fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Nespíná ventilátor
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=24614
Stránka 1 z 1

Autor:  RADE [ 16 črc 2009 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Nespíná ventilátor

Ahoj

Prosím o radu nespíná mi ventilátor u chladiče když stojín v koloně tak se auto rychle přehřeje a klimatyzace nemá taky ten správný chod sice chladí ale ten zvuk se mi nelíbý.
nedávno ještě fungoval.
Prosím o radu

Autor:  benny [ 17 črc 2009 07:34 ]
Předmět příspěvku: 

Na hadici od chladiče k termostatu je teplotní čidlo. Odpoj konektor, proklemuj ty dva piny, co tam uvidíš, zapni zapalování a ventilátor se buď rozběhne nebo ne. Pokud jo, může být vadné čidlo a proto nespíná. Samozřejmě může být závada jinde - seklý drát a pod. Já řeším podobnou věc, ale u mě to spíš vypadá na prdlé těsnění pod hlavou, přisávání vzduchu a tím odstavení čidla teploty :smt017 .

Autor:  Perňa [ 17 črc 2009 08:31 ]
Předmět příspěvku: 

Sice odbíhám od tématu,ale proč máš důvod,že když je špatné těsnění pod hlavou,že Ti to přisává vzduch??????


4RADE: udělej to co radí benny

Autor:  Wizzy [ 17 črc 2009 08:41 ]
Předmět příspěvku: 

Asi to myslel tak, že mu to "přisává" vzduch, resp. plyny do chladícího okruhu, čili běžnou mluvou, že mu to do toho chladícího okruhu tlakuje. Což je u prdlého těsnění sice poměrně běžné, ale nemyslím, že by to dělalo až takové bubliny, které by mátly čidla.

Autor:  benny [ 17 črc 2009 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

Jak říká Wizzy, tlakuje hodně, teplota na hranici červeného pole a po povolení víčka expanzky kapalina bublá a bublá. Ale to asi opravdu odbíháme od tématu. A jen tak na okraj, na kolik cca vyjde oprava? :smt022

Autor:  Wizzy [ 17 črc 2009 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

To záleží, jak moc poctivě to budeš chtít dělat. Každopádně musí hlava dolů a nové těsnění, to stopro. 600-800CZK. Hlava by se měla zkusit, jestli neníé prdlá. A když už je dole, mohla by se nechat zarovnat, zabrousit ventily, vyměnit gufera....
Když jde dolů hlava, musí se rozebrat rozvody a tím by se měl vyměnit aspoň rozvodový řemen. Potažmo i kladky. A když už se rýpe do rozvodů, tak i vodní pumpa.
Takže se to dá udělat za pár stováků s rizikem, že se ti na tom zase něco vykaká, nebo poctivě a zase záleží jak to auto máš rád a kolik do toho chceš nalít peněz.

Autor:  Mike.M [ 19 črc 2009 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

Benny: Ono konektor od teplotniho cidla ma 4 piny, kdyz je to z klimou. A on urco klimu ma.

RADE: Ty 4 piny jsou pro pomalejsi a rychlejsi toceni, takze oddelej hadici od nasavani vzduchu tam pod nim je ten kablik, dej klic a normalne otoc at ti cviti kontrolky a pak muzes pospojovat ty piny. ted ale nevim jak patri,a le kdyz spojis nejake z moznosti, tak ti sepne rele u baterky a mel by se roztocit ventilator, mas jen 6 moznosti, ja to tak zkousel, a nikdy nic nespalil Vyzkousej

Autor:  Mišan26 [ 19 črc 2009 22:17 ]
Předmět příspěvku: 

jen takovy dotaz.

Dneska prijel domu tatik a kdyz vypl motor a zamknul auto tak mu jeste asi 3minuty bezel ventiátor a auto bylo zamčené jde udělat taky takovy dobeh u escorta??? jak mile vypnu motor u esca ventilator vypne

Autor:  Standa [ 21 črc 2009 06:57 ]
Předmět příspěvku: 

A proč to chceš u Esca, vždyť je to akorát dobré na vybití AKU. To, že se vychladí chladič je k ničmu, když motor stojí a vodní pumpa netlačí vodu.

Autor:  Mišan26 [ 21 črc 2009 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

A kcemu to teda je dobry u fiatu??? kdyz by ti to jeste 3minuty po vypnuti motoru chladilo tak by to s baterkou nic neudelalo.

Autor:  Standa [ 21 črc 2009 08:25 ]
Předmět příspěvku: 

Mišan26 píše:
kdyz by ti to jeste 3minuty po vypnuti motoru chladilo tak by to s baterkou nic neudelalo.


To si ako myslíš, že ta vrtule se točí bez potřeby dodat nějakou energii. Odběr toho motoru je cca 40A. U končícího akumulátoru to může být právě ta energie, která ti bude chybět pro příští start.

Autor:  lomidrevo [ 24 srp 2009 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re:

benny píše:
Jak říká Wizzy, tlakuje hodně, teplota na hranici červeného pole a po povolení víčka expanzky kapalina bublá a bublá. Ale to asi opravdu odbíháme od tématu. A jen tak na okraj, na kolik cca vyjde oprava? :smt022


auto sa mi sprava ako je popisane hore, ak je vsak vonku chladnejsie kolo 22°C teplota sa drzi v krasne v normale.
druha otazka ak je porusene tesnenie mal by som mat spenene olejove viecko. a to nemam.

Autor:  rady-z [ 17 zář 2009 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re:

benny píše:
Na hadici od chladiče k termostatu je teplotní čidlo. Odpoj konektor, proklemuj ty dva piny, co tam uvidíš, zapni zapalování a ventilátor se buď rozběhne nebo ne. Pokud jo, může být vadné čidlo a proto nespíná. Samozřejmě může být závada jinde - seklý drát a pod. Já řeším podobnou věc, ale u mě to spíš vypadá na prdlé těsnění pod hlavou, přisávání vzduchu a tím odstavení čidla teploty :smt017 .

Dráty které vedou na teplotní čidlo jsou také přes pojistku? Sice mám diesla, ale to by mohlo být stejné ne?

Autor:  benny [ 17 zář 2009 12:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nespíná ventilátor

Drát od plusu (v mém případě - r.96) leze přes pojistku F22/30A na teplotní čidlo a dál přes něj na motor ventilátoru. Ale ve schématech dostupných na těchto stránkách je i varianta ventilátoru o větším výkonu, který je spínaný přes relé. :roll:

Autor:  rady-z [ 17 zář 2009 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nespíná ventilátor

benny píše:
Drát od plusu (v mém případě - r.96) leze přes pojistku F22/30A na teplotní čidlo a dál přes něj na motor ventilátoru. Ale ve schématech dostupných na těchto stránkách je i varianta ventilátoru o větším výkonu, který je spínaný přes relé. :roll:

Myslíš pojistku u akumulátoru, nebo pod přístrojovkou?
Mně to spína přes relé, které je umístěno za akumulátorem. Od snímače vede jeden drát do relé a druhý by měl být plus, ale ten tam nenaměřím. Pojistky jsou OK

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/