fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Motor škube (všechno už sem četl)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=21844
Stránka 1 z 3

Autor:  Waltr89 [ 15 úno 2009 13:17 ]
Předmět příspěvku:  Motor škube (všechno už sem četl)

Takže už sem ze svýho eska zoufalej, vždycky po nějakém úkonu mi svitne naděje, že příčinou onoho cukání motoru je dotyčná věc, ovšem brzy mě to z ní vždy vyvede. Už nevím co s tim. Kabely sem dal nový, svíčky by měli být OK, snad teda. Jelikož to auto je na doježdění, tak do toho nehodlám kupovat nic nivýho.

Asi abych popsal svůj problém, jenž je zde na fóru milionkrát probíranej.... Motor startuje naprosto bez problémů, ať je teplo, ať je mráz. Ale jakmile se rozjedu a pokusim se trochu zaaxcelerovat, tak začne cukat, někdy víc někdy miň, ale jizda je málokdy plynulá. Sešlápnout plyn mi nejde takřka vůbec při kvaltu, jedině se spojkou a hrabačky, ale rychlý rozjezdy jsou udušený. Tohle chování motor má od 1500 do 2700 ot/min. Nad 3000 už to ani neškytne. Po několika bezesných nocích a pročtených večerech zde na fóru sem vydedukoval že možné závady mohou být následující, nemám ale vyhovující prostory pro hrabání se v autě, tak nejdřív zvolím teoretické vyločení závad a poté zbytek zkusím nějak díát do kupy v praxi. Jo a ještě mi motor občas škubne na volnoběh, ale ještě mi snad nechcíp, vždycky to vytočí a jede si na cca 1000 ot/min spoko

Takže za
1. Lambda - odpojil sem ji a auto jelo najednou suprově. říkal sem si že teda závada je v lambde, dám novou a bude to super. Další den sem jel do školy, taktéž vše super, ale po škole se mi motor začal srát jako za starejch časů. Tudíš to kvalifikuju, jako dočasnej renonc ze strany onoho výpadku, kterej zapomněl mi znechucovat pocit z řízení! :x

2. Katík - prej tohle může dělat katík, kterej je už v prdelce. Jenomže podle mě bych nemohl motor točit do otáček, kdyby to bylo katalizátorem ne?

3. Čidlo teploty vzduchu co je pod filtrem (teda doufám, že je to ono) tak to prej když se odpojí, tak auto normálně jede, takže tim by to dle mýho taky nemělo bejt.

4. Filtr paliva - jelikož to jde vytočit bez problémů do otáček, tak předpokládám, že v tom taky problém nebude.

5. čidlo škrtící klapky - prý je někde na plynu na motoru, já tam ale nic co by mi připomínalo potenciometr nevidím

6. Škrtící klapka - nevim kde je.

Jo a ty kabely - když mi dávaj jiskry v pohodě, tak by v nich snad neměla bejt závada ne?

Jestli sem něco vynechal tak mě doplňte.

Už mě to auto pěkne sere, takže sem se všema konstruktivníma radama...

Autor:  Wizzy [ 15 úno 2009 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

Já tipuju svíčky nebo kabely. A jestli nevíš, kde je škrtící klapka, tak to raději nech někomu, kdo je v tom trochu kovanější, bez urážky. A kdybys po tom opravdu moc toužil, tak ať někdo sedne do auta a mačká plyn a ty se koukej vpředu pod kapotu. Tam, kde se to bude hejbat, je škrtící klapka. I když - jestli se nemýlím, já tyhle šicí stroje moc neznám - tak bude pod filtrem, který by měl být to oválné kolo, takže zas tak na první pohled vidět není...
Jo a když to má lambdu, tak to stopro na té klapce bude mít i čidlo polohy.

Autor:  Waltr89 [ 15 úno 2009 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Já tipuju svíčky nebo kabely. A jestli nevíš, kde je škrtící klapka, tak to raději nech někomu, kdo je v tom trochu kovanější, bez urážky. A kdybys po tom opravdu moc toužil, tak ať někdo sedne do auta a mačká plyn a ty se koukej vpředu pod kapotu. Tam, kde se to bude hejbat, je škrtící klapka. I když - jestli se nemýlím, já tyhle šicí stroje moc neznám - tak bude pod filtrem, který by měl být to oválné kolo, takže zas tak na první pohled vidět není...
Jo a když to má lambdu, tak to stopro na té klapce bude mít i čidlo polohy.


Tak ted sem si všim že mám asi trochu španělskou vesnici v názvosloví. To co popisuješ jako škrtící klapku je plyn ne? no a podle toho co sem čet by to na lanku mělo mít "nasazenej nějakej potenciometr, což je čidlo škrtící klapky ne?



plyn - pod tímto pojmem si představuju veškerou mechaniku přímo kopírující pohyb pedálu plynu. tedy od pedálu až k motoru.

Autor:  Wizzy [ 15 úno 2009 13:30 ]
Předmět příspěvku: 

A co je podle tebe škrtící klapka? :-D :-D

Autor:  Waltr89 [ 15 úno 2009 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
A co je podle tebe škrtící klapka? :-D :-D


no a jak může ta "škrtící klapka" sama o sobě zapříčinit škubání motoru za chodu?

Autor:  Waltr89 [ 15 úno 2009 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě mě napadlo, nevíte někdo, jestli nemůže mít vliv na cukání špatné těsnění pod víkem ventilů?

Autor:  Wizzy [ 15 úno 2009 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

No ona sama o sobě ani tak ne, jako právě to její čidlo. To předává řídící jednotce informaci o tom, jak moc je ta klapka otevřená, čili jednoduše řečeno, co řidič po motoru právě chce. Čili pokud na to dupneš, tak řídící jednotka detekuje, že se klapka otevřela, i v závislosti na údajích z jiných čidel (maf nebo map, teplota motoru, teplota vzduchu, lambda, otáčky) tam podle toho začne dávat palivo a časovat předstih.
Pokud čidlo na klapce nečidluje, jak má, tak nastává problém. Nejčastější porucha tohoto čidla je vydření dráhy - je to přeci jen obyčejný potenciometr - a to v místech, kde se pohybuje nejčastěji, čili někde mezi zavřeno a 1/3 otevřeno. Projevuje se to tak, že motor moc nereaguje na pedál plynu a pak - jak se čidlo dostane do míst, kde už funguje - tak motor zabere, jak má. Blbé je, že podobně se projevuje i třeba haprující lambda - při plně otevřené klapce ji řídící jednotka ignorujea jak je to zdechlé, tak to najednou vystřelí dopředu. A žere to jak tank.
S tím vadným čidlem může motor i poskakovat, pokud dráha není vydřená ještě úplně, ale "chvilku jo a chvilku ne" a pak to při sešlapávání plynu můžue "jít za plynem" ne plynule, ale skokově.

Ale opakuju, myslím si, že u tebe nejpravděpodobnější příčina bude ve svíčkách, nebo kabelech. Sundej kabely a pokud jsou na keramických izolátorech svíček někde takové černé čárky od kontaktu směrem k šestihranu, za který se svíčka utahuje, tak už budou svíčky opálené, mají velký odtrh a jiskra si hledá jinou cestu. Já bych ty svíčky vyměnil tak jako tak, na tvůj motor budou stát pár korun a zlikviduješ jedno případné místo s problémy. Bůhví kdo a kdy je naposled měnil. A kabely otestuješ dvojím způsobem, nejprve mechanicky, vezmi každý a posutpně ho ohni do hodně ostrého "U", nejlépe od začátku do konce. Jestli se ukážou praskliny, už bych jim nevěřil. A ještě to můžeš otestovat tak, že si nastartuješ auto, namočíš ruce, jednou rukou se opřeš někde o kostru, nebo nejlépe o mínus na baterce a druhou rukou pojedeš po kabelech. Když dostaneš prdu, jsou ty kabely jasné. Neboj, je tam jen 20kV, ale žádný proud, tak ukaž, že jsi chlap a nebojíš se. (když si sunáváš svetr a jiskří to, jsou tam podobné volty, takže žádný strach)

Autor:  Wizzy [ 15 úno 2009 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

Špatné těsnění ventildeklu způsobuje jen to, že máš motor zablitý od oleje.

Autor:  Freeman [ 15 úno 2009 14:06 ]
Předmět příspěvku: 

newem a nema to nahodou snimac polohy kluky? lebo neco podobne som robil na felicii ale ta zase nesla do otaciek dostat sa nad 3000 bol luxus tam pomohlo vymena palivoveho filtra a toho snimaca(vycistenie bol zasraty od rozpadnutej spojky)

Autor:  spooon [ 15 úno 2009 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
...A ještě to můžeš otestovat tak, že si nastartuješ auto, namočíš ruce, jednou rukou se opřeš někde o kostru, nebo nejlépe o mínus na baterce a druhou rukou pojedeš po kabelech. Když dostaneš prdu, jsou ty kabely jasné. Neboj, je tam jen 20kV, ale žádný proud, tak ukaž, že jsi chlap a nebojíš se. (když si sunáváš svetr a jiskří to, jsou tam podobné volty, takže žádný strach)
OT: tak to je dobrý test :-D o tom sem ještě nikdy neslyšel, ale je pravda, že by to tam mohlo fungovat :wink:

Autor:  IntEx [ 15 úno 2009 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

Á koukám, že soused má stejný problém, jako jsem měl se stejným autem já :-)

Tyhle 1.4ky z jednadevadesátýho jsou začarovanej kruh :roll:

Každopádně u mně se 2x měnily vstřiky (včetně toho potenciometru škrtící klapky) a nakonec se zjistilo, že mám vodu v benzínu. Koupil jsem na to přípravek "Wynn's Dry Fuel" v Hořický a od té doby mám od škubání pokoj. Sice to má za tepla semtam přídech, ale to už je jen vadná lambda.

Autor:  Waltr89 [ 17 úno 2009 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

Může mi někdo poradit prosím. Jelikož mám teď nějký peníze, tak sem se rozhodl investovat. Jenomže zas jich nemám tolik aych si mohl dovolit kupovat díly zbytečně. Tudíž by mě zajímalo, jestli mám kupovat nový kabely a svíčky, protože jak jsem psal tak dotyčné cukání se vyskytuje jen tehdy je-li motor někde v 1500-2700 ot./min, kdyby to bylo ve svíčkách a kabelech tak to přeci bude dělat i při vyšších otáčkách ne? To samé palivový filtr - čim vyšší otáčky, tím víc paliva a tím víc ho musí tím palivovým filtrem protéct ne, tudíž by se to při vysokých otáčkách mělo ještě víc dusit, to samé katík. Napadá mě jedině lmbda, ale ji to asi taky nebude, protože po odpojení se to chová stále debilně... Chtěl sem tam dát ten přípravek na pročištění trysek, ale to je to samé co s filtrem ne?

Autor:  Wizzy [ 17 úno 2009 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Co je to "nějaké peníze"...
Na tvůj motor stojí Bosch svíčka 86CZK/ks, to je 344CZK. Sada zapalovacích kabelů Bosch 798CZK. Zase takové palby to nejsou.

Autor:  Perňa [ 17 úno 2009 09:09 ]
Předmět příspěvku: 

Taky jsem měl nějaké škubání při jízdě.....takže jsem vzal elektrosprej a všechny konektory co jsem našel tak jsem prostříkal a auto přestalo škubat.......

Ad Wizzy: nemusíš si močit ruky, stačí když si vytáhneš faju od svíčky a s jinou svíčkou ji přiložíš na blok...udělal jsem to tak u sebe pro zkkoušku jiskry....a pane faráři vy svítíte :-D


Jinak takhle vypadaly moje konektory na lambdě.....viz druhý příspěvek od spodu..... TADY

Autor:  Wizzy [ 17 úno 2009 09:11 ]
Předmět příspěvku: 

Eliášovy ohně :-D

Autor:  Perňa [ 17 úno 2009 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě se zkus pookouknout po hadicích co dodávají vzduch do sání, jako od filtru sání apod.......prostě vem každou hadici do ruky a projeď ji...pozohýbej jestli nejsou narušené popraskané.......pak bych teda pročistil všechny konektory a čidla.....a pak bych asi ty čidla začal proměřovat......

Autor:  Waltr89 [ 17 úno 2009 09:39 ]
Předmět příspěvku: 

ale nikdo ste mi tady neodpověděli na to na co sem se ptal. Jestli je moje dedukce správná? Jestli pokud by závada byla v kabelech a ve svíčkách, tak jestli by se to objevovalo i při vysokých otáčkách né jen 1500-2700, to samé filtr paliva, prostě všechno co sem uved.

Autor:  Wizzy [ 17 úno 2009 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Podud by to byl filtr paliva, tak by motor v záteži ztrácel dech, prostě by nechtěl táhnout. Jestli máš poblíž nějaký kopec, tak se zkus tam nechat dvojku a jet nahoru... Já s jednašestkou neměl problém jet na dvojku tak 80-85km/h. Nevím, jaké tam máš kvalty, ale pokud i při 70km/h ještě neztrácí dech, tak bych považoval dodávku paliva za normální.

Pokud jsou načaté svíčky nebo kabely, tak to cuká v libovolném rozsahu otáček a specielně to začne, když šlápneš na plyn, když se obohatí směs. Bohatá směs potřebuje lepší jiskru, zapaluje se hůře, než chudá, proto to začne cukat.

Ale jak radil Perňa, kontrola všeho v motoru není od věci - v jakém stavu je vzduchový filtr, pročištění a konzervace konektorů, atd... Máš auto z minulého století, tak s nějakoíu prací kolem něj musíš počítat ;-)

Autor:  futura [ 17 úno 2009 09:48 ]
Předmět příspěvku: 

Kabely a svicky se projevujou cukanim nejcastejc v prechodovejch rezimech pri rozjizdeni a akceleraci v nizsich otackach, nikdo nezaruci, ze se to muze projevovat nekdy i v jinym spektru, ale uz jen to, ze kabely maji za sebou x let a x tis. km je dobrym duvodem pro vymenu. Filtr benzinz je doporuceny menit cca 40-60 tis. km, taky muze vydrzet pres 100, ale kdyz je v nadrzi bordel, tak i 30.U auta, zvlast forda se musi vsechno posuzovat hodne individualne, obecny poznatky slouzej jako urcity voditko.

Autor:  Perňa [ 17 úno 2009 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

Klidně to můžou být kabely i svíčky.....nechat přeměřit.....třeba vynechává i svíčka pod tlakem......kdyby jsme to měli probrat vše....je toho hodně........udělej základy co jsme, jsem radil....a pak dej vědět.... :wink:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/