fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

výměna "vnitřností"
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=20498
Stránka 1 z 1

Autor:  IneedMoney [ 26 lis 2008 18:48 ]
Předmět příspěvku:  výměna "vnitřností"

Takže po dlouhé době, co můj mazlík pomalu dodejchával jsem se odhodlal k radikální operaci.
sehnal jsem si ještě jedno autíčko, stejnej model (díky moc daliborovi 100 a všem, kteří to bezvadný cabrio od něj nekoupili ;-)), vykuchal z něj, co se dalo a po našetření dalších penízků jej dal opravit.
vyměněny byly následující věci: motor, převodovka, řízení (jen to v motorové části), řazení (komplet), nádrž, tlumiče, sahara a další maličkosti..
hlava zůstala z předchozího motoru, na tom "novém" byla vyměněna gufera a pístní kroužky a další jánevímjaký vjeci :-D
dále jsem se konečně odhodlal k výměně kol, sehnal jsem od jednoho fajnovýho poláka 15ky skoro za hubičku, vydražil na aukru zimní gumy SEMPERIT, a v neposlední řadě musím opravit přední nárazník (snad za pomoci pánů borka a mariSe - ten o tom ještě ale neví:-D:-D)
Proč se tady tedy tím vším chlubím? ;-)

přivítal bych nějaké rady ohledně zajíždění motoru, nikdy jsem si ještě auto sám nezajížděl, takže bych prosil o nějaké tipy, na co si dát pozor, čemu se naopak věnovat, prostě se mi tu předveďte, pánové znalci, mohla by to být přínosná diskuze.
Jenom doplním, že tam mám místo motoru ljb (75kW) motor l4b (cca66kW??) nevím přesně ale rozhodující bylo, že hlava je na oba motory stejná..

Dále bych měl dotaz, zda někdo z okolí brna nedisponujete ražičkou (/či jak se tomu krámů nadává?), pro menší úpravu čísla mého nového motoru..

díy za všechny ohlasy, večer přihodím něco málo fotek..

Autor:  dzimir [ 27 lis 2008 00:54 ]
Předmět příspěvku: 

Já také dělal GOčo, od hlavy až k čerpadlu a normálně jsem to nechal chvíli běžet na volnoběh, dejme tomu půl hodiny si to po prvním staru bublalo na dvorku a pak žádný vytáčení. Už na tom mám nalítáno 10 tis od GO, tak chci změřit tlaky. Jinak zkoušel si je měřit teď po GO?? Jestli jo, tak kolik si naměřil, jen tak pro zajímavost, mám totiž stejný motor... Tak abych to mohl porovnat ;-)

Autor:  angličák [ 29 lis 2008 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

....kdyz mas nove pistni krouzky a GO motoru, tak rozhodne to prvni par tisic nehon do bezvedomi, sleduj olej a rozhodne ho vymen podle mne driv, nez je obvykly interval vymen...jinak nic zasadniho asi neni treba resit...ne? :-D

Autor:  Rosťa-RS [ 29 lis 2008 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tk motory se dají zajíždět dvouma spůsobama, buď že snim jezdíte opatrně a nebo že ho jakoby pořád honíte,osobně doporučuji ten druhý protože se mnohem víc vytlačí všude šálky a tímpádem motor líp jede, je tam mezitím dost velký rozdíl, motor by jsi mněl zajíždět tak min 20tis a tak doprvních 10 tis by jsi mněl odebírat maximálně třičtvrtě výkonu určitě často mněnit olej a zajížděj alespoň na 5w olej na horší můžeš pak přejít vždycky,zezačátku tak těch prvních 3000km využívej raději jen polovinu výkonu přecijen je to jistota,kdyby ti něco nebylo jasné nebo by jsi chtěl víc rad tak písni soukromou

Autor:  IneedMoney [ 01 pro 2008 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

takže včera jsem si auto dovezl, pocit z jízdy je dokonalej, to krásné přesné řazení!! z výfuku se už neline dým jak z vejtřasky, nedrncá to, řízení je přesnější, prostě blaženost :D:D
na druhou stranu ALE jedna věc přetrvala. při brždění se mi někdy-nevysledoval jsem žádnou souvislost, zatím-brutálně rozcuká volant a s ním i celý auto. prostě jako kdyby byly v háji kotouče, ale ty jsou relativně nový. mechanik vůbec netuší, čím by to mohlo být. je to dost nepříjemný, brzdit ze 140 a bát se přitom o svůj život.. měnili mi i náboj v kole spolu s ložiskem..napadlo mě, jestli třeba nebrzdí jedno kolo víc než druhý, to by pak vysvětlovalo to házení........nějaký nápad??

Druhá věc je podružnější, mechanikovi se nepodařilo zprovoznit ani jedno palivové čerpadlo, které jsem mu dovezl (první v mém autě a druhé bylo v náhradní nádrži). prý tomu dával šoky, zkoušel to horem dolem, ale prostě nefakčí :-( nezdá se mi, že by OBĚ byly v háji....ale mám naštěstí LPG, na které to stratuje i jede báááječně, takže zatím moc neřeším..

fotky budou večer, snad ;-)

Autor:  IneedMoney [ 01 pro 2008 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

dzimir píše:
Já také dělal GOčo, od hlavy až k čerpadlu a normálně jsem to nechal chvíli běžet na volnoběh, dejme tomu půl hodiny si to po prvním staru bublalo na dvorku a pak žádný vytáčení. Už na tom mám nalítáno 10 tis od GO, tak chci změřit tlaky. Jinak zkoušel si je měřit teď po GO?? Jestli jo, tak kolik si naměřil, jen tak pro zajímavost, mám totiž stejný motor... Tak abych to mohl porovnat ;-)


mno já s tím žádný problém nemám, jede to báječně, do otáček to lítá hbitě, mám štěstí.. ale je to takový línější, nebudu to honit, ale doufám, že se to časem rozjede, tohle mě moc nebaví :!:

Autor:  Rosťa-RS [ 01 pro 2008 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

motory po go jsou línější, chce to čas zajíždění se nesmí uspěchat,já se chystám na go hlavy,snad teď přez zimu,mám pocit že podfukuje jeden ventil ale motor má nalítáno cca 160tis a je to z rakouska takže neztočený jinak spokojenost :)

Autor:  Neo5 [ 23 pro 2008 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

Rosťa-RS píše:
Tk motory se dají zajíždět dvouma spůsobama, buď že snim jezdíte opatrně a nebo že ho jakoby pořád honíte,osobně doporučuji ten druhý protože se mnohem víc vytlačí všude šálky a tímpádem motor líp jede, je tam mezitím dost velký rozdíl, motor by jsi mněl zajíždět tak min 20tis a tak doprvních 10 tis by jsi mněl odebírat maximálně třičtvrtě výkonu určitě často mněnit olej a zajížděj alespoň na 5w olej na horší můžeš pak přejít vždycky,zezačátku tak těch prvních 3000km využívej raději jen polovinu výkonu přecijen je to jistota,kdyby ti něco nebylo jasné nebo by jsi chtěl víc rad tak písni soukromou

Plně souhlasím a taky sem pro druhej způsob.. Motor bude podstatně živější a líp pojede do otáček.. Když jsem zajížděl motor tátova formana karbec 43kW+ tak jsem ho držel zezačátku je lehoučce kolem 2000-3000 ot.. Nenechal jsem ho nikdy klesnou pod 2000..Po nějakých 1000km jsem dal novej olej za začal mu přidávat na otáčkách.. Jak měl kolem 3000km tak jsem na něj začal šlapat a běžně jsem mu dával pod plným.. Do kopce zvlášť.. Když jsem spěhal tak sem ho točil klidně i do 5000 a lítal sem co to dalo, ale to bylo jen vyjímečně.. bežně jsem s ním jezdil mezi 2000- 3500 ot.. Do kopce jsem musel vždycky aspoň 3000ot (nejvyšší krouťák)pak se držel i plně naloženej do prudkýho kopce..Zhruba v 10 000km dostal další olej a si motor znatelně sednul. Začal jezdil ještě líp..Momentálně má naběháno kolem 20 000km a pohoda..Když chci, dávám si i 50kW feliny:D
Už s tím autem moc nejezdím, tatík mi ho nechce půjčovat:D ani se mu nedivím, když mám svoje esco:)
Příště bych měnil v 1000km, 3000km, a pak už po 10000km.. tatík mu dává každej rok novej olej..Což je taky dost podstatné.. ptž je lepší měnit častěji méně kvalitní olej, než kvalitní po třikrát delší době..

Toť můj názor..Pokud něco víte lépe nechám si poradit.. :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/