fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Přehřívaní motoru - nekoluje voda
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=24744
Stránka 1 z 2

Autor:  jacob [ 26 črc 2009 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Přehřívaní motoru - nekoluje voda

Zdravím,mám Ford Escord 1.4 z 95,při zahřátí motoru nezačne kolovat voda v chladiči,chladič je horký,ventylátor jede na plne obrátky,ale voda v nadržce je studená a když jí za běhu otevřu,zasyčí vzduchem,tak počítam ze tam je tlak.Neví nekdo v čem by mohl být přesěji problem,popřípadě neznáte kvalitní autoservis v Ostravě,nebo okolí?Předem dík za každou radu :roll:

Autor:  Mouse [ 26 črc 2009 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

co vodní pumpa a termostat ? to jsou první věci co zkontrolovat

Autor:  Dzyn [ 26 črc 2009 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Chladič

Určitě termostat:)
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx? ... 3021.88D50

Autor:  jacob [ 27 črc 2009 07:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dik moc,jen doufam ze to bude termostat a ne ta pumpa :roll: Nevite nekdo jak by se to dalo zjistit,ktera z tech dvou veci to je a nebo se to pozna jedine az po vymene?

Autor:  Peha [ 27 črc 2009 07:45 ]
Předmět příspěvku: 

Vyndej termostat a chvíli jezdi bez něj.(Já jsem během dvou měsíců reklamoval dva termostaty naštěstí přes léto).

Autor:  JaneCk [ 27 črc 2009 08:36 ]
Předmět příspěvku: 

Já teda nevím, ale jestli píše, že má chladič horký, tak by to mělo znamenat, že se termostat otevírá nebo je seklý otevřený, ni?

Autor:  jacob [ 27 črc 2009 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ja tomu moc nerozumim,ale tak chladic a voda v nem se snad zahreje vzdy ne?Ten termostat jen pak otevre prutok vode,aby mohla proudit dokola a ochlazovat to,aspon teda tak si myslim ze by to melo fungovat,automechanik nejsem no :-D

Autor:  JaneCk [ 27 črc 2009 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud termostat funguje správně, tak než se zahřeje voda na cca 90°, zůstává v podstatě zavřený a voda cirkuluje v malém okruhu. Pak, jak se otevře, pouští ji termostat do velkého okruhu, tzn. přes chladič.
Nemám s rozebíráním chl. soustavy zkušenosti, nikdy jsem nepotřeboval, ale zkus prohmatat, jestli je voda teplá na vstupu do chladiče i na výstupu. Pokud ano, aji bych to tipoval na tu pumpu.

Autor:  jacob [ 27 črc 2009 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jestli to teda fonguje takhle,tim padem to asi bude ten financne narocnejsi problem,moc jsi me nepotesitl....a v takove krasne nadeji jsem byl :roll: Tak dik za vysvetleni,zkusim poresit.

Autor:  Peha [ 27 črc 2009 11:28 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud je voda ve vyrovnávačce studená,mohl by být systém zavzdušněný,
popřípadě není průchodná větev k vyrovnávačce.Můžeš zkusit otevřít víčko na expanzce,zda se tam bez tlaku v systému dostane ohřátá voda.Pokud ano,mohlo by být vadné víčku,které neupustí přetlak.Když se tam voda nedostane,prozkoumej přívodní hadičku,kam až hřeje (mohla by být zanesená).
Při běhu motoru můžeš zkusit položit ruku na čerpadlo jak se točí.S vyšší teplotou může jít pomalu,stejně tak nemusí reagovat na přidání plynu,také můžeš cítit,že něco v čerpadle drhne.
Anebo vypustit systém,propláchnout a znova zkusit,zda se problém znovu objeví.Pak holt sehnat čerpadlo........

Autor:  Ford [ 27 črc 2009 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

pokud by se mu zadrhávalo čerpadlo tak mu to roztrhne rozvodák jelikož 1.4 mají vodní pumpu poháněnou rozvodákem

Autor:  Rosťa-RS [ 30 črc 2009 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

je to zavzdušněný,mně to taky dělalo něco podobnýho,ta voda špatně koluje tak skokovitě takže je všechno vřelé ale prostě se to nechladí jinak voda v nádržce by nemusela být nějak moc horká, tedy podle mně

Autor:  JaneCk [ 31 črc 2009 08:18 ]
Předmět příspěvku: 

A teď dotaz. Pokud se nepletu, Escort měl mít samoodvzdušňovací systém nebo se mu muselo ještě někde pomoc s tím odvzdušněním...?

Autor:  Ford [ 31 črc 2009 08:30 ]
Předmět příspěvku: 

odvzušnovaly se akorát ropy benzínák se musí odvzdušnit sám

Autor:  skaldal [ 31 črc 2009 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně jak píše JaneCK - pokud je chladič horký, tak to nemůže být termostatem, protože kdyby neotevřel, tak se horká voda do chladiče nedostane, takže to s nejvyšší pravděpodobností vydím taky na pumpu. Ale chce to fakt aby na to mrknul někdo kdo tomu rozumí a má základní znalosti o tom, jak cirkuluje voda v chladící soustavě. Pokud se auto "vaří" a chladič není horký, tak je to neotevírající termostat a pokud se vaří při zátěži a hází vodu ven, tak špatné těsnění pod hlavou, v horším případě prasklá hlava.

Autor:  Wiita [ 07 srp 2009 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

Presne,zkus vyndat termostat a dat ho do vaříci vody jestli se bude otvirat a zavirat ... tim pak vyloucis termostat ...

Autor:  jacob [ 07 srp 2009 15:48 ]
Předmět příspěvku: 

Takze poopravuji jednu moji chybu,horky byl akorat kryt s vetrakem na chladici,samotny chladic byl studeny,uz je to opravene,vymenil se tam termostat a mechanik rikal ze byl i pricpany chladic ( i kdyz vazne nevim cim,kdyz tam leji jen destilku a pak zimni smesy,treba kecal no hlavne ze uz to jede ),tak se to procistilo a zase slape.Uvidim jak dlouho tam vydrzi ten termostat co tam je ted....byl tam original motorcraft a slapal cele dva roky co auto mam.

Autor:  benny [ 10 srp 2009 07:23 ]
Předmět příspěvku: 

jacob: Nemusel kecat,minulý týden mi taky měnil chladič z podobného důvodu :evil: .

Autor:  euix [ 01 lis 2009 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přehřívaní motoru - nekoluje voda

prehrievanie chladiaceho systému môže spôsobovať aj prasknuté tesnenie pod hlavou :-) aspom mne escort varil po 100metroch, tlaky z valca šli do nádržky ........

Autor:  Rosťa-RS [ 07 lis 2009 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přehřívaní motoru - nekoluje voda

a nebo ti přez víčko expanzní nádobky uniká tlak tímpádem voda začíná vřít a nekoluje a auto se přehřívá jak to dělalo mně, :mrgreen: jo jo v jednoduchosti je krása :-)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/