fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Diagnostika MAF
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=19505
Stránka 1 z 2

Autor:  mandolini [ 03 říj 2008 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Diagnostika MAF

Ahoj, mám dotaz. Je možné s určitostí určit , zda-li je MAF v pořádku, nebo ne? Potřeboval bych vědět hodnoty napětí z MAF při daných otáčkách, např při 1000,2000,3000,4000 u funkčního MAF na ESCORTA 16V r.v.2000. Nikde jsem konkrétní hodnoty nenašel. Jestli někdo ví, ať prozradí. Díky

Autor:  Karel1 [ 03 říj 2008 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

ObrázekObrázek
pin E + kostra
volnoběžné otáčky = 0.7 V
3000 rpm = 1.5 V
Motor před měřením zahřát na provozní teplotu .

Autor:  Nagant [ 03 říj 2008 23:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě přidám z mých dávných výzkumů, že průtok vzduchu, který mi nahlásila diagnostika, byl na volnoběh 2-3 g/s, při 2000 ot./min asi 5g/s a při 3000 ot./min asi 8 g/s.
Což je přepočítáním řekněme cca 11/18/29 kg/h a to by odpovídalo podle grafu na MondeoTech Webu - http://mondeo.fordclubs.org (Elektronika/Čidla/MAF senzor) právě zhruba napětím uvedeným v předchozím příspěvku (pro volnoběh a 3000 ot./min).

Autor:  odix [ 04 říj 2008 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

take by me to zajimalo akorat ja mam trosku asi jinej ten motor 1,6 16v rok je to 1996, ale vim urcite ze ty hodnoty nejsou stejny mel sem funkcni maf z trosku novejsiho zeteku a nefugovala

Autor:  Bumerank [ 04 říj 2008 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

..a když mám tu starší verzi MAFu, tak jsou tam pro můj motor ty samé hodnoty? nevíte, kde se dá sehnat kabel na diagnostiku pro připojení k PC a software? :-)

Autor:  Jimmy [ 04 říj 2008 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

Bumerank: Projdi se téma DIAGNOSTIKA a podle tam popsaného návodu si diagnostiku můžeš udělat doma sám a výjde Tě to na 3kč (LEDka a odpor) - no však uvidíš sám až to pročteš.


Co se týče MAFu, tak já to vždycky poznám na tom jak se chová motor, jestli je MAF špatný nebo ne. Už několikrát jsem ho musel vyčistit, protože auto v určitých otáčkách špatně táhlo. Dá se to docela jednosuše poznat - prostě pokud auto jakoby mění výkon v závislosti na otáčkách (při sešlápnutém plném plynu - tím se vyřadí lambda)

Autor:  Bumerank [ 04 říj 2008 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Bumerank: Projdi se téma DIAGNOSTIKA a podle tam popsaného návodu si diagnostiku můžeš udělat doma sám a výjde Tě to na 3kč (LEDka a odpor) - no však uvidíš sám až to pročteš.

Co se týče MAFu, tak já to vždycky poznám na tom jak se chová motor, jestli je MAF špatný nebo ne. Už několikrát jsem ho musel vyčistit, protože auto v určitých otáčkách špatně táhlo. Dá se to docela jednosuše poznat - prostě pokud auto jakoby mění výkon v závislosti na otáčkách (při sešlápnutém plném plynu - tím se vyřadí lambda)

už jsem to pročítal a taky jsem si to vyrobail a zkoušel - akorát mi bylo celkem divné, když se série kódů má opakovat 2x za sebou, proč jsem u některých kódů napočítal trochu odlišné číslo :roll: :lol: ..třeba jestli se to nedá nějak testovat při jízdě (to bych asi nestíhal odečítat blikance! :-D )
a čím jsi tu MAF čistil? ..jsem to zkoušel hadříkem namočeným v lihu na špejli - k tomu drátu se dá blbě dostat...

Autor:  like.n0.other [ 04 říj 2008 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

ahoj, nevim jestli to muze bejt tim, ale prijde mi, ze mi auto tahne podle teploty okolniho vzduchu - napr. k veceru kdyz je chladnejs, tak to jede jak drak, naopak pres den, kdyz je teplo to jede divne, proste treba to je v otackach, ale vic to rve a neni to proste ono..mohla by to delat i MAFka? jeste jsem nezkousel cistit

Autor:  Bumerank [ 04 říj 2008 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

..pokud vím, tak MAF má dva topné dráty - jedním se snímá teplota okolního vzduchu a druhým množství nasávaného vzduchu (http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=maf)...tak kdo ví?

Autor:  Freeman [ 04 říj 2008 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

nechcem zakladat novu temu ale je normalne aby auto islo s odpojenym MAF-om nepytajte sa preco a ze si to mam ist odskusat na aute ale potrebujem to vedet surne :)

Autor:  Jimmy [ 04 říj 2008 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, že auto pojede s odpojeným MAFem. ŘJ automaticky bude využívat optimální data (resp. bude potřebné data shánět od jiných čidel) Dlouhodobě nevím co to může udělat. Já s odpojeným MAFem jezdil cca 2tis km a nic se nestalo.

Autor:  Jimmy [ 04 říj 2008 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a k tomu čištění. Tou dírou bych k těm drátkům vůbec nelezl, protože bys je mohl přetrhnout. Já normálně MAF rozdělal - tím pádem se k těm drátkům krásně dostaneš. Čistil jsem je zubním kartáčkem - bývá na těch drátkách takový černý povlak, který nejpíš zkresluje hodnoty.

Autor:  Jiri_cek_CZe [ 05 říj 2008 01:11 ]
Předmět příspěvku: 

chci se zeptat, má 1.4CFI Escort 4 MAF? uz se to tu resilo ... ale nejak se ke zdarnemu konci nedostalo

Autor:  mandolini [ 05 říj 2008 18:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak Vám všem díky
Dostal jsem se k tomu až dnes a udělal jsem svoje měření, kde jsem signál z MAF měřil na řídící jednotce mezi pinem 50(pin E MAFU) a 20 (kostra) i mezi piny 50 a 9 (kde si myslím že by se měl měřit). Naměřil jsem ale jiné hodnoty. Měřil jsem volnoběh (890ot-min),2000,3000,4000,5000ot/min a dostal jsem tyto hodnoty 0.9V(1V), 1.5V(1.55V), 1.8V(1.9V), 2.1V(2.2V) a 2.35V(2.5V).V závorce jsou napětí mezi pinem E a kostrou. Dále jsem připojil digit. osciloskop a zaznamenal jsem průběh při prudkém sešlápnutí plynu a uvolnění. Signál z MAF se vyšplhal až nad 4V, proto si myslím , že je v pořádku. Obrázek z osciloskoopu mám k dispozici kdyby mel nekdo zájem.[/img]

Autor:  Bumerank [ 05 říj 2008 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

No právě to je ono - včera jsem si chtěl taky změřit výstup z MAF a jak jsem kouknul na konktor, tak mi bylo hned jasné, že budu muset měřit na ECU.
Neví někdo, na jakých pinech měřit? motor a ročník viz můj popis... :-)

Autor:  mandolini [ 06 říj 2008 07:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli máš ECC IV (asi ano, je to na ní napsaný), tak jsou to piny 50 (vede na pin E MAFU) a 20 kostra. Čísla pinů jsou na konektoru napsána, nemusíš tedy hledat zapojení a číslování konektoru.Známej u Fordu tvrdil, že časem dochází k tzv. umírání MAFU, což se projevuje nízkým napětím na výstupu MAF. Prej by se na MAFU mělo při plném sešlápnutí plynu objevit napětí vyšší než 4V, jinak prý už MAF odchází. Toť mé informace. ohužel nejsem schopen toto potvrdit, ale na svém MAFU jsem měl při nejvyšších otáčkách cca 4.15V.

Autor:  Endy_mot [ 06 říj 2008 15:10 ]
Předmět příspěvku: 

a čím jsi tu MAF čistil? ..jsem to zkoušel hadříkem namočeným v lihu na špejli - k tomu drátu se dá blbě dostat...[/quote]

Pro Bumeranka: Střeva MAF můžeš vyndat, drží na dvou šroubkách, který povolíš sikovkama. Já to namočil na 3 dny do benzínu (nebo ředidla? už nevím) a pak to čistil štětečkem. Drátky to přežily:-).

Autor:  Bumerank [ 06 říj 2008 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

díky pánové...právě s tím vyndaváním "střev" mi to přišlo, že to vevniř bude strašně křehké, ne-li dokonce "rozsypatelné" :D ..na ty šroubky jsem zvědav, bo jsou nějaké kentusy :-D ..ale někde se to tu řešilo, tak snad... :)

Autor:  Jimmy [ 06 říj 2008 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jsou na to duté hvězicové sady. Dá se to koupit skoro kdekoliv,a le já je taky neměl a tak jsem povoloval kombinačkama.

Autor:  Bumerank [ 06 říj 2008 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

to vám zase bude piplačka! :-D ..ale čím víc rad, tím to bude rychlejší - díky! ;)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/