fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 črc 2024 11:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 srp 2008 22:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2007 09:06
Příspěvky: 74
Bydliště: Beroun
Nazdar chlapi

Mám problém. Asi před měsícem mi praskla hadice od chladiče, je napojená na třech místech, v katalogu Fordu označená číslem 21 tuším. Vede nad alternátorem do bloku motoru, přes téčko se dělí na připojení u chladiče pod autem a pak na jeho horní úrovni u kovových trubek klimatizace. Ta hadice mi z ničehož nic při vypnutém zahřátém motoru prdla a bylo vymalováno. Koupil jsem novou a vyměnil jí. Mechanik mi přivedl k otázce, proč vlastně praskla. Pravil, že by mohl být zaseklý termostat. A byl. Ani se nehne. Bohužel jsem neměl už peníze, abych koupil nový a ještě do toho nemrznoucí kapalinu, tak jsem ho na radu mechanika prostě vyndal, že ho pak na zimu dáme nový. Jenže termostat má na sobě gumovej kroužek a když ho vyndám, netěsní víčko, které jej drží uvnitř domečku. Tak co teď. Nezbývalo než ho vykuchat. Navrtal jsem do něj pár děr a po dlouhé rvačce se mi podařilo vyndat i jeho střeva s pružinama. Prostě zbyla jen kostra. Dal jsem jí do auta a v poho, už to neteče.

Jenže, když auto déle stojí a je vychladlé, má tendenci chcípat. Musím to trochu prošlapávat, než se to trochu ohřeje. Když je to takhle studený, běží na volnoběh, pak sešlápnu plyn, nejprve se zadusí a pak se pomalinku roztočí.Stačí jen vyjet z garáže, zavřít vrata a do pěti minut už je to v poho. Pak se chová normálně. Dělalo to i dříve, ale ne tak moc. Může to být tím vykuchaným termostatem? Pravda je, že se to ani kolikrát nepodaří zahřát na normální provozní teplotu. Vím, že tam ten termostat prostě chybí.

A ještě, když to jde na volnoběh, nejlépe je to slyšet na konci výfuku, dělá motor takové p p p p p p p p p p p p p prý by to mohl být jeden z ventilů... co vy na to, vím, že by to musel člověk slyšet... Výfuk to není...

Krom termostatu, co by to ještě mohlo být? Palivový filtr u nádrže mám vyměněný, nevím, zda je tam ještě nějakej, co váha vzduchu? Jakým způsobem se čistí? musí na to být ten spešl sprej? Nebo lambda?

Co když zkusím resetnou řídící jednotku, že to nechám ráno cca těch 15 minut odpojené od baterky a pak to natočit a studené držet na těch 1500 otáčkách cca 3 minuty a pak to projet? Pamatuju si to správně?

To asi nepomůže co? :(

_________________
Ford Escort kombi 1.6 16V zetec r.v. 1997
pár fotek z oprav, mohlo by se někomu hodit. http://smejky1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2008 23:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
pokud chceš resetovat ŘJ tak to nech odpojené od baterky přes noc

a ohledně toho chcípání bych to typoval na hydroštely a ten termostat bych tam dal co nejdřív zase tak drahý není stojí něco kolem 350 Kč

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz