fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Kolísání teploty chladicí kapaliny http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=224 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 19 dub 2004 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | Kolísání teploty chladicí kapaliny |
Zdravím, nedávno jsem koupil escorta a všimnul jsem si, že nějak kolísá teplota chladicí kapaliny. Po nastartování studeného motoru ručička přeleze z bílého pole do NORMALu, pak ale někdy klesne zpátky do bílého. To se stane když jedu mimo mesto, např. po dálnici. Ale když jedu po meste, kde jsou častější rozjezdy a akcelerace a motor je tím pádem vic zatížený, teplota se vcelku drží v NORMALu. Je možné, že při jízdě mimo např. po dálnici při 100-120km/h je motor tak malo namáhaný, že teplota klesne pod normal? Nebo jde o poruchu termostatu? Nezvýší se tím spotřeba benzínu, když je motor studenější než by měl být? Zatím nevím jak se to bude projevovat při větších venkovních teplotách, zatím je pořád ještě poměrně chladno. Díky za radu Escort 1.6 Zetec, r.v. 1998 |
Autor: | Standa [ 20 dub 2004 07:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vypadá to na vadný termostat. Jakmile jednou ručička vystoupá do pole normál, tak při jízdě ve městě se může dostat na konec nápisu a rozběhne se ventilátor. Chladič je ve městě malo ochlazován prouděním vzduchu proto teplota stoupá. Jakmile jedeš po rychlostní komunikaci, tak oproti městu teplota poklesne, ale měla by se držet zhruba v polovině nápisu NORMAL. Jestli ti klesá až do bíleho pole tak si myslím že termostat je stále pootevřený a motor máš tedy podchlazený. Novy termostat stoji okolo 200,- Kč. |
Autor: | Návštěvník [ 01 čer 2004 09:37 ] |
Předmět příspěvku: | Termostat |
Měl jsem podobný problém,taky mi dost kolísala teplota a motor se nechtěl zahřát.Problém byl v neoriginální termostatu ten byl nastaven na 85 a ten origoš na 92.Je sice drahý,ale je to bez problémů. |
Autor: | Návštěvník [ 16 čer 2004 20:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim Tak já mam stejný problém.Mám 1,6i zetec,r.v.96,už jsem vyměnil termostat a dělá to stejně.V kolonách se motor zahřeje a pak při jízdě teplota spadne na minimum.Nevím,co dál. Předem díky za radu. |
Autor: | Návštěvník [ 16 čer 2004 20:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
je to na 100% termostatom. |
Autor: | Návštěvník [ 21 čer 2004 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud se motor v kolone ohreje na max a pri jizde spadne teplota na min, tak je to tim, ze termostat nezavira... staci vymena za neorig., od QH, behaj bezproblemu.... |
Autor: | Návštěvník [ 21 čer 2004 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravy motor se nikdy v kolone nemuze ohrat na MAX. Kdyz teplota preleze jistou hranici, musi se spustit vetrak. Naopak, pri stale otevrenem termostatu mu to musi trvat o dost dele, nez motoru s fungujicim termostatem. |
Autor: | Návštěvník [ 28 čer 2004 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě teplotu ukazuje jak chce.Stojim v koloně,teplota je na nule a najednou se spustí větrák. Teplotu mi to neukazovalo vůbec,vyměnil jsem termostat a teplotu to ukáže málokdy,ale už se alespoň ručička trochu hejbá. Už fakt nevím,čím by to mohlo být,možná čidla. |
Autor: | Standa [ 29 čer 2004 06:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Může to dělat teplotní čidlo, které je pro ukaztel umístěné zespodu na pouzdře termostatu, to horní čidlo umístěné na pouzdře snímá teplotu pro RJ. Samozřejmně to může být také vadný ukazatel na přístrojovce a v neposlední řadě, studený spoj, velký přechodový odpor na konektoru, nebo přerušený vodič k ukazateli. |
Autor: | Miki [ 30 čer 2004 14:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to určitě to čidlo, mam zetec 1,8 a dělalo mě to samé, když jsem byl v servisu, tak řikali, že je to čidlo, prý to je častá příčina této poruchy. Po vyměně čidla šla ručička na normál a při jízdě furt drží!!! Ať se daří. Čus |
Autor: | dj.DEKL [ 10 črc 2004 15:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi mám taky v hájí čidlo,nebo termostat... když jedu po dálnici tak mám ručičku lehce před N - pří 10stupních vzduchu, a když je vedro 30stupňů tak mezi N a O. Když jezdím po Praze tak je ručička uprostřed a když popojíždím tak vyleze na A a sepne se větrák... mám-li zapnutou klimu tak se teplota nedostane skoro nikdy přes R. |
Autor: | Návštěvník [ 19 črc 2004 10:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, nevíte někdo, kde se dá levněji sehnat nové čidlo teploty k budíku? Za originál chtějí něco kolem 600,-. Dík Tomáš |
Autor: | Návštěvník [ 05 srp 2004 10:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Koukam, ze bych mel asi taky vymenit termostat. Rucicka mi vyleze do normalu jen v zacpe, nebo ve meste a to i v takovem vedru, jako je ted. Jak jedu vic nez sedesat, lezi v pulce bileho policka Je narocne termostat vymenit? Zvladnu to sam? Kde ho najdu? Kolik stoji origo novej?Diky moc za rady! |
Autor: | Standa [ 05 srp 2004 10:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Polda: termostat najdeš na hlavě motoru na pravém boku, vedle jednotky zapalování. Je zapouzdřený v pertinaxu. Shora je teplotní čidlo pro RJ a zespodu druhé pro přístrojovou desku. Před výměnou musíš spustit vodu z okruhu chlazení pod úroveň hlavy. Výpusný šroub je vpravo dole na chladiči (stojíš čelem proti chladiči) a směřuje pod auto. povolit jde třebe pětikorunou. Pak povolíš hadici na na víčku a 3 šroubky které víčko drží. Termostat je pod víčkem. Při zpětné montáži, je dobré vyměnit i těsnění a dát pozor na orientaci zpětného ventilu, který je na obvodu termostatu. V pouzdře ja ne něj vybrání a po utažení šroubů a hadice nalít kapalinu. Není špatné hned vyměnit za novou celou náplň. Ve Fordu zaplatíš za dvě 1,5 l náplně okolo 200,- Kč a ředí se 1:1 s destilovanou vodou. Termostat jsem kupoval ve druhovýrobě okolo 150,- kč nové těsnění ve Fordu asi 50,- Kč. |
Autor: | Ondrej [ 05 srp 2004 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen tak pro info v mem motoru je na termostatu cidlo teploty pouze jedno, po odpojeni neukazuje rucicka na pristrojovce a pri chodu ventilatoru na chladici se zastavi i ten, tak bych rek ze tam mam asi pouze jedno cidlo pro celou soustavu. |
Autor: | Návštěvník [ 05 srp 2004 12:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Standa: Diky moc za odpoved a navod, o vikendu to udelam! |
Autor: | Návštěvník [ 10 srp 2004 06:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
ad Ondrej: To skoro vypadá na ŘJ z Mondea... |
Autor: | Návštěvník [ 18 zář 2004 15:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem vymenil termostat (presne podla Standova perfektniho navodu - dik!)a zadna vyrazna zmena k lepsimu. Asi to bude tim cidlem. Nevite nekdo jestli se da nekde sehnat levneji, nez u forda? A jeste jsem se chtel zeptat, to je cidlo pouze pro ukazatel uvnitr, nebo ma za ukol jeste neco jineho? Kdyz ted budu jezdit s novym termostatem, znamena to, ze by teplota motoru mela byt ok, pouze v aute na budiku to nemuzu overit, je to tak? Protoze v takovem pripade bych asi vymenu cidla jeste na chvili odlozil.Dik za kazdou radu! |
Autor: | Návštěvník [ 18 zář 2004 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem na tom podobně a v termostatu chyba nebude (mám třetí). Mě se ručička běžně pohybuje mezi N a O, po dálnici lehce pod N, větrák spouští mezi O a R. Tahle chyba bude zřejmě v čidlu teploty. Možná ho někdy taky vyměním, ale zatím mě to tak netrápí, hlavně že alespoň něco ukazuje. |
Autor: | Milan [ 18 zář 2004 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten příspěvek byl můj. Nebyl jsem přihlášenej. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |