fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spotreba LPG
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1974
Stránka 1 z 2

Autor:  zbozek [ 22 bře 2005 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Spotreba LPG

Koupil jsem Escorta 1.6i r.v98, ktery ma LPG z Holandska. Menil jsem lambda sondu i termostat, oboje bylo spatne. Napred byla spotreba asi 15l plynu a ted je 12l. Porad se mi to zda nejak moc, nemate nekdo nejakou radu. Motor naskoci na tuk.

Autor:  PH [ 22 bře 2005 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

nevim, kolik by to presne melo zrat,a le LPG bere vzdycky vic, nez benzinak...

Autor:  jarin [ 22 bře 2005 21:50 ]
Předmět příspěvku: 

spotreba se ti zvysi, ale opravdu nepatrne. mel jsem favorita na plyn a po predelani to zvyseni bylo prakticky nemeritelne. Zere ti opravdu hodne. Asi to bude udelany trochu jinak nez u predelavky karburatorove verze motoru, ale vim, ze jsem mel taky velkou spotrebu plynu - radove o 3-4 litry navic a bylo to deravym vyfukem. On ten plyn je na to hrozne citlivej a navic kdyz se steluje tak se to dela na zaklade cidla co je strceny do vyfuku a kdyz je tam ta dira, tak se to jaksi spatne serizuje, ze. Jinak jsem vzdycky jeste slysel rady, ze plyn je jeste citlivej na zapalovani a vseho co s tim ma neco spolecnyho, treba svicky. Ale tu toho tveho esca je to o necem jinem, protoze mas strikacku.

Autor:  Wolf [ 22 bře 2005 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mě to papká cca 11L (při popojížďkách) a 9,5L při dálkách po dálnici (130 - 140km/h). No a teďka mě to žere cca 15L/100km (nějaká závada).
Systém mám Lovtec ,je to do sání a mám elektronickou řízenou jednotku (programovatelnou)

Autor:  filip [ 23 bře 2005 08:32 ]
Předmět příspěvku: 

9,5 kombinovaná spotřeba, tak půl na půl město neměsto.Zkus s tím skočit do nějaké dílny, kde ti to seřídí.Ale asi záleží i na tom, kde tankuješ.

Autor:  filip [ 26 bře 2005 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

Spotreba benzin 6-10 mesic 7,1. 11-1 mesic 7,8 v benzinu. 1 mesic az do ted LPG - 9,3. Tak doufam ze teplem a vzmenou pomeru probanu/butanu se to zlepsi(zima 70 propanu 30 butanu, v lete naopak). Narust o 20 procent oproti zimnimu benzinu, pravda v listopadu a prosinci, nebyl takovej mraz.Ale i 15 procentni narust je dost, kdyz, to pri maji facka s nekolika generaci starsim LPG systemem, a o pulku levnejsim.
Jsou to vsechnz tankovani v tom obdobi.Jizda ve meste do prace a podobne(do 100km), jednou tydne 100km delka a jednou mesicne Slovensko.

Autor:  Návštěvník [ 27 bře 2005 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

Mně to žere něco mezi 10-11 l LPG. Na benzín to jezdilo něco okolo 8l, takže nárůst spotřeby je docela znatelný. Jezdím hodně krátký trasy po městě cca do 10 km. Jízda mimo město je na spotřebě docela poznat. Na 36 l LPG, co tankuju, najedu mimo město klidně i o 50 km víc, než ve městě. Mám klasickej podtlak na AL sání. Jinak je to už moje druhý auto na LPG, takže moje postřehy: V zimě (kdy je jiný poměr propanu a butanu) to prostě žere víc než na letní směs LPG. Spotřebu také dost výrazně ovlivňuje čistota vzduchového filtru (když je hodně znečištěný, tak si auto prostě vezme víc LPG). V zimě tankovat převážně značkový LPG, jinak můžou nastat problémy např. se zamrzáním LPG ve zplyňovači, než se ohřeje chlad. kapalina. V létě jsem nikdy neměl problémy ani s neznámým neznačkovým LPG (dojezd i výkon stejný). Neprodlužujte intervaly výměny oleje i když se olej jeví jako čistý (i takové názory jsem slyšel), mazací schopnost upadá stejně, jako při provozu na benzin. Teď na jaře se chystám na výměnu oleje na správný typ (z 10W-40 na 5W-30), výměnu vzduch filtru, svíček a předních brzd (mám už hodně vyjeté kotouče a neobroušené kraje kotoučů neustále přibržďují přední kola), tak jsem zvědavej, co to udělá se spotřebou.

Autor:  filip [ 29 bře 2005 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

upřesňuji - ten poměr je 60/40

Autor:  zbozek [ 29 bře 2005 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Lukáš"]
Od jaky firmy mas to Lpg, ja od Vialle.

Autor:  Wolf [ 12 dub 2005 22:48 ]
Předmět příspěvku: 

Wolf píše:
Tak mě to papká cca 11L (při popojížďkách) a 9,5L při dálkách po dálnici (130 - 140km/h). No a teďka mě to žere cca 15L/100km (nějaká závada).
Systém mám Lovtec ,je to do sání a mám elektronickou řízenou jednotku (programovatelnou)


závada odstraněna byl tam špatnej kontakt na řídící jednotku a několika pinovou koncovkou. Přišel jsem na to náhodou.

Autor:  CzTony [ 19 dub 2005 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Spotřeba LPG

Po kratke dobe uzivani a merenich na 3 plne nadrze (43l) mi vychazi spotreba na prumernych 10,2l. S cim jsem spokojen, Favorit mi jezdi za cca 9l. Jen me mrzi ta stale nedokonala indikace zustatku paliva v nadrzi. Mam system s indikaci na benzinovem palivomeru, ktery se prepina podle paliva. Otec ma na Mondeu toroid a indikaci pomoci 4 ledek (AGC Strakonice) a podle jeho reci, je to taky k h***u. Kdyz najedu 260Km spadne mi rafika na polovinu nadrze, ujedu dalsich 100Km a rafiku mam na nule az do vyjeti (cca 60Km).

Autor:  filip [ 22 dub 2005 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem si vydech.Letní spotřebu asi na 3000 km mám 8,2l.Poslední jízdy jenom na dálku 7,9.Podobnou jízdu na benzinu jsem naměřil 7,1.

Autor:  spetik [ 15 kvě 2005 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

Kluci chtel jsem se vas zeptat,jestli jste nemel nekdo tenhle problem ohledne jizdy na plyn.Nekolikrat se tu diskutovalo o zlobicim volnobehu pri jizde na benzin.S nim uz problemy nemam(diky bohu) ale zacalo mi to delat kdyz prepnu na LPG.Otacky zustanou viset na 2000.Muzete mi poradit cim to je?Nebude to spatny ventil jak je hned u smesovace?Ja kdyz jsem auto kupoval tak tam byl v kufru jeden spatny,a je na stejnem principu jako volnobezny ventil.Myslite ze to bude tim?Jestli ano jde to nejak vycistit nebo co s tim mam udelat.Diky

Autor:  Milan_H [ 01 čer 2005 15:41 ]
Předmět příspěvku:  LPG z NL

Reaguju hlavně na příspěvky od "Zbozek" a "CzTony".
Svého Escorta jsem koupil cca před rokem, dovoz z Holandska. Mám tam podlakový systém AMS Vialle, přestože prodávající mi tvrdil, že to je vstřik. Není, ale neztěžuju si. Celou dobu to funguje bez problémů, startování v létě i v zimě v pohodě, dokonce i v největších mrazech. Pokud vím tak tento systém startuje vždy automaticky na benzín a hned cca po 2 s se to přepne na plyn. Spotřebu mám prům. 10,3 l, což odpovídá vašim údajům. Jezdím denně do práce 18 km z toho 1/3 je město.Při delší trase do 90 km/h se dostanu na 9 litrů, dálnice 10 litrů. V zimě to jde k 11 litrům v průměru. Celkem nepoznám rozdíl mezi jízdou na plyn a benzín. Celkově by to auto mohlo být živější, chtělo by to 1.8. Jediné, co mi vadí, že Vialle dělá jen málo servisů. Jsem z FM a nejblíž je to prý FEDOR Prostějov nebo něco ve Zlíně. Hlavní zastoupení má GERA v Hradci. Zatím to ale nepotřebuju.
Zajímá mě, kolik máte max. rychlost po rovině na LPG a benál. Já z toho nedostanu víc jak 165-170 bez ohledu na palivo. LPG Zdar!

Autor:  Milan_H [ 02 čer 2005 08:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spotřeba LPG-ukazatel paliva LPG

CzTony píše:
Po kratke dobe uzivani a merenich na 3 plne nadrze (43l) mi vychazi spotreba na prumernych 10,2l. S cim jsem spokojen, Favorit mi jezdi za cca 9l. Jen me mrzi ta stale nedokonala indikace zustatku paliva v nadrzi. Mam system s indikaci na benzinovem palivomeru, ktery se prepina podle paliva. Otec ma na Mondeu toroid a indikaci pomoci 4 ledek (AGC Strakonice) a podle jeho reci, je to taky k h***u. Kdyz najedu 260Km spadne mi rafika na polovinu nadrze, ujedu dalsich 100Km a rafiku mam na nule az do vyjeti (cca 60Km).


Jak to popisuješ, řekl bych, že to mám stejné. Mám válcovou nádrž. V druhé polovině padá ručička rychle dolů a když už je na nule tak vím, že tam mám ještě tak na 50-60 km. Asi s tím nic nenaděláš. Úpřímně řečeno mi to nevadí, naopak jsem byl po koupi auta příjemně překvapen, že je to tak vymyšlený (že ručička reaguje při přepnutí z benzínu na LPG) a že tam vůbec nějaký ukazatel stavu LPG je. Každý to nemá. Navíc, předtím jsem měl Fiestu diesel a tam mi palivoměr neukazoval vůbec, takže to je příjemná změna, ne?

Autor:  filip [ 06 čer 2005 11:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mně tuším z benzinem 190 a teď s plynem jsem zkoušel na 175.A když si přepnu na benzin a zas spátky, tak je to určitě znát na zrychlení, ale nějak moc mi to nevadí.Když to porovnám s 1,8D nebo 1,4i, tak je to furt v pohodě.Se spotřebou jsem v létě docela spokojenej 8,5 průměr.

Autor:  Milan_H [ 09 čer 2005 08:03 ]
Předmět příspěvku: 

filip píše:
Tak mně tuším z benzinem 190 a teď s plynem jsem zkoušel na 175.A když si přepnu na benzin a zas spátky, tak je to určitě znát na zrychlení, ale nějak moc mi to nevadí.Když to porovnám s 1,8D nebo 1,4i, tak je to furt v pohodě.Se spotřebou jsem v létě docela spokojenej 8,5 průměr.


Co máš za systém LPG? Ta max. rychlost je u mého auta opravdu nějak divná. Zřejmě nějaká chyba nepustí motor do vetšího výkonu. Ne, že bych potřeboval jezdit 180, ale logicky se to určitě projevuje i v nižších rychlostech při větší zátěži motoru.

Autor:  filip [ 16 čer 2005 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

Mám LPG vstřikování od Tartarini - Etagas.
Kolega měl problém s sekvenčním vstřikováním na Mondeo (asi BRC), kdy mu po výměně nějakých těsnění u vstřiků, neseřídili nanovo ŘJ, a nedostal se přes 4000 otáček.Jenom tam skočil a hned mu to přestavili a funguje dál.Mohlo by to být něco podobného. "Moje" LPG firma, dělá i Vialle - www.gera.cz

Autor:  Návštěvník [ 06 črc 2005 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

Mám Escorta 1.6 16V,ZETEC s plastovým sáním a po dlouhých úvahách jsem tam nechal namontovat místo sekvencního vstrikování obycejnej LPG od fy Lovtec, cena 21 000,- i s výmenou vadné lambda sondy. Najel jsem od namontování cca 10000 km a spotreba LPG mezi 7,5 - 8,2 L/ 100 km. Jediné, co lze vytknout, je trhnutí auta pri prepnutí benzínu po startu na LPG :D.

Autor:  hameluk [ 08 črc 2005 00:13 ]
Předmět příspěvku: 

mira píše:
Mám Escorta 1.6 16V,ZETEC s plastovým sáním a po dlouhých úvahách jsem tam nechal namontovat místo sekvencního vstrikování obycejnej LPG od fy Lovtec, cena 21 000,- i s výmenou vadné lambda sondy. Najel jsem od namontování cca 10000 km a spotreba LPG mezi 7,5 - 8,2 L/ 100 km. Jediné, co lze vytknout, je trhnutí auta pri prepnutí benzínu po startu na LPG :D.


"Obycejnej" znamená podtlak do sání? Před škrtící klapku? To jsem si já nechal rozmluvit - zřejmě proto, že jsem chvilku před tím kupoval váhu vzduchu - neorig. za 3800.- !!!. Měl jsem strach, že eventuelní zášleh by neudržela ani protizášlehová klapka a kupoval bych nejen sání, ale i váhu - a to nemluvím o tom, že by auto bylo v tu ránu nepojízdný :shock: Ale to nechci strašit ;-)

Jinak tu spotřebu máš myslím super :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/