fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 23:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Termospínač a termostat
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 13:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Zdravim. Mám takový problém. Vyměnil sem vadný termostat i termospínač ventilátoru, protože už fakt nefungovalo ani jedno a ted se mi motor nechce a nechce zahřát. Jen po dlouhé době na volnoběh. Proto bych rád kdybyste mi napsali ty správné teploty. Jaké teplotní rozmezí má spínat termospínač ventilátoru a při jaké teplotě se má otevírat termostat. V autodílech mi v katalogu našli zhruba 6 typů a kařdý měl jinoz taplotu. Tak nevim jestli sem nekoupil špatné. Doufám že sem se doho moc nezamotal a je to k pochopení co sem napsal. Dík

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termospínač a termostat
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 14:13 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
JanRypal píše:
Zdravim. Mám takový problém. Vyměnil sem vadný termostat i termospínač ventilátoru, protože už fakt nefungovalo ani jedno a ted se mi motor nechce a nechce zahřát. Jen po dlouhé době na volnoběh. Proto bych rád kdybyste mi napsali ty správné teploty. Jaké teplotní rozmezí má spínat termospínač ventilátoru a při jaké teplotě se má otevírat termostat. V autodílech mi v katalogu našli zhruba 6 typů a kařdý měl jinoz taplotu. Tak nevim jestli sem nekoupil špatné. Doufám že sem se doho moc nezamotal a je to k pochopení co sem napsal. Dík


Ja ti asi moc nepomuzu, ale co jsem videl ten katalog, tak je to podle typu motoru (napr. L1H), ktery je uveden v technicaku. pro kazdy typ motoru tam byl jeden termostat. podle toho bych ho nasel a pak nekde ty jeho parametry...

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 14:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
O termostatu je toho spousta jinde, dej "termostat" v Hledat.
Snad jen třeba tento odkaz na katalog termostatů QH:
http://www2.qha.com/catalogues/QH03.pdf
Nicméně není tam můj typ motoru RKC, dával jsem tam termostat QTH316K, teplota otevírání 88 stupňů Celsia.

Doplnění: V on-line katalogu na http://www2.qha.com/catalogue/catalog.asp je to ovšem zas trochu jinak.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Naposledy upravil Nagant dne 29 dub 2005 15:10, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2005 20:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Teplota otevírání by měla být 88 st. C, někdo tam dal tuším ten s 92 st. C a hřeje se to až moc. Taky by mě to zajímalo, protože ho taky budu kupovat.
Myslím ale, že u Forda ti podle VINu dají přesně ten díl, co do daného auta patří. Nebo snad ne?
K ventilátoru ti můžu říct, že mi zapíná na A (někomu až na L) a vypíná přesně mezi R a M, což si myslím, že je optimální.
Jinak hledej, postřehů k tématu je tu dost.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2005 14:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Ventilátor mi zapíná zhruba na A-L. Ale než se vypne tak je teplota v bílém políčku. A to se mi vůbec nelíbí. Je to prostě nějaké zdrbané. Myslel sem že když si to všechno vyměnim sám ušetřim na tom pár kaček. Ale jak tak vidim, návštěva u předraženého forda mě asi nemine. Breky breky. To zas bude peněz.

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2005 12:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Trošku OT:

U Forda jsem se zatím k žádným skutečným teplotám zapínání větráku nedobral, ale u Felicie se větrák zapíná při 97°C (95°C s klimou) a vypíná při 88°C. Tak u Forda by to snad mohlo být obdobné.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2005 15:56 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Jo, to mi přijde logický, aby větrák vypnul na 88 st. C - kde se otevírá termostat. Jestli zapne větrák na A nbo L je myslím docela jedno, hlavně to nesmí lézt do červeného.
To JanRypal: Když vypne až v bílém poli, může být špatné čidlo teploty pro větrák, jestli tam něco takového je. Nebo to čidlo teploty pro palubovku - to tam je určitě, jestli ukazuje i jindy divné hodnoty...

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2005 09:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2005 15:43
Příspěvky: 119
Bydliště: Banská Bystrica, SR
JanRypal píše:
Ventilátor mi zapíná zhruba na A-L. Ale než se vypne tak je teplota v bílém políčku. A to se mi vůbec nelíbí. Je to prostě nějaké zdrbané. Myslel sem že když si to všechno vyměnim sám ušetřim na tom pár kaček. Ale jak tak vidim, návštěva u předraženého forda mě asi nemine. Breky breky. To zas bude peněz.


tiez by ma netrapilo to zapínanie toho ventilatoru na A-L (myslim ze to je v pohode) Ale nepochopil som kde ti ten ventilator vypne, on sa vypne v bielom pred tym ciernym polickom co zacina NORMAL alebo medzi tym ciernym polickom a N? Ak vypina medzi tym ciernym polickom a N tak si myslim ze to nie je nic cim by sa bolo treba zaoberat. Ale ak sa vypina pred ciernym polickom tak by som asi vymontoval ten termo-cidlo a skusal ho nahrievat v hrnci s vodou meral pri tom teplotu na pristrojovke a kontroloval s nejakym teplomerom a po pripade aj termo-spinac na ventilator takto odskusal.

_________________
Ford Escort 1,8 16V, rok:1996, ECC-V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2005 13:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
-petr- píše:
Jo, to mi přijde logický, aby větrák vypnul na 88 st. C - kde se otevírá termostat. Jestli zapne větrák na A nbo L je myslím docela jedno, hlavně to nesmí lézt do červeného.
To JanRypal: Když vypne až v bílém poli, může být špatné čidlo teploty pro větrák, jestli tam něco takového je. Nebo to čidlo teploty pro palubovku - to tam je určitě, jestli ukazuje i jindy divné hodnoty...


Ten spínač pro větrák je nový. Asi zkusim vyměnit čidlo teploty motoru. Zdá se mi že je nějaké divné. Občas totiž teplota rychle vyletí do normální hodnoty ale vzápětí zas sleze. Mám ten dojem že mi to i víc žere, protože ŘJ si myslí že je studený motor a sytí a sytí a mě se z toho dělá vír v nádrži.

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termospínač a termostat
PříspěvekNapsal: 30 bře 2012 11:47 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 říj 2011 23:30
Příspěvky: 44
Bydliště: Moravec, Vysočina
Zdravíčko, mám nefunkční termospínač na ventilátor chladiče, prodává se víc druhů dle teplot 92-97 100-95 102-97 jaký by jste mi doporučili? díky

_________________
Ford Escort Zetec 1.6 16V 66Kw rv. 1996 LPG L1E


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termospínač a termostat
PříspěvekNapsal: 31 bře 2012 21:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Vezmi 97-102 °C.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz