fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna 1.6 L1K za 1.8 RKC
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=24729
Stránka 1 z 2

Autor:  Neo5 [ 25 črc 2009 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Výměna 1.6 L1K za 1.8 RKC

Ahoj,
potřebuji poradit.. Čeká mě takhle výměna a jeden známej mechanik tvrdil, že to nemůže prostě jet.. (on mi udělá mechanickou práci, na to nemám doma zvedák, ale elektriku musím sám)
Budu to měnit i s kabeláží, kvůli zapojení EGR.. neměl bych to kam píchout..
Jen pro informaci moje 1.6 má stejnou verzi ECU EEC-V jak 1.8.. Prý nebude komunikovat s ABS, váhou vzduchu, airbagy atd.. Prý bude zázrak když to pojede..
Jako docela mi nahnal strach..
Máte někdo zkušenosti s touhle výměnou? Kdyžtak klidně pište soukromé zprávy, kdo to máte "na černo".. Nejsem svině a nemám zájem nikomu dělat nepříjemnosti..

Autor:  dj.DEKL [ 25 črc 2009 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

No výměnu jedině i včetně EEC k tý 1.8

Ty máš EECV ?

Autor:  Ondrej [ 25 črc 2009 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ridici jednotka motoru nema nic spolecneho s ABS ani Airagem, kazdy z techto systemu ma svoji jednotku

Autor:  Neo5 [ 25 črc 2009 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

Budu to měnit samozdřejmě s EEC k 1.8.. :wink:
a co váha vzduchu? může zůstat z 1,6? nebo musím druhou?

Autor:  dj.DEKL [ 25 črc 2009 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Taky je potřeba...

Autor:  Neo5 [ 25 črc 2009 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Já myslel, že je stejná.. hmm, tak ne no.. :? Myslel=nevěděl..

Autor:  Neo5 [ 25 črc 2009 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak by vše mělo být ok?

Autor:  Neo5 [ 04 srp 2009 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

Napadá ještě někoho něco?

Autor:  Neo5 [ 19 srp 2009 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Co by se mohlo stát, kdybych nechal váhu z 1.6 a zbytek by byla 1.8? Co jsem zjistil, že váha 1.8 je mnohem, ale mnohem větší. Přívod vzduchu do ŠK má jiný průměr( u váhy) a dokonce i airbox je jiný..
Zkoušel jste už někdo něco podobného?

Autor:  dj.DEKL [ 19 srp 2009 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Váha musí bejt pro určitej motor... jinak to nefunguje. Jinak jsou stejně velký, ale jsou různě velký u plastovýho sání a hliníkovýho...

Autor:  Neo5 [ 19 srp 2009 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám plastové sání.. V čem kromě průměru se liší váha 1.6 a 1.8? Obě měří vzduch stejným způsobem (drátkem, který je proudícím vzduchem ochlazován).

Všechno co tady píšete je většinou teorie.. Zkoušel jste to někdo
nebo budu první?

Autor:  futura [ 20 srp 2009 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze vaha u 1,6 a 1,8 105k aspon u tech starsich typu s e sanim pres hlavu maji stejnej prumer, ale lisej se nastavenim strev v ty cerny krabce nahore. Vetsi prumer ma vaha z 1,8 130k.V zasade to jede na jakoukoliv vahu, ovsem otazka je jak, takze na jezdeni a nikoliv na vyzkouseni bych vzdycky doporucil vahu k prislusnymu motoru, v zasade jde menit i jen ta krabka a teleso nechat. Pokud mas EEC V, tak s tim praktickou zkusenost nemam, mel jsem puvodne v aute EEC IV a vsechny zmeny, ktery jsem provadel jsem tomuhle typu podrizoval, takze komponenty na vymenu byly vzdycky z auta, ktery melo stejno generaci RJ. Ale pravdepodobne by asi byly mozny nektery kombinace, ovsem to je jak rikas pouha teorie, v praxi je lepsi moc neexperimentovat a volit osvedcena a spolehliva reseni, pokud teda chci zarucene v kratky dobe jezdit.

Autor:  Neo5 [ 20 srp 2009 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Mám k tomu EEC-V Váha na 1.8 je mnohem větší(průměr, tím pádem je jiná rychlost proudícího vzduchu uvnitř, než u menší 1.6) To by mohlo dělat paseku.. Třeba by dával moc bohatou směs ve vyšších otáčkách.
Jako jezdit bych rád co nejdřív, ale tohle je pro mě dost velkej otazník.. Motor jsem zatím nazačal přehazovat, ptž čekám, až budu mít k tomu úplně vše.. Teď záleží jestli Skaldal najde airbox, co k tomu byl a potrubí na propojení MAF a ŠK..
To rozhodne o tom, jak se to dál vyvine..

Autor:  futura [ 20 srp 2009 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak kazdopadne je lepsi mit vsechno z motoru kterej tam clovek dava, ale muzu potvrdit, ze konkretne 1,8 jede na MAF z 1,6 a 2l s nim jede taky. Nerikam, ze to je ideal, ale jede to.
Jako ta EEC V je k tomu novymu a v aute bylo taky EEC V?

Autor:  Neo5 [ 20 srp 2009 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

V autě bylo EEC-V (L1K jako jediná 1.6 ji měla) a bude tam EEC-V který jsem dostal 1.8
Já tuším, že by to jelo, ale ve vysokých otáčkách by to nechtělo jet.. kdyžtak to pak můžu zkusit, přehodit váhy a co to udělá.. pak poreferuju.. :wink:

Autor:  futura [ 20 srp 2009 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, tohle by melo makat. Tak nahod, vyzkousej a hod do placu zkusenosti.

Autor:  Neo5 [ 20 srp 2009 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně.. ale potřebuju ten druhej airbox, kdyby náhodou.. :wink: Chci předejít zákonu schválnosti.. 8)

Autor:  Standa [ 23 srp 2009 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna 1.6 L1K za 1.8 RKC

Já jsem zkoušel přehodit váhu z 2.0l na motor 1,6 a to společně s ŘJ 2.0l, výsledek byl, že auto nešlo nastartovat. Pak jsem přehodil zpátky váhu z 1,6 a auto normálně jelo, řekl bych, že motor šel s 2.0l jednotkou líp za plynem. Myslím si, že kdybych dal tehdy spolu s váhou i vstřiky z 2,0l na 1,6 že by to normálně jelo.

Autor:  Neo5 [ 26 srp 2009 09:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna 1.6 L1K za 1.8 RKC

Já to zkusím nahodit s váhou z 1.6 a pokud to nepojede, tak budu muset sehnat co tam má být.. Rozdělal bych to dřív, ale tento víkend jedu kámošovi svědčit na svatbu, takže to vidím na září :?
Jak to pak přehodím, tak se ozvu s dalšími poznatky.. :idea:

Autor:  Neo5 [ 12 zář 2009 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna 1.6 L1K za 1.8 RKC

Vzhledem k nastalým událostem musím onu výměnu odložit na neznámo kdy.. :roll: Tatík chce cosi dělat na baráku a jak ho znám, tak to budem dělat až do zimy.. :cry:
A nenaděláš nic.. :(

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/