fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 08 črc 2024 22:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rozdil mezi katalyzatory
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 12:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Chci se zeptat mam escort XR3i 130PS ale mel od predchoziho majitele odstranenej kat, mam kat z 1.8 105PS ale nevim jak je na tom s objemovou pruchodnosti oproti 130PS eventuelne RS2000. Mam na motoru spoustu uprav a nechtel bych ho tim katem zadusit. Nechci tam ale bastlit ani zadnej rezonator protoze ten se chova z hlediska tlakovych kmitu jako kmitna kdezto katalyzator jako uzel a to by mohlo negativne ovlivnit rezonanci vykonu kolem 4500-5000 rpm jak to 130PS ma navrzeny z fabriky. Tam by se pak musela nejak prepocitat delka trubky pred tim rezonatorem o polovicku vlnove delky pro tech cca 5000 a to uz nemusi fungovat tak dobre a je to krkolomne


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 12:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Pro navržení katalyzátoru je rozhodující objem motoru, tedy množství spalin které výfukem odejde na otáčku motoru. Navíc je většinou stejný katalyzátor pro objem od 1,4 po 2l. Použití kat. z verze 105k na 130k nebude určitě žádný problém, nemyslím si že by originál měla 130k verze jiný než 105k.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 11:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
dik za odpoved pockam jeste jestli to nekdo nevi na sto %
ten kat co ted mam je original Ford i s tim kusem roury k tomu litinovymu nesmyslu a me s zda malej, predtim jsem mel 1,4i rok 90 ale hranatej mezityp a ten kat v nem se mi zdal vetsi, ale uz je to nejakej rok a na subjektivni dojem se dat neda
co se tyce objemu motoru tak mezi vstupem vzduchu v narazniku a katalyzatorem nezustala jedina nedotcena vec a myslim ze se objemu 2l (co se tyce hmotnosti nasate smesi) dost priblizim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2005 17:45 
Offline
Forďák

Registrován: 22 zář 2004 16:30
Příspěvky: 97
Bydliště: Jihlava
Lukasi,jak se to chová,když je to bez katu???Já dal do auta taky 130koňovku a rozdíl svodu s katem oproti předchozí 1,616v je,že pod litinovým potrubím je u 1,8 rozdvojená trubka,která se schází do jedné,kdežto u 1,616v je až ke katu jedna trubka.

_________________
Ford Focus 1,8TDdi 2001 Dříve-Ford escort 1.6 16v,94 s motorem 1,816v 130HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 16:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
U svodu s jednou trubkou asi vyndani katu moc nepoznas maximalne to bude min topit a vic zrat. Tam se to kmitani potluce protoze po sobe palici valce jsou od sebe co do delky potrubi mezi vyfukovymi ventily moc blizko. U tech dvojitejch je to trochu jinak. Ja jsem mel 1.4i a tam byla taky jednoducha trubka. Tu jsem nahradil dvojitou a navic jsem vyndal kat. Motor tahl lepe kolem 2000 ot pak ale nasledovala dira kolem 3000, proste uplna ztrata tociveho momentu(bylo to tak na urovni skody 100L), ve 3800 se to zase chytlo ale jen tak do 5000 tam uz to opet prestavalo tahnout, jenze to uz asi nedelal vyfuk. Jelo to sice vic, ale pozitek nanic. Tak jsem vzal milej katalyzator a vratil jsem ho zpatky, ale nechal jsem dvojity svody. Hrbata charakteristika se srovnala klesl sice maximalni vykon, zato se s tim dalo docela pekne jezdit(teda oproti ty jednoduchy trubce). U meho 130PS taky kat nebyl a melo to ty samy neduhy jako ta prvni uprava 1.4. Ty svody u 130PS nejsou ale taky nic moc, protoze ten litinovej nesmysl vychazi z obycejny verze doplneny o prepazku. Navic je krajni kanal u serva je o 5 cm kratsi nez ostatni. Pokud muzu poradit tak tam katalyzator nech. Lip se s tim predjizdi. Kdyz jedes totiz v ty dire tak na predjeti nemas silu a pri podrazeni ti tak akorat dojdou otacky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 16:23 
A kde se daj sehnat ty "Dvoutrubkovy svody"????A jak to je s uchzcenim atd...??? :shock:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 16:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Dvoutrubkovy svody se nechaj u motoru CVH vyrobit staci trocha dovednosti svarecka a zvody z zigula. Necha se to udelat primo na aute, nebo si podle originalu zhotovit pripravek z drevotrisky. Nebo sehnat z CVH 1.6 77kW primo az od hlavy (to ale nevim jestli by sly i na 1.4).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 17:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Pokud se v tom ale nehodlas vrtat tak se na to vykasli ta 1.4 je mrtvej motor a zazraky se nedejou. U nas je kopec rikame mu testovaci je dost prudkej. Bez tech dvojitejch svodu to tam jelo kolem 100km/h s dvojitelma bez katu cca 115km/h a s dvojitejma s katem 110km/h.
Na bezny jizde to az tak moc nepoznas.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 21:45 
Hele,ale jak to udelat...??Jsou tam parohy od hlavy,ty se pak spojujou do jednoho a ten vede prez tu perovou spojku ke katu,ne???Jinak kat jsem mel prazdnej a souhlasim s tema dirama v kroutaku,ale ted mam rezonator a je to fakt poznet...silu to netlumi a diry zmizeli...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 21:48 
Jinak u ty 1,4 je kazdej konik k dobru velkym PLUS... :( Tech 74-5,nebo kolik to ma neni nic moc...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 09:26 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
Lukasi, od predchoziho majitele ho taky nemam. :( ale co se da delat :) holt musis na stk a na emisich prihodit par KC navic. A projde to lepsi nez tam montovat jinej.

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 13:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
To Ričrd
je to potreba zariznout hned pod tou prirubou co jde k ty litine, tam jdou trubky jeste 2 (a az asi po 15cm se sbihaj do jedny tak to mela moje 1.4 ktera byla asi to samy co mas ty). odtud pak natahnes ty trubky 2 a spojis je nekde pod motorem, kam taky nabastlis lambdu. Idealni jsou ty svody z ziga,je tam to spojeni a maj stejny prumer jako diry v prirube.
Lambdu se snaz dat co nejbliz k vyfukovym kanalum max vzdalenost tak kolem 70cm to je taky to co te limituje v delce tech trubek. Ja jsem je mel delsi a musel jsem je zkratit protoze lambda byla jak uhel. 1.8 130PS je ma delsi ale tam je lambda vrazena uz mezi tema trubkama a ne az v tom spoji a to doma tezko vyrobis. tech 70 cm od vyfukoveho kanalu ale staci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2005 13:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
To L.A.M.A.
Ja mam katalyzator z toho slabsiho motoru 1.8. A Standa psal ze jsou stejny takze ho tam dam. A nejde mi o emise s mym autem bych se bal jet i na technickou. To se proste musi zaridit jinak. Stavim sice silny auto ale haodlam s nim jezdit po silnici a ne po okruhu takze potrebuju vyrovnanou momentovou charakteristiku. Jinak se s tim blbe jezdi. A to bez katu nebo neceho podobnyho tezko dosahnes. On proste zatlumi ty kmity ktery delaj ty hrby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 05:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Nevi nekdo, jestli je rozdil mezi vyfukovym potrubim u CVH 1,6 77kW (LRB) a RS turbo? Uvazuju o koupi kompletniho byfuku, ale ti smejdi maji jen na RS.
Jo a muze mi nekdo vysvetlit, proc kdyz bez katu to houby jede, tak ladene vyfuky jsou trubka + koncovy tlumic?

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 06:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
PH píše:
Jo a muze mi nekdo vysvetlit, proc kdyz bez katu to houby jede, tak ladene vyfuky jsou trubka + koncovy tlumic?


Výfuk se jmenuje laděný proto, že jej někdo vyladil na dané auto tak aby dosáhl co nejlepšího možného výkonu. To že z původního výfuku zdemontuješ katalyzátor, nebo střeďák, protože to tak má "laděný výfuk" neznamená že budeš mít totéž.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 09:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Ono to bez katu jede vic ale jen v urcitych otackach a ladene vyfuky dela jen Supersprint a par firem co se zabyvaj motorspotrem ostatni se zameruji spis jen na zvuk a design


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 10:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Taky uvazuju o novych svodech a s tou lambdou (kam ji dat) bude asi problem co :(

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 10:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Standa píše:
PH píše:
Jo a muze mi nekdo vysvetlit, proc kdyz bez katu to houby jede, tak ladene vyfuky jsou trubka + koncovy tlumic?


Výfuk se jmenuje laděný proto, že jej někdo vyladil na dané auto tak aby dosáhl co nejlepšího možného výkonu. To že z původního výfuku zdemontuješ katalyzátor, nebo střeďák, protože to tak má "laděný výfuk" neznamená že budeš mít totéž.


Ja se nebavim o demontazi neceho ze stavajici vyfukove soustavy, ale nakupu nove "N"kove. Bohuzel na esco maji jedine pro RS turbo. Zatim se mi nepodarilo najit nikoho, kdo by umel vyfuk vypocitat na dane auto, tak shanim jinou moznou variantu. Na vzhled a zvuk naprosto kaslu, jde mi o vykon. 105k v zakladu je na 1,6 zatracene malo.

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 10:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To PH: Tak to jsem tě dobře nepochopil. Jestli chceš laďák přímo ušitý na míru tak jedině nechat udělat u profíka od motorsportu a nebude to nic levného. Těch 105k v serií zase není tak zlé když naše Zetecy mají jen 90k.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2005 10:51 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
..ja vas kluci nechapu, proc furt chcete z 1.6 dolovat nejaky kdovijaky vykony sakra, tak si kupte 2.5ku mondeo nebo cougara a mate klid ne?? Podle me je blbost zvysovat vykon, to je lepsi si rovnou to silnejsi auto koupit a pak neni problem s podvozkem a brzdama...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz