fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Termospínač a termostat http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2344 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | JanRypal [ 28 dub 2005 13:58 ] |
Předmět příspěvku: | Termospínač a termostat |
Zdravim. Mám takový problém. Vyměnil sem vadný termostat i termospínač ventilátoru, protože už fakt nefungovalo ani jedno a ted se mi motor nechce a nechce zahřát. Jen po dlouhé době na volnoběh. Proto bych rád kdybyste mi napsali ty správné teploty. Jaké teplotní rozmezí má spínat termospínač ventilátoru a při jaké teplotě se má otevírat termostat. V autodílech mi v katalogu našli zhruba 6 typů a kařdý měl jinoz taplotu. Tak nevim jestli sem nekoupil špatné. Doufám že sem se doho moc nezamotal a je to k pochopení co sem napsal. Dík |
Autor: | M. [ 28 dub 2005 14:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Termospínač a termostat |
JanRypal píše: Zdravim. Mám takový problém. Vyměnil sem vadný termostat i termospínač ventilátoru, protože už fakt nefungovalo ani jedno a ted se mi motor nechce a nechce zahřát. Jen po dlouhé době na volnoběh. Proto bych rád kdybyste mi napsali ty správné teploty. Jaké teplotní rozmezí má spínat termospínač ventilátoru a při jaké teplotě se má otevírat termostat. V autodílech mi v katalogu našli zhruba 6 typů a kařdý měl jinoz taplotu. Tak nevim jestli sem nekoupil špatné. Doufám že sem se doho moc nezamotal a je to k pochopení co sem napsal. Dík
Ja ti asi moc nepomuzu, ale co jsem videl ten katalog, tak je to podle typu motoru (napr. L1H), ktery je uveden v technicaku. pro kazdy typ motoru tam byl jeden termostat. podle toho bych ho nasel a pak nekde ty jeho parametry... |
Autor: | Nagant [ 28 dub 2005 14:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
O termostatu je toho spousta jinde, dej "termostat" v Hledat. Snad jen třeba tento odkaz na katalog termostatů QH: http://www2.qha.com/catalogues/QH03.pdf Nicméně není tam můj typ motoru RKC, dával jsem tam termostat QTH316K, teplota otevírání 88 stupňů Celsia. Doplnění: V on-line katalogu na http://www2.qha.com/catalogue/catalog.asp je to ovšem zas trochu jinak. |
Autor: | -petr- [ 28 dub 2005 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teplota otevírání by měla být 88 st. C, někdo tam dal tuším ten s 92 st. C a hřeje se to až moc. Taky by mě to zajímalo, protože ho taky budu kupovat. Myslím ale, že u Forda ti podle VINu dají přesně ten díl, co do daného auta patří. Nebo snad ne? K ventilátoru ti můžu říct, že mi zapíná na A (někomu až na L) a vypíná přesně mezi R a M, což si myslím, že je optimální. Jinak hledej, postřehů k tématu je tu dost. |
Autor: | JanRypal [ 29 dub 2005 14:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ventilátor mi zapíná zhruba na A-L. Ale než se vypne tak je teplota v bílém políčku. A to se mi vůbec nelíbí. Je to prostě nějaké zdrbané. Myslel sem že když si to všechno vyměnim sám ušetřim na tom pár kaček. Ale jak tak vidim, návštěva u předraženého forda mě asi nemine. Breky breky. To zas bude peněz. |
Autor: | George V. [ 30 dub 2005 12:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Trošku OT: U Forda jsem se zatím k žádným skutečným teplotám zapínání větráku nedobral, ale u Felicie se větrák zapíná při 97°C (95°C s klimou) a vypíná při 88°C. Tak u Forda by to snad mohlo být obdobné. |
Autor: | -petr- [ 30 dub 2005 15:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, to mi přijde logický, aby větrák vypnul na 88 st. C - kde se otevírá termostat. Jestli zapne větrák na A nbo L je myslím docela jedno, hlavně to nesmí lézt do červeného. To JanRypal: Když vypne až v bílém poli, může být špatné čidlo teploty pro větrák, jestli tam něco takového je. Nebo to čidlo teploty pro palubovku - to tam je určitě, jestli ukazuje i jindy divné hodnoty... |
Autor: | Pavel Handlovský [ 02 kvě 2005 09:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
JanRypal píše: Ventilátor mi zapíná zhruba na A-L. Ale než se vypne tak je teplota v bílém políčku. A to se mi vůbec nelíbí. Je to prostě nějaké zdrbané. Myslel sem že když si to všechno vyměnim sám ušetřim na tom pár kaček. Ale jak tak vidim, návštěva u předraženého forda mě asi nemine. Breky breky. To zas bude peněz.
tiez by ma netrapilo to zapínanie toho ventilatoru na A-L (myslim ze to je v pohode) Ale nepochopil som kde ti ten ventilator vypne, on sa vypne v bielom pred tym ciernym polickom co zacina NORMAL alebo medzi tym ciernym polickom a N? Ak vypina medzi tym ciernym polickom a N tak si myslim ze to nie je nic cim by sa bolo treba zaoberat. Ale ak sa vypina pred ciernym polickom tak by som asi vymontoval ten termo-cidlo a skusal ho nahrievat v hrnci s vodou meral pri tom teplotu na pristrojovke a kontroloval s nejakym teplomerom a po pripade aj termo-spinac na ventilator takto odskusal. |
Autor: | JanRypal [ 04 kvě 2005 13:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
-petr- píše: Jo, to mi přijde logický, aby větrák vypnul na 88 st. C - kde se otevírá termostat. Jestli zapne větrák na A nbo L je myslím docela jedno, hlavně to nesmí lézt do červeného.
To JanRypal: Když vypne až v bílém poli, může být špatné čidlo teploty pro větrák, jestli tam něco takového je. Nebo to čidlo teploty pro palubovku - to tam je určitě, jestli ukazuje i jindy divné hodnoty... Ten spínač pro větrák je nový. Asi zkusim vyměnit čidlo teploty motoru. Zdá se mi že je nějaké divné. Občas totiž teplota rychle vyletí do normální hodnoty ale vzápětí zas sleze. Mám ten dojem že mi to i víc žere, protože ŘJ si myslí že je studený motor a sytí a sytí a mě se z toho dělá vír v nádrži. |
Autor: | quincy [ 30 bře 2012 11:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Termospínač a termostat |
Zdravíčko, mám nefunkční termospínač na ventilátor chladiče, prodává se víc druhů dle teplot 92-97 100-95 102-97 jaký by jste mi doporučili? díky |
Autor: | Standa [ 31 bře 2012 21:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Termospínač a termostat |
Vezmi 97-102 °C. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |