fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Turbo
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=20196
Stránka 1 z 2

Autor:  escortik009 [ 10 lis 2008 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Turbo

slyšel jsem že do fordíka de dát turbo značky garrett t25 a prý je stejný ve fiat uno turbo kdo o tom něco ví??? ale nebylo by to špatný ! tady je odkaz http://www.autoweb.cz/starsi-auta-recen ... sworth/124 :lol:

Autor:  Wizzy [ 10 lis 2008 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

No do Fordíka Cossworth, které má už turbo tak nějak od výroby asi jo... ale jinak bez brutálních úprav celého motoru asi neee.....

Autor:  Lubak [ 10 lis 2008 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

Turbo Garret T25 i já turba měly z výroby Kosiny, mrkni do historie tady na stránkách a dočteš se víc

Autor:  Bery [ 11 lis 2008 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

Turbo tam můžeš dát z čeho chceš jde jen o zástavbu a o zbytek motoru co snese pokud na to není stavěný :lol:

Autor:  capri [ 12 lis 2008 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

mám originál turbo z escorta RS z mk4 je volný klidně napiš, jinak jde o to že turbo motor má nižší kompresi, ale dají se sehnat turbo sady na stávající motor téměř bez úprav já mam jednu sadu jmenuje se turbo may na svém capri, je tam velké turbo které plní až ve větších otáčkách a má menší tlak, funguje to krásně

Autor:  Bery [ 12 lis 2008 15:56 ]
Předmět příspěvku: 

capri píše:
mám originál turbo z escorta RS z mk4 je volný klidně napiš, jinak jde o to že turbo motor má nižší kompresi, ale dají se sehnat turbo sady na stávající motor téměř bez úprav já mam jednu sadu jmenuje se turbo may na svém capri, je tam velké turbo které plní až ve větších otáčkách a má menší tlak, funguje to krásně


V jakým je stavu chci ho. To je to turbo co mi ho hledáš už no kolik ruků? Ani už nevím. Láďo neser a odepiš. Dík.

Autor:  capri [ 13 lis 2008 12:13 ]
Předmět příspěvku: 

nazdááár jojo mám ho poruce uklízel jsem a vkouklo na mě z neznámé bedýnhky stav asi spíš na renovaci auto mělo najeto cca 160tisíc

Autor:  LeMans [ 13 lis 2008 12:31 ]
Předmět příspěvku: 

není fordí motor jako fordí motor že :) wizzy to s těma brutálníma úpravama trošku přehnal, ale na 1.6ku zeteka bych to rozhodně nedával. tam by byl problém s elektrikou, to za prvé a za durhé za téměř stejné prachy bys měl uchrchlanou 1.6ku místo třeba 2.0 turbo.. To chce především koupit jiné auto.

Autor:  Wizzy [ 13 lis 2008 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

No brutální úpravy... Minimálně snížený kompresní poměr (vložka pod hlavu nebo kratší ojnice či jak se to dá všechno dělat), jiné (zakázkové) sací a výfukové parohy, jiná řídící jednotka.
Pokud by to mělo být udělané pořádně, ať to něco vydrží, tak i kované písty, ojnice, klika, uložení kliky, chlazení oleje, pořešit intercooler, možná přejít z mafu na map, ostřejší vačice... Co tam zbyde z původního motoru? A jak to všechno udělá, zjistíš, že 1.6 má úplně na kulové hlavu se zaškrcenýma kanálama a malýma ventilama...

Autor:  LeMans [ 13 lis 2008 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

no a poroto sem mu říkal, at se na jednašvestku vybodne. ale zas tolik se toho upravovat nemusí, záleží na tom, třeba na N7A by to bylo relativně jednoduché. nějaké kované záležitosti nejsou potřeba, záleží kolik tam budeš tlačit že..

Autor:  Krtek-NA [ 13 lis 2008 13:50 ]
Předmět příspěvku: 

No nevim N7A ja stejný konstrukce jako N9x či Y5x a tedy mají vysoký stupeň komprese. Aspoň ty kratší ojnice bych teda doporučil pokud to má nějakejch pár tisíc vydržet. :wink:

Autor:  Jimmy [ 13 lis 2008 14:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ale houby kluci :-) Ojnice ne. Tohle se většinou řeší podložkou pod hlavu nebo nižšíma pístama, ketré se dají koupit (nemusí to být na zakázku, tudíž je to levnější) Navíc u těch pístů je možnost koupit s vybráním pro ventily a tudíš se dají dělat divy s dobou otevření ventilů - tohe má potom opravdu význam.

Wizzy jak jsi psal předělat na MAP - to právě nee. Právě, že naopak. N7A motorů s turbem je tak málo právě kvůli tomuto....Proto vidíme častěji Zetec 1.8T, protože dostat do něj turbo je daleko snažší než do RSa, kde se používa MAP.

Autor:  Krtek-NA [ 13 lis 2008 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

nebo tak, každopádně zmenšit kompresi :!:

Autor:  LeMans [ 13 lis 2008 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

musím opravit Jimmyho, ohledně mapu - NAOPAK, turbo s MAPem jde, kdežto s mafem nikolivěk - právě z toho důvodu se musí bastlit elektrika a hlavně elektronika u zeteca. Kdežto u RSa se při oturbení bastlit nemusí. Nějaké okrajové info jsem si kolem toho vyčmuchal, právě že N7A motor opravdu nepotřebuje brutální úpravy. podložka pod hlavu je ale samozřejmě nezbytná, pak třeba vstřiky, např. z nissanu sx200 atd atd.

nicméně po zvážení všech pro a proti jsem myšlenku RS 2000 turbo opustil a vydal se cestou 2300 - teda hodlám se touto cestou vydat. Je to jednodušší a teoreticky méně finančně náročné.

.

Autor:  Bery [ 13 lis 2008 15:55 ]
Předmět příspěvku: 

capri píše:
nazdááár jojo mám ho poruce uklízel jsem a vkouklo na mě z neznámé bedýnhky stav asi spíš na renovaci auto mělo najeto cca 160tisíc


Tak si prosím tě vzpomeň až budeš mít cestu třeba na Mníšek za Standou nebo jak se to bude hodit. Zatím dík.

Autor:  Bery [ 13 lis 2008 15:57 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
za téměř stejné prachy bys měl uchrchlanou 1.6ku místo třeba 2.0 turbo.. To chce především koupit jiné auto.


To je svatá pravda vím co říká.

Autor:  Jimmy [ 13 lis 2008 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

Zde si vystačíme s krátkým vysvětlením: napumpuj vzduch, zvýšíš výkon. Přeplňování nebude dobře pracovat ve vstřikovacím systému využívajícím poměr otáček a hustoty vzduchu, bude nutné přeprogramovat řídící jednotku nebo ji doplnit o váhu vzduchu. Důležitou veličinou v tomto případě je teplota. Při stlačení dochází ke zvýšení teploty nasávaného vzduchu, což má vliv i na teplotu motoru. Zvýšení teploty vzduchu zároveň snižuje hustotu plynu. Určitě si z hodin fyziky pamatujete na veličinu jménem hustota: chladnější vzduch je hustší. Motory pracují s množstvím vzduchu, to je nepřímo úměrné teplotě. Toto tvrzení je poněkud zavádějící, nicméně platí, že vzhledem k teplem ovlivňované rozpínavosti látek bude hmotnost (a tedy i celkové množství) chladného vzduchu v daném prostoru vyšší než hmotnost vzduchu teplého. Teplý vzduch je řidší, proto 1kg teplého vzduchu zabere větší objem než 1kg vzduchu studeného.

Autor:  LeMans [ 13 lis 2008 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

map měří podtlak, ne hustotu vzduchu... to jen na doplnění. a stlačením se sice vzduch o něco ohřeje ale ne 1ku1 s tím o kolik se stlačil a to bys musel stejně mít teplotní čidlo až za turbem, abys mohl tuto beplotu měřit. a já si dokonce troufám tvrdit, že ta změna teploty bude velmi mírná. protože když si vezmeš, že na kompresoru ten vsduch stlačím na 8 barů a je úplně studenej...

Autor:  Jimmy [ 13 lis 2008 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

:-D no tak ta teplota se až tak neodvíjí od toho stlačení že? Jde především o to, že turbo je poněkud rozpálené a tím ohřívá nasávaný vzduch (v tom článku je to zavádějící - je to článek tady ze sekce EFI) - proč myslíš, že auta s turbem mají většinou IC....právě aby ten vzduch co nejvíce ochladily, protože je ohřátý od turba a stlačení.....a právě naopak bych si dovolil tvrdit, že docela dost :-)

Autor:  LeMans [ 13 lis 2008 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

tak aj ic se dá pořešit, ale opravdu to není naprosto nezbytně nutný, pokud chceš (spíš téměř musíš) tlačit mín abys nedělal opravdu drastické zásahy do řj.. ono i půl baru udělá dost, ale ne na jednašvestce, to aspon toho dvoulitra.. případně možná se s tebou jednou podělím o zkušenosti z turbení 2300 RSa :) ale to bych musel vyhrát těžké love :)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/