fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Tuhe starty
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=20318
Stránka 1 z 2

Autor:  speed [ 17 lis 2008 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Tuhe starty

Kdyz je ted vetsi zima,auto ma celkem tuhe starty rano,jakoby se mu nechtelo tocit.Nasledne starty jsou ok.Baterie je vporadku.Je to starterem,nebo na to muze mit vliv i neco jineho.

Autor:  Jimmy [ 17 lis 2008 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

baterka je určitě v pořádku? Jaký olej používáš v motoru?

Autor:  speed [ 17 lis 2008 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

Baterka je 100procent ok,meril jsem ji...Olej mam 5w40 valvoline.Jinak auto chytne na poprve,ale proste ztuha toci...jak bylo teplo,bylo to ok.

Autor:  Jimmy [ 17 lis 2008 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

A jak jsi baterku měřil?

Autor:  speed [ 17 lis 2008 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

voltmetrem, 12,8V

Autor:  Jimmy [ 17 lis 2008 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

No ony volty nejsou moc podstatné - důležitý je strtovací proud jaký dává a osobně to vidím na tu baterku....jak je stará? a jaké má parametry?

Autor:  speed [ 17 lis 2008 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ach tak...takze volty mohou byt ok....ale proudove to muze byt uz slaby zdroj? Ma asi 2 roky...55Ah startovaci proud ti ted nepovim.Chci ale jednu vec,abys mi vyloucil,ze to nemuze byt starter...nebo neco jineho-nevim co.Pze ono mi to delalo ty tuhzsi starty i cca 2mesice zpet,kdy sem tam mel starou Motorcraft 44Ah..ale ted uz jsou ty starty fakt moc tuhe...Cili ted tam mam 2 mesice novou(starou)baterii z auta,kde bat.jela bezproblemu.

Autor:  speed [ 17 lis 2008 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

pujcim si z prace jeste raz merak,zkusim zmerit i startovaci proud,kolik ta baterka dava. Mame tam mereni pres indukci,pres drat dam jen takove klesticky

Autor:  Rosťa-RS [ 17 lis 2008 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

jestli má ta baterka 2 roky tak by nemusela být špatná ale stát se může, jestli byla dlouho nepoužívaná,připrav se že by to mnělo mít do 400ampér aby sisi ten mněřák nespálils :)

Autor:  Bery [ 17 lis 2008 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Baterku změřit zátěžovým měřákem. Každý servis by ho měl mít případně tam kde prodávají baterie na veliko kvulireklamacím ho musí mít a zjistíš jak je na tom. Pak kontrola svorek připojení k aku a následně druhý konec ukostření a svorka 30 starteru. Když můžeš měřit indukčně klešťovým ampérmetrem proud při startování tak můžeš zjistit letmí stav starteru ,ale kolik má odběr když je OK to nevím.

Autor:  speed [ 17 lis 2008 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

Ta baterka byla vyndana z auta,co jezdilo denne,takze nemocna s dlouheho odpocivani neni. Zitra zkusim pomerit co se da...a jinak diky za navrh toho servisu.Jak nepochodim,zajdu to nekam pomerit.

Autor:  George V. [ 18 lis 2008 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

Na baterku stačí voltmetr, zdravá by měla mít přes 12,6V "naprázdno" - samozřejmě ne po jízdě (naprázdno nikdy není - vždycky táhne imobilizér, příp. světýlko v interiéru, pokud necháš otevřený dveře). Startovací proudy nejsou u benzínu tak velký. Odešla mi baterka (asi jeden článek) a auto jsem nastartoval asi 10 voltama v pohodě...

Autor:  jarous350 [ 18 lis 2008 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

Prvni co bych udelal... dej baterku na nabijecku a pak uvidis. Pokud to pomuze, tak to muze byt baterkou, dobijenim, castymi starty atd.
Krom toho nezapomen, ze s ubyvajici teplotou automaticky klesa i kapacita baterie a take s ubyvajici teplotou je potreba vyssi sila na otoceni motorem, takze pri -20 stupnu to nikdy nebude takove jako pri +20.

P.S. Mereni napeti toho moc nerekne. Tedy pokud nameris pod 12V, tak je jasna chyba na baterce nebo dobijeni, ale pokud nameris spravnych 12,8V, tak to jeste nemusi znamenat, ze je vse OK.
Zkus jeste zmerit napeti pri nastartovanem motoru - volnobeh a zvysene otacky. Melo by to davat nekde kolem 14,4V

Autor:  speed [ 18 lis 2008 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Jezdim jednorazove treba 100km..za tu dobu musi byt baterka nabita,pak nastanou tuhe starty treba za 2-3dny kdy auto stoji. Nicmene baterku sem ted po nocnich mrazech zmeril,napeti naprazdno jen s imob. je 12,46V ,klidovy odber proudu 0,01A,kontroloval sem i zarovky,jestli nektera nesviti...Pak nastartoval...pri tech teplotach bych rekl,ze tocil celkem dobre..oproti vcerejsku. ...Budu to dale sledovat,pockam na vetsi mraziky...a pak to dam nekam na zatezove zkousky baterky,pokud to bude horsi a horsi. Ja jen,ze mi nic z mereni neukazuje na vadnou baterii..proto sem napsal zde...jestli to nemuze byt ten starter..nebo mam strach treba o rozvody...(treba s tim rozvody nemuzou souviset,to nevim)

Autor:  Bery [ 18 lis 2008 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

Nechat závada se musí projevit.

Autor:  George V. [ 19 lis 2008 07:11 ]
Předmět příspěvku: 

To speed:

Tak těch 12,46V je málo. Někde na internetu jsou tabulky a z nich se dá vyčíst, že tohle napětí indikuje cca 50% kapacity. Jestli jezdíš 100km trasy a dobře dobíjíš, tak má baterka nakročeno do věčných lovišť. Dávám jí tak půlrok života... Zažil jsem to taky. Změř ještě napětí při dobíjení. Jestli bude v mezích 13,8 - 14,5V tak Ti to dobíjí OK.

Autor:  Jimmy [ 19 lis 2008 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to bych neřekl. Mám teď v autě od července novou baterku a když ji po dvou dnech stání auta změřím, tak mi dává přesně 12,5V - starty naprosto v pohodě i teď , když přituhuje,. naproti tomu mám baterku, kterou jsem v tom červenci vytáhl z auta a od té doby stojí - špatně startovala a i teď, když ji proměřím, tak ukazuje 12,4V....

Při dobíjení okolo 14,4V

Autor:  George V. [ 19 lis 2008 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Mám půl roku starou baterku a dává mi 12,6 V po nějaké době stání. Stará dávala pod 12,5 V, hůř startovala a do půl roku šla kukat. Dobíjím 13,8 - 13,9V

Autor:  Bery [ 19 lis 2008 13:10 ]
Předmět příspěvku: 

Speed se nemůže nějak smířit s tím ,že si půjde koupit novou baterku.

Autor:  Bumerank [ 20 lis 2008 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

yukni sem: http://www.autobaterie.com/rady.php ;)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/