fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bublání v expanzce
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 08:52 
Zdravím,
mám problém s chlazením. Minulý rok se mi auto přehřívalo, až vřela voda v expanzní nádržce. Po přečtení několika příspěvků na fóru (díky všem) jsem vyměnil termostat a bylo po problému. Teplota se ustálila na písmenku M a to jak v létě ve vedrech tak v zimě v mrazech. Takže spokojenost. Teď ale asi měsíc zpátky se začal motor zase trošku víc hřát a teplota stoupala za M a někdy i dále až k červenému poli, kdy větrák mi spíná těsně před červeným polem. Přikládal jsem to úbytku kapaliny v expanzní nádržce - už tam bylo dost málo. Po dolití se to trošku zlepšilo ale teď poslední jízdu se to projevovalo tak, že jízda celkem v pohodě - teplota na písmenu M, ale po dojetí a vypnutí motoru po chvilce z expanzní nádržky začalo takové jakoby střílení. Koukal jsem co to je a myslím, že to "střílely" bublinky vzduchu do expanzní nádržky. Přišlo mi to, jako by byla v chladícím okruhu nějaké vzduchová kapsa. Nebo tam chladící kapalina nějak špatně cirkuluje.
Nevíte někdo, prosím, čím to může být? Napadla mě vodní pumpa. Co vy na to? Termostat by to být snad neměl, když jsem ho měnil před 10 měsíci.
Předem všem moc děkuji za názory a rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 09:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ta tvoje teplota pořád na M mi přijde dost vysoká. U mne spíná větrák také těsně před červeným polem, ale teplotu mívám při normální jízdě pořád mezi O-R, aby vylezla na M tak to musím točit pořád k 5t ot. Navíc úbytek kapaliny, ten by neměl být vůbec žádný. Nevíš o nějaké netěsnosti, třeba chladiče, nebo kolem nějaké hadice, či hřídelka vodního čerpadla. Jestli garážuješ na suchém podkladě tak nějaká kapka by se mohla objevit. Nejlépe je zkontrolovat vizuálně po jízdě s pomocí baterky a podívat se i ze spoda auta.
Jinak by to mohlo i díky těm bublinkám ukazovat na netěsnost mezi blokem a hlavou motoru. Napovědět by mohly svíčky, jestli se dostává nemrznoucí směs do spalovacího prostoru je ne nich povlak. Jinak změřit komprese, také by mohlo ukázat rozdíly mezi tlaky na válcich.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 10:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Mne pride, ze ta teplota moze byt aj o termostate.
Ked mi este 88 C fachal ako mal, teplomer bol presne v strede (presne M)
Odkedy mam 92C, tak to je trosku viac cize za M, skoro na A.

Ale tu kontrolu tlakov a sviecok by som ja skusil.
Je to pomerne rychle, lacne a uzitocne v tomto pripade.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 11:00 
Jak mám udělat kontrolu tlaků ve válcích? Svíčky jsou tam úplně nové - měl auto na výměně rozvoďáku a mechanik mi taky vyměnil svíčky - dal mi tam ale nějaké Brisky. Měl bych je vyměnit za Motorcraft?
Termostat mě taky napadl, ale když jsem ho měnil před 11 měsíci? To přece musí vydržet víc, ne?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 11:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
kvakos píše:
Jak mám udělat kontrolu tlaků ve válcích? Svíčky jsou tam úplně nové - měl auto na výměně rozvoďáku a mechanik mi taky vyměnil svíčky - dal mi tam ale nějaké Brisky. Měl bych je vyměnit za Motorcraft?
Termostat mě taky napadl, ale když jsem ho měnil před 11 měsíci? To přece musí vydržet víc, ne?

Termostat by mal vydrzat cca 5 rokov, resp. viac.
Sviecky Motorcraft, jednoznacne.
S ostatnymi to nejde ako ma, a pravdepodobne odpali ich tak ci tak.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 11:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Kvakoši, postup měření tlaků a co bys měl naměřit je zde:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=882

Svíčky Motorcraft AYFS 22F1, při koupi si je dle možností prohlédni, semtam je nějaká taky pěkně odfláknutá (vnější elektroda vyosená).
Pokud tam máš nějaký nevhodný typ svíček, po několika tisících km to bude nespolehlivě zapalovat a těsnění pod hlavou může odejít.

Svíčky doporučuju koupit a namontovat si sám (trpce zaplacená zkušenost :evil: ).

Brisk začal sice dělat platinové svíčky pro Zetecy, ale asi to nemají doladěné.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 11:47 
Svíčky Motorcraft asi koupím, když všichni na fóru píšou, že jsou to ty jediné možné. A snad je zvládnu i vyměnit. Těch svíček bude ale určitě více druhů, na co bych si měl dát pozor. Jaké koupit - to označení co píše Nagant nebo je to podle VIN kódu?
Jak by se projevovala nefunkční nebo špatně funkční vodní pumpa? Termostat mi přijde, že otevírá, protože hadice vedoucí do chladiče jsou horké.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 11:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
kvakos píše:
Svíčky Motorcraft asi koupím, když všichni na fóru píšou, že jsou to ty jediné možné. A snad je zvládnu i vyměnit. Těch svíček bude ale určitě více druhů, na co bych si měl dát pozor. Jaké koupit - to označení co píše Nagant nebo je to podle VIN kódu?
Jak by se projevovala nefunkční nebo špatně funkční vodní pumpa? Termostat mi přijde, že otevírá, protože hadice vedoucí do chladiče jsou horké.

Kup presne tie co napisal Nagant, podla VIN najdu tie stare, ktore sa uz nevyrabaju, a nahradou su prave tie co Nagant uviedol.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 11:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Zkus je podle VIN kódu a nejlíp kdyby to byly AYFS22PP. :) Ale ty už neprodávají, tak Motorcraft Platinum AYFS22 F1. Pozor na to Platinum a (resp.) F1.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 20:09 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Nechci sýčkovat, ale bubliny v expanzce a vyšší teplota motoru může znamenat i praskle tesneni pod hlavou nebo nedej bože bloku motoru. Rozdhodně i tohle zkontrolovat !!!

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2006 21:01 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
jj taky bych to videl na ruply tesneni pod hlavou, ale kdyz pises ze ti menil rozvodak, mozna ho moc napnul a tece vodni pumpa taky..

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2006 15:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Kvakosi, nevím kam jsi s tím přehříváním dospěl, zda jsi to už vyřešil či nikoli.
Námět - máš v tom motoru dobrou směs nemrznoucí kapaliny? Ta totiž posouvá mj. bod varu někdo ke 105° C, zatímco ventilátor chlazení spouští při rovných 100°C, alespoň na mém autě (samozřejmě, pokud lze věřit čidlu teploty motoru pro ŘJ). Pokud by tam byla ta směs hodně ředěná, či dokonce jen destilovaná voda, mohlo by to podle mne začít vařit, tím spíš při cestě do vyšších nadmořských výšek.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2008 20:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Ahoj....řeším podobný prblém....všechno je v pořádku motor běží jak hodinky po zahřátí to nikterak nekouří...sle když otevřu (nějak extra natlakovaný to není) ekzpanzku tak to v ní proudí a bublá...větší otáčky proud zvětšujou...je tam nalévacím otvorem blbě vidět a hadice jdou do exp. 2..přičemž hádám, že ta horní slabá je na odvzdušnění, ale nevylučuju že ten proud jde z ní...nevím...každopádně pod plynem to tam proudí slušně...kdyby to tam takhle pod tlakem šlo z prdlý havy nebo těsnění tak z toho ucejtím naftu ne? a jak říkám nijak natlakovaný to není :o( tak nevím

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2008 23:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
to je normální stav...voda proudí přes expanzi normálně...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2008 23:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Fakt???tak to by mi spadl kus skály z volantu :o) Ale jak se v tom proudu pozná jestli to nebublá (podfukuje těsnění)? Resp. většina reakcí je: bublá >>těsnění v háji..

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2008 00:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
no musíš rozlišit, zda tu a tam nějaká bublinka vzniká vířením tý vody v expanzi, či se tam už dostává tou hadicí a tam jen vybublá, obvykle to bublá při vadným těsnění většíma bublinama, je tam vlatně skoro pořád přetlak(u normálního stavu povolíš víčko tlak ujde a nějakou dobu trvá než se udělá novej) a hlavně jde z hrdla nádržky cítit zápach zplodin čili to smrdí po výfuku...a když už to bublá kvůli vadnýmu těsnění, tak to stačí chvilku víc prohnat v zátěži a tutově to dojde až do červenýho pole na teploměru a bude to mít tendence se uvařit....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2008 00:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Týjo..moc díky...zítra to očuchám, ale myslím že to teda nakonec bude v pohodě :)...já mám takovou radost!!! :D

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2008 01:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2008 22:19
Příspěvky: 24
Bydliště: Ústí nad Labem
Micko píše:
Týjo..moc díky...zítra to očuchám, ale myslím že to teda nakonec bude v pohodě :)...já mám takovou radost!!! :D


Nehledej problémy tam kde nejsou, je to tak ,jak psal kolega Walker, jen bych doplnil s tim tlakem ,v reakci na co píšeš ty - říkáš, že extra natlakovaný to není, když ti tam půjdou bubliny, čili tlak z válce, tak ty hadice - třeba tu tlustou od chladiče pomalu ani neumáčkneš, povolíš víčko, upustíš tlak - utáhneš a hned se to začne nafukovat znovu! ;-)

_________________
Ford Escort 1,8TD, 66KW, 98, MK VII , bílý sedan - GHIA
Ford Escort 1,8TD, 66KW, 98, MK VII , bílý kombík

předtím: 1) Ford Escort 1,8TD, 66KW, 98, MK VII , červený kombík
2) Ford Escort 1,3, 96, MK VII , zelená metal - kombi
3) Ford Escort 1,6D, 40KW, 88, MK IV, bílý 3dv. - mazlík
4) Škoda 120LS, 86, bílá v plný palbě, po úpravách motor favorit 135, LPG, aj. moje první auto po autoškole... :o)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2008 10:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Tak to já hadice k chladiči pomalu neumáčknu a vím že těsnění pod hlavou to není. U aut je přetlak v systému normální, jen se nesmí vytvořit hned. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2008 14:02 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2008 22:19
Příspěvky: 24
Bydliště: Ústí nad Labem
Krtek-NA píše:
Tak to já hadice k chladiči pomalu neumáčknu a vím že těsnění pod hlavou to není. U aut je přetlak v systému normální, jen se nesmí vytvořit hned. :wink:


jj,to je jasný, ale zas ty hadice nesměj bejt jak kámen, při tomhle namáhání ti časem rupne, nebo v lepšim případě jen vyletí :!: Od toho je na expanzce to víčko, který má přebytečnej tlak upustit... ;-)
U auta s vadnim těsněním to víčko upouští tlak i s vodou... :twisted:

_________________
Ford Escort 1,8TD, 66KW, 98, MK VII , bílý sedan - GHIA
Ford Escort 1,8TD, 66KW, 98, MK VII , bílý kombík

předtím: 1) Ford Escort 1,8TD, 66KW, 98, MK VII , červený kombík
2) Ford Escort 1,3, 96, MK VII , zelená metal - kombi
3) Ford Escort 1,6D, 40KW, 88, MK IV, bílý 3dv. - mazlík
4) Škoda 120LS, 86, bílá v plný palbě, po úpravách motor favorit 135, LPG, aj. moje první auto po autoškole... :o)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz