, hlavne bez nejaky zaruky zivotnosti delsi.

Autor:  Floki [ 15 srp 2008 14:57 ]
Předmět příspěvku: 

proto říkam že sem se s tím ještě nesetkal. lepší je vyměnit všechno okolo a je to,vyjde to o něco dráž,ale zase taková pálka to není...

Autor:  BadFZ1 [ 16 srp 2008 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

JJ, dnes se sundalo ventilové víko, rozvody, vačky a mění se 4 zdvihátka na válci, kterej nedával tlaky. S těma ventilama to byla asi nejspíš kravina, doufam,že po sesazení budu moct tohle potvrdit.
Ale každopádně 2 zdvihátka, který sem viděl byly zaseknutý, tak snad...
Každopádně díky za vaše reakce.

Autor:  Package [ 16 srp 2008 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

LPG fuj fuj..prestan jazdit na LPG a budes mat pokoj....uz som videl kopec motorov co odisli hlavne koli LPG...pridrete ventili,zdvihatka,zakarbonovane.
benzin je benzin....

Autor:  Walker [ 17 srp 2008 15:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je dobrej blud....přidřít ventil nebo zdvihátko který je mazaný olejem asi provozem na LPG nejde a zakarbonovat už vůbec ne....viděls někdy vyjetej olej z něčeho co jezdí pouze na LPG ?....jediný co může LPG ovlivnit je zaklepání ventilů u starších motorů stavěných původně na OLOVNATÝ benzín, protože LPG neobsahuje olovo a pro ventily je to suchý....dochází k většímu otěru dosedacích ploch a tím k zaklepávání....což se řeší osazením hlavy tvrdšími sedly ventilů (vložkování)...

Autor:  catrr [ 17 srp 2008 16:25 ]
Předmět příspěvku: 

:smt044

Autor:  BadFZ1 [ 21 srp 2008 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

Já mam auto jako pracovní nástroj, najezdim měsíčně kolem 5000km. Při mé spotřebě kolem 11 litrů bych se asi nedoplatil. Druhá věc je, že na LPG ten motor jede daleko líp. Takže otázku LPG jako příčiny necháme stranou.

Výměna zdvihátek nepomohla, na jednom válci stále nebyl žádný tlak. Mysleli sme, že ulomená elektroda ze svíčky se zasekla mezi ventil a jeho sedlo, což způsobilo tyhle problémy.
Po sundání hlavy sme zůstali jen čumět, protože se ulomil kus talířku ventilu a prošel výfukem. V motoru nejsou žádný škody, válec není ani škráblej... fakt štěstí v neštěstí. Budu z toho mít fotky, tak je sem pak dam.

Autor:  catrr [ 21 srp 2008 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

vem si příklad na LPG najezdí motory měst.hr.dopra.X km tak zese to tak špatný není

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/