fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čištění škrtící klapky
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=22908
Stránka 1 z 1

Autor:  rob1n [ 12 dub 2009 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Čištění škrtící klapky

zdarec, dneska jsem se po dlouhé době dokopal k tomu, vyčistit škrtící klapku. Odkryl jsem přívod vzduchu od filtru a vidím, že v dirce která je na klapce je kovová špona nebo co to bylo. Samozřejmě dirka zaliskaná, prakticky to bylo, jakoby tam žádná dirka nebyla. Mám problém s volnoběhem, ale po vyčištění a nastartování to bylo o trochu lepší, ale pořád to nebylo ono. Myslíte že by bylo zadobře resetovat ŘJ? Auto bylo v servisu kde už restart dělali, ale i s tou šponou v klapce. Mohla si ŘJ načíst špatný údaj?

Autor:  Krtek-NA [ 12 dub 2009 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

Nemohla a osobně bych tam ten humus nechal, nebo to schodil celý. Určitě bych to nečistil na autě. :wink:

Autor:  Jimmy [ 12 dub 2009 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

No tak sundat škrtící klapku celou je otázka 3min, pokud máš příslušný torx na to. Čištění klapky na sání je riziko, může tam spadnout bordel kovového charakteru a paškrabání válců je na světě.
Co se týče toho volnoběhu, tak to bude spíš ve volnopběžném ventilu, který jed klapkou - mezi sacím parožím a hlavou.

Autor:  Bumerank [ 13 dub 2009 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

mě zase trochu vrtá hlavou, jestli má být nějaké těsnění mezi poslední plastvou rourou a škrtící klapkou - jestli se tam nepřisává falešný vzduch...případně kde ho sehnat?

Autor:  Mouse [ 13 dub 2009 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

pokud si pamatuji tak to je pouze stažený sponou

Autor:  Bumerank [ 13 dub 2009 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

já mám motor se sáním přes hlavu a ta trubice je z velice tvrdého plastu, takže tohle asi nepřichází v úvahu...

Autor:  Mouse [ 13 dub 2009 11:34 ]
Předmět příspěvku: 

aha tak to soráč já mám plast. sání

Autor:  Fulda [ 13 dub 2009 12:55 ]
Předmět příspěvku: 

Vtom plastu je gumový o-kroužek,tak se podívej.

Autor:  Bumerank [ 13 dub 2009 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

aha...a dá se ještě sehnat nový?

Autor:  rob1n [ 13 dub 2009 17:11 ]
Předmět příspěvku: 

právě jsem chtěl ten volnoběžnej ventil vyčistit, ale protože mám 1.8 a ještě k tomu s EGR, tak přístup k němu je fakt mizernej. Díval jsem se u jimmyho na stránkách, jak čistil ventil, jenomže nemá EGR, takže příštup k němu je o něco lepší.

Autor:  Ford [ 13 dub 2009 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Bumerank píše:
aha...a dá se ještě sehnat nový?



pošli mi fotku a rozměry toho kroužku a možná bych ho měl ;-)

Autor:  Bumerank [ 14 dub 2009 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

omlouvám se autorovi za tato OT
Ford: tak rozměry bych mohl poslat a fotku myslíš té trubice, případně tělesa škrtící klapky? dále raději přes SZ ;)

Autor:  Ford [ 14 dub 2009 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

foto toho kroužku jestli je nějak speciálně tvarován

Autor:  tom000 [ 15 dub 2009 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čištění škrtící klapky

rob1n píše:
zdarec, dneska jsem se po dlouhé době dokopal k tomu, vyčistit škrtící klapku. Odkryl jsem přívod vzduchu od filtru a vidím, že v dirce která je na klapce je kovová špona nebo co to bylo. Samozřejmě dirka zaliskaná, prakticky to bylo, jakoby tam žádná dirka nebyla. Mám problém s volnoběhem, ale po vyčištění a nastartování to bylo o trochu lepší, ale pořád to nebylo ono. Myslíte že by bylo zadobře resetovat ŘJ? Auto bylo v servisu kde už restart dělali, ale i s tou šponou v klapce. Mohla si ŘJ načíst špatný údaj?


jj, urcite restartuj. jakykoliv bordel v klapce ti meni jeji prurez a co za tim jde i prutok vzduchu, rj se nauci pracovat se zabordelenou klapkou, takze kdyz ji vycistis, najednou ti do motoru jde jine mnozstvi vzduchu nez si rj mysli. Resni to at se znova nauci na nove hodnoty pro vycistenou klapku.

Autor:  Wizzy [ 15 dub 2009 10:13 ]
Předmět příspěvku: 

Na množství vzduchu tam je MAF a čidlo teploty vzduchu.
Ještě jsem neviděl tak zabordelenou klapku, aby to zmenšilo její účinný průřez o víc než jednotky procenta (a to ještě nadsazuju).

A kontrolní otázka - když vyměním vzduchový filtr, dám místo zabordeleného nový, čistý, s mnohem větší průchodností, taky je podle tebe potřeba resetovat řídící jednotku?

Autor:  tomin [ 15 dub 2009 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

Neni, ona se to pomerne rychle zase douci.
Douci se to za relativne stejnou dobu, jako by se to ucila kdyz ji vymazes.

MAFu ale jednotka (co vim) na volnobeh moc neveri. MAF je nepresny a v malem prutoku vzduchu uz by to bylo na vysledku hodne znat. Ta adaptace volnobehu je proto dulezita. Jednotka si drzi zvlast informace o adaptaci pro ruzne otacky, a pak (uplne bokem) jeste adaptaci volnobehu.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/