fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vliv termostatu na otáčkách při studeném motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=18850
Stránka 1 z 1

Autor:  šmejky [ 29 srp 2008 22:25 ]
Předmět příspěvku:  Vliv termostatu na otáčkách při studeném motoru

Nazdar chlapi

Mám problém. Asi před měsícem mi praskla hadice od chladiče, je napojená na třech místech, v katalogu Fordu označená číslem 21 tuším. Vede nad alternátorem do bloku motoru, přes téčko se dělí na připojení u chladiče pod autem a pak na jeho horní úrovni u kovových trubek klimatizace. Ta hadice mi z ničehož nic při vypnutém zahřátém motoru prdla a bylo vymalováno. Koupil jsem novou a vyměnil jí. Mechanik mi přivedl k otázce, proč vlastně praskla. Pravil, že by mohl být zaseklý termostat. A byl. Ani se nehne. Bohužel jsem neměl už peníze, abych koupil nový a ještě do toho nemrznoucí kapalinu, tak jsem ho na radu mechanika prostě vyndal, že ho pak na zimu dáme nový. Jenže termostat má na sobě gumovej kroužek a když ho vyndám, netěsní víčko, které jej drží uvnitř domečku. Tak co teď. Nezbývalo než ho vykuchat. Navrtal jsem do něj pár děr a po dlouhé rvačce se mi podařilo vyndat i jeho střeva s pružinama. Prostě zbyla jen kostra. Dal jsem jí do auta a v poho, už to neteče.

Jenže, když auto déle stojí a je vychladlé, má tendenci chcípat. Musím to trochu prošlapávat, než se to trochu ohřeje. Když je to takhle studený, běží na volnoběh, pak sešlápnu plyn, nejprve se zadusí a pak se pomalinku roztočí.Stačí jen vyjet z garáže, zavřít vrata a do pěti minut už je to v poho. Pak se chová normálně. Dělalo to i dříve, ale ne tak moc. Může to být tím vykuchaným termostatem? Pravda je, že se to ani kolikrát nepodaří zahřát na normální provozní teplotu. Vím, že tam ten termostat prostě chybí.

A ještě, když to jde na volnoběh, nejlépe je to slyšet na konci výfuku, dělá motor takové p p p p p p p p p p p p p prý by to mohl být jeden z ventilů... co vy na to, vím, že by to musel člověk slyšet... Výfuk to není...

Krom termostatu, co by to ještě mohlo být? Palivový filtr u nádrže mám vyměněný, nevím, zda je tam ještě nějakej, co váha vzduchu? Jakým způsobem se čistí? musí na to být ten spešl sprej? Nebo lambda?

Co když zkusím resetnou řídící jednotku, že to nechám ráno cca těch 15 minut odpojené od baterky a pak to natočit a studené držet na těch 1500 otáčkách cca 3 minuty a pak to projet? Pamatuju si to správně?

To asi nepomůže co? :(

Autor:  Ford [ 29 srp 2008 23:16 ]
Předmět příspěvku: 

pokud chceš resetovat ŘJ tak to nech odpojené od baterky přes noc

a ohledně toho chcípání bych to typoval na hydroštely a ten termostat bych tam dal co nejdřív zase tak drahý není stojí něco kolem 350 Kč

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/