fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Topení, startování...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=22890
Stránka 1 z 1

Autor:  Lukk [ 10 dub 2009 22:32 ]
Předmět příspěvku:  Topení, startování...

Několik hodin již ročítám fórum a mám z toho v hlavě zřejmě čím dál větší zmatek.

Problém č.1.: Auto netopí. Respektive velice špatně. V zimě než je v autě teplo trvá to asi 30minut. Jinak kosa. Tento problém mě momentálně však netrápí (jezdil jsem tak denodenně celou zimu) a zřejmě bude špatný termostat ale zmiňuji se o tom zejména kvůli tomu, kdyby to náhohou souviselo s dalšími problémy.

Problém č.2.: Včera se mi podruhé (asi po půl roce) stalo, že při pokusu o nastartování se vůbec nic nedělo. Otočil jsem klíčkem jako bych chtěl nastartovat ale kontrolky jen na mžik velice mírně pohasly - jinak žádná reakce. Zkoušel jsem startovat asi 20minut. Poté jsem nechal auto tak a zkusil nastartovat za 2 hodiny a v pohodě. Dnes ráno též start naprosto v pohodě.

Problém č.3.: Dnes odpoledne však přišla další rána. Po otočení klíčkem motor jakoby měl snahu se rozběhnout ale reakce byla jakoby byla slabá baterie (má poměrně nová 60A je však určitě v dobré kondici a plně nabitá). Po oné snaze se rozběhnout přišlo takové cvakání (zřejmě startéru) - takovéto cvakání jsem zažil párkrát když jsem měl starou slabou baterku. Nastartování auta proběhlo až po roztlačení. Po cca 10minutovém dojezdu jsem zkusil párkrát nastartovat a v pořádku, odpolední situace se však do puntíku opakovala asi za tři hodiny.

Kde myslíte pánové, že by mohl být problém. Startér? Nebo snad pojiskovka? - Snad ne. Už jsem si zvyknul, že můj escort je "kouzelná skříňka" co mě dokáže překvapit ale potřebuji se na auto spolehnout a ne abych se musel strachovat jestli vůbec nastartuji.

Předem děkuji za Vaše nápady!

Autor:  malakutna [ 10 dub 2009 22:50 ]
Předmět příspěvku: 

problém 1 bych viděl na ten termostat
problém 2 a 3 by mohla být i ta baterka i když píšeš,že je v dobré kondici. Každopádně bych ji zkusil proměřit kolik dává při vypnutym klíčku a pak po nastartování (hodnoty jsou tady někde na fóru). Podle mého názoru třeba jen špatně dobíjí alternátor. Kdysi jsem měl podobnej problém a bylo to alternátorem. Jeden kabel mi tam vysel na pár vláknech a moc to nedobíjelo.
Začal bych asi tím proměřením baterky a výměnou termostatu (ten má vliv na spotřebu)

Autor:  Mouse [ 11 dub 2009 06:52 ]
Předmět příspěvku: 

mno a já v to m problénu č.2 vydím špatnou pojistkovou skříň

Autor:  Leny [ 11 dub 2009 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

Mouse: Mluví zkušenost s fordem :-D Jo, nebo nějakej drát u startéru jestli se neuklepal..
Lukk: Jestli elektrice nehovíš tak to sám asi nedáš

Autor:  Krtek-NA [ 11 dub 2009 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

Mouse píše:
mno a já v to m problénu č.2 vydím špatnou pojistkovou skříň

To samý mohou udělat špatný kontakty jak ńa baterce, tak na startéru... :wink:

Autor:  Lukk [ 14 dub 2009 07:02 ]
Předmět příspěvku: 

Zatím díky pánové za veškeré reakce.

Včera jsem vytáhnul startér pořádně jsem ho vyfoukal kompresorem. Myslím ale, že vypadá dobře. Jen si nejsem jist jeho naprostou funkčností. Je normální že když má akumulátor 11,3V tak už to startér neroztočí a pochopil jsem správně že musím na plus připojit oba kontakty abych startér roztočil?

Také jsem vytáhnul pojistkovku a pustil jsem se do šíleného úkolu jejího přepájení. I když by to nebylo tím, tak to alespoň budu mít v cajku.

Než jsem ale vytáhnul startér a pojiskovku, stala se mi zajímavá věc. V sobotu jsem měřil spotřebu a naměřil jsme 350mA. Šílená hodnota. To jsem nameřil několikrát, když jsem však chtěl přejít ke zjišťování co si tolik bere multimetr ukázal hodnotu něco přes 9 mA - zkoušel jsem to několikrát i s odstupem jedné jízdy. Čím to?

Jinak kontakty u baterky + uzemnění jsem pořádně očistil ocelovým kartáčem a smirkem.

A ještě jsem si vzpoměl, že jsem měřil kolik dává alternátor a dává 13,98V - to není moc ale mělo by to stačit, nebo ne?

Autor:  EwanS50 [ 14 dub 2009 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

při 11,3V by to ještě měla roztočit (venku určitě). Minus připojíš na kostru, pak připojíš plus na ten šroubek a začneš "startovat" připojením plusu na konektor. 14V stačí. Měls při tom rozsvícená světla?

Autor:  Lukk [ 14 dub 2009 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Na který šroubek? Tam jsou šroubky dva :) Startér mám teďka vymontovaný takže jsem ho zkoušel venku z odpojené baterie. Jednou se mi v roztočil ale jinak nic nic. Jen bylo z jiskření drátu poznat že startér má odběr.

Autor:  EwanS50 [ 14 dub 2009 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

ale snad jenom jeden si odpojoval od auta, ne? Oba šroubky by měly být na relátku, ten co se odpojuje od auta(baterky) je trvalý plus a relátko ho pak sepne (přivede na ten druhý šroubek) a do startéru. To spínání je takovym slabym kablíkem s konektorem

Autor:  Lukk [ 14 dub 2009 12:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, já mám vydělaný celý startér. Ale už asi chápu jak to vlastně funguje.

Autor:  EwanS50 [ 14 dub 2009 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

No jasný, vyndáš startér a zároveň u něj máš to relátko. na ten horní kontakt připojíš trvalej plus a pak tam je ještě někde jeden, na ten připojíš spínání relátka(+)
Obrázek
a na kostru mínus

Autor:  Lukk [ 16 dub 2009 11:38 ]
Předmět příspěvku: 

Startér se ukázal jako dobrý. Jede naprosto bezchybně. Nejpozději zítra snad dopájím tu pojiskovku a potom se ukáže jestli je někde další problém. Doufám, že se projeví ten velký odběr který se mi předtím projevoval...

Autor:  Lukk [ 19 dub 2009 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

Pojistkovku jsem dal dohromady a vše se zatím zdá v nejlepším pořádku. Jen mi nejde do hlavy, kam se ztratil ten velký odběr co jsem předtím naměřil. Ještě mě tedy čeká výměna toho termostatu a mohu očekávat další závadu :) Vždy když jednu věc opravím, vyskytne se zanedlouho nějaká nová závada :)
Ještě jednou děkuji všem za Vaše ohlasy a rady!

Autor:  EwanS50 [ 20 dub 2009 07:41 ]
Předmět příspěvku: 

přechodový odpor např. u imobilizéru...

Autor:  Lukk [ 20 dub 2009 09:04 ]
Předmět příspěvku: 

Proč zrovna imobilizér? Zkusím se na to mrknout ale proč zrovna ten?

Autor:  EwanS50 [ 20 dub 2009 16:04 ]
Předmět příspěvku: 

protože je aktivní, ikdyž vypneš klíček

Autor:  Lukk [ 03 kvě 2009 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Abych uzavřel toto téma, na ten imobilizér jsem se díval a vše se zdá O.K. Zatím se auto zdá být v nejlepším pořádku, tak snad to tak také co nejdýl zůstane...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/