fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Pripravky na vymenu rozvodov
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=19840
Stránka 1 z 2

Autor:  zdenek.s [ 22 říj 2008 08:57 ]
Předmět příspěvku:  Pripravky na vymenu rozvodov

Ahojte forďáci!
Nemá niekto z Vás rozmerové náčrtky prípravku na vystredenie vačkových hriadelov na motor Zetec 1.6 16V? Prípadne aj ostatné prípravky potrebne k vymene rozvodov. Nikde sa nemôžem k ním dopracovať.
Zatial dík Ahoj

Autor:  miki21 [ 22 říj 2008 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle Ti nepomohlo? http://www.fordfans.cz/download_new.php

Autor:  Plazák [ 22 říj 2008 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

Tutaj jinochu:
ObrázekObrázek

Obdrženo v minulosti od velkého mága Walkera.

Autor:  skaldal [ 22 říj 2008 17:37 ]
Předmět příspěvku: 

Stačí kus 5mm pásovice. :wink:

Autor:  milos.l [ 22 říj 2008 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

klíč od narex flexy :-D ten silnější

Autor:  Standa [ 22 říj 2008 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Používám hliníkový štítek na dveře, nějakou desetinku jsem ho přebrousil, jinak bych ho tam nedostal:
Obrázek

Autor:  kenny [ 22 říj 2008 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

pučil jsem si od známího original z fordu, a nechal jsem si je udělat, jak zarážku kliky, tak na vačku. Takže mam vlastně origo přípravky na forda.

Autor:  zdenek.s [ 22 říj 2008 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za odpovede ale tie rozmery som stále nepochopil. 29x5 mm znamená dľžku zárezu x hľbku od stredu vačkovej hriadele?

Autor:  Alexa [ 22 říj 2008 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jedná se o plocháč 5 mm silný a 29 mm široký délka tak abys pokryl obě vačky, zářezy na vačkách jsou posunuty od osy tak ti pasujou jenom natočeny do té správné polohy, na zajištění kliky se používá přípravek normované délky který se našroubuje do otvoru v bloku který je nad startérem uzavřený šroubem já používám obyčejnou 10 mm závitovou tyč a kliku nastavím na značky tyč došroubuji na doraz na klice a pak dotahuji. po dotažení několikrát protoč motor a zkontroluj nastavení.

Autor:  Wizzy [ 23 říj 2008 07:15 ]
Předmět příspěvku: 

Stando, to je originální řešení, docela mě pobavilo :-D Ale takhle čistý motor, no fuj...

Autor:  Perňa [ 23 říj 2008 07:21 ]
Předmět příspěvku: 

kenny píše:
pučil jsem si od známího original z fordu, a nechal jsem si je udělat, jak zarážku kliky, tak na vačku. Takže mam vlastně origo přípravky na forda.


Hoď mi do SZ nákres s rozměry toho přípravku na aretaci kliky nebo to vyfoť

Autor:  skaldal [ 23 říj 2008 07:40 ]
Předmět příspěvku: 

zdenek.s píše:
Díky za odpovede ale tie rozmery som stále nepochopil. 29x5 mm znamená dľžku zárezu x hľbku od stredu vačkovej hriadele?
Žádnej zářez, prostě uřízneš (cca 30cm) kus 5mm silné pásovice, nebo cokoliv jinýho 5mm silnýho, já tam dřív cpal např. rám pilky na železo. Žádná věda v tom není. A o aretaci kliky tu slyším poprvé, to jsem vživotě nedělal a taky ani nebylo proč, nikdy se to nehnulo.

Autor:  skaldal [ 23 říj 2008 07:43 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Stando, to je originální řešení, docela mě pobavilo :-D Ale takhle čistý motor, no fuj...
Hlavně to číslo "originál Ford přípravku" :-D

Autor:  Krtek-NA [ 23 říj 2008 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
zdenek.s píše:
Díky za odpovede ale tie rozmery som stále nepochopil. 29x5 mm znamená dľžku zárezu x hľbku od stredu vačkovej hriadele?
Žádnej zářez, prostě uřízneš (cca 30cm) kus 5mm silné pásovice, nebo cokoliv jinýho 5mm silnýho, já tam dřív cpal např. rám pilky na železo. Žádná věda v tom není. A o aretaci kliky tu slyším poprvé, to jsem vživotě nedělal a taky ani nebylo proč, nikdy se to nehnulo.

Ta klika se hne jenom tvou vinou jinak ne, kdežto ventily můžou ustřelit jak tam na ně tlačej pružiny. Prtoto ta aretace. :wink:

Autor:  kenny [ 23 říj 2008 09:37 ]
Předmět příspěvku: 

tak já to hodim sem, snad se v tom někdo vyzná, kdy byl zájem, můžu se zkusit zeptat známýho, jestli by to na soustruhu neudělal, ale nevim co by za to chtěl a jestli by to udělal. Ten kdo mi to dělal už nemaká.
A původně byla hlava až k tomu závitu, ale trochu jsme to poupravily aby to pasovalo i na 16 ventil v laguně.
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

A proč je ten zářez na tom pravítku se mně neptejte, byl i na tom co mi pučili z fordu tak mi ho tam udělal taky. Má to sice zaoblený hrany takže tam neni asi jen tak ale na co to používají fakt nevim

Autor:  zdenek.s [ 23 říj 2008 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

Už mi je to jasné dík za pomoc!
Ahoj!

Autor:  skaldal [ 23 říj 2008 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Ta klika se hne jenom tvou vinou jinak ne, kdežto ventily můžou ustřelit jak tam na ně tlačej pružiny. Prtoto ta aretace. :wink:
Tak tomu teda vůbec nerozumím, co jsi tím chtěl říct. Kam proč ustřelej ventily a jak to hne s klikou??? :shock:

Autor:  Krtek-NA [ 23 říj 2008 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

No asi tak, že klika se aretovat nemusí, pokud s ní ty sám neotočíš, tak se nepohne. Tolik klika.
Na rozdíl od vaček, který mají tendecy vždy někam vystřelit (rozuměj pootočit), protože na ní působí síla pružin od ventilů. :!: Asi tak nějak jsem to myslel :wink:

Autor:  Standa [ 23 říj 2008 13:06 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek to myslel tak, že zajištovat stačí pouze vačky, jelikož jak tlačí pružiny na ventily tak tato poloha jištěná pravítkem nelze docílit. No a jištění kliky, že není potřeba, protože ji nastavíš na rysku a pohne se leda když nedáš pozor a třeba při dotahování kola vačky pohneš s řemenem.

Autor:  zdenal8 [ 23 říj 2008 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak. A proto v manuálu doporučujou si to po nasazení řemenu protočenim zkontrolovat jestli se to nehnulo. Jinak pokud jde o ten přípravek na to zajištění kliky, tak o tom se v manuálu na 16V snad ani nepíše, nebo sem tam něco přehlídnul. Ale taky mi přijde zbytečnej.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/