fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna motoru 1,6 16V za motor 2,0 16V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2396
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 03 kvě 2005 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Výměna motoru 1,6 16V za motor 2,0 16V

Prosil bych radu, už jsem z toho nešťastnej. Po bouračce do stromu jsem utavil motor 1,6 16V EFI. V servisu "u jednoho známého" mi řekli, že vyměnit většinu ventilů a zdvihátek by stála víc než motor jinej tak jsem to nechal na nich a naladili mi tam motor z mondea, který je prý úplně stejný jen je to 2,0 16V EFI. Nicméně od té doby jsem skoro každý týden v servisu, opravý jedno vyskytne se něco jiného. Zajímalo by mě jestli tato výměna motorů hodně vadí. RJ tam zůstal původní, spojka taky atd. Měnili jen blok motoru nebo jak se tomu říká. Jsem naprostý laik, takže tomu moc nerozumím.Minulý týden mi odešlo servo, včera začlo asi blbnout palivové čerpadlo,když je motor studený otočim klíčkem a místo zabzučení něco zachrastí. Po nastartování a zahřátí vypnu motor a otočim klíčem a čerpadlo bzučí. Tak asi brzy odejde.Nevim. Jinak se mi taky snížil výkon ve vyšších otáčkách. Za všechny rady a názory předem děkuju.

Ford Escort 1995, sedan, 2,0 16V, Ghia, stříbrná metalíza

Autor:  carPWR [ 03 kvě 2005 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

..hmm tak narvat 2litr do esca, to je husty, docela by me zajimalo, jak to mas vyreseno v dokladech. Jinak nechapu, jak muzes mit motor 2litr a puvodni spojku, RJ atd???? to prece je sebevrazda (ta spojka zvlast) nehlede na to, ze to auto neni staveny na 2.0 a asi budou brzdy slaby...myslim, ze je to docela nebezpecny...k tem zavadam, myslim, ze ten motor nebude nic moc, pac 2.0 z mondea je spolehlivej, to ze ho "meli na sklade" je divny, bud byl z bouracky nebo nejakej spatnej...a mas hned vysvetleni...nehlede na to, ze kdyz ti nacpali tenhle motor, nejsou moc solidni teda...

Autor:  Návštěvník [ 03 kvě 2005 17:53 ]
Předmět příspěvku: 

No jsem z toho právě dost na rozpacích, všichni známí mechanici mi na to řekli, že je to v pohodě. Když to jede tak je to O.K. Mám, ale strach, že se mi postupně budou podělávat další a další věci.RJ se chová zatim docela v pohodě, trochu houpaly otáčky, ale už se to srovnalo a houpou nepatrně. S papírama jsem to udělal tak, že jsem si nechla udělat výmaz motoru a napohled je ten motor úplně stejnej.Dneska jdu koupit nový kabely ke svíčkám a zejtra jdu na čerpadlo, tak uvidíme co se bude dít dál.Nicméně jestli máte ještě někdo nějaké zkušenosti, názory, pište. Dík.

Autor:  -petr- [ 03 kvě 2005 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem sice laik, ale řekl bych, že ten dvoulitr by měl mít svou původní řídící jednotku, jak to může dobře fungovat na tu z 1.6 mi není jasný...
To čerpadlo bych výměně motoru nepřisuzoval. Jinak je to dost zásadní zásah do auta a počítej s tím, že se to na patřičných partiích vozu určitě projeví (brzdy, již zmíněná spojka...). Když to ale pojede, máš supr silnou káru.

Autor:  futura [ 04 kvě 2005 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

To je fakt zajimavy reseni, ale jak uz tady zaznelo, neni to asi nejstastnejsi.V zasade by se to dalo vychytat a mel by jsi nakonec fakt delo, ale znamenalo by to investovat do veci, ktery k tomu 2l bloku patrej, tj hlava, sani,vstriky, RJ.Muj nazor je, bud z toho udelat opravdovej 2l se vsim vsudy , nebo sehnat bud celej motor, nebo aspon spodek 1,6 a vratit se k osvedcenemu originalu, tech 1,6 je k mani nekolik snad i tady na foru.
Opravdu je to spodek z 2l a ne treba 1,8? Pripada mi fakt divny, ze by tahle kombinace s 1,6 mohla fungovat, mel jsem problemy i s 1,8 a vecma z 1,6, ono to sice jelo, ale k dokonalosti to melo daleko.

Autor:  Miki [ 04 kvě 2005 08:33 ]
Předmět příspěvku: 

Zajimalo by mě, jestli to jede zhruba tak, jak když by ten 2L byl origo v autě. Ještě se mi zdá, že by měl být teda jiný výfuck na 2L než na 1,6. :oops:

Autor:  futura [ 04 kvě 2005 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mne to pojede s bidou tak jako puvodni 1,6, v tech vyssich otackach to ani jet nemuze, 1,6 ma maly ventily, kanaly i trysky, vacky jiny,RJ je tomu prizpusobena, proste jsou tam sice velky hrnce, ale nemuzou ze sebe dat to, co by mohly.

Autor:  Návštěvník [ 04 kvě 2005 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím co všechno tam přesně měnili, údajně tam dali z toho dvoulitru hlavu, ventily, apod. Je vyměněná celá ta část pod tim deklem co je na něm napsáno 16V Zetec. Jinak bych řekl, že výkonem je to docela v pohodě. Co jsem koukal tak 2,0 by měl mít cca 130PS což mi teda oproti původním 90PS přijde velkej rozdíl na to o kolik živejší to je. Podle mě by to taky mělo jezdit rychlejc. Včera jsem vyměnil kabely ke svíčkám original Motocraft u Forda za 985,- / 4 kabely, za neoriginál mi v servisu řekli 1600,- tak jsem si to obvolal a sehnal si je radši sám. Jede to líp, ale občas to škubne. Mohlo by to prej být buď vysypanym katalisátorem a nebo palivovým filtrem. Keramika z kaťáku prý může občas ucpat výfuk a přidusí se to. Jinak výfuk jsem nechal původní, jen jsem dal lehce laděnej konec výfuku s tlumičem a při vyšších otáčkách to není tak hlučné. No uvidím jaký budou další závady. Podle mě je to hlavně způsobeno tim jak se v tom motoru pořád někdo vrtá a nedá nic zpátky jak má bejt a tak se různě třeba přepálej kabely nebo trhne hadice a pak už je to tzv. "zákon padajícho hovna". Dneska jsem ten motor ještě konzultoval s jednim známim co se zabývá různým přehazovánim motorů (např. motor Octavia 1,9TDI do wolkswagen transporter hranatý myslim T3 apod.)no a říkal, že ten motor z mondea je úplně stejnej a jediný na co by to mohlo mít vliv je ŘJ. No uvidíme časem, teď už s tim nic nenadělám, budu doufat, že ty poruchy nejsou motorem, ale jen stářím a opotřebením vozu.

Autor:  futura [ 04 kvě 2005 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud ti implantovali celej motor z toho mondi, jsi stastnej clovek, po necem takovym uz prahnu delsi dobu. Podle mne by potom plnej vykon a parametry jako z prospektu vyresila RJ z 2l mondi. Ty ostatni zavady tutove nejsou nasledek vymeny motoru.
Jinak si musis bejt vedomej, ze prevodovka a podvozek opravdu nejsou dimenzovany na plny vyuzivani toho vykonu, kdyz se podle toho zaridis, muzes s tim v klidu jezdit hodne dlouho.

Autor:  Návštěvník [ 04 kvě 2005 15:49 ]
Předmět příspěvku: 

O tý ŘJ přemýšlim asi by to doladilo drobné nesrovnalosti a ještě vylepšilo výkon. Jinak to stejně moc nehonim, jenom když je potřeba tak za to vezmu, jinak jezdim běžně do 3 - 4 tis otáček. Bohatě to stačí. Co stojí za zmíňku tak je to že to míň žere než ta 1,6. Po Praze je to standart za 10l, ale jakmile vyjedu mimo a nejedu co to dá, dá se s tim jet v pohodě i za 7 litrů (za předpokladu rychlosti do 130).Asi na to neni třeba tolik dupat a žere to míň.

Autor:  Lukas1 [ 04 kvě 2005 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

Nemyslim si, ze by ses mel obavat nejakyho poskozeni prevodovky to mondeo ma v nejlepsich letech tocivej moment kolem 175 Nm (charakteristiku najdes na www.mondeo.fordclubs.org v sekci motor a charakteristiky) ve fieste (asi XR2i ?) je motor 1.8 s tocivim momentem 162 Nm a tech 13 Nm to prezije. Nekde na britskych strankach jsem nasel firmu co ty prevodovky vyrabela a byly tam uvedeny i momenty, pri kterych je zaruceno bezproblemove razeni tak i maximalni moment co to snese. Bohuzel si jiz nepamatuji tu stranku, ale pokusim se ji najit a dal bych vedet jak je to doopravdy. Brzdy to je horsi pokud jsi klidny jezdec a nejedes brzda plyn tak staci i ty obycejne. Ty z RS2000 brzdi pri prvnim brzdeni z rychlosti tak kolem 140 km/h uplne stejne, pak uz ale ty obycejne nedokazou ten vykon uchladit a zacinaji vadnout. Tohle ale zalezi i na pouzitych kotoucich a deskach. Originalni snesou docela dost. Ja jsem mel moznost vyzkouset vsechny 3 typy brzd co se na esco mezi 86 a 95 rokem davali -s originalnimi deskami vse chlazene kotouce a rozdil poznas az pri opravdu drsnem zachazeni. Pokud by ses pro nejaky desky rozhodoval tak v zadnem pripade neber ICER (lacinej ausus -nebrzdi ohrate) a Ferodo DS3000 (to je na rozbiti drzky - nebrzdi studene)

Autor:  Lukas1 [ 04 kvě 2005 17:14 ]
Předmět příspěvku: 

Omluva omyl MK6 ma IB5 a ja mluvil o BC a 1.8TD ma tocak 177 Nm a uz ma taky MTX 75

Autor:  carPWR [ 05 kvě 2005 08:44 ]
Předmět příspěvku: 

...myslim, ze je divny, ze 2.0 zere min nez 1.6, to se mi nezda....ja bych kluci z takovy prestavby moc radost nemel, proste to auto na to neni staveny, s tim se musi pocitat.

Autor:  Pavel Handlovský [ 06 kvě 2005 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
...myslim, ze je divny, ze 2.0 zere min nez 1.6, to se mi nezda....ja bych kluci z takovy prestavby moc radost nemel, proste to auto na to neni staveny, s tim se musi pocitat.


Nie je to divne, lebo ten motor, lajicky povedane vladze viac (je silnejsi) :) takze v konecnom dosledku kludne pri jazde mimo mesta je spotreba nizsia. No a prevodovka by ma asi az tak netrapila ta to zvladne. Troska by ma mozno trapila ta spojka ale aj ta by s tym nemala mat vacsi problem. Brzdy by som urcite nemenil ved predsa auto ti o vela rychlejsie nejazdi (cca 5-10km je tam ta ista prevodovka)a ani tazsie nieje a 1.6 si myslim ma dobre brzdy. Urcite by som vymenil tu riadiacu jednotku alebo by som ju dal prestavit nejakej firme. :wink: Takze auto to konstrukcne urcite zvlada!!!
A tie poruchy mozu byt spojene s prdoslim pouzivanim a aj tou burackou.

Myslim ze tu o tom pisal uz futura. 8)

Autor:  carPWR [ 06 kvě 2005 13:56 ]
Předmět příspěvku: 

Pavel Handlovský píše:
carPWR píše:
...myslim, ze je divny, ze 2.0 zere min nez 1.6, to se mi nezda....ja bych kluci z takovy prestavby moc radost nemel, proste to auto na to neni staveny, s tim se musi pocitat.


Nie je to divne, lebo ten motor, lajicky povedane vladze viac (je silnejsi) :) takze v konecnom dosledku kludne pri jazde mimo mesta je spotreba nizsia. No a prevodovka by ma asi az tak netrapila ta to zvladne. Troska by ma mozno trapila ta spojka ale aj ta by s tym nemala mat vacsi problem. Brzdy by som urcite nemenil ved predsa auto ti o vela rychlejsie nejazdi (cca 5-10km je tam ta ista prevodovka)a ani tazsie nieje a 1.6 si myslim ma dobre brzdy. Urcite by som vymenil tu riadiacu jednotku alebo by som ju dal prestavit nejakej firme. :wink: Takze auto to konstrukcne urcite zvlada!!!
A tie poruchy mozu byt spojene s prdoslim pouzivanim a aj tou burackou.

Myslim ze tu o tom pisal uz futura. 8)


..myslim ze kdyz porovnas escort 1.6ku s escortem RS2000 kterej ma 2.0 seriove, ze najdes dost rozdilu....

Autor:  Návštěvník [ 06 kvě 2005 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
Pavel Handlovský píše:
carPWR píše:
...myslim, ze je divny, ze 2.0 zere min nez 1.6, to se mi nezda....ja bych kluci z takovy prestavby moc radost nemel, proste to auto na to neni staveny, s tim se musi pocitat.


Nie je to divne, lebo ten motor, lajicky povedane vladze viac (je silnejsi) :) takze v konecnom dosledku kludne pri jazde mimo mesta je spotreba nizsia. No a prevodovka by ma asi az tak netrapila ta to zvladne. Troska by ma mozno trapila ta spojka ale aj ta by s tym nemala mat vacsi problem. Brzdy by som urcite nemenil ved predsa auto ti o vela rychlejsie nejazdi (cca 5-10km je tam ta ista prevodovka)a ani tazsie nieje a 1.6 si myslim ma dobre brzdy. Urcite by som vymenil tu riadiacu jednotku alebo by som ju dal prestavit nejakej firme. :wink: Takze auto to konstrukcne urcite zvlada!!!
A tie poruchy mozu byt spojene s prdoslim pouzivanim a aj tou burackou.

Myslim ze tu o tom pisal uz futura. 8)


..myslim ze kdyz porovnas escort 1.6ku s escortem RS2000 kterej ma 2.0 seriove, ze najdes dost rozdilu....


hmmm nemá RS turbo? Teba skôr asi porovnať výkony ako objemy

Autor:  carPWR [ 06 kvě 2005 14:13 ]
Předmět příspěvku: 

no RS2000 ma 2.0/150k nebo ne? jde mi spis o hmotnostto ze ma 150 k nebo 130 k to uz moc rozdil neni...tocivej moment bude podobnej...

Autor:  Standa [ 06 kvě 2005 14:16 ]
Předmět příspěvku: 

To CarPWR: nemůžeš porovnávat escorta RS který ma 150k se 2l motorem Zetec ketrý má 136k. Escort RS je celý jiný právě proto, že je to právě RS.
Motor Zetec 1,6 až 2l má naprosto stejný blok a zdvih, liší se tedy jen vrtáním. Hmotnost motoru je tedy vyšší jen o pár zanedbatelných kg. Určitě to chce s motorem vyměnit ŘJ, tak aby se dal výkon plně využít. Tato přestavba mě už nějaký čas vrtá hlavou a sám o ní také uvažuji. Jestli ovšem dojde k realizaci toť otázka, protože jsem se současným motorem spokojený.
Já osobně bych zvažoval výměnu i se spojkou a převodovkou IB5 za MTX která se na 2l motory osazovala. Jestli s tím 2l ale bude člověk jezdit pohodově(což není můj případ), tak by nemusel být problém ani se současnou převodovkou, která se dávala třeba na motory 1,8. Co se týče spotřeby tak může být opravdu nižší než u 1,6 což by mohl potvrdit nejeden majitel RS2000. Týká se to ale jen pohodové jízdy.

Autor:  carPWR [ 06 kvě 2005 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

...ja vim, ze zetec je od 1.6 do 2.0 podobnej, ale myslim, ze porovnat 2.0/150k a 2.0/136k jde uplne v pohode, myslim, ze velkej rozdil to nebude...myslim ve vykonech jako obecne...

Autor:  mrazik [ 06 kvě 2005 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR nic proti, ale máš v tom dost bordel.
Rozdíl v motorech RS2000 2.0 DOHC 150 PS a Zetec 2.0 136 později 130 PS - z popisu vyplývá odlišná konstrukce, kde motor RS2000 je inovace klasického motoru ze Sierry. Já ho osobně považuji za velice povedený motor v Escortu, který táhne už odspodu a na 5ku atakuje omezovač otáček.
Určitě by bylo zajímavé porovnat tyto auta, ale vítězství by nepochybně bylo v rukou motoru RS2000 - lépe pro něj vychází křivka výkonu a momentu, kde ve všech parametrech je lepší.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/