fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Olej do sání
PříspěvekNapsal: 27 čer 2004 17:49 
Ahoj všichni,
potřebuji poradit- asi před rokem jsem v bazaru koupil Escort 1,4 i 1992 v dobrém stavu bez koroze. Asi po pěti tisících mi začal foukat olej do sání a to docela dost. Je to už konec motoru nebo se dá nějak opravit za slušnou cenu? V krutých mrazech startoval naprosto bez problémů a na tachometru měl "najeto" asi 1500 přes nulu. Kolik má nalítano jsem ale nezjistil. Může mi někdo alespoň radou pomoci nebo už mám shánět jiný motor. Nebo ho snad někdo má a neošidí mě jako v tom bazaru? :-)
Díky Luboš


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 čer 2004 09:48 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Podle mne je to jen prisavani usazenyho oleje z odlucovace, kterej nebyl menenej a je uplne plnej. Je to takovej cernej hribecek plastovej vedle vika ventilu vetsinou, myslim 3 hadicky. Ma se po 40tis menit, stoji asi 300, ale vetsinou staci vymyt benzinem a nechat vyschnout. Jak se projevuje to prisavani? Kdyz modrej kour pri startovani a ubejva olej, tak gufera ventilu, taky ne tak hrozna zavada. Zmeril bych komprewsi, to mi rekne dost presne stav motoru a ukaze, kde pripadna vada. Opravy tyhle ne tak hrozne financne narocny, urcite lepsi, nez koupit zase motor, kde totez budes delat vetsinou po par km taky. Spodky vetsinou drzej u fordu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: olej do sání
PříspěvekNapsal: 28 čer 2004 19:46 
Futuro, moc Ti děkuju za radu. Jsem úplně zoufalej a tohle mě trochu zvedlo náladu. Jsem muzikant a učitel a dneska tohle zrovna moc nefrčí...
podívám se na to a nějak se ještě někde poradím. Jsem rád, že si takhle lidi pomůžou...Když tak se ještě oźvu-ještě jednou děkuju.
Luboš


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: olej do sání
PříspěvekNapsal: 28 čer 2004 20:37 
Ahoj Futuro,
byl jsem se na to hned podívat a žádný hříbek jsem nenašel. Jestli to není jiný typ motoru- tohle je rok 1992 stříkačka typ motoru F6G katalyzátor. Není to 16V. Při startování vůbec nejsou problémy-hned chytá a jak jsem psal i ve velkých mrazech. Celou zimu jsem neměl jediný problém. Při startování nekouří a ani při jízdě jsem si žádného kouře nevšiml. Olej při jízdě nežere a únik je jen do toho sání. Pravidelně jsem kontroloval olej celých těch pě tisíc kiláků a dolil jsem po zimě jen litr. A to spíš to, co vyteklo horem. Mám úplně zaolejovaný vzduch. filtr a olej vytéká ven taky trochu přes víčko na dolévání oleje. Zřejmě to fouká do víka ventilů. Říkali mi po telefonu ve Ford Charouz, že je už motor v háji a že fouká do klikovky a tlačí to nahoru. Jinak je chod motoru pěkný a neklepe. Tak fakt nevím. Nejsem odborník a každý říká něco jiného..Myslím si, že asi nalítal těch poctivých 200 tisíc, protože to bylo při koupi něco přes nulu. A má 12 let. No - zkus něco vymyslet. Budu moc vděčný.
Luboš


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 čer 2004 07:34 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Lubosi,nesmutni, to fakt nevypada tak zle, jak ti rikaji, pokud to nezere olej a jezdi, tak bych to nevidel vubec tragicky. Servisy musis brat s rezervou, kdybys to k nim dal, meli by krasnej vejvar, oni neopravujou, ale menej a radsi vic, nez min, neznalej zakaznik zaplati. To, ze unika olej pod vickem je u CVH dost bezny, uvnitr vicka je takova manzetka, ta casem prestava dokonale tesnit, obcas muze to vicko i odfouknout, proto bejva na takovy plastovy pasce prichyceny k hlave, abys neztratil. Na hrdlo se da dat gumovej krouzek tenkej a pres nej napasovat vicko,ten krouzek mozna v instalaterskych potrebach, nebo nekde v podobnym ksefte. Aby byl tak akorat tlustej, abys pretahl vicko.Zaolejovanej filtr bejva uplne normalni u starsich motoru, motor je odvetranej do sani, bejva tam nekde ten hribecek jako odlucovac, ze dal muzou jen pary, olej se chyti v nem a potom v krabici filtru bejva pred vyustenim hadice odvetrani molitan, aby tekutej olej nesel do krabice. Vetsina lidi na nejaky cisteni, nebo vymenu tehle veci kasle, ono to jezdi i bez toho a filtr od oleje vzrusi malo lidi. Takze zij v klidu, podle toho co pises jeste najezdis spoustu km v pohode, tohle si projdi, rozebrat to neni tak slozity, vymej, vycisti a pohoda.Pro klid duse si nekdy dej zmerit kompresi, to ti ukaze nejlip stav motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 čer 2004 07:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
S víčkem má futura pravdu, mám taky CVH a když jsem auto kupoval, tak předchozí majitel mi to ukazoval, že to teče kolem víčka dolévání oleje (gumová manžeta byla vytlačená). On tam zkoušel tam dávat různý těsnění, ale teklo to pořád. Půlka motoru byla od oleje, všude kolem svíček apod. Pod tím včkem prostě trochu tlak je. Tak jsem koupil origo nový víčko (asi 130Kč - zlodějina), vypucoval motor a od tý doby to těsní jak má a motor je čistej.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 čer 2004 09:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Novy je asi fakt nejlepsi reseni, to uz to auto prezije,zase kdyz to bude cisty, tak clovek snad ty prachy ozeli. Ostatni bych videl jen na praci,investice snad jen do cisticich prostredku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 čer 2004 20:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 bře 2004 23:54
Příspěvky: 499
Bydliště: Liberec
čus TO:futura, hele mrknul sem tam taky pže to tam k filtru jde ten olej tam žádnej hříbeček není jen jakovy fajfka která z jedná strany končí do hadice z víka, a pak malou do sání, a na druhý straně jde do tý krabice na filtr, a vevnitř je takový místečko do kterýho by se dalo něco dát jinak je to prázdný, tak nevim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 čer 2004 20:43 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
RS1400 - v tom airboxu by jsi měl mít takový hranolek z něčeho jako molitan nebo tak něco. Chce to pravidelně vymýt benzínem. Pokud tam nic nemáš, odnáší to vzduchový filtr.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2004 06:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Když si koupíš nový vzduchový filtr u Forda tak je v krabici kromě filtru také ten pěnový hranolek, který se dává na dno airboxu. Na Zeteca stoji filtr okolo 300,- kč a z druhovýroby asi o 50,-Kč méně ale je bez toho hranolku pro odvětrání motoru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2004 11:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Zdar,

něco jsem úplně nechytil:
- je v Zmetku taky ten odlučovač oleje (hříbeček) jak o něm píše Futy?
Mám ten molitánek v boxu sání docela za.ranej, tak proto se ptám...

A druhá otázka:
- jak často byste měnili vzduchovej filtr při 80% jízdách po Praze? Po 10 měsících zas tak úplně špinavej nejni, čekal jsem to horší... Ale asi by se po roce měnil měl... ne??? Nebo má cenu ho nějak vymejvat?

Díky!
Joh.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2004 14:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
U Zmetca je odlucovac oleje pod svodama vejfukovejma, z nej jde hadicka pod domeckem termostatu dozadu do sani, takze pary z klikovy skrine se prisavaj a spalujou. Jinak viko ventilu je odvetrany na zadni strane za vickem plnicim hadici, ktera jde do airboxu a tam je ten molitanovej ctverecek.Sice je to jeste pred filtrem vzduchu, ale vyprat ho benzinem, nebo vymenit by asi neskodilo, kdyz je to nacucany, zhorsuje to asi trosku ten pruchod.Vzduchovej filtr ma sice nejaky predepsany intervaly vymeny, ale tolik zase nestoji, abych ho treba nevymenil driv, zvlast, kdyz treba v lete putuju nekde po prasnejch silnicich.Asi jako s olejem, taky mu drivejsi vymena spis prospeje, nez uskodi. A u toho filtru je rozdil mezi zanesenym a cistym nekdy docela poznat na chovani motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Olej do sání
PříspěvekNapsal: 30 čer 2004 19:02 
Ahoj,
zase zdravím všechny forďáky a díky za diskusi kolem tohohle všivýho problému. Olej mi tam letí přímo z tý hadičky z víka ventilů. Víčkem uniká jen málo. Pak mám zaolejovaný celý ten agregát na sání a vstřikování. Vytéká to dolů z airboxu na motor. Taky je celý filtr od oleje. Trochu se mi nezdá, že by to chytil všechno nějaký hranolek z molitanu, ikdyž co já vím. A žádný jsem samozřejmě nenašel...Jinak je ten airbox kulatej, placatej nahoře nad motorem- no a filtr samozřejmě taky. A taky se chci zeptat, jaký olej tam vlastně patří. V bazaru mi jen řekli, na jakej benzín jezdit. Nedostal jsem k vozu žádný manuál, jak ostatně bývá dobrým zvykem v této zemi, ani servisní knížku. To pak čumím, co se všechno může přihodit/(a taky přihodívá). No...tak si to považte. Futuro a ostatní-
Mějte se
Luboš


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2004 20:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Zdar Luboši, podle toho co tady čtu, tak ti Futura popisuje 1.6 EFi kde je hranatej airbox vedle motoru, tam jsem dal normalně půlku houbičky na nádobí ale nacucává se pěkně rychle. Tu 1.4 mám taky a tam mi to taky blije olej, tam o žádný houbičce nevím a novej filtr jsem měl taky hned zasranej. Přitom jinak motor uplně super - na povrchu ani kapka oleje.
Zatim čus - taky Luboš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2004 07:21 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Lubosi, tak to byl trosku informacni sum, nevzal jsem v uvahu, ze mas ten kulaty airbox, tohle reseni znam jen z videni. Ale i tak by to slo prebastlit a do ty hadice od vika do boxu vlozit nejaky odlucovac oleje z nejaky bouracky, nemusi to byt nutne ford, staci neco, co tam pujde rozmerove a bude to plnit ucel. Jde o to, ze pary z vika se po ceste do sani budou filtrovat bud pres molitan, nebo kovovou dratenku, hodne oleje tam zustane a zbytek uz tolik nebude zadelavat filtr a sani. Ono by asi vubec neskodilo cely to sani rozhodit,vycistit, aspon bys videl kde co je a tak slozita prace to neni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: olej do sání
PříspěvekNapsal: 01 črc 2004 19:32 
Futuro, zdravím tě a díky, že se tomu problému tak věnuješ. Já jsem zkusil včera jeden experiment-v tom airboxu je na vstupu takový váleček, kde je na vrchu manžetka z pryže. Dovnitř jsem nastrkal molitan - proudí tudy ten olej a koukal co to dělá -po přidání otáček odtud vycházely jen páry a olej nestříkal. Je tam takové ramínko z plastu po kterém má zřejmě trochu oleje stékat do sání a vstřikovací komory. Ujel jsem asi 30 km, rozdělal víko a samozřejmě to bylo zase zadělaný. Je zasviněný celý ten airbox a pak to teče dolů na sací potrubí a tak. Víčko jsem trochu utěsnil gumičkou, jak jsi poradil a už to tolik nestříká( ale pořád proniká). Když vytočím motor na 4 tisíce ot. a dám nad víčko ruku, tak to sice fouká, ale ne nějak moc olej, spíš páry. A všechno pak letí do toho boxu. Vážně nevím -přitom z výfuku to nějak nekouří a jinak je motor všude čistý. Voda neubývá a olej asi fakt jen tím vrchem. I když je dost tmavý. Chystám se ho měnit, ale když to pořád leze nahoru, tak nevím..Sakra..
Luboš


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 črc 2004 07:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ja si to usporadani u tebe nejak nedovedu predstavit, ale kdyz uz jsi se dostal tak daleko, urcite vymyslis neco sikovnyho, cim ten olej z tech vyparu trosku odseparujes. To, co pises vypada dost dobre, proste musis ty pary pres neco filtrovat, aby se olej zachytil tam a do sani uz nesly ty kapicky. Neco tam samozrejme zustane, ale nebude se to muset cistit po par desitkach, ale aspon po par tisicich. Tmavy olej je uplne normal, moderni oleje hodne dobre rozpoustej usazeniny, takze uz brzy po vymene olej ztmavne. Sice jsem uz slysel spoustu nazoru, ze maji olej zlutoucky jeste treba v 10tis., ale nezazil jsem to ,na merce vypada v tenky vrstve vzdycky lip, nez kdyz ho treba upoustis.Podle toho, co pises, je ten motor docela pohodovy,problemy jsou spis neprijemny, nez zasadni, chce to spis jen trosku koumani a bastleni doma.Drzim palce, at to zmaknes.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: olej do sání
PříspěvekNapsal: 02 črc 2004 18:22 
Ahoj Futuro, díky za podporu. Za chvíli půjdu s kamarádem měřit komprese u válců, tak snad budu chytřejší a dám pak vědět. Nejde mi to do hlavy a je to fakt divný. Snad najdu nějaké řešení nebo možná někdo z forďáků taky poradí. Mám to auto rád a nechtěl bych se pořád trápit s takovou volovinou. Třeba tam někdo přede mnou něco zanedbal a teď to zlobí. Co já vím...
Luboš


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Luboš napsal :
PříspěvekNapsal: 03 črc 2004 09:25 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Luboš napsal :Ahoj Futuro a všichni Forďáci. Jak jsem psal předešle, změřili jsme tlaky - tak pozor -1. válec 10, 2. válec 1o, 3.válec 11, 4. válec 10 !! Což by údajně mělo být velice dobré na to, že je stařečkovi 12 let. Takže válce i ventily jsou OK. Tak co to tam proboha letí pořád nahoru. Když jsem volal pře týdnem do Ford Charouz, tak mi po popsání závady řekli, že je motor v háji a že je na odpis. Na otázku kolik by stála oprava mi řekli, že 60 tisíc !!! Šel jsem se opláchnout a hledat v Annonci inzeráty na jiný motor. Pak jsem našel tohle diskuz. fórum a hrozně všem děkuju za rady a názory. Je to jen ukázka, jak se vydělávají peníze v servisech na neznalosti. Radši si dávejte opravdu pozor na ty loupežníky. No ale ten olej musím nějak vyřešit a jak říká Futura, něco zbastlit. No uvidím -jestli se to povede, dám vědět.
Zdravím všechny
Luboš

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2004 18:46 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Po pročtení tohoto threadu mi to nedalo a taky jsem mrknul do motoru - vyndal jsem "hříbek" a vymýval a vymýval, byl jako olejnička. Dělal jsem to benzínem a pak načisto izopropanolem. Taky jsem mrknul na hadici z něj do sání - dost od oleje a ten mi pěkně zevnitř zasvinil K&N kónickej filtr = skoro půl dne vymývání a znovu ho napustit. Ale po vymytí toho hříbku(dík za dobrou radu Futuro) už olej do sání nejde, ale pro jistotu jsem tam udělal "mezifiltr" s molitanem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz