fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

lepidlo RT38
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=20782
Stránka 1 z 1

Autor:  dzimir [ 12 pro 2008 22:21 ]
Předmět příspěvku:  lepidlo RT38

Nemá někdo zkušenosti s lepidlem RT38??? Vím že to sem nepatří, ale na motorce mi odešla klika, tím způsobem, že se optřebovaly hlavní čepy v ložiskách, vůle cca 0,1-0,2mm a v mototechně mi řekli, že repase je zbytečná, ať koupim nová ložiska a tímhle lepidlem natřu čepy, že to prej do pár hodin vytvrdne a vůli vymezí. Dnes jsem to zkusil a smontoval dohromady, tak do zítřka počkám, ale nechce se mi tomu věřit, že to vydrží. :roll:

Autor:  oli_2 [ 13 pro 2008 07:37 ]
Předmět příspěvku: 

jestli to bude držet,tak to sem napiš.dík

Autor:  dzimir [ 13 pro 2008 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

hm, tak jsem to zkoušel, vůle není možná taková, ale pořát to v tom ložisku lítá. Zkusim to ještě jednou slepit, stejně se mi to nezdá, aby nějaká vrstva lepidla vydržela takovou žátěž.... A pokud to bude furt v pr...i, tak to vidim na tvrdochrom :roll:

Autor:  oli_2 [ 13 pro 2008 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

no já si právě taky myslim že to nebude fungovat.sice tam uděláš vrstvu která vůli vymezí,ale podle mě po pár otočení se to lepidlo vydře.nevim teda co je to zalepidlo,ale pokud by tam mělo vydržet,tak by to asi muselo bejt nějaký s částicema kovu a i tak tomu nedávam moc šance.právě proto se ptam jestli to vydrží,protože pokud ano,tak bych si ho taky pořídil páč lepidlo s takovýma schopnostma je leckdy zapotřebí

Autor:  miki21 [ 13 pro 2008 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Daly by se s tím spravit hydroštely :-D :-D :-D

Autor:  dzimir [ 13 pro 2008 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

mě se to taky nezdálo, ale doporučil mi to šéfik z motoservisu, pak i v "ložiskách" říkal, že se to dělá a že to je dobré (ale nakecaj mi hory doly, jen aby měli kšeft)!! Co jsem četl různě na netu, tak se to dělá normálně, sice tam nebylo o klikových hřídelích, ale o přenosu vysokého kroutícího momentu, čož je v ose a ke kolmo na osu. Tvrdochrom je tvrdochrom.... Ale za pokus to stálo

Autor:  dzimir [ 28 pro 2008 01:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tak k té klice, postupem času mi několik lidí řeklo, že se to dělá běžně, tak jsem to pořádně obrousil a odmastil, pak napatlal tím lepidlem, nechal jsem to u kotle 3 dny a dneska po krátké zkoušce motoru vše v poho.... Tak uvidím co to vydrží :D

Autor:  oli_2 [ 04 led 2009 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

tak držim palce a napiš další poznatky :wink:

Autor:  Standa [ 05 led 2009 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Je to tak, že u nových motorů a převodovek se bežně používá v uložení hřídel ložisko lepidlo. Důvod je ten, že je potřeba snížit náklady a zvýšit ziskovost, k čemuž mnohdy vede zjednodušování výroby. Vyrobit hřídel s tolerancí 0,02mm je mnohem nákladnější než s tolerancí 0,1mm. Při domácích opravách je ale problém přesně vystředit takovou dvojici, protože hřídel musí být přesně v ose ložiska. Při skládaní ve výrobě k tomu mají přípravky. Jinak lepidla mají ještě omezení že vydrží do 130°C. Pro zajímavost střechy na škodovkách jsou taky lepené.

Autor:  pbjun [ 05 led 2009 13:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak toto uz zacina byt zajimave! Na kterych skodovkach a ve kterych mistech je to lepene?

Autor:  oli_2 [ 05 led 2009 23:58 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Je to tak, že u nových motorů a převodovek se bežně používá v uložení hřídel ložisko lepidlo. Důvod je ten, že je potřeba snížit náklady a zvýšit ziskovost, k čemuž mnohdy vede zjednodušování výroby. Vyrobit hřídel s tolerancí 0,02mm je mnohem nákladnější než s tolerancí 0,1mm. Při domácích opravách je ale problém přesně vystředit takovou dvojici, protože hřídel musí být přesně v ose ložiska. Při skládaní ve výrobě k tomu mají přípravky. Jinak lepidla mají ještě omezení že vydrží do 130°C. Pro zajímavost střechy na škodovkách jsou taky lepené.

no nechci se hádat,páč v dnešní době možný lecos,ale s těma střechama mi to přijde přinejmenšim nepochopitelný,proč by se na lince kde mašina přismrká všechny kusy kastlek sobě měla nechat střecha navolno a pak by tomělo pracně projít eště jednim procesem kde se to napatlá lepidlem?pokud to teda neni novoroční vtípek :lol:

Autor:  pbjun [ 06 led 2009 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

No ono zase je to asi jednodussi a rychlejsi - nemusi se brousit svary... Ale nevim no... Prave proto me to zajima.

Autor:  oli_2 [ 06 led 2009 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

po klasickym sváření určitě,ale po bodovim nikde nic k broušení neni a vesměs sou přes ty spoje různý lišty a gumy.

Autor:  pbjun [ 06 led 2009 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ja sem naprostej amater co se tyce svarovani takze toto nevim. Mam jedinou zkusenost se svareckou - elektrika a furt sem byl prilepenej vsude kolem jenom ne tam kde sem chtel :D Uz s tim nechcu nic mit...

Autor:  spooon [ 07 led 2009 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

lepení kastle se hojně používá u hodně automobilek. Levnější, rychlejší, pevnější :!: když jsem byl jednou na exkurzi ve škodovce, tak říkali, že přilepený B sloupek se při nárazu nikdy neutrhl ve spoji, ale spíš selhal materiál v pevnosti.

A jen pro představu, to lepidlo není jako běžný herkulees, musí se ho dávat strašně mala vrstva (přesně se nepamatuju) a tvrdne tři dny...

Autor:  zdenal8 [ 07 led 2009 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak. To lepidlo je přesně udělaný na materiál, kterej se tim lepí. Nic jinýho s tim lepidlem teda lepit nejde, ale pokud se použije na materiál, pro který je to přímo určený a udělá se to dobře dle postupu určeného výrobcem lepidla, je to nejpevnější spoj. Bohužel teda nerozebiratelný. Jen pro zajímavost, rám Lotus Elise je taky kompet slepenej.
A k tomu lepidlu na ložiska, je to přesně jak píše Standa. Doháněji se s tim nepřesnosti při výrobě. Už sem se s tim taky setkal. Pokud se to udělá dobře, tak to funguje. Je to o tom vystředění. Už sem se setkal s případem, kdy to špatně vystředili a pak to rozvibrovalo při pojezdu celej vřeteník u horizontky.

Autor:  oli_2 [ 08 led 2009 00:37 ]
Předmět příspěvku: 

no to teda čučim.už sem viděl hada chcát,koně blejt,ale toto?no je pravda že dneska je lepidlo snad na všechno. :smt102

Autor:  dzimir [ 09 led 2009 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

motorku jsme konečně dodělali a projeli (moto-ČZ 125/516), sice jen chvíli, jelikož byla zima jak v ruskym pornofilmu, ale tak po půlhodině ostrý jízdy klika bez známek vůle. To lepidlo mi přišlo jak vteřinový, stejně i smrdělo :) Ale v namáhání na tlak je fakt dobrý, čas ukáže víc.

Autor:  Rosťa-RS [ 11 led 2009 17:37 ]
Předmět příspěvku: 

tak to by mně moc ztajímalo,pak bych mohl opravit ten ťukající homokineťák :)

ještě akorát pro zvědavce
http://www.ettler.net/ritelok/pdf/RiteL ... bics_b.pdf

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/