fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Motor nejede kdyz je studeny http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=18803 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Mike.M [ 26 srp 2008 21:51 ] |
Předmět příspěvku: | Motor nejede kdyz je studeny |
Ahoj mam taky problem posledni dobou, kdyz za studena chcu se rozjet tak musim jit az na 2tis otacek kdyz mam mene morot nema tah a je na chcipnuti, toto se spravi jak se motor zahreje to uz jede normalne. svicky sem jeste nemenil od koupe (20mesicu) predtim nevim jak dlouho tam byly. muze to bt tim? ci vzd. filtrem? nebo necim jinym? |
Autor: | Wizzy [ 27 srp 2008 07:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vzducháč by ti to spíš dusil ve vyšších otáčkách, já bych se podíval na čidlo teploty pro řídící jednotku - to na domečku termostatu nahoře. |
Autor: | Mike.M [ 27 srp 2008 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy: Ikdyz jsem to popisoval kdyz je to zastudena? kdyz se to zahreje uz je to normalni |
Autor: | Wizzy [ 28 srp 2008 07:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, klidně. Čidlo se může "zaseknout" a dávat řídící jednotce signál, že je motor zahřátý, i když není. Pak tam jde chudší směs, než by měla a motor zdechá. |
Autor: | Mike.M [ 28 srp 2008 08:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
a ha. no ono to bude cele poku tam za termostatem, jelikoz mi ani teplotu neukazuje nekdy. ale termostat mam origo a meneny cca mesic. |
Autor: | Hornycht [ 03 lis 2008 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám poslední dobou uplně stejný problém.. zatím nebtuším co to dělá. Do servisu se bojím... zase vymění kde co bez efektu. Budu rád když dáš vědět, jestli to rozlouskneš. Jinak mám skoro nový svíčky, lambdu i čidlo teploty... tak fakt nevim |
Autor: | Mike.M [ 03 lis 2008 12:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
no ja toto neresim uz. sic ma auti trosku vetsi spotrebu nez se zahreje, ale to jen nachvilu pak je to uplne vpoho. Jinak cidlo nemam menene, svicky taky ne. 2 roky jezdim porad na jednech a kdovi jak dlouho byly predtim. a tak. Zacnu se zim zabyvat prez zimu. az budu mit casik a garaz |
Autor: | Krtek-NA [ 03 lis 2008 12:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: Jo, klidně. Čidlo se může "zaseknout" a dávat řídící jednotce signál, že je motor zahřátý, i když není. Pak tam jde chudší směs, než by měla a motor zdechá.
Je to možný, ale neměl by tom i problémy s volnoběhem?? |
Autor: | Mike.M [ 03 lis 2008 13:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
KrtekNo me se nekdy stava ze nejde startnout. ale to tak 2x do 500 startu, ze se motor toci a starter taky ale nechytne. Jinak to je uplne normalka. |
Autor: | Krtek-NA [ 03 lis 2008 17:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmmm. No pokud by tam neklap sytič tak by to chytnout nemuselo. Ale u Esca vůbec netuším jak to tam funguje... |
Autor: | Jimmy [ 15 lis 2008 14:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nazdar kluci, mohli byste mi někdo změřit odpor na čidle teploty pro ŘJ když je auto studené?? Při garážové teplotě čili okolo 16C. Dle informací tady na fóru má být odpor při 20C mezi 30-40KOhm. Mně to při těch 16C ukazuje 45KOhm, což by se zdálo OK, ale třeba když nastartuju, tak po cca 3min chodu motoru mi ukazuje odpor jen 15kOHm. Při plně zahřátém motoru ukazuju 3-4kOhm. No a proč se ptám - když ráno příjdu k autu a nastartuju, tak chcípá, pokud mu nepomůžu plynem. Trvá to cca ty 3min od startu - potom už je vše OK a volnoběh taky krásný. Vzhledem k tomu, že ŘJ při studeném motoru bere v potaz jen čidlo teploty, tak tohle přisuzuju tomu čidlu. Takže kdyby někdo byl ochotný změřit odpor při studeném motoru a potom po těch 3min chodu, tak by to bylo super. Předem díky. (důležité je aby to měření bylo v prostředí garáže) |
Autor: | RRoman [ 15 lis 2008 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mně to zdechalo taky, než se motor ohřál musel jsem ho držet plynovým pedálem,a byl to voln. ventil.Došel jsem na to tak,že jsem změřil odpor na voln. ventilu při normalní teplotě a měl nějakých 5 ohmů,pak jsem ho dal do mražáku a změřil a nic nenaměřil.Když byl motor v zimě studenej,tak zdechal a když se ohřál motor a od něho i voln. ventil tak vše fungovalo.Koupil jsem novej ventil a bylo po problému ze zdecháním za studena.Za zkoušku nic zvládneš to sám a za chvilku a vyloučíš další věc. Samozřejmě nevylučuji,že to může být čidlem. |
Autor: | Jimmy [ 03 pro 2008 00:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmm tak mi to asi nikdo nezměří???..... Jinak volnoběžný ventil už mám nový a chcípá to pořád ty první 2-3minutky. |
Autor: | Wizzy [ 03 pro 2008 08:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
oops, nějak jsem to tu přehlídl... momentálně je auto trochu zahřáté, ale tak za hodinku, dvě bych ti to mohl zajít změřit, nějaký mulťák tu v práci najdu... |
Autor: | Wizzy [ 03 pro 2008 11:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak podle budíku je motor studený, no na omak je domeček termostatu ještě trochu vlažný. Odpor čidla 26kohm a nějaké drobné. |
Autor: | Jimmy [ 03 pro 2008 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky moc Wizzy, i tohle mi trochu pomůže. Přesto bych potřeboval tu hodnotu u úplně studeného motoru (ideálně změřit ráno před výjezdem) - okolní teplota kdyby byla okolo těch 16C. Vím, že si docela vymýšlím, ale nevím jak jinak objektivně to čidlo změřit. |
Autor: | Wizzy [ 03 pro 2008 12:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
16°C tu nemám ani odpoledne, ráno bylo kolem nuly Ještě to můžu poměřit odpoledne, než pojedu domů, to by mohl mít tak 5°C, to už by pomohlo, ne... Odpor při 16°C bude někde mezi tím |
Autor: | Jimmy [ 03 pro 2008 13:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo můžeš, pokud Ti to nebude vadit. Těch 16C je proto, že tolik mám v garáži...ale tak nechám auto dneska přes noc venku a změřím ráno. Při cca té nule. Zítra mi mají ještě přijít nové svíčky (origo Motorcraft platinky), tak uvidíme jestli i to pomůže, ale už mě to chcípání pěkně sere. |
Autor: | Wizzy [ 03 pro 2008 14:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak nad tím přemýšlím, údaje z toho tvého čidla se zdají v pořádku, ale na tvém místě bych si vyvedl fousy z konektoru řídící jednotky a měřil tam, má to výhodu, že ten odpor můžeš sledovat i za provozu a vyloučíš chybu na drátech. Jo jinak, tlaky na válcích dobrý? |
Autor: | zdenal8 [ 04 pro 2008 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty jo, tak teď řešíme asi úplně stejnej problém. Před tim se to naše auto trošku přehřálo. Částečná ztráta chladící kapaliny kuli prasklej hadici. Pak proběhla výměna prasklé hadice od chladiče, nová pumpa, rozvody a eště sme pro jistotu zkoukli hlavu a dali nový těsnění pod hlavu. Taky výměna termostatu. Po seskládání stejnej problém jako Jimmy. Nešel normálně nastartovat. Muselo se mu pomoct plynem. No nechtěli sme to trápit a už si nevěděli rady, tak sme to odtáhli k mechanikovi. Ten to napíchnul na diagnostiku a nějak z ní nebyl moudrej. No pak přišel na to, že když se auto ohřeje, tak to běží jako švýcary. Mezi tim už i novej voln, věntil, ten starej už byl prej totálně vylágrovanej. Tlaky v pořádku a motor mechanicky též v pořádku včetně správně zapojené elektriky a nastavených rozvodů. No řikal prej, že to bude nějaký čidlo a nebo někde závada na drátech. Takže podle toho co mě navedl tyhle informace, tak to čidlo teploty, nebo dráty od něj. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |