fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 26 čer 2024 14:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vzduch
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 11:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
Nevíte prosím někdo k čemu slouží to čidlo co je na konci hadice jež ústí do krabice s filtrem ? Včera jsem tam montoval kuželový filtr a krabice šla z auta .
Vím jen , že když jej odpojím , nic se neděje.
Díky.
(jinak si myslím , že to tu je někde jistě popsáno , nicméně jsem nenašel ani zmínku. Váha vzduchu je přeci jinde , ne ? )

Jinak jaký bude mít filtr vliv na vlastnosti motoru ? Neměl bych vyresetovat Ř.J. ?

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 11:21 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
A na kterém konci myslíš ? Pokud kousek za bednou s filtrem a je to v kovovém domečku a vedou od toho asi 4 dráty, pak to je váha vzduchu a bez toho bych fakt nejezdil.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 11:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
mrazik píše:
A na kterém konci myslíš ? Pokud kousek za bednou s filtrem a je to v kovovém domečku a vedou od toho asi 4 dráty, pak to je váha vzduchu a bez toho bych fakt nejezdil.


jjoo , tak to bude váha vzduchu . . . a co ten přínos ?

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 19:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Přínos je diskutabilní. Motoru se lépe dýchá, ale otázka je, zda to lze poznat a zda je na větší množství vzduchu přizpůsobena řídící jednotka, která určuje spalovací směs. Jde o to, že váha vzduchu začne indikovat větší průtok vzduchu a podle toho jednotka upraví směs, ale jakým směrem, to těžko říct. Hlavně to chce odstínit teplý vzduch od motoru.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2005 09:43 
mrazik píše:
Přínos je diskutabilní. Motoru se lépe dýchá, ale otázka je, zda to lze poznat a zda je na větší množství vzduchu přizpůsobena řídící jednotka, která určuje spalovací směs. Jde o to, že váha vzduchu začne indikovat větší průtok vzduchu a podle toho jednotka upraví směs, ale jakým směrem, to těžko říct. Hlavně to chce odstínit teplý vzduch od motoru.


Jakým způsobem mám odstínit ten teplý vzduch od motoru? Začíná s tím být trochu problém s nastávajícím létem. Motor se více hřeje.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2005 10:21 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Pokud to aspon trosku jede, tak si to nasaje vzduch prakticky stejny teploty jako okolni a to treba i do neodstinenyho hribku, origo box je na tom zase o neco lip,ale problemy nastanou pri popojizdeni, tam to fakt je cejtit. Na druhou stranu zase v tehle pripadech clovek vetsinou nepozaduje nejaky vykony.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2005 12:25 
futura píše:
Pokud to aspon trosku jede, tak si to nasaje vzduch prakticky stejny teploty jako okolni a to treba i do neodstinenyho hribku, origo box je na tom zase o neco lip,ale problemy nastanou pri popojizdeni, tam to fakt je cejtit. Na druhou stranu zase v tehle pripadech clovek vetsinou nepozaduje nejaky vykony.


Takže navrhuješ nechat to neodstinene???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2005 13:04 
futura píše:
Pokud to aspon trosku jede, tak si to nasaje vzduch prakticky stejny teploty jako okolni a to treba i do neodstinenyho hribku, origo box je na tom zase o neco lip,ale problemy nastanou pri popojizdeni, tam to fakt je cejtit. Na druhou stranu zase v tehle pripadech clovek vetsinou nepozaduje nejaky vykony.


Přesně tak, to popojíždění po městě je docela problém. Solidně se zahřívá motor. Nestačilo by třeba to trošku přikrýt alobalem, nebo nějakou podobnou hliníkovou fólií? Musím to nějak vyřešit nebo nemůžu jezdit po městě. :cry:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 12:50 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jestli odstinit, nebo ne musis zvazit sam, ten propad kroutaku v lete a pojizdkach ve meste se da prezit, pokud clovek nema potrebu najednou od toho chtit vic, neni problem s tim jezdit, ale znat to je. Na druhou stranu se s tim nemusis vymejslet a bastlit. Ja chvili jezdil jen tak, potom jsem zkousel ruzny varianty, vcetne usmerneni horkyho vzduchu od vetraku, pri popojizdeni totiz maka casto a teplota od nej je fakt hutna, zaplni to celej motorovej prostor. Ted mam hribek tak napul ponorenej do tlusty roury, ktera nasava z pod auta, pri pojizdeni to bere neco zezdola, neco tutove i shora, ale celkem to jde, pri jizde to nasava naporem navic, takze se motorovej prostor i slusne vetra, aspon mi to tak pripada. Zatim se nechystam delat nejaky zmeny, ono by to asi uz ani neslo, tolik moznosti vuhledem ke stisnenymu prostoru tam nemam.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 15:29 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
určitě bych to nějak vyřešil aby to nebralo vzduch od motoru. Idelání řešení je jak popisuje Futura, dej tam nějakou trubku, natáhni jí třeba k zemi nebo do masky a do ní dej ten konus.

Já mam stále tu bednu, ale měl jsem špatně nasezanej ten přívod z masky a to byla hruza chvílema jsem měl pocit že se to nerozjede, pak jsem na to náhodou přišel a je to podstatně lepší.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 12:06 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Bendy&Macíček píše:
určitě bych to nějak vyřešil aby to nebralo vzduch od motoru. Idelání řešení je jak popisuje Futura, dej tam nějakou trubku, natáhni jí třeba k zemi nebo do masky a do ní dej ten konus.

Já mam stále tu bednu, ale měl jsem špatně nasezanej ten přívod z masky a to byla hruza chvílema jsem měl pocit že se to nerozjede, pak jsem na to náhodou přišel a je to podstatně lepší.


...covece, ja sem jezdil taky bez toho privodu vzduchu a pak sem ho tam dokoupil, a zadnou zmenu sem nepozoroval teda...ale v ty dobe sem to auto mel chvili, takze mozna sem si nevsiml...nevim....

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 12:10 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
carPWR píše:
Bendy&Macíček píše:
určitě bych to nějak vyřešil aby to nebralo vzduch od motoru. Idelání řešení je jak popisuje Futura, dej tam nějakou trubku, natáhni jí třeba k zemi nebo do masky a do ní dej ten konus.

Já mam stále tu bednu, ale měl jsem špatně nasezanej ten přívod z masky a to byla hruza chvílema jsem měl pocit že se to nerozjede, pak jsem na to náhodou přišel a je to podstatně lepší.


...covece, ja sem jezdil taky bez toho privodu vzduchu a pak sem ho tam dokoupil, a zadnou zmenu sem nepozoroval teda...ale v ty dobe sem to auto mel chvili, takze mozna sem si nevsiml...nevim....


Jde o to jestli někde dlouho postáváš, já třeba v Praze na JS stávám pěknou dobu, popojíždím přes km než se dostanu k semaforu a tam to bylo potom znát, jinak jsem to taky nepoznal.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 12:13 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to bendy: aha, no tak to jo, v ty dobe sem v zacpe nestal...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 12:34 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jojo, je to znat, kdyz treba stojis v kolone a potrebujes aby se to najednou rychle pohnulo, pokud jen couras ustalene, tak to fakt tolik neni znat.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 15:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Kdyz uz neco delate, tak to delejste aspon poradne... kdyz tam chces davat konus nebo hribek, ok, ale udelej to vcetne odstineni, pripadne nasavace na kapote. Nez ho tam davat jen tak, tak si radeji nech originalni. Idealni je Dynamic air box s nasavacem nakapote nebo ve spoileru.
Nedavno jsem se hadal s jednim skor´dovkarem, ze fakt neni dobry napad davat konus nad motor, kde se kumuluje nejvetsi teplo. Nejen ze to ubira vykon, ale motor se prehriva a dost nici.

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 18:03 
To PH: Ja do toho nechci fusovat, ale koupil jsem auto uz s timhle filtrem. a protože jezdim po Praze, kde je to ve tricetistupnovem vedru fakt super, jak se zahriva motor (a semafor v nedohlednu), tak bych s tim chtel neco udelat. Mam v aute dolni pulku toho puvodniho airboxu a ta horni mi chybi. Mam tam nasazeny filtr (v tom airboxu, ale kouka ven a saje ten horky vzduch. Tak jsem myslel, ze bych to zkusil jenom necim prikryt, aby to salo studenty vzduch z masky a ne ten horky. Nemate nekdo foto, jak jste to vyresili?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 18:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Moje zkušenosti s kónusem - potvrzuju, co už se tu psalo: mám sice ze spodu vytažený "studený sání" alu husím krkem(na digestoře), vytvarovaný je to aby to dobře nasávalo. Ale na popojíždění po městě v létě to fakt není ideální, průtok vzduchu není velkej a navíc studenej vzduch sám nahoru proudit nebude. A to se ještě často spíná větrák. Nevěřil bych, kolik to na výkonu udělá.
Teď budu na 100% dělat odstínění, chtěl jsem ho udělat zároveň s filtrem, ale nějak nebyl čas. Viděl jsem kónus v kadettu, ten měl pěkně odstínění přepážkou z pozink plechu, nahoře gumová obruba přesně sedla na tapecírunk na haupně. I to dobře vypadalo.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2005 22:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
kvakos píše:
To PH: Ja do toho nechci fusovat, ale koupil jsem auto uz s timhle filtrem. a protože jezdim po Praze, kde je to ve tricetistupnovem vedru fakt super, jak se zahriva motor (a semafor v nedohlednu), tak bych s tim chtel neco udelat. Mam v aute dolni pulku toho puvodniho airboxu a ta horni mi chybi. Mam tam nasazeny filtr (v tom airboxu, ale kouka ven a saje ten horky vzduch. Tak jsem myslel, ze bych to zkusil jenom necim prikryt, aby to salo studenty vzduch z masky a ne ten horky. Nemate nekdo foto, jak jste to vyresili?

Chapu to spravne, ze mas v aute pul airboxu a na tom nejak nabastleny konus??? Tak to musel delat oúpravdovy umelec, ach jo... Normalne se airbox likviduje uplne a nahrazuje se trubkou velkeho prumeru, zakoncenou tim konusem, vhodne umistenym co nejdal od tepla. Ale pozor na vahu vzduchu, atd.
Nebo uplne idealni jak uz jsem tu rikal je dynamic air box, to je v podstate uzavreny kryt na konus, od ktereho vede flexi roura nekam k pristupu vzduchu.

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2005 00:36 
To PH: Chapes to naprosto spravne. Pokusim se to jeste nafotit a dat sem foto. Tomuhle moc nerozumim, ale soude podle ostatnich veci si myslim, ze predchozi majitel nebyl ani tak umelec, ale spis pit..ec :x :evil: Už to auto po něm dávám nějakou dobu do normalniho stavu. Ted potrebuju vyresit ten vzduch, protoze casto popojizdim po Praze a dost se mi prehriva motor. Ted v tech vedrech to nebylo nic moc ani na dalnici pri 140 - 150 Km/h se ten motor stejne nestihal chladit, jak bych si predstavoval.
Muzete mi, prosim, nekdo vysvetlit jaky je rozdil mezi original filtrem a tim konusem, ktery tam mam ja pridely na standardni rouru sani a dratkem privazany k dolni pulce airboxu. :x A muzete mi doporucit nejake schudne a levne reseni. Predem diky za veskere info a rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2005 03:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Takovym hovadum bych ty pracky urazil... kdyz uz neco nekam davam, tak bych asi mel vedet proc a jak...
No, tak asi nejlevnejsi reseni bude zrusit konus, koupit zbytek airboxu nebo cely jiny a dat to do puvodniho stavu. Konus prodas a vyjde to tak sulnul, myslim.
Pokud bys chtel auto dal upravovat a zacovat konicky filtr, tak to chce zrusit airbox, namontovat konus tesne pred vahu vzduchu a vhodne tepelne odstinit (idealni prepazka z plechu + privod vzduchu flexi rourami od narazniku, pripadne nadech na kapote, pripadne Dynamic Airbox) Zalezi taky na tom, jaky konus tam mas. Podle zpusobu montaze bych to ale tipoval na nejaky levny a ne moc kvalitni, v tom pripade by asi byla lepsi prvni varianta.

Sportovni vzduchovy filtr ma nekolik vyhod oproti normalnimu papirovemu a to vetsi prostupnost vzduchu (material a vetsi plocha), zivotnost (je pratelny ve spec. roztoku a prakticky naporad) pri dobre zastavbe ma i pozitivni ucinek na vykon motoru, radove v % vykonu a dalsi efekt je "sportovni" zvuk motoru.
Opodstatneni ma hlavne u upravovanych motoru, kde by standartni filtr dusil motor.

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz