fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

napnutí řemene
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=21428
Stránka 1 z 1

Autor:  maro000 [ 25 led 2009 17:20 ]
Předmět příspěvku:  napnutí řemene

potřeboval bych poradit jak napnout drážkový řemen na 1,6 zetec s klimou. Kde je napínací kladka a jak na ni? Prosím o radu

Autor:  Ford [ 25 led 2009 17:43 ]
Předmět příspěvku: 

ten řemen se napíná sám kladkou v které je pružina ta kladka co je blíž k alternátoru je na výkyvném rameni očkovým klíčem pootočíš za šroub v kladce a tím se uvolní plochý řemen

Autor:  maro000 [ 25 led 2009 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

potřebuji ho totiž povolit abych vyměnil kompresor na klimu

Autor:  Standa [ 26 led 2009 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

No udělej to, jak píše Ford. Ta kladka je nad kompresorem klimy vedle alternátoru. Na šestihran uprostřed řemenice nasadíš klíč a pootočíš sním směrem nahoru, tím překonáš sílu pružiny a řemen se uvolní.

Obrázek

Autor:  maro000 [ 27 led 2009 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

díky, vyřešeno

Autor:  Nagant [ 28 led 2009 18:26 ]
Předmět příspěvku: 

Ta kladka to napíná po spuštění motoru? Obvykle musím po nastartování mírně sešlápnout pedál akcelerátoru, aby motor nechcípl a začlo to dobíjet (zhasla kontrolka). Dělá to myslím hlavně (jen?) v zimě.

Autor:  zdenal8 [ 28 led 2009 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

Ta kladka je napnutá i při vypnutym motoru. Někde budeš mít něco špatně. Tohle mi to nikdy nedělalo.

Autor:  Nagant [ 28 led 2009 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, uvědomuju si, tudle jsem slyšel nějaký klapavý zvuk a koumal, co by to mohlo být. Že by nějaká kladka? :evil:

Autor:  JaneCk [ 29 led 2009 12:32 ]
Předmět příspěvku: 

To Nagant: Kladka by podle mě spíše pištěla. Z vlastní zkušenosti...

Autor:  Nagant [ 29 led 2009 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tak třeba nějaké ložisko - vodní pumpa nebo alternátor.
Alternátor tu mám náhradní, zkusím ho tam nechat v létě případně hodit, vypadá zachovale. V současném alternátoru jsem měnil jen regulátor (možná zbytečně), věřím tomu, že si zasluhoval větší repasi. Ale nemůžu na tom autě měnit úplně všechno.

Autor:  pepa [ 15 črc 2010 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: napnutí řemene

také mi v poslední době občas něco píská z prostoru motoru, ale jen občas a jen u studeného motoru, po asi 30 vteřnách, nebo po přidání plynu to přestane. U zahřátého motoru, za jízdy i na volnoběh to nedělá. Rozvody jsou dělané před 20 tis. km ve fordu, tak ty bych zatím jako příčinu pískání vyloučil. Současně s rozvody byl měněn i drážkovaný řemen co žene alternátor a kompresor klimatizace, na tom původním jsem najel 90tis., takže ten současný je podle něj teprve zajetý. Myslel jem, že se zadírá ložisko alternátoru, ptal jsem se mechanika, ale to by prý pískalo když ne furt, tak občas i jindy, nejen u startů. Prý to asi píská řemen, který by chtělo trochu přitáhnout, ale u tohodle auta se řemen napíná sám, jak píše Etzold i zkušení forďáci /např. Standa/ tady na fóru. Tak se ptám, existuje nějaký fígl, jak řemen více napnout i přes to že je samonapínací, abych nepřitáhl napínací kladku a neudělal víc škody než užitku. Čím více se řemen napne, tím víc budou namáhána ložiska, takže i to v alternátoru. Když jsem měl kdysi dávno 120-cítku, tak mi odešlo ložisko v alternátoru a projevilo se to spíš takovým lehkým rachocením, ne pískáním. S autem mám jet v srpnu na delší cestu /dovolená/ tak teď řeším dilema, jestli to ložisko v altíku měnit i když to nemusí být příčina pískání, nebo nechat tak. A chci se zeptat, není možné aby byla unavená pružina v napínací kladce a tím pádem nedostatečně napínala řemen? Včera jsem ležel pod autem a kontroloval kladky, řemen a hledal jsem něco podezřelého, ale vše se zdálo o.k. řemen měl prohyb po zatlačení asi 4-5mm. Omlouvám se za ten román.

Autor:  Standa [ 15 črc 2010 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: napnutí řemene

Pískat může klidně i ten nový řemen, už se mi to jednou stalo, ale pískal spíš po zahřátí. Stačilo ho namazat mýdlem a už nepískal. Za studena většinou píská ložisko některé kladky na drážkovaném řemenu. Když nemá ještě ložisko moc velkou vůlí tak se nemusí měnit, ale stačí přimazat po sundání prachovky z ložiska.

Autor:  pepa [ 15 črc 2010 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: napnutí řemene

díky moc za odpověď, ještě se zeptám /možná hloupý dotaz/, tím mýdlem jsi to mazal z které strany? Tam co jsou drážky /aby to pak neprokluzovalo/, nebo na té ploché straně? Dále ještě dotaz, ložiska v kladkách jdou namazat bez nutnosti jejich demontáže? A poslední, ještě mě napadla vodní pumpa, jestli by to nemohla dělat, ale ta nevím jak je poháněna, jestli od rozvoďáku, nebo od toho drážkového řemene, hledal jsem ji na autě, ale asi je někde v bloku motoru a na její demontáž a případnou výměnu nebo opravu bych stejně neměl dost znalostí. Možná pletu všechno dohromady, tak se ještě zeptám, rozvodové kladky jsou něco jiného než řemenice a kladky, které jsou vidět když si lehnu pod auto, odmontuju ty plastové kryty a jsou vidět na pravé straně na bloku? Řemeny jsou tam dva, to chápu, rozvodový /ozubený/ a ten drážkový, ale v těch kladkách mám hokej, jestli jsou společné pro oba řemeny, nebo má každý řemen svoje.

Autor:  angličák [ 15 črc 2010 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: napnutí řemene

Kazdy remen ma svoje....vodni pumpa je sice pod rozvody, ale leze skrz dekl ven a je pohanena remenem co zene altik a zbytek techto spotrebicu

Autor:  pepa [ 15 črc 2010 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: napnutí řemene

díky moc všem, už se v tom začínám trochu lépe orientovat, ještě jeden dotaz, na řemenici, která je myslím na kompresoru klimatizace, je z čelní strany takový dekl, nebo co to je, myslím, že gumový, ale materiálem si nejsem jistý, má to průměr jako řemenice a uprostřed je třemi šruby připevněný nějaký plech trojúhelníkového tvaru, a jde tím otáčet nezávisle na oné řemenici, tedy i když je motor a řemenice v klidu, jde tím normálně trochu ztuha rukou otočit na obě strany, a tak se chci zeptat, jestli jsem tím něco nepos... protože jsem točil bez rozmyslu, aniž bych si poznačil původní polohu tohoto - nevím jak to nazvat - kolečka, má být prostor mezi "kolečkem" a řemenicí namazaný? nebo je to blbost a třecí plocha má být naopak suchá a prostá mastnoty? zatím jsem s tím nic nedělal, teda kromě toho pootočení rukou na jednu a pak na druhou stranu. Co to je? K čemu to slouží?

Autor:  Standa [ 15 črc 2010 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: napnutí řemene

Je to spojka pro zapnutí klimatizce, ze jsi ji protocil nevadi, ale nech to suche, nemazat.

Autor:  pepa [ 16 črc 2010 07:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: napnutí řemene

díky za informace

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/