fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Co je toto??
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=19645
Stránka 1 z 1

Autor:  Mišan26 [ 09 říj 2008 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Co je toto??

Mohl byste mi někdo poradit co je toto na výfukových svodech děkuju

Obrázek

Autor:  Bumerank [ 09 říj 2008 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

původně z těch bodů vedly trubice k EGR (http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=egr) a předchozímu majiteli se asi nelíbily... :-D

Autor:  Mišan26 [ 09 říj 2008 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

Bumerank píše:
původně z těch bodů vedly trubice k EGR (http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=egr) a předchozímu majiteli se asi nelíbily... :-D
paráda dík za radu

Autor:  Bumerank [ 09 říj 2008 22:06 ]
Předmět příspěvku: 

nz ;)

Autor:  Wizzy [ 10 říj 2008 07:56 ]
Předmět příspěvku: 

Akorát, že to není EGR, ale stejně tomu tak každý říká, tak je to jedno... ;-)

Autor:  LeMans [ 10 říj 2008 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

já jsem čekal kdy se ozveš, jo, máš pravdu, je to APS. původně sem si (a nejen já) myslel, že jsou oba systémy v jednom a je jedno jak se tomu říká, ale není tomu tak.
Tohle je APS a je to pro normální provoz auta téměř zbytečná věc. Co se týká kontroly na emisích, tak je zcela zbytečná. funguje totiž pouze při studeném motoru a její jediný účel je přivést kyslík do katalyzátoru aby se rychleji rozehřál a začal dřív pracovat. takže za tepla je to na prdlačku.

Autor:  Mišan26 [ 10 říj 2008 11:40 ]
Předmět příspěvku: 

ja pouze že sem to tady vidě u někoho na fotce tak me zajimalo co to vlastne je

Autor:  PH [ 10 říj 2008 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

no ale teda provedeni nic moc...

Autor:  LeMans [ 10 říj 2008 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

no pravdu díž, kolego, provedení je takové, že to je udělané vlastně úplně zbytečně.

Autor:  Bumerank [ 11 říj 2008 13:18 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
no pravdu díž, kolego, provedení je takové, že to je udělané vlastně úplně zbytečně.

přece ODLEHČENÍ! :-D :-D :-D
..as když to teda není EGR, ale APS, tak kde je to EGR?? :shock: ..EGR a ASP mají totiž zcela odlišný princip činnosti (i když oba mají za úkol snížit emise)...

Autor:  Krtek-NA [ 11 říj 2008 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tenhle motor, ještě EGR nemá. Mají to až auta tuším s EURO2. :wink:

Autor:  LeMans [ 14 říj 2008 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

jak sem už napsal výše, APS nemá primární úkol snížit emise, ale rozehřát dřív kat. čili funguje pouze při studeném motoru, kdy jsou stejně emise kvůli bohatosti směsi příšerné, takže jeho přínos pro eklologii není nijak závratný.

Autor:  Wizzy [ 14 říj 2008 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

No, když se dřív zahřeje kat, tak i dřív funguje a právě ty příšerné emise snižuje, že jo - už z principu své činnosti ;-)
(já ten systém neobhajuju, ale nějaký smysl má)

Autor:  LeMans [ 14 říj 2008 12:45 ]
Předmět příspěvku: 

Docela by mě zajímalo, o kolik to zahřátí katu zkrátí, řekl bych, že to nebude žádné závratné číslo. Mi přijde, že ten kat se rozehřeje docela rychle..

Autor:  Wizzy [ 14 říj 2008 12:54 ]
Předmět příspěvku: 

Právě. Víš jak to funguje - řídící jednotka cykluje celkem rychle mezi chudá/bohatá směs právě proto, aby se katík zahřál. (nemusíme sy vysvětlovak jak funguje katalyzátor, že ne...) Zní to divně, ale je to tak, při bohaté směsi proletí válcem nějaké nespálené palivo, při chudé zase víc vzduchu, než je pro palivo potřeba - no a pak to společně shoří na katíku. A právě, než se motor zahřeje a EEC začne cyklovat ve smyčce, tak aby ta nespálená bohatá směs, která se tam rve kvůli studenému motoru, mohla na katíku shořet, tak se přisává vzduch přímo do výfukového paroží. Voillá.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/