fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
K čemu je tohle ? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=20733 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | rob1n [ 09 pro 2008 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | K čemu je tohle ? |
Zdravím všechny forďáky, mám Escorta 1.8 (85kw) s klimou a chcu se zeptat: nevíte k čemu slouží tahle měďěná trubka? A je na ní potřeba ta síťka která ji pokrývá? vadí něčemu že ji tam nemám? Díkec za info |
Autor: | Jimmy [ 09 pro 2008 23:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to EGR nebo APS ... tedy blbost, která přisává spaliny zpět do sání a nebo přisává čerstvý vzduch do svodů, záleží na tom, který z těch dvou systémů to je, já už se v tom nevyznám.....každopádně jsou tyhle věci k ničemu, protože to prej funguje jen při studeným motoru, tedy dokud se neohřeje KAT. |
Autor: | rob1n [ 09 pro 2008 23:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
a ta síťka, která by tam pravděpodobně měla být je potřeba? proč se tam vůbec dávala ? |
Autor: | Jiri_cek_CZe [ 09 pro 2008 23:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
to robin: Ten motor si strikal sam? Nevis co to je presne za barvu? Nevis jak se rika ty krytce nad tema svodama? Mam ji nejakou propalenou, je to taky jen blbej plechy |
Autor: | rob1n [ 09 pro 2008 23:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
jojo, motor jsem stříkal sám, není na tom nic těžkýho. K tý barvě, je to klasickej autolak z drogerie s odstínem matné černé. Jezdím s tím asi 14 dní na dlouhý tratě a vše je v pohodě, neloupe se a pěkně drží, jsem s tím spokojenej. Jinak když půjdeš k fordovi a řekneš si o krytku tak ti řeknou co to je zač. |
Autor: | rob1n [ 09 pro 2008 23:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
jinak, nevíte co by stálo pochromování té blbosti (měděná trubka)? ta měděná barva vypadá na pohled, že je to rezavý a to mi rve srdce |
Autor: | Nagant [ 09 pro 2008 23:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K čemu je tohle ? |
rob1n píše: ...mám Escorta 1.8 (85kw) s klimou a chcu se zeptat: nevíte k čemu slouží tahle měďěná trubka?
Ano, je to EGR ventil. Princip je tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2911 |
Autor: | lubouš [ 10 pro 2008 02:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
pochromování bude drahý...stačí když si to dáš někam nazinkovat...nazinkaná měď vypadá skoro jako chrom. |
Autor: | Wizzy [ 10 pro 2008 08:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K čemu je tohle ? |
rob1n píše: Zdravím všechny forďáky, mám Escorta 1.8 (85kw) s klimou a chcu se zeptat: nevíte k čemu slouží tahle měďěná trubka? A je na ní potřeba ta síťka která ji pokrývá? vadí něčemu že ji tam nemám? Díkec za info
Tohle je trubka od EGR, slouží to k přisávání výfukových plynů zpět do sání, taková pseudorecyklace. Mělo by to fungovat (dle stavu drátů, konektorů, ventilu a skvrn na slunci), jen při zahřátém motoru, rovnoměrné jízdě s nízkým zatížením motoru. Prakticky to akorát zasírá sání a volnoběžný ventil, v extrému způsobuje diskrepance v chodu motoru. Prostě takový bazmek, co si vydupala zelenorudá lobby. Principielně to funguje tak, že část spalin "naředí" vzduch v sání (jednak je kyslíku ve spalinách podstatně méně než ve vzduchu a spaliny mají taky vyšší teplotu než nasávaný vzduch, čili válce nasají této směsi i menší množství, než kdyby ta směs byla studená jako okolní vzduch - ti kdo ví jak funguje intercooler v autě, ví o čm mluvím), takže je v něm méně kyslíku, menší množství kyslíku potom registruje lambda sonda a podle ní dává potom řídící jednotka méně paliva. Jako druhotný efekt se využije teplo ve válcích k rozkladu složitých uhlovodíků ve spalinách, které se následně snadněji rozloží na katalyzátoru. Protože se ale zpět do sání bere jen část výfukových plynů, tak je tento druhotný efekt poměrně diskutabilní. (APS jsou takové ty "hrábě" na výfukových svodech, ty slouží k lepšímu spalování zplodin na katalyzátoru). Ta síťka, co tu trubku pokrývá je - podle mě - jen chránič pro nešikovné maso, přeci jen jí proudí horké plyny, docela se hřeje, takže ta síťka je tam tak trochu jako ochrana, aby ses nedotkl rovnou roury. Jinak by neměla mít jinou funkci. |
Autor: | Jimmy [ 10 pro 2008 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
No dobrře Wizzy Na pochromování se vykašli i na pozinkování. Prostě sežeň na vrakárně normální svody bez těchto systémů a celý systém vyseparuj ven. Je to asi nejlevnější (podle ceny svodů) a má to jenom samé plusy, pokud nejsi taky Zelený.... |
Autor: | LeMans [ 10 pro 2008 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
přesně jak řiká jimmy spíš než to zkrášlovat bych to úplně vyhodil pryč. No čučím čučím, bo jsem ještě na fotce esco s EGR neviděl až včil většinou jen APS... kruci když se na to tak dívám, tkaových zbytečných ekologických kravin na tom je až hrůza. heh by mě zajímala ekologická bilance těchto kravin. Např toho APS. vezmeme-li v úvahu, že funguje pouze chvíli.. a pak ho zbytečně vozíš v autě, přičteš k tomu ekologické zatížení při výrobě a montáži tohoto zařízení... nefim nefim. |
Autor: | Wizzy [ 10 pro 2008 12:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na jednaosmě jsem už EGR viděl, ale ta měla ještě sání přes hlavu. |
Autor: | Nagant [ 10 pro 2008 14:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale kucí, a co moje auto? (aspoň na fotkách) (Je to často na určitém modelu Escorta 1.8i 85 KW MKVII - kombíka či hatchbacku, charakteristickém interiérem - dekor, tříramenný airbag, bílé budíky, výškově elektricky nastavitelná sedačka řidiče, většinou bez zadních opěrek hlavy - auta často z Itálie, ale snad i SRN). |
Autor: | Wizzy [ 10 pro 2008 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty jo, jako bys popisoval to auto, který měl soused... jednaosma, červený, bílý budíky, tříramenné kormidlo, vzadu bez opěrek... A s tím sáním si teď nejsem jistej, ale EGR tam měl. |
Autor: | Krtek-NA [ 10 pro 2008 19:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobrý jen poznámka k tomu Intercooleru. Ten funguje přesně naopak. Ne aby motor toho nasál méně, ale právě chladnější vzduch se objemově zmenší a tím toho pobere víc. Ale asi si to tak myslel. |
Autor: | Jiri_cek_CZe [ 10 pro 2008 20:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: Ty jo, jako bys popisoval to auto, který měl soused... jednaosma, červený, bílý budíky, tříramenné kormidlo, vzadu bez opěrek... A s tím sáním si teď nejsem jistej, ale EGR tam měl.
To popisuješ i mé autí , akorát já jsem tmavě zelenej ... a EGR mam taky, ale ze síťkou heč |
Autor: | Wizzy [ 10 pro 2008 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Krtek-NA píše: Dobrý jen poznámka k tomu Intercooleru. Ten funguje přesně naopak. Ne aby motor toho nasál méně, ale právě chladnější vzduch se objemově zmenší a tím toho pobere víc. Ale asi si to tak myslel.
Přesně tak jsem to myslel... |
Autor: | LeMans [ 10 pro 2008 22:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiri_cek_CZe píše: Citace: Ty jo, jako bys popisoval to auto, který měl soused... jednaosma, červený, bílý budíky, tříramenné kormidlo, vzadu bez opěrek... A s tím sáním si teď nejsem jistej, ale EGR tam měl. To popisuješ i mé autí , akorát já jsem tmavě zelenej ... a EGR mam taky, ale ze síťkou heč no to já bych moc nehečval, mít takovou blbost v autě |
Autor: | Nagant [ 11 pro 2008 00:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já bych to zas nějak neřešil, sice jsem to původně chtěl zaslepit, nebo spíš celé vyhodit, ale nepodařilo se mi ten ventil povolit, nepoužil jsem na ty šrouby žádný uvolňovač. Jen jsem nějak laboroval s odpojováním kablíků, zaslepením hadičky, testem funkčnosti ventilu odsávačkou cínu apod. Ale problémy byly asi jinde. A z nižších emisí NOx je taky lepší pocit (a říkám si, že by to taky nemuselo mít takovou tendenci k podpálení ventilů ) Je fakt, že když to tam od počátku vůbec není, tak asi líp. |
Autor: | Jiri_cek_CZe [ 11 pro 2008 01:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Me je to vcelku jedno jestli to tam je nebo ne, abych pravdu rekl Kdyz to nebude delat bordel, je mi to fuk |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |