fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Rozdil mezi katalyzatory
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2330
Stránka 1 z 2

Autor:  Lukas1 [ 27 dub 2005 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Rozdil mezi katalyzatory

Chci se zeptat mam escort XR3i 130PS ale mel od predchoziho majitele odstranenej kat, mam kat z 1.8 105PS ale nevim jak je na tom s objemovou pruchodnosti oproti 130PS eventuelne RS2000. Mam na motoru spoustu uprav a nechtel bych ho tim katem zadusit. Nechci tam ale bastlit ani zadnej rezonator protoze ten se chova z hlediska tlakovych kmitu jako kmitna kdezto katalyzator jako uzel a to by mohlo negativne ovlivnit rezonanci vykonu kolem 4500-5000 rpm jak to 130PS ma navrzeny z fabriky. Tam by se pak musela nejak prepocitat delka trubky pred tim rezonatorem o polovicku vlnove delky pro tech cca 5000 a to uz nemusi fungovat tak dobre a je to krkolomne

Autor:  Standa [ 27 dub 2005 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

Pro navržení katalyzátoru je rozhodující objem motoru, tedy množství spalin které výfukem odejde na otáčku motoru. Navíc je většinou stejný katalyzátor pro objem od 1,4 po 2l. Použití kat. z verze 105k na 130k nebude určitě žádný problém, nemyslím si že by originál měla 130k verze jiný než 105k.

Autor:  Lukas1 [ 28 dub 2005 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

dik za odpoved pockam jeste jestli to nekdo nevi na sto %
ten kat co ted mam je original Ford i s tim kusem roury k tomu litinovymu nesmyslu a me s zda malej, predtim jsem mel 1,4i rok 90 ale hranatej mezityp a ten kat v nem se mi zdal vetsi, ale uz je to nejakej rok a na subjektivni dojem se dat neda
co se tyce objemu motoru tak mezi vstupem vzduchu v narazniku a katalyzatorem nezustala jedina nedotcena vec a myslim ze se objemu 2l (co se tyce hmotnosti nasate smesi) dost priblizim

Autor:  Láďa [ 11 kvě 2005 17:45 ]
Předmět příspěvku: 

Lukasi,jak se to chová,když je to bez katu???Já dal do auta taky 130koňovku a rozdíl svodu s katem oproti předchozí 1,616v je,že pod litinovým potrubím je u 1,8 rozdvojená trubka,která se schází do jedné,kdežto u 1,616v je až ke katu jedna trubka.

Autor:  Lukas1 [ 17 kvě 2005 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

U svodu s jednou trubkou asi vyndani katu moc nepoznas maximalne to bude min topit a vic zrat. Tam se to kmitani potluce protoze po sobe palici valce jsou od sebe co do delky potrubi mezi vyfukovymi ventily moc blizko. U tech dvojitejch je to trochu jinak. Ja jsem mel 1.4i a tam byla taky jednoducha trubka. Tu jsem nahradil dvojitou a navic jsem vyndal kat. Motor tahl lepe kolem 2000 ot pak ale nasledovala dira kolem 3000, proste uplna ztrata tociveho momentu(bylo to tak na urovni skody 100L), ve 3800 se to zase chytlo ale jen tak do 5000 tam uz to opet prestavalo tahnout, jenze to uz asi nedelal vyfuk. Jelo to sice vic, ale pozitek nanic. Tak jsem vzal milej katalyzator a vratil jsem ho zpatky, ale nechal jsem dvojity svody. Hrbata charakteristika se srovnala klesl sice maximalni vykon, zato se s tim dalo docela pekne jezdit(teda oproti ty jednoduchy trubce). U meho 130PS taky kat nebyl a melo to ty samy neduhy jako ta prvni uprava 1.4. Ty svody u 130PS nejsou ale taky nic moc, protoze ten litinovej nesmysl vychazi z obycejny verze doplneny o prepazku. Navic je krajni kanal u serva je o 5 cm kratsi nez ostatni. Pokud muzu poradit tak tam katalyzator nech. Lip se s tim predjizdi. Kdyz jedes totiz v ty dire tak na predjeti nemas silu a pri podrazeni ti tak akorat dojdou otacky.

Autor:  Návštěvník [ 17 kvě 2005 16:23 ]
Předmět příspěvku: 

A kde se daj sehnat ty "Dvoutrubkovy svody"????A jak to je s uchzcenim atd...??? :shock:

Autor:  Lukas1 [ 17 kvě 2005 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

Dvoutrubkovy svody se nechaj u motoru CVH vyrobit staci trocha dovednosti svarecka a zvody z zigula. Necha se to udelat primo na aute, nebo si podle originalu zhotovit pripravek z drevotrisky. Nebo sehnat z CVH 1.6 77kW primo az od hlavy (to ale nevim jestli by sly i na 1.4).

Autor:  Lukas1 [ 17 kvě 2005 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud se v tom ale nehodlas vrtat tak se na to vykasli ta 1.4 je mrtvej motor a zazraky se nedejou. U nas je kopec rikame mu testovaci je dost prudkej. Bez tech dvojitejch svodu to tam jelo kolem 100km/h s dvojitelma bez katu cca 115km/h a s dvojitejma s katem 110km/h.
Na bezny jizde to az tak moc nepoznas.

Autor:  Návštěvník [ 17 kvě 2005 21:45 ]
Předmět příspěvku: 

Hele,ale jak to udelat...??Jsou tam parohy od hlavy,ty se pak spojujou do jednoho a ten vede prez tu perovou spojku ke katu,ne???Jinak kat jsem mel prazdnej a souhlasim s tema dirama v kroutaku,ale ted mam rezonator a je to fakt poznet...silu to netlumi a diry zmizeli...

Autor:  Návštěvník [ 17 kvě 2005 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak u ty 1,4 je kazdej konik k dobru velkym PLUS... :( Tech 74-5,nebo kolik to ma neni nic moc...

Autor:  O.S.L.I.K. [ 18 kvě 2005 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Lukasi, od predchoziho majitele ho taky nemam. :( ale co se da delat :) holt musis na stk a na emisich prihodit par KC navic. A projde to lepsi nez tam montovat jinej.

Autor:  Lukas1 [ 18 kvě 2005 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

To Ričrd
je to potreba zariznout hned pod tou prirubou co jde k ty litine, tam jdou trubky jeste 2 (a az asi po 15cm se sbihaj do jedny tak to mela moje 1.4 ktera byla asi to samy co mas ty). odtud pak natahnes ty trubky 2 a spojis je nekde pod motorem, kam taky nabastlis lambdu. Idealni jsou ty svody z ziga,je tam to spojeni a maj stejny prumer jako diry v prirube.
Lambdu se snaz dat co nejbliz k vyfukovym kanalum max vzdalenost tak kolem 70cm to je taky to co te limituje v delce tech trubek. Ja jsem je mel delsi a musel jsem je zkratit protoze lambda byla jak uhel. 1.8 130PS je ma delsi ale tam je lambda vrazena uz mezi tema trubkama a ne az v tom spoji a to doma tezko vyrobis. tech 70 cm od vyfukoveho kanalu ale staci.

Autor:  Lukas1 [ 18 kvě 2005 13:08 ]
Předmět příspěvku: 

To L.A.M.A.
Ja mam katalyzator z toho slabsiho motoru 1.8. A Standa psal ze jsou stejny takze ho tam dam. A nejde mi o emise s mym autem bych se bal jet i na technickou. To se proste musi zaridit jinak. Stavim sice silny auto ale haodlam s nim jezdit po silnici a ne po okruhu takze potrebuju vyrovnanou momentovou charakteristiku. Jinak se s tim blbe jezdi. A to bez katu nebo neceho podobnyho tezko dosahnes. On proste zatlumi ty kmity ktery delaj ty hrby.

Autor:  PH [ 19 kvě 2005 05:17 ]
Předmět příspěvku: 

Nevi nekdo, jestli je rozdil mezi vyfukovym potrubim u CVH 1,6 77kW (LRB) a RS turbo? Uvazuju o koupi kompletniho byfuku, ale ti smejdi maji jen na RS.
Jo a muze mi nekdo vysvetlit, proc kdyz bez katu to houby jede, tak ladene vyfuky jsou trubka + koncovy tlumic?

Autor:  Standa [ 19 kvě 2005 06:17 ]
Předmět příspěvku: 

PH píše:
Jo a muze mi nekdo vysvetlit, proc kdyz bez katu to houby jede, tak ladene vyfuky jsou trubka + koncovy tlumic?


Výfuk se jmenuje laděný proto, že jej někdo vyladil na dané auto tak aby dosáhl co nejlepšího možného výkonu. To že z původního výfuku zdemontuješ katalyzátor, nebo střeďák, protože to tak má "laděný výfuk" neznamená že budeš mít totéž.

Autor:  Lukas1 [ 19 kvě 2005 09:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ono to bez katu jede vic ale jen v urcitych otackach a ladene vyfuky dela jen Supersprint a par firem co se zabyvaj motorspotrem ostatni se zameruji spis jen na zvuk a design

Autor:  NTI [ 19 kvě 2005 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

Taky uvazuju o novych svodech a s tou lambdou (kam ji dat) bude asi problem co :(

Autor:  PH [ 19 kvě 2005 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
PH píše:
Jo a muze mi nekdo vysvetlit, proc kdyz bez katu to houby jede, tak ladene vyfuky jsou trubka + koncovy tlumic?


Výfuk se jmenuje laděný proto, že jej někdo vyladil na dané auto tak aby dosáhl co nejlepšího možného výkonu. To že z původního výfuku zdemontuješ katalyzátor, nebo střeďák, protože to tak má "laděný výfuk" neznamená že budeš mít totéž.


Ja se nebavim o demontazi neceho ze stavajici vyfukove soustavy, ale nakupu nove "N"kove. Bohuzel na esco maji jedine pro RS turbo. Zatim se mi nepodarilo najit nikoho, kdo by umel vyfuk vypocitat na dane auto, tak shanim jinou moznou variantu. Na vzhled a zvuk naprosto kaslu, jde mi o vykon. 105k v zakladu je na 1,6 zatracene malo.

Autor:  Standa [ 19 kvě 2005 10:36 ]
Předmět příspěvku: 

To PH: Tak to jsem tě dobře nepochopil. Jestli chceš laďák přímo ušitý na míru tak jedině nechat udělat u profíka od motorsportu a nebude to nic levného. Těch 105k v serií zase není tak zlé když naše Zetecy mají jen 90k.

Autor:  carPWR [ 19 kvě 2005 10:51 ]
Předmět příspěvku: 

..ja vas kluci nechapu, proc furt chcete z 1.6 dolovat nejaky kdovijaky vykony sakra, tak si kupte 2.5ku mondeo nebo cougara a mate klid ne?? Podle me je blbost zvysovat vykon, to je lepsi si rovnou to silnejsi auto koupit a pak neni problem s podvozkem a brzdama...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/