fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Problém se Zetec 1.6 16v http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=24879 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | mikestanda [ 05 srp 2009 10:20 ] |
Předmět příspěvku: | Problém se Zetec 1.6 16v |
Ahoj, mám takové dva menší problémy. První je ten, že mi připadá, že auto vůbec netáhne. Prostě akcelarace minimální a navíc mi při jízdě jde motor jenom do 4.5tisíce otáček. Když při volnoběhu šlápnu na plyn, tak to vyletí v pohodě k šesti tisícům. V autě m ám nové svíčky, nové kabely ke svíčkám, nový vzduchový filtr... Druhý problém bude asi souviset s prvním. Nějak se mi auto přehřívá. Mám ho už pět let, ale nikdy tohle nedělalo, až tak poslední půlrok. Teď stačí pět minut jízdy a ručka teploměru se začne šplhat k červenému políčku a auto se začne ochlazovat... Tohle dělá častokrát-třeba každých deset kilometrů. (v autě mám i nový chladič). Děkuju vám mockrát za rady a tipy. |
Autor: | Mišan26 [ 05 srp 2009 10:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
ze by nejake cidlo??? |
Autor: | dj.DEKL [ 05 srp 2009 11:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Proměř čidla a uvidíš... třeba se taky neotevírá naplno termostat. |
Autor: | mikestanda [ 01 říj 2011 14:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
Problém stále řeším. Byl jsem na diagnostice ve Fordu, kde mi řekli, že je špatná váha vzduchu a celý výfukový systém. Tedy jsem nechal vyměnit MAF, katalyzátor i všechny části výfuku. Auto sice točí do omezovače otáček, ale stejně nemá výkon. Při vyřazení jde motor lehce tůrovat, ale pokud zařadím a chci se rozjet, tak auto nemá vůbec sílu a strašně pomalu zrychluje. Rozumějte tomu 0-100km/h za 24s při otáčkách 5500 před startem:o/ Dále byla diagnostikována špatná lambda sonda...tu jsem také vyměnil. Nic nepomohlo, a stále mě předjíždějí cyklisté zprava. Svíčku i kabely jsou nové, olej a všechny filtry jsou ještě novější. Navíc mi byl vyčištěn nějaký ventil (asi volnoběžný...už si nevzpomínám). Závěr na diagnostice je takový, že naměřené hodnoty nevykazují špatná čísla. Nevíte tedy, co s tím může být? Už jsem docela zoufalý, protože mě opravy, které nevedly k vyřešení kýženého problému, stály hromadu peněz. Děkuji moc za rady:o) - - - - - - - - - - - - Escort ghia kombi '96 / 139000km / 1.6 16V Zetec / garážovaný s pravidelným servisem |
Autor: | mikestanda [ 01 říj 2011 14:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
Benzín kupuji, doufám, kvalitní. Tankuji pouze OMV Carrera 95, Shell či Agip. Tedy ani nekvalitním palivem by neměl být vzniklý problém způsoben. |
Autor: | Nagant [ 01 říj 2011 14:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
Těch "0-100km/h za 24s při otáčkách 5500 před startem" lze rozumět, že stojíš, vyřazeno, volnoběžné otáčky, zařadíš jedničku, rozjedeš, dáš dvojku, bez odporu a známek tahu (jak u Fabie HTP) to vytočíš na 5500 otáček a ono to skoro nezrychluje? |
Autor: | Mouse [ 01 říj 2011 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
a měřil jsi tlaky ve válcích a co třeba ještě spojka, neklouže ti ? |
Autor: | mikestanda [ 01 říj 2011 20:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
0-100km/h: Stojím na rovince. Levá noha sešlapává spojku, pravá noha udržuje pomocí plynu otáčky motoru na 5500 otáčkách za minutu. Také mám zařazenou po celou dobu jedničku. Po pár sekundách plyn pustím, a asi za 5 sekund přeřazuji na druhý stupeň (při 4500 ot/min) atd. Auto zrychluje, ale nemá vůbec žádný tah...přesně jak říkáš:o) Na spojku jsem se ptal, ale bylo mi řečeno, že je v pohodě. Respektive, že to nedělá při jízdě zvuky, které by prokluzu spojky naznačovaly. Všechno prý bylo zkontrolováno, dokonce mi seřizovali i servisu i ventily. |
Autor: | mikestanda [ 01 říj 2011 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
Jde o to, že nic osobně neproměřuji, protože sám těmto problémům moc nerozumím. Vždy jezdím do servisu. S tímhle problémem jsem už byl ve čtyřech servisech - 2 v LTM, dále Ford Homolka Ústí nad Labem a Ford Charouz v Mělníku. |
Autor: | miki21 [ 01 říj 2011 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
na čem seřizovali ventily,na motoru Já si doteď myslel,že esco mělo hydroštely,tzn.vůle se seřizuje sama pomocí tlaku oleje. Pokud auto nezrychluje a otáčky letí nahoru,tak je v háji spojka. |
Autor: | Mouse [ 01 říj 2011 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
mikestanda píše: Na spojku jsem se ptal, ale bylo mi řečeno, že je v pohodě. Respektive, že to nedělá při jízdě zvuky, které by prokluzu spojky naznačovaly. Všechno prý bylo zkontrolováno, dokonce mi seřizovali i servisu i ventily. přesně jak píše Miki, ventily se na tom motoru štelujou samy a dle mého názoru to je spojka, že prokluzuje |
Autor: | mikestanda [ 01 říj 2011 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
Dobrá tedy, jak jsem napsal- nerozumím tomu, tedy pouze interpretuji to, co mi bylo řečeno v servise:o/ Myslíte si, že musím koupit novou spojku, nebo bude stačit sehnat použitou? A na co si dát také při koupi jeté spojky pozor...ani nevím, kolik má taková spojka životnost v kilometrech. Ještě jednou děkuju mockrát za pomoc:o) |
Autor: | Nagant [ 01 říj 2011 23:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
No, s rozjezdovými otáčkami 5500 bude životnost spojky pár tisíc km. A to bych se ani nedivil, že se ten motor přehřívá. |
Autor: | Mouse [ 02 říj 2011 07:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
mikestanda píše: Myslíte si, že musím koupit novou spojku, nebo bude stačit sehnat použitou? jetou proboha neber, to jí pak třeba zase za 4000km budeš dělat znova, pořiď celou sadu a to novou,( lamelu, přítlačák a ložisko ) |
Autor: | skaldal [ 02 říj 2011 08:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
miki21 píše: na čem seřizovali ventily,na motoru Já si doteď myslel,že esco mělo hydroštely,tzn.vůle se seřizuje sama pomocí tlaku oleje. Hele když v servisu vidí člověka, co tomu nerozumí, tak věř tomu, že mu klidně naúčtují i výměnu naftového filtru Pokud auto nezrychluje a otáčky letí nahoru,tak je v háji spojka. A třeba až si tam nechá vyměnit spojku, tak bude mít na faktuře spojku s dvouhmoťákem a hydroložiskem. Jinak ta spojka se mi nezdá, protože když už teda připustím, že by to nepoznal sám, tak ve 4 servisech by to snad poznat měli, ne? Každopádně když čtu co už ti všechno měnili a diagnostikovali, tak to už jsi v těch servisech nechal tak 2x tolik, než je cena auta, ne? Asi to chce najít spíš někoho v okolí, kdo tomu opravdu rozumí, než nesmyslně cpát peníze do servisu, kde ti postupně zbytečně povyměňují půlku auta aby nakonec zjistili, že to bylo nějakou kravinou. Jak tak píšeš o tom přehřívání, tak bych určitě jako první nechal změřit tlaky ve válcích a zaměřil bych se na chladící okruh, jestli není KO těsnění pod hlavou. |
Autor: | mikestanda [ 02 říj 2011 11:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
2 Nagant: Rozjezdové otáčky 5500 byly pouze pro měřící účely, abych zjistil, jaký má auto odpich. Takhle by se to mělo dělat normálně, když chci zjistit akceleraci, ne?!:o) Jinak se vždy rozjíždím normálně, a po celou dobu jízdy se snažím udržovat otáčky motoru v rozmezí 2000 - 2750ot/min, takže motor opravdu nemá sebemenší důvod k přehřívání:o) Snad už jsem to upřesnil:o) No, narval jsem do auta už hromadu peněz - to je pravda. A už mě to začíná pomalu štvát, když to nemá žádný pořádný efekt. Ta spojka mě také právě napadla, a už jsem se na to ptal několika lidí včetně kamaráda, který má servis, ale všichni mi řekli, že to tím není:o/ Zkusím pak všechny tipy říct zmíněnému kamarádovi, ať se na všechno koukne:o) Děkuju mockrát všem za rady:o) Myslíte si tedy, že to opravdu bude spojkou? Je pravda, že mi spojka zabírá výše, než by měla (asi v poslední čtvrtině), ale když mi v servisech říkali, že je spojka v pohodě. Rád bych se totiž vyhnul další zbytečné investici. |
Autor: | Nagant [ 02 říj 2011 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
No, pokud s tou spojkou zacházíš citlivě a prošlo to několika servisama, tak se mi zdá nepravděpodobné, že by žádný z techniků nepoznal prokluzující spojku. Tak bych se asi zaměřil na to, co radí skaldal - stav vlastního motoru. (Ještě bych k tomu doplnil prověřit těsnost výfukové soustavy, ale to by se asi projevilo velkou hlučností. A snad to udělali v servisu pořádně, když píšeš, že vše měnili. Tak tam snad chyba nebude.) Opravdu to chce jen sehnat šikovného mechanika. |
Autor: | mikestanda [ 03 říj 2011 20:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
Po poslední návštěvě servisu (23.září 2011) jsem natočil tyhle videa, jak údajně mé auto po testovací projížďce mechanikem jede jako drak=D Třeba někoho něco napadne:o) První video je 0-100km/h http://lordjose.wz.cz/esc_100.avi Druhé video je jízda do prudšího kopce, který v pohodě vyjede Favorit rychlostí 80km/h i Fiat Dobló 1.4 na pětku. Můžete se přesvědčit, jak hrozné to opravdu je:o/ ( http://lordjose.wz.cz/esc_kopec.avi Jinak všem děkuji za rady a nápady:o) |
Autor: | Nagant [ 04 říj 2011 13:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
No podle toho druhého videa to auto fakt děsně ztrácí dech. Mě jeden čas auto taky děsně nejelo, ujel mi i Matiz. Ale mám už taky vyměněnou "půlku" auta (viz zde viewtopic.php?f=23&t=2352 ), a tak nejsem schopen říct přesnou příčinu. Velký vliv měla asi výměna obou tlumičů výfuku a těsnění katalyzátoru, ale mělo to ještě nějakou setrvačnost. Dále musí být v naprostém pořádku zapalování (svíčky, kabely...), velký vliv má i kvalita benzínu. Ale zaměř se asi nejdřív na ty kompresní tlaky a nalezení příčiny přehřívání. A mrkni na stav a typ zapalovacích svíček. |
Autor: | Powik [ 06 říj 2011 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Problém se Zetec 1.6 16v |
Připomíná mi to přicpanej kat. Bůh ví co s tím fušeři z ford servisu udělali. Taky bych zkusil odpojit váhu vzduchu a lambda sondu a zresetoval řídicí jednotku odpojením baterky Přeju hodně trpělivosti ... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |