fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

prasklá pumpa -> roztržení rozvoďáku -> ...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=18689
Stránka 1 z 1

Autor:  mark15 [ 19 srp 2008 12:13 ]
Předmět příspěvku:  prasklá pumpa -> roztržení rozvoďáku -> ...

Zdravím Vás, pánové,
i já jsem se stal majitelem tohoto supr vozítka Ford Escort, bohužel stala se mi taková nemilá věc. Jedu si takhle pěkně z Vypichu dolů do Motola a najednou mi z ničeho nic vysadí motor. Zastavím tedy a kouknu pod kapotu co se děje. Od krytu rozvoďáku se hulí, obávám se nejhoršího. Vemu 13tku golu a sundám ten kryt, moje nejčernější obavy se naplnily. Rozvodový řemen je přetržen, nedá se bohužel nic dělat, zavolám bratrovi a ten mě odtáhne domů.
Udělal jsem asi největší chybu a ihned po koupi auta nenechal vyměnit rozvody, no nevadí, stane se. Vyndám tedy prasklý řemen a zjišťuji, že na jeho přetržení nese vinu i protékající vodní pumpa. Vypustím tedy vodu, sundám z bloku pumpu i termostat, pak sání a víko palice. Pohlédnu na ventily a jsem zděšen - původní majitelka si asi moc nelámala hlavu s mazáním motoru a místo motorového oleje tam zřejmě lila olej rostlinný! Na všech součástech je půlcentrimetrová vrsta, černýho, připečenýho hnusu.
Po půl hodině zápolení se šrouby v hlavě motoru se mi konečně podaří sundat palici. Zjišťuji že se bohužel potkaly tři ventily s písty. Na nic nečekám a bežím do drogérky pro petrák a vrhám se na očistec celé hlavy. Po očištění zjišťuji jaké škody jsou na postužených ventilech, soudě podle jejich těsnosti to vypadá, že se jen lehce ťukly. Dále se podívám na válce, ty taky vypadají v pohodě. Sednu k počítači a v kelly si objednávám novou pumpu, rozvoďák, klíňák a těsnění. Další den se vrhám spolu se dvěma sousedy, automechaniky, na kompletaci motoru. Dáme všude nové těsnění, přišroubujeme hlavu, pumpu a termostat. Nastavíme polohy klikovky a vačkovky přesně dle manuálu, napneme rozvoďák. No prostě to celý sestavíme.

Zkrátka po znovusestavení a pokusu o nastartování se motor chytá ale nedrží. Vypadá to, že hází blbě jisrku. Proto bych se chtěl zeptat, zda-li se dá nějak nastavit rozdělovač. Ale soudě podle konstrukce to vypadá že cívka s rozdělovačem není pevně hřídelí spojená s motorem, ale že je ovládaná elektronikou. Dá se i tohle opravit doma "na koleni", nebo mám radši navštívit servis.

Děkuji všem za případné rady a omlouvám se za takto dlouhý příspěcek - snad bude všem srozumitelný.

Ještě dodám, že s motorem v takovém stavu (černej hnus uvnitř hlavy) jsem najel něco přes 1000 km.

Autor:  Krtek-NA [ 19 srp 2008 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

No nedočetl jsem se nikde, že by se dávali nový ventily :!: Píšeš dle poškození, že se jen lehce ťukly. Mužou bejt zvohlý, nestačí aby jen těsnily :!:

Autor:  Jimmy [ 19 srp 2008 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavně si změř tlaky na válcích . Ty Ti toho řeknou nejvíc. (Nějak se mi totiž nechce věřit, že by ten motor přežil roztržený rozvoďák bez nějaké újmy)

Autor:  Krtek-NA [ 19 srp 2008 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně, 1,4 totiž asi nastavovat nejde a je to dáno signálem od kliky. :!: stopro to budou uhlý ventily. Změřit tlaky...

Autor:  Wizzy [ 20 srp 2008 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

Jak píšou kluci - ty ventily budou ohnuté a nemáš na válcích tlak. Ten rozdělovač není rozdělovač, ale "jen" cívka a jak dává jiskru, to si řídí EEC sama, takže žádné seřizování šroubovákem jako u škodofky.
Je vidět, že se motoru nebojíš, tak šup hlavu zase dolů, nové těsnění, a nové ventily, minimálně. Určitě by nezaškodilo i nechat zabrousit nebo rovnou vyměnit sedla ventilů (ty pohnuté ventily tammohly vyklepat blbou drážku), jestli předchozí majitelka jezdila s hnojem místo s olejem, tak by to chtělo i hydroštely... (doprčic a teď nevím, jestli jednačtyřka je má nebo ne)
Záleží jak moc vážně to s tím autem to myslíš, no ta investice by mola být taková, že by se vyplatilo zvážit i jinou motorizaci, jednašest nebo jednaosm dá rozhodně víc muziky se srovnatelnou spotřebou.

Autor:  frankie [ 22 srp 2008 22:06 ]
Předmět příspěvku:  rozvoďák na 1,4

jedu si takhle v pohodě po rovince asi 60tkou a najednou to chcípne jak když utne.tak jsem ještě podřadil až na dvojku a nic. Tak koukám pod kapotu nic nevidím jiskru hází, benzín tam jde a jakoby při startování občas škytne.Ale jinak nic.Tak jsem se nechal odtáhnout domů. A pak mi to došlo! Shodil jsem kryt rozvoďáku a byl K.O. ! A nepotkalo se to! Takže jsem jen koupil rozvoďák nastavil to a už to jelo. Tak nevím jestli jsem měl takový štěstí nebo co. :)

Autor:  Jimmy [ 22 srp 2008 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to jsi dítě štěstěny :-D

Autor:  eftik [ 23 srp 2008 12:22 ]
Předmět příspěvku: 

by me zajimalo,zda ste pri pretrhnuti remene znali vsichni historii vozu? Jestli se ten remen prerval pred udavanymi 90tkm nebo mel remen najeto treba mnohem vice.Take jsem zakoupil escort..mam servisku,vse sedi...motor najeo 147tisic..ze zaznamu meneno pri 70000km. Cili by mel jeste neco vydrzet do vymeny...

Autor:  Jerikkk [ 23 srp 2008 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

No nevím ale radši bych ho vyměnil dřív a nečekal bych až bych měl najeto tolik abych ho měnil.

Autor:  mark15 [ 23 srp 2008 14:10 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím pánové,
dal jsem na Vaše rady a nechal přeměřit kompresní tlaky. Bohužel, ty tři potkané ventily jsou opravdu uhnuté a tak nasátá směs při kompresi odchází rovnou do výfuku, tudíž tedy není co zažehnout. Je to zatím u známého v servisu a čekám až mi vyčíslí cenu. Nevíte kolik by to tak mohlo koštovat - tři ventily + práce?

@frankie: Tak to jsi měl fakt z pekla štěstí, že ti všechny ventily zůstaly zavřený, popř. trochu vodevřený.

Autor:  frankie [ 23 srp 2008 17:55 ]
Předmět příspěvku:  rozvoďák

uno já jsem právě nevěděl kolik to má naběháno a chystal jsem se ho měnit a už jsem to nestih.U tý 1,4 tam je snad na 60 000 km

Autor:  mark15 [ 09 zář 2008 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Buďtě pozdraveni,
předem bych všem chtěl poděkovat za rady a typy, které jste mi poskytli. Nicméně, moje autí už je v cajku. Jen to shrneme, motor se po této záležitosti opravdu pěkně sesypal, bylo potřeba vyměnit jeden výfukový ventil a všechny hydroštely, do toho se mi ještě vysral MAF, takže i ten mám nový... zkrátka taková menší GO motoru, no alespoň mám pokoj. Udělal jsem chybu, že jsem rozvody nevyměnil hned, proto všem radím, hned po koupi nutná výměna, jinak další prudké přidání plynu může být pro váš motor posledním hřebíčkem do rakve.

Ještě jednou všem vřelé díky.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/