fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 05 črc 2024 17:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 19 srp 2008 12:13 
Offline
Nováček

Registrován: 19 srp 2008 11:31
Příspěvky: 28
Bydliště: Prágl
Zdravím Vás, pánové,
i já jsem se stal majitelem tohoto supr vozítka Ford Escort, bohužel stala se mi taková nemilá věc. Jedu si takhle pěkně z Vypichu dolů do Motola a najednou mi z ničeho nic vysadí motor. Zastavím tedy a kouknu pod kapotu co se děje. Od krytu rozvoďáku se hulí, obávám se nejhoršího. Vemu 13tku golu a sundám ten kryt, moje nejčernější obavy se naplnily. Rozvodový řemen je přetržen, nedá se bohužel nic dělat, zavolám bratrovi a ten mě odtáhne domů.
Udělal jsem asi největší chybu a ihned po koupi auta nenechal vyměnit rozvody, no nevadí, stane se. Vyndám tedy prasklý řemen a zjišťuji, že na jeho přetržení nese vinu i protékající vodní pumpa. Vypustím tedy vodu, sundám z bloku pumpu i termostat, pak sání a víko palice. Pohlédnu na ventily a jsem zděšen - původní majitelka si asi moc nelámala hlavu s mazáním motoru a místo motorového oleje tam zřejmě lila olej rostlinný! Na všech součástech je půlcentrimetrová vrsta, černýho, připečenýho hnusu.
Po půl hodině zápolení se šrouby v hlavě motoru se mi konečně podaří sundat palici. Zjišťuji že se bohužel potkaly tři ventily s písty. Na nic nečekám a bežím do drogérky pro petrák a vrhám se na očistec celé hlavy. Po očištění zjišťuji jaké škody jsou na postužených ventilech, soudě podle jejich těsnosti to vypadá, že se jen lehce ťukly. Dále se podívám na válce, ty taky vypadají v pohodě. Sednu k počítači a v kelly si objednávám novou pumpu, rozvoďák, klíňák a těsnění. Další den se vrhám spolu se dvěma sousedy, automechaniky, na kompletaci motoru. Dáme všude nové těsnění, přišroubujeme hlavu, pumpu a termostat. Nastavíme polohy klikovky a vačkovky přesně dle manuálu, napneme rozvoďák. No prostě to celý sestavíme.

Zkrátka po znovusestavení a pokusu o nastartování se motor chytá ale nedrží. Vypadá to, že hází blbě jisrku. Proto bych se chtěl zeptat, zda-li se dá nějak nastavit rozdělovač. Ale soudě podle konstrukce to vypadá že cívka s rozdělovačem není pevně hřídelí spojená s motorem, ale že je ovládaná elektronikou. Dá se i tohle opravit doma "na koleni", nebo mám radši navštívit servis.

Děkuji všem za případné rady a omlouvám se za takto dlouhý příspěcek - snad bude všem srozumitelný.

Ještě dodám, že s motorem v takovém stavu (černej hnus uvnitř hlavy) jsem najel něco přes 1000 km.

_________________
Ford Escort 1.4, r.v. 1995, tmavá modrá, social edition


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srp 2008 13:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
No nedočetl jsem se nikde, že by se dávali nový ventily :!: Píšeš dle poškození, že se jen lehce ťukly. Mužou bejt zvohlý, nestačí aby jen těsnily :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srp 2008 21:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Hlavně si změř tlaky na válcích . Ty Ti toho řeknou nejvíc. (Nějak se mi totiž nechce věřit, že by ten motor přežil roztržený rozvoďák bez nějaké újmy)

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srp 2008 21:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Přesně, 1,4 totiž asi nastavovat nejde a je to dáno signálem od kliky. :!: stopro to budou uhlý ventily. Změřit tlaky...

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 srp 2008 12:53 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Jak píšou kluci - ty ventily budou ohnuté a nemáš na válcích tlak. Ten rozdělovač není rozdělovač, ale "jen" cívka a jak dává jiskru, to si řídí EEC sama, takže žádné seřizování šroubovákem jako u škodofky.
Je vidět, že se motoru nebojíš, tak šup hlavu zase dolů, nové těsnění, a nové ventily, minimálně. Určitě by nezaškodilo i nechat zabrousit nebo rovnou vyměnit sedla ventilů (ty pohnuté ventily tammohly vyklepat blbou drážku), jestli předchozí majitelka jezdila s hnojem místo s olejem, tak by to chtělo i hydroštely... (doprčic a teď nevím, jestli jednačtyřka je má nebo ne)
Záleží jak moc vážně to s tím autem to myslíš, no ta investice by mola být taková, že by se vyplatilo zvážit i jinou motorizaci, jednašest nebo jednaosm dá rozhodně víc muziky se srovnatelnou spotřebou.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: rozvoďák na 1,4
PříspěvekNapsal: 22 srp 2008 22:06 
jedu si takhle v pohodě po rovince asi 60tkou a najednou to chcípne jak když utne.tak jsem ještě podřadil až na dvojku a nic. Tak koukám pod kapotu nic nevidím jiskru hází, benzín tam jde a jakoby při startování občas škytne.Ale jinak nic.Tak jsem se nechal odtáhnout domů. A pak mi to došlo! Shodil jsem kryt rozvoďáku a byl K.O. ! A nepotkalo se to! Takže jsem jen koupil rozvoďák nastavil to a už to jelo. Tak nevím jestli jsem měl takový štěstí nebo co. :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 srp 2008 22:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Tak to jsi dítě štěstěny :-D

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2008 12:22 
Offline
Forďák

Registrován: 14 srp 2008 23:50
Příspěvky: 53
Bydliště: Krnov
by me zajimalo,zda ste pri pretrhnuti remene znali vsichni historii vozu? Jestli se ten remen prerval pred udavanymi 90tkm nebo mel remen najeto treba mnohem vice.Take jsem zakoupil escort..mam servisku,vse sedi...motor najeo 147tisic..ze zaznamu meneno pri 70000km. Cili by mel jeste neco vydrzet do vymeny...

_________________
escort 97,1,6 16v,66kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2008 12:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2006 14:37
Příspěvky: 5648
Bydliště: Trutnovsko
No nevím ale radši bych ho vyměnil dřív a nečekal bych až bych měl najeto tolik abych ho měnil.

_________________
Ford Orion 1.8 16v,r.v. 92,77kW,supersport -40/-40,RS nárazník,RS volant,15 alu,BYLO
Ford Escort RS2ooo,r.v. 91,110kW,bilstein + eibach -40/-40,recaro, BYLO
Ford Mondeo Combi 1.8 16v,r.v. 99,85kW,el. okna, zrcátka, výhřev čelního okna,klima, BYLO
Ford Mondeo Combi 2,0TDDi,r.v.01,85kW,el. okna, zrcátka, klima, BYLO
Ford Mondeo Combi 2,2TDCi, r.v.06, 114kW, výbava Titanium X

Galerie FordFans


Možnost nákupu na Allegro.pl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2008 14:10 
Offline
Nováček

Registrován: 19 srp 2008 11:31
Příspěvky: 28
Bydliště: Prágl
Zdravím pánové,
dal jsem na Vaše rady a nechal přeměřit kompresní tlaky. Bohužel, ty tři potkané ventily jsou opravdu uhnuté a tak nasátá směs při kompresi odchází rovnou do výfuku, tudíž tedy není co zažehnout. Je to zatím u známého v servisu a čekám až mi vyčíslí cenu. Nevíte kolik by to tak mohlo koštovat - tři ventily + práce?

@frankie: Tak to jsi měl fakt z pekla štěstí, že ti všechny ventily zůstaly zavřený, popř. trochu vodevřený.

_________________
Ford Escort 1.4, r.v. 1995, tmavá modrá, social edition


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: rozvoďák
PříspěvekNapsal: 23 srp 2008 17:55 
uno já jsem právě nevěděl kolik to má naběháno a chystal jsem se ho měnit a už jsem to nestih.U tý 1,4 tam je snad na 60 000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2008 21:35 
Offline
Nováček

Registrován: 19 srp 2008 11:31
Příspěvky: 28
Bydliště: Prágl
Buďtě pozdraveni,
předem bych všem chtěl poděkovat za rady a typy, které jste mi poskytli. Nicméně, moje autí už je v cajku. Jen to shrneme, motor se po této záležitosti opravdu pěkně sesypal, bylo potřeba vyměnit jeden výfukový ventil a všechny hydroštely, do toho se mi ještě vysral MAF, takže i ten mám nový... zkrátka taková menší GO motoru, no alespoň mám pokoj. Udělal jsem chybu, že jsem rozvody nevyměnil hned, proto všem radím, hned po koupi nutná výměna, jinak další prudké přidání plynu může být pro váš motor posledním hřebíčkem do rakve.

Ještě jednou všem vřelé díky.

_________________
Ford Escort 1.4, r.v. 1995, tmavá modrá, social edition


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz