| fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/  | 
|
| Odvětrání klikovky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=21023  | 
	Stránka 1 z 1 | 
| Autor: | TOMY [ 03 led 2009 07:46 ] | 
| Předmět příspěvku: | Odvětrání klikovky | 
Potřeboval bych zjistit,jak si můžu ověřit zda mi funguje odvětrávání klikovky.Měl jsem sundanou hadičku za zapalovacími cívkami z té kratší strany k motoru.Na náustku na motoru mi to přisávalo prst,ale z hadičky mi žáden vzduch nešel.To samé když jsem vyndal vzd. filtr.Z hadičky od víka ventilů nic nešlo,ale naopak to sálo. Díky  | 
	|
| Autor: | Jimmy [ 03 led 2009 14:57 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
Odvětrávání klikovky- je to vlasně jen hadička napojená do sání, díky čemuž se v prostroru kliky vytváří podtlak - podtlak proto, aby se olej stahoval zpátky do vany z prostoru hlavy. A odvětrávání víka je v podstatě sání, aby byl právě tento koloběh oleje (díky podtlaku) zajištěn. Je dost možné, že se pletu, tak mě kdyžtak opravte-vycucal jsem si to z hlavy. Takže podle toho co píšeš, bys měl mít vše funkční. Sám ten vzduch z klikovky nejde, do sání to saje a od víka to taky přisává.  | 
	|
| Autor: | FiKo [ 03 led 2009 21:10 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
No já si myslím, že ODVĚTRÁVÁNÍ slouží k odvětrání splodin a par která vznikají při zahřívaní oleje...ne?! A pak se to pomocí sání dostane do spalovacího prostoru válce a tam to zhoří ne?!.. Nebijte mně hned!  | 
	|
| Autor: | Wizzy [ 03 led 2009 23:00 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
Olej opravdu necirkuluje kvůli nějakým podtlakům, to by a) nebylo nutné olejové čerpadlo a b) by se na odvětrávání nedával ten oblíbený ventil, ale nechalo by se to nafurt, ne?  
Odvětrávání je tam proto, že nic není ideálního, ani kroužky na pístech a tak ze spalovacího prostoru tu a tam něco pronikne pod píst. Tu benzín (zvlášť při studeném motoru, kdy to tam teče jak z hydrantu), tu zplodiny po explozi, zvlášť když tomu šlapem na krk. A oboje (odpařený benzín - až se motor zahřeje - i ony spaliny) musí někudy ven, proto tam to odvětrávání je. A nefuní se to rovnou do vzduchu, ale saje zpět do spalovacího procesu, aby melouni neřvali jak protržení. (melouni - zelená klika, která je vevnitř vlastně rudá, pozn. překl.)  | 
	|
| Autor: | Jimmy [ 03 led 2009 23:07 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
| Autor: | TOMY [ 04 led 2009 06:59 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
Díky za vysvětlení .Já už se stébla chytám .I po výměně gufera na klice mi stále přes něj teče olej.Tak sem si myslel jestli kvůli odvětrávání kliky nevzniká přetlak v olejové vaně u klikovky.Dneska jdu měřit tlaky na válcích.Jestli to kolem těch píst. kroužků jak píšeš neprofoukává víc ,než je zdrávo(nebo těsnění pod hlavou)-už fakt nevím.  | 
	|
| Autor: | Jimmy [ 04 led 2009 13:11 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
Když už jsme u toho vysvětlování. Tak ten ventil otevírá při určitém tlaku? Pokud to tak je TOMY, tak tady může být Tvůj problém, že nepouští přetlak a tudíš máš ve vaně moc velký tlak....  | 
	|
| Autor: | TOMY [ 04 led 2009 14:02 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
Ráno jsem měl ten ventil venku. Vyčistil ho a zdá se být ok.Tedˇjsem se ale vrátil od borce co mi měnil to gufero. Shodili jme řemenice nechali jen rozvody a ejhle problém je jinde .Olej se tlačí přes těsnění pod čerpadlem,stéká po něm na hřídel kliky.Když to bylo v kupě vypadalo to ,že to teče přes to gufero.Tedˇje otázka jestli to bude jen těsnění,nebo něco víc.Každopádně jsem si už domluvil přetěsnění čerpadla i s gufery a přetěsnění olejové vany.Doted´jsem vyhodil jen tak-zbytečně do luftu 4000 !!  | 
	|
| Autor: | FiKo [ 04 led 2009 15:14 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
Nemusí se náhodou při sundávání olejové vany u jeho, potažmo i mého motoru oddělit převodovka od motoru???...  | 
	|
| Autor: | Ford [ 04 led 2009 21:48 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
nemusí jen musíš vyšroubovat šrouby ze spoje vana převodovka jsou tam myslím 4 a taky musíš shodit první díl výfuku  | 
	|
| Autor: | Wizzy [ 05 led 2009 08:17 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
převodovka musí dolů u nafťáka  | 
	|
| Autor: | TOMY [ 06 led 2009 14:44 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
Mluvil jsem se servisákem a u motoru zetec musí dolů i převodovka-taková "skvělá" fordˇácká vychytávka.  | 
	|
| Autor: | Ford [ 06 led 2009 23:59 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
tak to máš špatného mechanika já to dělal na svém a převodovka zůstala na svém místě jinak výměna těsnění pod vanou je otázka tak hodinu a půl  | 
	|
| Autor: | Wizzy [ 07 led 2009 08:13 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
 
		
		 | 
	|
| Autor: | wojto33 [ 12 led 2009 23:22 ] | 
| Předmět příspěvku: | |
tak u toho motora z 95teho musi ist dole prevodovka lebo je tam na kluke za zotrvacnikom taky semering a ten je zasrobovany aj o vanu .... no a nam tom novsom to uz mozno vyriesili inak  | 
	|
| Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] | 
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/  | 
|