fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vzduch
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2328
Stránka 1 z 4

Autor:  mr.rus [ 27 dub 2005 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Vzduch

Nevíte prosím někdo k čemu slouží to čidlo co je na konci hadice jež ústí do krabice s filtrem ? Včera jsem tam montoval kuželový filtr a krabice šla z auta .
Vím jen , že když jej odpojím , nic se neděje.
Díky.
(jinak si myslím , že to tu je někde jistě popsáno , nicméně jsem nenašel ani zmínku. Váha vzduchu je přeci jinde , ne ? )

Jinak jaký bude mít filtr vliv na vlastnosti motoru ? Neměl bych vyresetovat Ř.J. ?

Autor:  mrazik [ 27 dub 2005 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

A na kterém konci myslíš ? Pokud kousek za bednou s filtrem a je to v kovovém domečku a vedou od toho asi 4 dráty, pak to je váha vzduchu a bez toho bych fakt nejezdil.

Autor:  mr.rus [ 27 dub 2005 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
A na kterém konci myslíš ? Pokud kousek za bednou s filtrem a je to v kovovém domečku a vedou od toho asi 4 dráty, pak to je váha vzduchu a bez toho bych fakt nejezdil.


jjoo , tak to bude váha vzduchu . . . a co ten přínos ?

Autor:  mrazik [ 27 dub 2005 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Přínos je diskutabilní. Motoru se lépe dýchá, ale otázka je, zda to lze poznat a zda je na větší množství vzduchu přizpůsobena řídící jednotka, která určuje spalovací směs. Jde o to, že váha vzduchu začne indikovat větší průtok vzduchu a podle toho jednotka upraví směs, ale jakým směrem, to těžko říct. Hlavně to chce odstínit teplý vzduch od motoru.

Autor:  Návštěvník [ 02 kvě 2005 09:43 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Přínos je diskutabilní. Motoru se lépe dýchá, ale otázka je, zda to lze poznat a zda je na větší množství vzduchu přizpůsobena řídící jednotka, která určuje spalovací směs. Jde o to, že váha vzduchu začne indikovat větší průtok vzduchu a podle toho jednotka upraví směs, ale jakým směrem, to těžko říct. Hlavně to chce odstínit teplý vzduch od motoru.


Jakým způsobem mám odstínit ten teplý vzduch od motoru? Začíná s tím být trochu problém s nastávajícím létem. Motor se více hřeje.

Autor:  futura [ 02 kvě 2005 10:21 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to aspon trosku jede, tak si to nasaje vzduch prakticky stejny teploty jako okolni a to treba i do neodstinenyho hribku, origo box je na tom zase o neco lip,ale problemy nastanou pri popojizdeni, tam to fakt je cejtit. Na druhou stranu zase v tehle pripadech clovek vetsinou nepozaduje nejaky vykony.

Autor:  Návštěvník [ 02 kvě 2005 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

futura píše:
Pokud to aspon trosku jede, tak si to nasaje vzduch prakticky stejny teploty jako okolni a to treba i do neodstinenyho hribku, origo box je na tom zase o neco lip,ale problemy nastanou pri popojizdeni, tam to fakt je cejtit. Na druhou stranu zase v tehle pripadech clovek vetsinou nepozaduje nejaky vykony.


Takže navrhuješ nechat to neodstinene???

Autor:  Návštěvník [ 23 kvě 2005 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

futura píše:
Pokud to aspon trosku jede, tak si to nasaje vzduch prakticky stejny teploty jako okolni a to treba i do neodstinenyho hribku, origo box je na tom zase o neco lip,ale problemy nastanou pri popojizdeni, tam to fakt je cejtit. Na druhou stranu zase v tehle pripadech clovek vetsinou nepozaduje nejaky vykony.


Přesně tak, to popojíždění po městě je docela problém. Solidně se zahřívá motor. Nestačilo by třeba to trošku přikrýt alobalem, nebo nějakou podobnou hliníkovou fólií? Musím to nějak vyřešit nebo nemůžu jezdit po městě. :cry:

Autor:  futura [ 26 kvě 2005 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli odstinit, nebo ne musis zvazit sam, ten propad kroutaku v lete a pojizdkach ve meste se da prezit, pokud clovek nema potrebu najednou od toho chtit vic, neni problem s tim jezdit, ale znat to je. Na druhou stranu se s tim nemusis vymejslet a bastlit. Ja chvili jezdil jen tak, potom jsem zkousel ruzny varianty, vcetne usmerneni horkyho vzduchu od vetraku, pri popojizdeni totiz maka casto a teplota od nej je fakt hutna, zaplni to celej motorovej prostor. Ted mam hribek tak napul ponorenej do tlusty roury, ktera nasava z pod auta, pri pojizdeni to bere neco zezdola, neco tutove i shora, ale celkem to jde, pri jizde to nasava naporem navic, takze se motorovej prostor i slusne vetra, aspon mi to tak pripada. Zatim se nechystam delat nejaky zmeny, ono by to asi uz ani neslo, tolik moznosti vuhledem ke stisnenymu prostoru tam nemam.

Autor:  Bendy&Macíček [ 26 kvě 2005 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

určitě bych to nějak vyřešil aby to nebralo vzduch od motoru. Idelání řešení je jak popisuje Futura, dej tam nějakou trubku, natáhni jí třeba k zemi nebo do masky a do ní dej ten konus.

Já mam stále tu bednu, ale měl jsem špatně nasezanej ten přívod z masky a to byla hruza chvílema jsem měl pocit že se to nerozjede, pak jsem na to náhodou přišel a je to podstatně lepší.

Autor:  carPWR [ 27 kvě 2005 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Bendy&Macíček píše:
určitě bych to nějak vyřešil aby to nebralo vzduch od motoru. Idelání řešení je jak popisuje Futura, dej tam nějakou trubku, natáhni jí třeba k zemi nebo do masky a do ní dej ten konus.

Já mam stále tu bednu, ale měl jsem špatně nasezanej ten přívod z masky a to byla hruza chvílema jsem měl pocit že se to nerozjede, pak jsem na to náhodou přišel a je to podstatně lepší.


...covece, ja sem jezdil taky bez toho privodu vzduchu a pak sem ho tam dokoupil, a zadnou zmenu sem nepozoroval teda...ale v ty dobe sem to auto mel chvili, takze mozna sem si nevsiml...nevim....

Autor:  Bendy&Macíček [ 27 kvě 2005 12:10 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
Bendy&Macíček píše:
určitě bych to nějak vyřešil aby to nebralo vzduch od motoru. Idelání řešení je jak popisuje Futura, dej tam nějakou trubku, natáhni jí třeba k zemi nebo do masky a do ní dej ten konus.

Já mam stále tu bednu, ale měl jsem špatně nasezanej ten přívod z masky a to byla hruza chvílema jsem měl pocit že se to nerozjede, pak jsem na to náhodou přišel a je to podstatně lepší.


...covece, ja sem jezdil taky bez toho privodu vzduchu a pak sem ho tam dokoupil, a zadnou zmenu sem nepozoroval teda...ale v ty dobe sem to auto mel chvili, takze mozna sem si nevsiml...nevim....


Jde o to jestli někde dlouho postáváš, já třeba v Praze na JS stávám pěknou dobu, popojíždím přes km než se dostanu k semaforu a tam to bylo potom znát, jinak jsem to taky nepoznal.

Autor:  carPWR [ 27 kvě 2005 12:13 ]
Předmět příspěvku: 

to bendy: aha, no tak to jo, v ty dobe sem v zacpe nestal...

Autor:  futura [ 27 kvě 2005 12:34 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, je to znat, kdyz treba stojis v kolone a potrebujes aby se to najednou rychle pohnulo, pokud jen couras ustalene, tak to fakt tolik neni znat.

Autor:  PH [ 27 kvě 2005 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz uz neco delate, tak to delejste aspon poradne... kdyz tam chces davat konus nebo hribek, ok, ale udelej to vcetne odstineni, pripadne nasavace na kapote. Nez ho tam davat jen tak, tak si radeji nech originalni. Idealni je Dynamic air box s nasavacem nakapote nebo ve spoileru.
Nedavno jsem se hadal s jednim skor´dovkarem, ze fakt neni dobry napad davat konus nad motor, kde se kumuluje nejvetsi teplo. Nejen ze to ubira vykon, ale motor se prehriva a dost nici.

Autor:  Návštěvník [ 27 kvě 2005 18:03 ]
Předmět příspěvku: 

To PH: Ja do toho nechci fusovat, ale koupil jsem auto uz s timhle filtrem. a protože jezdim po Praze, kde je to ve tricetistupnovem vedru fakt super, jak se zahriva motor (a semafor v nedohlednu), tak bych s tim chtel neco udelat. Mam v aute dolni pulku toho puvodniho airboxu a ta horni mi chybi. Mam tam nasazeny filtr (v tom airboxu, ale kouka ven a saje ten horky vzduch. Tak jsem myslel, ze bych to zkusil jenom necim prikryt, aby to salo studenty vzduch z masky a ne ten horky. Nemate nekdo foto, jak jste to vyresili?

Autor:  MV [ 27 kvě 2005 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Moje zkušenosti s kónusem - potvrzuju, co už se tu psalo: mám sice ze spodu vytažený "studený sání" alu husím krkem(na digestoře), vytvarovaný je to aby to dobře nasávalo. Ale na popojíždění po městě v létě to fakt není ideální, průtok vzduchu není velkej a navíc studenej vzduch sám nahoru proudit nebude. A to se ještě často spíná větrák. Nevěřil bych, kolik to na výkonu udělá.
Teď budu na 100% dělat odstínění, chtěl jsem ho udělat zároveň s filtrem, ale nějak nebyl čas. Viděl jsem kónus v kadettu, ten měl pěkně odstínění přepážkou z pozink plechu, nahoře gumová obruba přesně sedla na tapecírunk na haupně. I to dobře vypadalo.

Autor:  PH [ 27 kvě 2005 22:32 ]
Předmět příspěvku: 

kvakos píše:
To PH: Ja do toho nechci fusovat, ale koupil jsem auto uz s timhle filtrem. a protože jezdim po Praze, kde je to ve tricetistupnovem vedru fakt super, jak se zahriva motor (a semafor v nedohlednu), tak bych s tim chtel neco udelat. Mam v aute dolni pulku toho puvodniho airboxu a ta horni mi chybi. Mam tam nasazeny filtr (v tom airboxu, ale kouka ven a saje ten horky vzduch. Tak jsem myslel, ze bych to zkusil jenom necim prikryt, aby to salo studenty vzduch z masky a ne ten horky. Nemate nekdo foto, jak jste to vyresili?

Chapu to spravne, ze mas v aute pul airboxu a na tom nejak nabastleny konus??? Tak to musel delat oúpravdovy umelec, ach jo... Normalne se airbox likviduje uplne a nahrazuje se trubkou velkeho prumeru, zakoncenou tim konusem, vhodne umistenym co nejdal od tepla. Ale pozor na vahu vzduchu, atd.
Nebo uplne idealni jak uz jsem tu rikal je dynamic air box, to je v podstate uzavreny kryt na konus, od ktereho vede flexi roura nekam k pristupu vzduchu.

Autor:  Návštěvník [ 30 kvě 2005 00:36 ]
Předmět příspěvku: 

To PH: Chapes to naprosto spravne. Pokusim se to jeste nafotit a dat sem foto. Tomuhle moc nerozumim, ale soude podle ostatnich veci si myslim, ze predchozi majitel nebyl ani tak umelec, ale spis pit..ec :x :evil: Už to auto po něm dávám nějakou dobu do normalniho stavu. Ted potrebuju vyresit ten vzduch, protoze casto popojizdim po Praze a dost se mi prehriva motor. Ted v tech vedrech to nebylo nic moc ani na dalnici pri 140 - 150 Km/h se ten motor stejne nestihal chladit, jak bych si predstavoval.
Muzete mi, prosim, nekdo vysvetlit jaky je rozdil mezi original filtrem a tim konusem, ktery tam mam ja pridely na standardni rouru sani a dratkem privazany k dolni pulce airboxu. :x A muzete mi doporucit nejake schudne a levne reseni. Predem diky za veskere info a rady.

Autor:  PH [ 30 kvě 2005 03:07 ]
Předmět příspěvku: 

Takovym hovadum bych ty pracky urazil... kdyz uz neco nekam davam, tak bych asi mel vedet proc a jak...
No, tak asi nejlevnejsi reseni bude zrusit konus, koupit zbytek airboxu nebo cely jiny a dat to do puvodniho stavu. Konus prodas a vyjde to tak sulnul, myslim.
Pokud bys chtel auto dal upravovat a zacovat konicky filtr, tak to chce zrusit airbox, namontovat konus tesne pred vahu vzduchu a vhodne tepelne odstinit (idealni prepazka z plechu + privod vzduchu flexi rourami od narazniku, pripadne nadech na kapote, pripadne Dynamic Airbox) Zalezi taky na tom, jaky konus tam mas. Podle zpusobu montaze bych to ale tipoval na nejaky levny a ne moc kvalitni, v tom pripade by asi byla lepsi prvni varianta.

Sportovni vzduchovy filtr ma nekolik vyhod oproti normalnimu papirovemu a to vetsi prostupnost vzduchu (material a vetsi plocha), zivotnost (je pratelny ve spec. roztoku a prakticky naporad) pri dobre zastavbe ma i pozitivni ucinek na vykon motoru, radove v % vykonu a dalsi efekt je "sportovni" zvuk motoru.
Opodstatneni ma hlavne u upravovanych motoru, kde by standartni filtr dusil motor.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/